Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Skyline וR


SerachSome
שימו לב! השרשור הזה בן 1201 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 49 דקות, SerachSome כתב:

אינפיניטי? חברת בת של ניסאן?

יש לאינפינטי דגם g37 סקייליין? 

ולמה קראו לGTR סקייליין? 

אנפיניטי זה לא חברת בת של ניסאן אל מיתוג היוקרה של ניסאן, כמו לקסוס של טויוטה, אקורה של הונדה וג׳נסיס של יונדאי. (מותגים שיועדו לאמריקה ועם הזמן התחילו להיות משווקים בשאר העולם).

ביפן לא משווקת אינפיניטי (בדגמים שרשומים מעלה) אלא קוראים לה ניסאן סקייליין.

עוד פעם, הכל עניין של מיתוג ושיווק.

קיבלת קישור עם ההיסטוריה של הסקייליין, תקרא אותו!

רשום שם בדיוק מה קראו למה ולמה.

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, SerachSome כתב:

מה זה Skyline ברכבי GTR מה זה מייצג והאם כל רכב GTR הוא Skyline?

הפוך.

 

לניסאן היה דגם שנקרא "סקייליין", שבכלל הגיע מחברה אחרת אותה ניסאן קנו בשנות ה-50.

לדגם הזה היו גרסאות סדאן 4 דלתות וקופה 2 דלתות וכיאה לשוק היפני, בערך 39 אלף גרסאות לכל אחת מהתצורות האלה. 

אחת הגרסאות האלה, נקראה GTR, והייתה גרסה ספורטיבית עליה בוססו הסקייליין GTS שהיו מכוניות המירוץ של החברה. אחרי שני דורות של ה-GTR (ספציפית), ו-4 דורות של סקייליין תחת ניסאן בכללי, בשנות ה-70 הגרסה הזו בוטלה (אבל הדגם סקייליין נשאר).

 

מאוחר יותר ניסאן החזירה את ה-GTR, זו שאנחנו מכירים ב-R32, כדי לחזור לייצר מכוניות מירוץ שיתבססו עליה. 

הסקייליין R34 הייתה למעשה הדגם האחרון שקיבל את השם המלא ניסאן סקייליין GTR (בגרסת ה-GTR כמובן). והיו לה גם (או בעיקר) גרסאות פושטיות ומעפנות עם 4 דלתות ומנוע 2.0 ליטר עם 155 כ"ס...

ב-2001 ניסאן סקייליין הפך להיות מה שאנחנו מכירים כאינפיניטי G (סדאן/קופה, 35/37) ומאוחר יותר Q50 (סדאן) ו-Q60 (קופה). אינפיניטי הוא מותג היוקרה של ניסאן (כמו לקסוס אצל טויוטה, אאודי אצל פולקסווגן, DS אצל סיטרואן, לינקולן אצל פורד,  וכו')

ה-GTR המשיכה להימכר כמו שהיא עד 2002 (גם בלי מתיחת הפנים שהסקייליין הרגילה עברה בשנת 2000) ואחרי זה עד 2005 הייתה גרסת ניסמו משופרת. 

אחרי זה, ב-2007, ניסאן התחילה למכור את ה-R35 GTR, שהיה דגם בפני עצמו ולא גרסה של דגם אחר. בעוד שהשם "סקייליין" כאמור עבר לשמש את אינפיניטי וממשיך לשמש אותה עד היום ביפן. חשוב לציין שגם שם יש גרסאות GT וגרסאות R, אבל הן לא קשורות לניסאן GTR, אלא פשוט גרסאות חזקות או ייחודיות של ה"ניסאן סקייליין" (כמו שהיו הדגמים הראשונים, אז אני מניח שזה סוג של סגירת מעגל די מגניבה).

 

עכשיו, אתה בטח שואל "וואט דה פאק?!", ואז "למה?". אז על השאלה הראשונה אני יכול רק להסכים, ועל השניה התשובה היא כי הם יפנים, והם מטורללים במוח והמוח המערבי שלנו הרבה פעמים לא מבין אותם, והם עושים את זה המון, עם המון מכוניות ומותגים.  

 

 

לפני 15 שעות, vadim6385 כתב:

(שלא יהיה לו מחליף ככל הנראה).

ממש לא בהכרח. הם כבר כמה שנים טובלים את האצבעות במים ומרימים אצבע אל מול הרוח ושאר מטאפורות, ומשיקים כל מיני רינדורים ואפילו קונספטים נוסעים כדי לבדוק איך השוק יקבל דור חדש. יכול להיות שההחלפה לא תהיה "ראש בראש" אבל אני מניח שזה יקרה במוקדם או במאוחר. 

 

לפני 15 שעות, vadim6385 כתב:

ובתקופה שאנשים מתחילים לאבד עניין ברכב פרטי, פשוט אין ממש מקום לעוד דור של הגודזילה.

