Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אמנות (ועלות) אחזקת ה-M2


BobbyMiata
שימו לב! השרשור הזה בן 320 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 5 שעות, מיץ פטל כתב:

מצד אחד כתבת מערכת הרמן קרדון מעולה מצד שני החלפת את ה HU?

 

זה HU יעודי לסדרה 2, זה סיני, אבל מפתיע לטובה מבחינת האיכות. היחודיות היא שזה משמש כמסך בלבד ל-iDrive ומשמר את כל המערכת המקורית של BMW, כולל הדיבורית, הזרמת הסאונד, המגבר והרמקולים של ה-H/K וכל שאר היכולות ובלחיצת כפתור נותן מערכת אנדרואיד מלאה "מעל" המערכת המקורית. זה מאפשר למשל וויז שנראה מעולה עם מסך מגע מלא, ממש נחמד! הנה קישור למי שמעוניין:

 

המערכת:

https://www.aliexpress.com/item/32968706607.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6a974c4dpsYcQQ

 

שרשור תמיכה (ארוך) פה:

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1699764

 

לפני שעתיים, Adamm כתב:

צבע מדהים. מכונת קרב ממש. רק העיצוב פנים מרגיש לי מיושן ומשעמם.

בדיוק אתמול ראיתי סירטון על M2 Competition שבתמונות שצירפת(אם זו אותה אחת).

 

תסתכל טוב, אין אף M2 Competition בתמונה שצרפתי 😉

 

aNnhyI.jpg

 

למי שמגיע ממיאטה 2006, עיצוב הפנים ממש בסדר :) מה גם שאני ממש אוהב את המכוונים האנלוגים עם הרקע האפור הקלאסי של השעונים והמחטים האדומות, ממש כמו ב-M3 הישנות, בחדשות יותר זה חצי דיגיטלי, יותר מודרני אבל פחות מיוחד לדעתי. 

 

לפני כשעה, 98civic כתב:

את הקידודים אפשר לעשות עם בימרקוד 

 

קידודים ספציפים - כן, אני ממש שידרגתי כל המודולים לגרסת התוכנה האחרונה + גרסת CS או GTS. (לא זוכר) להגה, בקרת אחיזה ומחשב דיפרנציאל, העדפתי לשלם למישהו מנוסה שחופר בזה ויש לו תמיד את הגרסאות הכי עדכניות, כאמור סידר כל מיני פיצ'פקס. למי שיש DCT אגב, אפשר גם לכוון את הגיר שיהיה יותר אגסיבי ויש תוכנה בשם THOR שעושה את זה.

 

עריכה אחרונה על ידי BobbyMiata
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 97
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ראשית כל, תודה רבה על השיתוף והכתיבה המעמיקה. אין זה דבר של מה בכך, ואנחנו לגמרי זכינו שאנחנו קוראים את זה!

 

מספר שאלות - אשמח אם תשיב עליהן:

1. איני בקיא במערכת ה-iDrive; האם היא לא מגיעה עם אופציה ל-CarPlay/Android Auto?

2. נראה שביצעת מספר די גדול של התקנות מקומיות. האם הדבר לא התריע אותך ברכב כל כך יקר? איתוראן כולל פירוק של כל הדאשבורד ואין "בעלי מקצוע" טובים בארץ.

3. האם הרכב מטופל במוסך המרכזי בפתח תקווה? איך השירות שם?

4. האם יש הבדל גדול בין טיפול ברכב כמו M2 לבין רכב רגיל? אני יודע שבפורשה לדוגמה אתה לא יוצא עם חשבון פחות מ-5,000 ש"ח על כל ביקור.

5. במוו פחות ידועים בגלל הטכנולוגיה המפוארת שלהם ביחס למתחרים. האם יש דברים שחסרים לך (לדוג' (סתם זורק כי אני לא יודע) - Keyless Entry) והיית רוצה שיהיו?

עריכה אחרונה על ידי Fraysa

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם שאלה , מה בדיוק חסר בטכנולוגיה בבמוו ביחס ל 2 גרמניות האחרות?

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 19.12.2020 בשעה 23:47, BobbyMiata כתב:

https://cobra.co.il/מוצרים/תקשורת-ברכב/חבילת-סמארטפון-לרכב/

 

זה עולה 1,200 ש"ח. קיבלתי הנחה בגלל הפאשלה בהתקנה. מצד אחד מחיר הזוי, מצד שני, לא מצאתי תחליפים וזה מאוד נוח ומתאים. בדיעבד, הייתי מחפש פתרון אחר, זה לגמרי פסיכי.

