Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טרקטורים - מה הסוד לזמן שרות כה ארוך שלהם?


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1226 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הגיוני, זה כמו שלא תסע 200-300 ק"מ ביום על רכב בן 20 עם 400 אק"מ.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 22 שעות, Buki כתב:

כל מוסך של קיבוץ יודע לתחזק גם מכוניות, ולפי ההנחה הזאת חברי הקיבוץ צריכים לנסוע בפורד קורטינה ורנו 4 :-)

 

כי טרקטור זה כלי עבודה. וכל עוד הוא עובד ולא עולה יותר מידי לשמר אותו, אז לא מחליפים.

באוטו מבלים יותר זמן ומעדיפים יותר חדש (ככלל וכתפיסה). כנראה שבטרקטורים- פחות. עובדה שיש גם נגררים עם 5 ספרות שעדיין עובדים (אמנם נגרר זה כלי יותר פשוט אבל הרעיון סהה).

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש גם אנשים שלא מעניין אותם שיהיה נעים באוטו, העיקר שייסע איכשהו.

 

לדוגמא כל אלה שפנים האוטו שלהם נראה כמו דיר חזירים (כשכל חזיר גם מעשן קופסה וחצי טיים ביום) או "לא אוהבים מזגן" גם ב38 מעלות חום.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניות דעתי...

 

טרקטורים זה לא דבר רגיל, זה סוסי עבודה שנועדו לסל"ד נמוך, נועדו למאמץ על השילדה ודרכים בהתאם.

רכב רגיל שהיה מגיע לסביבה כזו היה מתפרק מאוד מהר.

הרבה מין הקיבוצים קנו והשתמשו בטרקטורים לצורכי חקלאות וכפי שידוע היום, חקלאות זה זן נידך בארץ.

אז משאירים טרקטורים בשביל דברים בסיסיים, להוביל עגלות אשפה, להוביל ילדים בחגים, עבודה שלא מצריכה הרבה מהטרקטור.

 

 אתה מדבר על מקום של קיבוץ, לא יודע איזה קיבוץ אתה אבל אצלנו יש גם מוסך וגם מסגריה וגם חשמליה, כל אלה ימציאו חלקים וחלפים לטרקטור ללא כל בעיה.

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, שביט כתב:

עובדה שיש גם נגררים עם 5 ספרות שעדיין עובדים (אמנם נגרר זה כלי יותר פשוט אבל הרעיון סהה

נגרר זה בעיקר צמיגים וברקסים שמחליפים. גם לגבי הנגררים שאלתי פעם בפורום. אנשים מהתחום ענו שעל נגררים ישנים לא חלות הגבלות אורך שיש על החדשים (כי לא היו כאלה הגבלות כשיצרו אותם) ולכן לא ממהרים להחליף נגררים ישנים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלנו הטרקטורים (הגדולים) של העיבודים עובדים בין 8 ל16 שעות ביום 5 ימים בשבוע 95% מהשנה.
הטרקטורים (הבינוניים) שלא עושים עיבודים עובדים קצת פחות.
אין אצלנו טרקטורים קטנים כמו שהועלו בתמונות בתחילת השרשור.


Sent from my SM-G980F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר נכון להשוון טרקטור למלגזה או כל מכונה ניידת אחרת ולא לרכב.

אלה כלים שההחלפה שלהם בהנחה שהצרכים לא השתנו לפי חשבון מתימטי של עלות אחזקה מול עלות החלפה.  הם כמעט לא יוחלפו באופן יזום אלא אם תהיה שרשרת תקלות קטנות שיובילו למכירה/טרייד וקניית חדש או שימות ולא יהיה כדאי לתקן.

 

השוני מול משאיות/רכב מסחרי זה קודם כל ההבדלים בעלויות אחזקה ושנית ההבדלים בתפקוד (רכב מסחרי משמש גם כרכב פנאי ולא רק ככלי עבודה נטו. מעבר לזה המשאית/טנדר שמגיע ללקוח הוא גם הפנים של החברה).

עריכה אחרונה על ידי Night Driver

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, הרקוליטו כתב:

שלום

הטרקטורים שהראו בתמונה כבר לא עובדים קשה כמו שהם היו חדשים . אין לי ספק שהם משמשים בעיקר לגרירה של עגלה . אין לי ספק שביצוע פעולות אגרו טכניות איתם למשך כמה שעות הם ישפריצו שמן מכל מקום אפשרי במנוע , סביר להניח שהמשאבה ההידראולית שלהם כבר חלשה . יש סבירות שעייפות החומר תכניע אותם בעבודה קשה ( אין בעיה של חלקים , מסגר טוב יכול לתקן כמעט הכל ) . כקיבוצניק , יש תכונה בקיבוץ של מעמדות חקלאיים , הענפים הזוטרים תמיד יסתפקו בטרקטור ישן שעובד גם אם עלות האחזקה שלו היא עשרות אלפי שקלים בשנה " הנוי לא צריך טרקטור חדש " אומר מרכז המשק וממשיך לשלם עבור התיקונים . הניו הולנד בתמונה אני מניח שהיה חדש עסק בעיקר בריסוסים ( במטעים אסור לפספס ריסוסים ולכן אסור שהטרקטור יתקלקל ומחליפים אותו לאחר שנתיים שלוש או מעבירים אותו הלאה בשרשרת המזון , ריסוק גזם , הוצאת מיכלים וכו' ) .

