Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ישראל מתחשמלת - 951 מכוניות חשמליות נמסרו ברבעון הראשון של 2021


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 1088 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, bobi כתב:

אתה קונה רכב ב 215 אלף₪ ומה ששובר אותך מבחינה כלכלית זה מטען שעולה 5k?

אם זה כזה כבד, לא עדיף לוותר על הרכב ולרכוש משהו יותר זול?

 

מה ששובר אותי זה שאני צריך לשלם מחיר מופקע על משהו שבכיף אפשר לעשות לבד תוך שעתיים.

 

אין לי בעיה לשלם 5 אש"ח על משהו שבאמת שווה 5 אש"ח. לא קופסה שעולה 400 דולר באמזון וקידוח שני חורים בקיר.

 

https://www.amazon.com/s?k=wall+electric+car+charger&ref=nb_sb_noss

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל עצום במחיר, גודל ומשקל של סוללה 1-2 קילוואט שנמצאת ברכבים היברידיים ובין סוללה של 8-10 קילוואט שנמצאת ברכבי פלאג-אין.

 

היברידי הוא פיתרון מעולה לאנשים שאין להם חנייה בטאבו/עמדת טעינה בעבודה כי רכב היברידי לא צריך טעינה. במהירות נמוכה מנוע בנזין עובד בתור גנרטור שמטעין את הסוללה. במהירות גבוהה נוסעים על בנזין. רכב שמבלה את רוב זמנו בפקקים/עיר ייסע על חשמל 75% מהזמן.

 

פלאג-אין מעולה כי טווח טעינה של 60-70 ק"מ מספיק להרבה מאוד אנשים בשביל להגיע לעבודה ולחזור על חשמל בלבד. כאשר נוסעים נסיעה ארוכה הרכב יעבוד תחילה כרכב חשמלי ואחרי שתיגמר הסוללה יעבוד כמו רכב היברידי רגיל. כמו כן גם זמן הטעינה יהיה קצר משמעותית. 

 

חשמלי זה חשמלי. 

 

בקיצור יש מקום לכולם כי אף פעם אין פיתרון אוניברסלי לבעיה מאוד מורכבת. וכן, מעבר מתשתית בנזין שהתפתחה במשך 130 שנה לתשתית חשמלית זו בעיה מאוד מורכבת, יקר וארוכה. 

 

לפני 5 דקות, vadim6385 כתב:

 

מה ששובר אותי זה שאני צריך לשלם מחיר מופקע על משהו שבכיף אפשר לעשות לבד תוך שעתיים.

 

אין לי בעיה לשלם 5 אש"ח על משהו שבאמת שווה 5 אש"ח. לא קופסה שעולה 400 דולר באמזון וקידוח שני חורים בקיר.

 

https://www.amazon.com/s?k=wall+electric+car+charger&ref=nb_sb_noss

 

הקופסה הזאת רלוונטית אם אתה גר בבית פרטי בפרברים עם חנייה צמודה כמו אמריקאי ממוצע. אם אתה גר בבניין משותף התקנה של עמדת טעינה הרבה יותר מסובכת. 

 

עריכה אחרונה על ידי MasterOfOlympus
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, eitanuch כתב:

מה מבדיל היברידי מפלאג אין? השקע טעינה?

לדעתי הרעיון לוותר על טעינה משקע ברכב היברידי היא חסרת היגיון מלכתחילה. אם כבר שמתם סוללה באוטו, תרכיבו גם שקע טעינה. או שה"תוספת" זו עוד דרך לסחוט כסף מלקוח, בדיוק כמו התוספות המגוכחות שיש היום ברכבים שעולות אלפי שקלים.

ההבדל הוא בגודל הסוללה. סוללה פיצפונת של רכב היברידי לא נטען שמספיקה לנסיעה על חשמל ל 500 מטר לא עולה כמו סוללה שמספיקה לכמה עשרות קילומטרים בהיברידי פלאג אין.

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, MasterOfOlympus כתב:

הקופסה הזאת רלוונטית אם אתה גר בבית פרטי בפרברים עם חנייה צמודה כמו אמריקאי ממוצע. אם אתה גר בבניין משותף התקנה של עמדת טעינה הרבה יותר מסובכת. 

 

גם להתקין בבית פרטי עולה 5 אש"ח, שאין כל סיבה לשלם אותם.