 

 

עד כמה שאני יודע, המוסך לא מתעסק בזה, הם לא מחפשים צרות. אולי אני טועה, לא בדקתי. אבל יש הרבה "קידודים" לא רישמיים שאפשר לעשות במוו כמו למשל לבטל את ה-stop/start, לקודד קומפורט אקסס שלוקחת את הכסא אחורה בכניסה ויציאה וניתן גם לקודד בקרת אחיזה יותר חופשית ועוד כמה קישקושים - כל זה לא עושים במוסך.

 

 

בשנה א' (2001) נסעתי על רובר 214 וחלמתי על מיאטה. קניתי מיאטה (ראשונה) ב-2007. על בימר M אני חולם בערך עשור. חלומות זה חשוב, נותן מוטיבציה ותחושה של התקדמות לקראת משהו.

 

אני גם קורא על חלומות שעדיין רחוקים ממני (מישהו אמר פורשה GT3?) ונהנה מזה, זה חלק מהעניין, יש חלומות לכל תקציב. אם יש לכם עוד שאלות על הרכב, אחזקה, מחשבות או דברים אחרים שאתם רוצים לדעת, תרשמו לי בתגובות. 

 

Oh boy you are a treat and delight

 

בשנה א' (2001) נסעתי על רובר 214 וחלמתי על מיאטה. קניתי מיאטה (ראשונה) ב-2007. על בימר M אני חולם בערך עשור. חלומות זה חשוב, נותן מוטיבציה ותחושה של התקדמות לקראת משהו.

 

עוקב עוד מהמיאטה שלך, תענוג תענוג לקרוא :) מגיע ומגיע, תעשה חיים ותהנה ! הלכת עם הלב, חישבת עם הראש. תודה ענקית על השיתוף, מראה שהכל אפשרי

  • אהבתי 2

If you can dream of something, you can achieve it

הייתי עם הגברת, אני חושב שאם הייתי מזכיר את המילים ״רכב״/״פורום״/״ניקוי״ הייתי ישן בספה או בטרקלין ;)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, Fraysa כתב:

ראשית כל, תודה רבה על השיתוף והכתיבה המעמיקה. אין זה דבר של מה בכך, ואנחנו לגמרי זכינו שאנחנו קוראים את זה!

 

מספר שאלות - אשמח אם תשיב עליהן:

1. איני בקיא במערכת ה-iDrive; האם היא לא מגיעה עם אופציה ל-CarPlay/Android Auto?

2. נראה שביצעת מספר די גדול של התקנות מקומיות. האם הדבר לא התריע אותך ברכב כל כך יקר? איתוראן כולל פירוק של כל הדאשבורד ואין "בעלי מקצוע" טובים בארץ.

3. האם הרכב מטופל במוסך המרכזי בפתח תקווה? איך השירות שם?

4. האם יש הבדל גדול בין טיפול ברכב כמו M2 לבין רכב רגיל? אני יודע שבפורשה לדוגמה אתה לא יוצא עם חשבון פחות מ-5,000 ש"ח על כל ביקור.

5. במוו פחות ידועים בגלל הטכנולוגיה המפוארת שלהם ביחס למתחרים. האם יש דברים שחסרים לך (לדוג' (סתם זורק כי אני לא יודע) - Keyless Entry) והיית רוצה שיהיו?

 

1. אפל קאר-פליי יש החל ממערכת iDirve 5 אבל אז זה היה תלוי רמת גימור. אנדרואיד אוטו הגיע רק השנה למערכת iDrive 7. צריך לזכור שכל יצרן מבצע הטמעה שונה, אצל חלק זה פשוט האפליקציות וזהו (כך זה בכל הרכבים העממיים) אך ב.מ.וו לדוגמה יש תצוגה אופקית ולא אנכית (יותר נוח ונכון למסכים רחבים), יש חיבור אלחוטי כבר מזמן והמערכת גם משולבת בלוח המחוונים הדיגיטלי (תצוגה וניווט) ובתצוגה העילית. במילים אחרות, ההטמעה מרגישה אינטגרלית יותר. 