היא לא בדיוק רכב פרטי כהגדרתו או כזה שאנשים מאבדים בו עניין. זו מכונית ספורט שאנשים קונים כחלק מתחביב (או רק כתחביב) כדי לנהוג בה חזק, בין אם במסלול ובין אם בכביש. זו לא מכונית דיילי שאנשים קונים כדי לנסוע לעמוד בפקקים בדרך לעבודה שלהם בהרצליה (בסדר, אולי ספציפית לגבי הרצליה זה נכון... 😂) אלא כדי לנהוג. וזה משהו שמכוניות אוטונומיות - בהגדרה - לא יתנו לך לעשות. מכוניות כמו ה-GTR יישארו איתנו כנראה לנצח, בדיוק כמו שעדיין יש אנשים שרוכבים על סוסים בשביל בכיף.

 

לפני 15 שעות, LotusElise כתב:

האיבו המקוריים היו גרסאות כביש של מכוניות ראלי.

במרוצי ראלי הרכבים חייבים להיות מכוניות כביש, כל פעם משנים את ההגדרות אבל חייבים למכור מכוניות.

אז האיבו הראשונים היו מכוניות ראלי עצבניות במיוחד, באנגליה אפשר למצוא את הגרסאות האלה.

האיבו הראשונים שהגיעו לארץ היו איבו  8  שהיו מכוניות כביש ספורטיביות, לא יותר

הפוך. האיבו "התחרו" בגרופ A ובמירוצי טורינג, שני סוגי מירוצים בהם המכוניות מבוססות על מכוניות כביש. אתה מתבלבל עם מכוניות כמו לאנצ'יה סטארטוס או דלתא S4, או... פחות או יותר כל לנצ'יה שהיא לא פיאט 500 נראה לי, שהיו מכוניות הומולוגציה שהתבססו על מכוניות ראלי אמיתיות. 

זה נכון שייצור מכוניות כביש על בסיס דגמי הראלי הייתה אחת מהחובות כדי להשתתף בראלי, אבל במקרה של מיצובישי הם השתתפו כאמור בגרופ A שם החוק היה הפוך - מכוניות הראלי התבססו על מכוניות כביש קיימות. הרעיון מאחורי זה, אגב, היה לעודד אנשים פרטיים להשתתף כי עלות הכניסה הייתה נמוכה יותר. קצת כמו גרוטראלי שלנו, אבל עם קפיצות ממש גדולות ואנשים מתים.

 

לפני 14 שעות, SerachSome כתב:

וכמה איבו יש בארץ? ידוע?

אתה יכול לחפור כאן. כתוב שם כמה יחידות פעילות (על הכביש) יש מכל הדגמים שנמכרו מ-1995 או 1996 (לא זוכר בדיוק). 

אם אתה לא מצליח לפלח ספציפית לפי האיבו, אתה יכול למצוא את קוד הדגם כאן.

 

 

בנימה אישית, היית יכול לברר את כל זה בוויקיפדיה תוך כמה דקות (שזה מה שעשיתי, לא את כל מה שכתוב כאן ידעתי לפני זה). אבל וואלה... היה לי כיף לעשות את זה, אז למרות שאני יודע שאני לא אמור לעודד התנהגות כזאת, ספציפית הפעם תודה ששאלת את זה.

 

ולקינוח, הנה משהו שלא חשבת שתראה, ניסאן "GTR" (שעכשיו אנחנו יודעים שהיא סתם "סקייליין רגילה" ובכלל לא GTR) בגרסת ליסינג:

Nissan_Skyline_1998.jpg

 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, פבל כתב:

עכשיו, אתה בטח שואל "וואט דה פאק?!", ואז "למה?". אז על השאלה הראשונה אני יכול רק להסכים, ועל השניה התשובה היא כי הם יפנים, והם מטורללים במוח והמוח המערבי שלנו הרבה פעמים לא מבין אותם, והם עושים את זה המון, עם המון מכוניות ומותגים.  

 

נראה שנוהג הזה חילחל לאחרונה גם למערב, עיין ערך פורד מוסטאנג שהפכה מקופה ספורטיבית ל-SUV כל חשמלית. מזל שלא קראו לה פורד GT40.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובקצרה...0039e937bb61134b1a71179ba6c79e33.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או מיי גאד!!! יש סקיישן?!?!?! כמה? איפה? תארוז לי אחת, הכי יפה שיש לך!

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקרא Nissan Stagea, מבוססת על סקייליין

 

לפעמים שמים לזה פרונט של סקייליין.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Stagea

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או מיי גאד!!! יש סקיישן?!?!?! כמה? איפה? תארוז לי אחת, הכי יפה שיש לך!
תארגן לי איבו סטיישן.1ed9db6444f2be2b156be9e4516a9bb5.jpg
  • אהבתי 1

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באיבו נתקלתי במקרה פעם אז ידעתי שהיא קיימת, על הסטיישליין לא ידעתי בכלל.  

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין באמת דגם כזה סקייליין סטיישן.

 

יש דגם נפרד שמבוסס על סקייליין, ויש תאימות חלקים במידה מסויימת.

 

ובמקרה יש לו גם גירסה עם מנוע, גיר ומערכת הנעה כפולה של GTR.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, ברור. אני פשוט מנסה לא לתת לעובדות להפריע לפנטזיה שלי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1201 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...