Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נורת בדוק מנוע p0113 הונדה סיויק 2005


מעבר לפיתרון נפתר ע"י trip_88,
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1964 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קצת חפירה, ניסיתי להיות מפורט כמה שיותר בתקלה ובמה שעשיתי עד כה. 

באחד הטיפולים שעשיתי לרכב אחד מהחוטים של הקונקטור של החיישן טמפ' אוויר נותק, 
התארגנתי על קונקטור חדש, חובר לפי הצבעים של הכבל (אותם צבעים אדום וירוק אי אפשר לטעות בזה)
אך נורת המנוע נשארה דלוקה  ולא ניתנת לכיבוי.
חשבתי שאולי החיישן התקלקל (תמוה אבל עדיין) 

בסריקה עם מתאם OBD וטורק (המלאה, לא לייט) קיבלתי קוד תקלה p0113 שאומר Intake air temperature sensor - high input,
המשכתי לקרוא באתר, לקחתי וולטמטר בדקתי התנגדות בחיישן, תקין, בודק מתח בקונקטור, אין מתח, אמור להיות5וולט, בחוט אחד יש רציפות לגוף בשני אין. 

ליתר בטחון בדקתי את הפיוזים בתא מנוע והכל נראה תקין. (יש כמה כאלה מרובעים עם ראש שקוף שניבדקו רק ויזואלית)
וממה שהבנתי השלב הבא הוא לבדוק במחשב רכב. (מעגל פשוט לכאורה, 2 חוטים המחשב עד החיישן)
איתרתי את המחשב (מאחוריי התא כפפות) הסתכלתי מה הולך שם, ראיתי את הכמות חוטים שעוברת שם והחלטתי שלחפש לבד חוט 1 שאמור "להוביל" 5וולט אז כבר סיפור ומתחיל להיות חושך. 
אם מישהו נתקל בתופעה יכול לכוון אותי אולי הכיוון למחשב לא נכון ויש עוד איזה משהו בדרך, אולי משהו שפיספסתי, 
או המלצה לחשמלאי רכב באזור פ"ת, מוכן להגיע לכל אזור המרכז כדי לסדר את זה, זה מונע ממני לעשות טסט לרכב כי המנורת מנוע דולקת. מבחינת נסיעה לא מרגיש משהו לרעה, הרכב נוסע טוב, המנוע מרגיש טוב, אין קושי בהנעה, על פניו התקלה לא ממש  משפיעה על ההתנהגות של הרכב. 

 

  • פיתרון
פורסם

הבוקר הייתי מוכן לנסוע לחשמלאי או מוסך שמבין בחשמל. 
עם הקפה בבוקר חיפשתי יותר בגוגל לגביי התקלה,
בין כמה פורומים וסרטונים שבהם הבעיה נפתרת ע"י החלפת חיישן) 

מצאתי סרטון של מישהו עם בעיה דומה וגם אצלו החיישן תקין,
באמצעות מכשיר מיוחד הוא מדד רציפות של כבל מהקונטור של החיישן, לכיון הצמת חוטים,

ומצא שם נתק. 
קיבלתי השראה וירדתי לרכב וכדי לוודא התחלתי מנקודה רחוקה (כ40 ס"מ מהקונקטור) 
וזיהיתי את החוט שמגיע לשם, בודק מתח יש 5 וולט, בקצה הכבל אין.

העברתי חוט עקיף מהנקודה הרחוקה שגיליתי, עד הקונקטור של החיישן, והמחשב קורא את החיישן.
התחלתי לפרק והגעתי למצב שכל הצמה חשופה, לקחתי נקודה יותר קרובה, יש מתח, 
לקראת סוף הכבל, יש 6 ס"מ של כבל שנראה שלם לגמריי מבחוץ, ובפועל לא מעביר זרם.

החלפתי חתיכת חוט של כמה ס"מ וחיברתי לחיישן, תקין. 
הבעיה נפתרה נתק בחוט של החיישן במרחק של 7 ס"מ מהקונקטור בלי שום סימן חיצוני. 

צילמתי קצת מהתהליך. ושישאר לעוד אנשים שיתקלו בבעיה דומה. 
(ואחי עבר לי על הפנסים הראשיים על הדרך) 

WhatsApp Image 2021-02-05 at 13.36.54.jpeg

WhatsApp Image 2021-02-05 at 13.36.55 (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-02-05 at 13.36.55 (2).jpeg

WhatsApp Image 2021-02-05 at 13.36.55 (3).jpeg

WhatsApp Image 2021-02-05 at 13.36.55 (4).jpeg

WhatsApp Image 2021-02-05 at 13.36.55.jpeg

WhatsApp Image 2021-02-05 at 13.36.56.jpeg

WhatsApp Image 2021-02-05 at 13.36.54 (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-02-05 at 13.36.54 (2).jpeg

WhatsApp Image 2021-02-05 at 13.36.54 (3).jpeg

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2

 

×
×
  • תוכן חדש...