 

זו מערכת טובה מאוד מבחינת תפעול, אבל בתכלס רוב השדרוגים שמכניסים בה עם הזמן לא ממש רלוונטיים לשוק המקומי שלנו (המון שרותי רשת שונים לדוגמה), אז במקום להתקין מערכת מקורית יקרה מדור חדש יותר עדיף כבר להתקין מערכת אנדרואיד תואמת מקור שגם מגדילה את המסך וכמובן מוסיפה את כל מה שיש לאנדרואיד להציע. המערכות מסין לא רעות בכלל כיום (בגזרת ה-400-600 דולר). 

 

4. למה שיהיה? בפורשה, בחלק מהטיפולים, צריך לפרק חצי רכב לפני שאתה מגיע למשהו וכמובן שיש את המנוע השטוח עם כל הצרות, תחזוקה, שהוא מביא איתו. M2 לעומת זאת זו מכונית רגילה מהבחינה הזו וכמובן שלטובה. קל לטפל בה והמוצרים לטיפולי שגרה לא ממש יקרים. כמובן שיש חלקים אחרים יקרים מאוד, כמו בלמים, אבל את זה אפשר לצפות מרכב שכזה. 

 

5. לא מכיר תחום בו ב.מ.וו פחות מתקדמת מהמתחרות שלה. אם אתה מדבר על קמצנות באבזור של היבואן המקומי? זה כן (פחות נכון היום) אבל ב- M2 יש כל מה שאפשר לצפות לו מרכב בשנה הזו, למעט מערכות בטיחות מתקדמות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שכתב @ch2856נכון. אשלים את התובנות שלי:

 

1. ספציפית ב-M2, שנת הדגם 2016 הגיע עם ה-ID4 נטול Carplay/Android auto. ב-2017 הגיעו עם ה-ID5 שהציע מערכת חזקה יותר (יותר זכרון, מעבד יותר מהיר) ואפשר היה להתקין עליה (בתשלום) את ה-CP/AA. רק ב-2018 ומעלה זה היה ממש בילד אין + מסך מגע במערכת ה-ID6. אפשר כמובן לשדרג, אבל העלות גבוהה מאוד (כ-7000 ש"ח להחליף את כל הקופסאות). יש 2 אופציות שפויות יותר: (1) להתקין סוג של מתאם שנותן CP/AA על המסך המקורי אפשר לראות פה: https://www.bimmer-tech.net/blog/item/49-how-to-retrofit-carplay ויש את הקופסא הסינית המקורית שעולה איזה 250$. היתרון הוא שזה שומר על חזות מקורית לחלוטין. אני העדפתי כאמור ללכת על אופציה (2) ולהחליף את יחידת הראש. היחידה הסינית מגיעה עם מסך גדול יותר, רזלוציה גבוהה יותר וגימור מט כמו של היחידה המקורית.

2. האמת שלא ביצעתי כמות גדולה. התקנת האיתורן זהה (גם באיכות ההתקנה וגם ברכיבים) להתקנה בבונדד של המערכות כפי שמקבלים אותן מהיבואן. ההתקנה המקורית הייתה בבונדד של הוויז בהתקנה מקומית. את ההתקנה הנוספת (שלישית במספר) ביצעתי בעצמי. זה קצת מרתיע, אבל יש המון מידע ב-youtube, הכל מצולם וזו גם לא הפעם הראשונה שלי, עשיתי המון עבודות DIY גם על המיאטה וגם ב-M235 התקנתי את המערכת בעצמי כך שהייתה לי הכרות טובה עם כל הפירוק וההרכבה וגם את הציוד הדרוש.

3.  המוסך המרכזי נמצא בניר צבי וכל הטיפולים למעט האחרון שביצעתי נעשו שם. השירות מעולה. את הטיפול האחרון ביצעתי במוסך "בימר" של ג'ובאני שמומלץ על ידי רבים וטובים והוא מוסך מורשה. הטיפולים אגב (בוודאי הקטנים), לא מסובכים והם לגמרי ברמת ה-DIY למי שיש קצת סבלנות, כולל האפשרות לאפס הכל במחשב. זה אולי קצת מפתיע, אבל בסוף, הרכב הזה לא מאוד מסובך. 