 

התירוץ של "אתה קונה אוטו בX, אז אתה יכול להוסיף עוד Y << X שקלים" לא מתקבל מבחינתי, מצטער.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, MasterOfOlympus כתב:

יש הבדל עצום במחיר, גודל ומשקל של סוללה 1-2 קילוואט שנמצאת ברכבים היברידיים ובין סוללה של 8-10 קילוואט שנמצאת ברכבי פלאג-אין.

 

היברידי הוא פיתרון מעולה לאנשים שאין להם חנייה בטאבו/עמדת טעינה בעבודה כי רכב היברידי לא צריך טעינה. במהירות נמוכה מנוע בנזין עובד בתור גנרטור שמטעין את הסוללה. במהירות גבוהה נוסעים על בנזין. רכב שמבלה את רוב זמנו בפקקים/עיר ייסע על חשמל 75% מהזמן.

 

פלאג-אין מעולה כי טווח טעינה של 60-70 ק"מ מספיק להרבה מאוד אנשים בשביל להגיע לעבודה ולחזור על חשמל בלבד. כאשר נוסעים נסיעה ארוכה הרכב יעבוד תחילה כרכב חשמלי ואחרי שתיגמר הסוללה יעבוד כמו רכב היברידי רגיל. 

 

חשמלי זה חשמלי. 

 

אף פעם אין פיתרון אחד שמתאים לכולם. 

 

הקופסה הזאת רלוונטית אם אתה גר בבית פרטי בפרברים עם חנייה צמודה כמו אמריקאי ממוצע. אם אתה גר בבניין משותף התקנה של עמדת טעינה הרבה יותר מסובכת. 

 

הקופסה הזאת מאוד חשובה. היא מאפשרת טעינה בקצב של 11kw שעה במקום 3 בשקע ביתי. בנוסף יש מקומות שממליצים לא לחבר את הרכב לשקע ביתי ליותר מידי זמן, בגלל שכבל החשמל עלול להתחמם יותר מידי.

 

למי שגר בבית משותף עם חניה משלו בטאבו יש 3 אופציות.
1) חיבור מונה חשמל נוסף על שמך דרך חברת חשמל, הבעיה שצריך לתאם בשביל זה שני ביקורים של טכנאי של חברת החשמל, אחד לפני התקנת העמדה והשני אחרי סיום ההתקנה. וחברת החשמל היא גוף איטי ומסורבל והם גם גובים על הביקורים האלה כמה אלפי שקלים.

2) משיכת כבל חשמלי מהדירה שלך דרך פירי הבניין אל החניה. ככה עדיין חשבון החשמל של המטען הוא על השם שלך. אבל יש לזה מגבלות של מרחק של הדירה מהחניה ופירי חשמל פנויים בבניין.

3) התחברות אל החשמל של הבניין, התקנת מונה לא רשמי פרטי, והחזר של החשמל שצרכת לועד הבית על פי קריאת המונה שמחובר לעמדה. לדעתי זאת האופציה הכי פחות מועדפת מכיוון שהיא מוסיפה לועד הבית גם תפקיד של גובה של חובות חשמל. ומרדף אחרי דיירים שלא משלמים, זה כבר עכשיו כאב הראש העיקרי של ועדי הבתים.

בעיקרון יש פסק דין שמרבים לצטט במקרים כאלה לגבי מטענים חשמליים בבתים משותפים, שאומר שאם מדובר בשימוש סביר בתשתית של הבניין, ועד הבית לא יכול להתנגד.
אבל חשוב להבין שלא מדובר בחוק ושאם יש ועד בית עקשן שיוכיח שיגרם נזק לתשתית המשותפת, או הפסד כספי לבניין, או שמדובר בדייר בעייתי שלא עומד בתשלומי ועד הבית ולכן לא ניתן לסמוך עליו שישלם את חשבון החשמל, סביר להניח שבית המשפט יתייצב לצד ועד הבית בכל זאת.
בנוסף פסק הדין מדבר על דייר שרצה למתוח קו חשמל מהמחסן שבבעלותו ולא להתחבר לתשתית הכללית של הבניין.

https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3827511

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, vadim6385 כתב:

 

גם להתקין בבית פרטי עולה 5 אש"ח, שאין כל סיבה לשלם אותם.

 

התירוץ של "אתה קונה אוטו בX, אז אתה יכול להוסיף עוד Y << X שקלים" לא מתקבל מבחינתי, מצטער.

