Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2043 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

היי. אני מבין די קטן במכונאות רכב... הבנתי שברכב שלי אמורה להיות שרשרת טיימינג ולא רצועה. מכיוון שיש לי פתאום רעשי "צרצור" מהמנוע חיפשתי את אותה שרשרת, אך לא מצאתי כזאת. כן ראיתי רצועות רגילות מסתובבות בחלק השמאלי של המנוע (וייתכן שמשם נובעים הרעשים). האם ייתכן שברכב שלי יש רצועת טיימינג ולא שרשרת טיימינג? או שאני מסתכל למקום הלא נכון בתא המנוע? 

עריכה אחרונה על ידי sbon
פורסם

אלו רצועות אביזרים. לא קשור לטיימינג.

אוי ואבוי אם אתה יכול לראות את רצועת הטיימינג(במנוע עם רצועה) או את שרשרת הטיימינג..[emoji16][emoji3517]



'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

פורסם
לפני 54 דקות, אליה כתב:

אלו רצועות אביזרים. לא קשור לטיימינג.

אוי ואבוי אם אתה יכול לראות את רצועת הטיימינג(במנוע עם רצועה) או את שרשרת הטיימינג..emoji16.pngemoji3517.png


 

מה פירוש אביזרים? אז איפה נמצאת שרשרת הטיימינג? 

פורסם

השרשרת מוסתרת בתוך המנוע ומקבלת שימון תמידי.
במנוע עם רצועת טיימינג, היא מוסתרת ע"י מגן פלסטיק/מתכת.
רצועת/רצועות אביזרים מונעות ע"י פולי מנוע ראשי ומניעות את האלטרנטור, מדחס המזגן, משאבת הגה כח, ובחלק מהמקרים את משאבת המים.
בדיזל נדמה לי שגם את משאבת הואקום לבוסטר הבלמים.







'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

פורסם

תודה רבה, ומתנצל על הבורות... בכל אופן, אני שומע מעין "צרצורים" כאלה, שנדמה שמגיעים מאזור הרצועה הזאת (שנראית בתמונה שהעליתי, שבטעות חשבתי שזאת רצועת הטיימינג) או משהו מתחתיה. יש לך אולי רעיון מה יכול להיות מקור הבעיה? 

פורסם
לפני 2 דקות, אליה כתב:

כנראה הרצועה יבשה וזקוקה להחלפה.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 

אפשר קצת לשמן אותה, אולי זה יעזור? 

פורסם

האמת זכור לי שספריי wd40 עוזר באופן זמני, אבל בכל אופן מומלץ בקרוב להחליף. זה לא עניין יקר.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

פורסם
לפני 8 דקות, אליה כתב:

האמת זכור לי שספריי wd40 עוזר באופן זמני, אבל בכל אופן מומלץ בקרוב להחליף. זה לא עניין יקר.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 

שוב, המון תודה! 

פורסם

לאחי הקטן יש רכב כזה ואין רצועת טיימינג -יש שרשרת.

מה שאתה רואה אלו רצועות אביזרים- יש רכבים בהם יש 3 רצועות- הגה כח,אלטרנטור,רצועת מנוע ויש כאלו בהם יש רק אחת גדולה (זה לפחות מה שיש אצל אחי הקטן והוחלף לא מזמן).

 

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם
לפני 15 שעות, sbon כתב:

אפשר קצת לשמן אותה, אולי זה יעזור? 

לא משמנים רצועות. זה רק יגרום לה להחליק ויווצר יותר נזק.

רצועות ישנות ושחוקות מחליפים.

 

ניתן להשפריץ קצת מים על הרצועות לטובת דיאגנוסטיקה, על מנת לוודא שאכן משם מגיע הרעש.

 

שווה לציין שאמנם ברכב שלך מותקנת שרשרת תזמון, אבל היא לא מחזיקה לנצח ומומלץ להחליף אותה בנסוע סביבות 200K ק"מ

יום טוב גם לך

פורסם (נערך)
לפני שעה, Igalz כתב:

שווה לציין שאמנם ברכב שלך מותקנת שרשרת תזמון, אבל היא לא מחזיקה לנצח ומומלץ להחליף אותה בנסוע סביבות 200K ק"מ

יגאל,האם יש בלאי של זמן או ק"מ בלבד עבור השרשרת ובכל מקרה,האם נגרם נזק למנוע אם נקרעת שרשרת תזמון ברכבים הללו  ? (לא מדבר על הרכבים הגרמניים בהם קיימת בעית המותחן הידועה לשימצה,אלא למשל על דייהטסו סיריון/I30/מאזדה 3/הונדה סיוויק ודומיהן.

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם
לפני 18 דקות, colauti 9 כתב:

יגאל,האם יש בלאי של זמן או ק"מ בלבד עבור השרשרת ובכל מקרה,האם נגרם נזק למנוע אם נקרעת שרשרת תזמון ברכבים הללו  ? (לא מדבר על הרכבים הגרמניים בהם קיימת בעית המותחן הידועה לשימצה,אלא למשל על דייהטסו סיריון/I30/מאזדה 3/הונדה סיוויק ודומיהן.

במנוע בו קיים מפגש שסתום בוכנה, יווצר נזק כבד אם נקרעת שרשרת תזמון, אותו ספור בדיוק כמו עם רצועת תזמון. למיטב ידיעתי בכל הדגמים שמנית ישנו מפגש שסתום בוכנה.

לנושא השרשרת, אף שרשרת לא מחזיקה לנצח, ברכבים מסויימים שרשרת מחזיקה מעבר לחיים סבירים של הרכב (נניח 400K), ברכבים אחרים מחזיקה סביבות 200K (דוגמת הסיריון) ואז נדרשת החלפה כאשר הרכב מזדקן, וישנם רכבים שגם ב100K דרושה החלפה דוגמת הגרמניות שהזכרת. אופי השימוש משפיע מאוד על התארכות השרשרת, מנוע שמבלה הרבה בסל"ד גבוה צפוי שהשרשרת שלו תתבלא מוקדם יותר.

זמן הוא לא ממש פקטור. לרוב קילומטראז ואופי השימוש הם הקובעים.

יום טוב גם לך

×
×
  • תוכן חדש...