4. אני לא חושב שיש הבדל גדול. בסוף טיפול קטן זה כ-8 ליטר של שמן סינטטי מלא (כ-300 ש"ח לשמן מאושר יצרן) ופילטר שמן שעולה כ-50 ש"ח. עבודה במוסך המרכזי תעלה כ-450 ש"ח כולל מע"מ. טיפולים גדולים יותר יהיה מצתים (כ-150$, אפשר להביא לבד), פילטר אוויר (עלות לא גבוהה ל-OEM)? הזמנתי עכשיו גם שמן גיר ושמן דיפ' על מנת להחליף (לפני הזמן המומלץ, כדי "ליישר קו") - עלות השמנים (2 ליטר כ"א) - כ-900 ש"ח לפני עבודה (בטח תהיה כמה מאות שקלים). לגבי פורשה, לא הייתה לי פורשה עד כה (למרות שאני מקווה לפתוח שירשור עם הכותרת "אמנות אחזקת ה-GT3" יום אחד...) אבל עשיתי שיעור בית על בוקסטר 2013/2014 וגם שם לא מדובר בדרמה. שמן, פילטר, צלחות, רפידות. כנראה יעלה יותר מטיפולים וחלקים של קיה נירו או מיאטה, אבל אני לא רואה סיבה להשאיר 5,000 ש"ח בכל ביקור, אולי אני טועה. מה שכן, לפורשה יש תוכנית הארכת אחריות מקורית שעולה 900 יורו לשנה שמאפשרת הארכת האחריות המלאה עד למשהו כמו 8 שנים, אבל אז מחייבים אותך מעבר ל-900 יורו לעשות את כל הטיפולים במוסך המורשה עם החלקים הספציפיים ואז זה נהיה ממש ממש יקר. אם אתה מוותר על תענוג ומתחזק את הפורשה כמו כל רכב אחר זה מוריד דרמטית את העלויות ככול הנראה. אני מניח שחלק מהעניין זה להיות מוכן ל"מכות". מנוע במיאטה עולה 10,000 ש"ח כולל הכל, גיר? 3,000. בבמוו M2 אני מניח שאפשר להכפיל את זה ב-5 לפחות ובפורשה? כנראה ב-10. ואז אתה צריך להיות מסוגל להתאושש ממכה כלכלית של כמה עשרות אלפי שקלים, שלא נדע. 

5. אני לא חושב שבמוו פחות מתקדמים מאאודי או מרצדס. זה עניין של דורות. דור ה-F שה-M2 נמנית עליו יצא דיי בתחילת העשות ומאז צובר שידרוגים קטנים. לפני כשנתיים התחילו לצאת המכוניות מהדור החדש (דור G) ושם יש את כל הטכנולוגיות החדשות. יצא לי לנסוע על X3 פלאג-אין היבריד לא מזמן - רכב מדהים, מודרני ומאובזר טכנולוגית בלי אף רגשני נחיתות מול אאודי או מרצדס לדעתי. מאידך, אבא שלי מחזיק מרצדס C250 מ-2015 - זה דיי דומה מבחינת הטכנולוגיה לסדרה 2/3 אני מניח. ספציפית במוו "משכו" את סדרה 2 והיא בין האחרונות שתוחלף ולכן היא מרגישה מעט מאחור,  זו גם הסיבה שרק השנה, אחרי שה-M3 (הקודמת, F80) סיימה את חייה הרשו קברניטי השיווק של BMW למצות את הפוטנציאל הטמון ב-M2 (מנוע לא מוגבל, מתלים אדפטיביים, שום דבר שלא היה על המדפים של במוו כבר מ-2015) ב-CS הנהדרת. 

 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 20.12.2020 בשעה 22:23, BobbyMiata כתב:

 

זה HU יעודי לסדרה 2, זה סיני, אבל מפתיע לטובה מבחינת האיכות. היחודיות היא שזה משמש כמסך בלבד ל-iDrive ומשמר את כל המערכת המקורית של BMW, כולל הדיבורית, הזרמת הסאונד, המגבר והרמקולים של ה-H/K וכל שאר היכולות ובלחיצת כפתור נותן מערכת אנדרואיד מלאה "מעל" המערכת המקורית. זה מאפשר למשל וויז שנראה מעולה עם מסך מגע מלא, ממש נחמד! הנה קישור למי שמעוניין:

 

המערכת:

https://www.aliexpress.com/item/32968706607.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6a974c4dpsYcQQ

 

שרשור תמיכה (ארוך) פה:

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1699764

 

 

תסתכל טוב, אין אף M2 Competition בתמונה שצרפתי 😉

 

aNnhyI.jpg

 

למי שמגיע ממיאטה 2006, עיצוב הפנים ממש בסדר :) מה גם שאני ממש אוהב את המכוונים האנלוגים עם הרקע האפור הקלאסי של השעונים והמחטים האדומות, ממש כמו ב-M3 הישנות, בחדשות יותר זה חצי דיגיטלי, יותר מודרני אבל פחות מיוחד לדעתי. 