 

אין מה להצטער. אתה ילד גדול. תנהל את הסיכונים שלך כפי שאתה רואה לנכון. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין לא הצלחתי להבין על מה העצבים?

אף אחד לא מונע טעינה משקע ביתי רגיל, אבל יש עמדות שמאפשרות לטעון בחניה הביתית פי 4 יותר מהר.

שכל אחד יעשה את השיקול שלו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה קונה רכב ב 215 אלף₪ ומה ששובר אותך מבחינה כלכלית זה מטען שעולה 5k?
אם זה כזה כבד, לא עדיף לוותר על הרכב ולרכוש משהו יותר זול?
 
לגבי טעינה. כן מקבלים כבל שמתחבר לשקע ביתי רגיל.
 
אני לא הייתי רוכש עדיין רכב חשמלי אם אין לי חניה קבועה משלי לטעון אותו.
אני לא באמת הולך לקנות.
סתם עדיין אותי לדעת אם ההתקנה זה כלל במחיר.

סה"כ די הגיוני בשבילי שאם אתה קונה רכב שצריך "מטען" תקבל אותו לא?

או שטסלה זה כמו הiPhone החדשים ש המטען מוכרים בנפרד? [emoji1][emoji28]

Enviado desde mi SM-G975F mediante Tapatalk

 
מה ששובר אותי זה שאני צריך לשלם מחיר מופקע על משהו שבכיף אפשר לעשות לבד תוך שעתיים.
 
אין לי בעיה לשלם 5 אש"ח על משהו שבאמת שווה 5 אש"ח. לא קופסה שעולה 400 דולר באמזון וקידוח שני חורים בקיר.
 
https://www.amazon.com/s?k=wall+electric+car+charger&ref=nb_sb_noss
לא מזלזל בך, אבל אתה מבין שצריך לחבר את הקופסה הזאת לחשמל של הבית או דרך חברת חשמל (לא מבין בזה ולא יודע) ופה בארץ פשוט לא יתנו לך לעשות אץ זה לבד לא?
שכחת באיזה מדינה אתה גר? חח

ושלא נדבר שלא כל בן אדם יודע לעשות את זה :-)

אותי תכלס "מעצבן" מה שכבר כתבתי, בשאר העולם המחיר זה כלל המתקן הזה ו התקנה, למה פה לא?

Enviado desde mi SM-G975F mediante Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מקבל מטען, המטען עצמו נמצא בתוך הרכב ומקבלים גם כבלי טעינה לשקע של טעינה ציבורית ולשקע ביתי.

אבל אתה לא מקבל את נקודת החשמל (השקע) שמספקת מתח למטען.

אני לא מכיר אף מכשיר חשמלי שכשרוכשים אותו גם מתקינים לך שקעי חשמל בבית.

 

 

 

 

 

IMG_20210428_130827.jpg

עריכה אחרונה על ידי bobi
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@MasterOfOlympus

 

אם יש לך החניה הסגורה שלך ליד הבית, כפי שנפוץ מאוד בפרברים בארה"ב, אתה מכניס את הרכב לחניה ומתחבר לשקע (שהוא מהסוג הביתי). אין בעיה שמישהו יתחשמל, אין בעיה של גשם, כל הסיפור הזה בטיחותי.

 

בארץ המצב הזה לא נפוץ. רוב הכותבים כאן מתיחסים למצב בו מחובר שקע טעינה ייעודי במקום גלוי - שצריך להיות מוגן מפני גרימת התחשמלות אם מישהו "משחק" בו שמוגן מפני גשם, לחות וכו' - בקיצור, צריכה להיות עבודה בטיחותית. מי שמשלשל כבל חשמל דרך החלון מסכן אחרים - אם זה מישהו שיתחשמל מ-220V, אם זה מישהו שיכשל על הכבל, יפול וישבור יד או רגל או פגיעות אחרות. ופציעה כזו עלולה לגרור הן אישום פלילי והן תביעה אזרחית נגד בעל הכבל.