 

 

קידודים ספציפים - כן, אני ממש שידרגתי כל המודולים לגרסת התוכנה האחרונה + גרסת CS או GTS. (לא זוכר) להגה, בקרת אחיזה ומחשב דיפרנציאל, העדפתי לשלם למישהו מנוסה שחופר בזה ויש לו תמיד את הגרסאות הכי עדכניות, כאמור סידר כל מיני פיצ'פקס. למי שיש DCT אגב, אפשר גם לכוון את הגיר שיהיה יותר אגסיבי ויש תוכנה בשם THOR שעושה את זה.

 

 

 

THOR זה המתאם OBD שעושה את זה, אתה בטח מתכוון ל XHP

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט מעניין. תודה על השיתוף.

חייב לציין שכסטודנט שמשכיר דירה ומחזיק איביזה צנועה, אלו מספרים שגרמו לי לשחור בעיניים וסחרחורת קלה, אבל ללא ספק שזה אופציה מעולה למי שיכול לאפשר לעצמו כזה תענוג.

 2005 VW Passat B5.5 2.0l 115hp 
1991 VW Golf Mk2 1.3l 55hp 
 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, SmallbutClean כתב:

בהחלט מעניין. תודה על השיתוף.

חייב לציין שכסטודנט שמשכיר דירה ומחזיק איביזה צנועה, אלו מספרים שגרמו לי לשחור בעיניים וסחרחורת קלה, אבל ללא ספק שזה אופציה מעולה למי שיכול לאפשר לעצמו כזה תענוג.

כסטודנט, טוב זה היה ממש מזמן, בקושי יכולתי לתחזק כרטיסייה לאגד, אז תתנחם :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, טחנו קצת מים, אבל הגיע הזמן לקצת עידכונים. זוכרים שהרכב היה במוסך? אז עכשיו הוא חזר ואני ממש מרוצה מהתוצאה! 

 

אחד הדברים שהכי קשה לתקן זה שריטות. שריטות זה דרעק כיוון שרוב בעלי המקצוע לא אוהבים להתעסק עם זה, קשה עד בלתי אפשרי לתקן נקודתית ואם צובעים חלקים נרחבים, זה כמובן מוריד מערך הרכב ופותח שיחות של "צבעו פה את כל הכנף, לך תדע מה היה פה" או קונים פוטנציאלים שחושדים (לעיתים בצדק) שהיה שם הרבה יותר מאשר "שריטה". אז ראשית, זה הנזק שהיה (ככה רכשתי את הרכב):

 

sujjES.jpg

 

כמו שאתם רואים, מדובר בשריטה קשה, על גבול החריטה. אני מאמין שרוב האנשים הנורמטיבים לא היו נוגעים בזה, אבל בפורום הזה אין אנשים נורמטיבים, נכון? 🤪 

 

אז ככה זה נראה אחרי:

 

s183Y5.jpg

 

מה שלא רואים זה עד כמה התיקון נקודתי. משהו כמו 5 ס"מ סביב השריטה וזהו. בדיקה סביב תראה שרוב הכנף בכלל לא צבועה. באמת שהפעם מצאתי פחח אומן. עם אהבה למקצוע ובעיקר הבנה לרצונות של לקוחות "בעיתים". אני לא רוצה לעשות פה פרסומת בוטה (שלא תחשדו באינטרסים שלי...) אבל מי שמעוניין בפרטים, מוזמן לפנות בפרטי.

 

על הדרך, גם הפגוש הקידמי שופץ (היה קצת שרוט בחלקו התחתון, נגיעה קטנה בצד, האמת שלא היה ממש דרוש תיקון, אבל נגררנו לזה...), איכות העבודה - רמת מפעל, ממש:

 

uve43J.jpg

 

מי מזהה מה עוד שונה? 🧐

 

  • אהבתי 3
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, BobbyMiata כתב:

לא, THOR זה גם סוג של טיון:

 

https://www.thorflasher.com/

 

 

נחמד :) שווה לאללה אם כך

 

ו.. גריל שחור

 

הניקלים על רכבי אמ רק גורעים מהסטייל של האוטו

עריכה אחרונה על ידי elik0

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 320 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...