 

יש בישראל חקיקה שנועדה להגן על אנשים לא מקצועיים מפני כל מיני סכנות. זה חוק החשמל שמחייב התקנות חשמל על ידי חשמלאי מוסמך, חוק הגז שמחייב התקנה על ידי טכנאי גז מוסמך, חוק עובדי גבהים שמחייב רשיון לעבודה על הגג - אבל תמיד יש חכמולוגים שחושבים שהם יודעים יותר טוב, וכל שנה אנחנו שומעים על אנשים שחשבו שהם יכולים לעשות עבודות בלי הסמכה, ונהרגו מהתחשמלות, מפיצוצי גז ובנפילה מגג הרעפים. אז מי שחושב שלהתקין עמדת טעינה פרטצ'ית זה רעיון טוב, שיחשוב על מצב שבו הוא צריך לשלם תמורת נזקי דליקה שנגרמה על ידי המתקן המאולתר שלו. וזה בלי להתיחס בכלל לפגיעות בנפש.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

ממה שאני מכיר, בהרבה בניינים לא עושים בעיות בכלל למי שרוצה להתקין עמדה בחניה שלו. אנשים מבינים שעוד כמה שנים זה הולך להיות סטנדרטי. 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, kurko1992 כתב:

אני לא באמת הולך לקנות.
סתם עדיין אותי לדעת אם ההתקנה זה כלל במחיר.

סה"כ די הגיוני בשבילי שאם אתה קונה רכב שצריך "מטען" תקבל אותו לא?
 

כשאתה קונה אוטו בנזין אתה מקבל תחנת דלק הביתה? או לפחות שובר תדלוק כלשהו? הלוואי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה קונה אוטו בנזין אתה מקבל תחנת דלק הביתה? או לפחות שובר תדלוק כלשהו? הלוואי.
אל תשווה נו.

שאלתי כמה אנשים שאמרו לי שהמחיר זה כלל התקנה של המטען בבית, בגלל זה אני שואל.

Enviado desde mi SM-G975F mediante Tapatalk

אתה מקבל מטען, המטען עצמו נמצא בתוך הרכב ומקבלים גם כבלי טעינה לשקע של טעינה ציבורית ולשקע ביתי.
אבל אתה לא מקבל את נקודת החשמל (השקע) שמספקת מתח למטען.
אני לא מכיר אף מכשיר חשמלי שכשרוכשים אותו גם מתקינים לך שקעי חשמל בבית.
 
 
 
 
 
IMG_20210428_130827.thumb.jpg.15ed7cb5bbfd2d2379f945f3a44091ed.jpg
מכשיר חשמלי ו רכב לדעתי זה 2 דברים שונים.
אבל הבנתי, העמדת טעינה פה בארץ זה לא כלל במחיר, כנראה שיש לי בלבול, אולי בחו"ל זה גם לא ככה, אנסה לבדוק.

Enviado desde mi SM-G975F mediante Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכיב החשמלי שנקרא מטען ה

AC to DC converter שזה מה שמעביר את המתח מרשת החשמל לסוללה כבר נמצא בתוך הרכב. זה מה שאתה קורא לו מטען וזה הריבוע השחור שאתה מכניס לשקע ושממנו יוצא חוט לטלפון לדוגמה.

הקופסה שמתקינים על הקיר היא לא "מטען", אלא למעשה שקע חשמלי, אבל בגלל שהוא מסוגל להעביר הספקים גבוהים מאוד למטען שכאמור כבר בתוך הרכב, יש עליו כל מיני הגנות ואלקטרוניקה לשליטה והוא תופס נפח גדול.

 

בטסלה וגם בכל רכב חשמלי אחר שאני מכיר, אתה כבר מקבל את הכבלים שמחברים מהשקע למטען שברכב. אבל למעט כל מיני מבצעים מיוחדים כמו שהיו ב mg ובפורשה הם לא באים ועושים לך נקודות חשמל מהירותבבית. את זה אתה צריך להחליט אם אתה רוצה לעשות.

אבל אתה מקבל את כל מה שדרוש כדי להתחבר לכל שקע חשמלי שתבחר, איטי או מהיר.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, bobi כתב:

הקופסה שמתקינים על הקיר היא לא "מטען", אלא למעשה שקע חשמלי, אבל בגלל שהוא מסוגל להעביר הספקים גבוהים מאוד למטען שכאמור כבר בתוך הרכב, יש עליו כל מיני הגנות ואלקטרוניקה לשליטה והוא תופס נפח גדול.

 

בדיוק מה שאני מנסה להגיד.

 

הקופסה זה כדי שהמטען בתוך הרכב לא ימשוך יותר זרם ממה שרשת החשמל הביתית מסוגלת לעמוד בו.

 

גם ה"מטען" שיש לטלפון והלפטופ שלך זה לא באמת מטען. כל המעגלי טעינה הם בילט אין במכשיר עצמו.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1088 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...