כאחד שהיו לו טרקטורים ישנים , הם באמת טובים כאשר הם עובדים , אבל כאשר אתה אף פעם לא יודע אם הם יתחילו או יסיימו יום עבודה זאת בעיה .

היום יש לי רק ציוד " חדש "  בגיל עשר , עולם אחר לעומת גיל ארבעים פלוס .

הם עובדים יום יום אפס תקלות . טיפול שנתי וזהו .

חוץ משבתות הטרקטורים שלי עובדים יום יום אבל בגרירה אבל לא כל היום , בשונה מטרקטורים שמבצעים עיבודים שבאמת עובדים הרבה שעות .

 

מאוד נכון אבל יש עוד

בתור אחד שעבד שנה במושב שיתופי ברמת הגולן, מרבית הטרקטורים עבדו קשה מאוד כולל אלו הישנים שלהכניס את ההילוך בתחילת נסיעה הייתי משתמש ברגל בכדי שיהיה מספיק כוח, התחיל לנסוע הוא לא יעצור.
טרקטורים חדשים נקנו רק לענף חדש שהיה צריך משהו ייחודי,

אמינות הטרקטורים כמעט מוחלטת בגלל פשטות מכנית וזה הסוד כמעט בכל כלי ממונע.

טרקטורים שכן נתקעו פעם או פעמים - תוקנו ובסופו של תהליך הפכו לגוררי באלות (לפעמים 15 מחוברים עם מנגו במשקל של טונות....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 16.10.2020 בשעה 20:33, windows כתב:

מהתקופה הקצרה שנהגתי על טרקטור שגורר מטוסים בח"א. מבחינת תיבת ההילוכים, מתחילים לסוע על הילוך רביעי (ואחרון שמגיע עד 25 קמש בערך)  ורק אם גוררים ציון מאד כבד משתמשים בהילוכים (כמובן עם דאבל קלאץ'). וברוב המקרים זה עושה את העבודה. אין הגה כח, מאוורר רדיאטור מכאני (לא יודע אם זה כל כך יתרון). אפילו כיבוי מנוע הוא ע"י משיכת ידית מכאנית והחזקתה עד שהמנוע נחנק.

תגבור בלמים לא קיים, וגם משתמשים בבלמים בעיקר בעצירות (הם רק אחוריים כזכור לי).

עוד משהו מומנט המנוע מאד חזק מאד ואפילו אם מחזיקים בלם ומרימים חצי קלאץ' הטרקטור נוסע (כמובן שזה מסוכן וקרו תאונות בעקבות נהגים בלי רישיון לטרקטור שלא היו מודעים לסכנה הזו).

מבחינת חשמל, הרכיב הכי משוכלל הוא המיקרוסוויץ שהותקן בדוושת הקלאץ' למניעת תאונות בהנעה בהנעה. 

 

 

 

יש אפילו תמונה טובה של הכלי הזה באינטרנט, קרדיט לאתר חייל האוויר.

64840.jpg.705dc9804a97ea7c4b756f857e990cd1.jpg

 

לא ידע האמת מה שנות הייצור שלהם. בחלק מהשרות שלי זה היה כמעט האוטו הפרטי שלי :-)

יש לי המון שעות נהיגה על טרקטור כזה. 

 

שם אתה לומד שההילוך נקבע פעם אחת בתחילת תנועה בהתאם לסוג הגרירה שצריך לעשות ולא מחליפים הילוכים (כמעט אף פעם) תוך כדי תנועה. 

 

מדומם מנוע מכאני מפיל את הלחץ במשאבת הזרקה עד שהמנוע כבה.

 

אצלנו הם היו נכנסים לביקורת בגף רכב כל 50 שעות מנוע + ביקורת יומית (בדיקת מפלסי נוזלים, בדיקת נורות וכו') על ידי ראש צוות תורן באותו יום.

 

נדמה לי שבכל השרות שלי הייתה לו רק תקלה אחת, משהו חשמלי - הסטרטר לא עבד. שעון דלק לא עבד גם כן ולא רצו חתקן אבל אם אתה נתקע בלי סולר זה תלונה כי היה צריך לגרור אותו לגף רכב לניקוז אוויר. אז היינו מתדלקים כל יום כדי שתמיד המיכל יהיה מלא.

 

אוזניות רעש, הילוך 4, גז עד הסוף תמיד וככה כיסיתי הרבה קילומטרים בתוך הבסיס בגרירת ציוד כזה ואחר. הדבר הכי קשה זה לעשות רוורס עם שתי עגלות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
בתאריך 18.10.2020 בשעה 08:07, Night Driver כתב:

 

השוני מול משאיות/רכב מסחרי זה קודם כל ההבדלים בעלויות אחזקה ושנית ההבדלים בתפקוד (רכב מסחרי משמש גם כרכב פנאי ולא רק ככלי עבודה נטו. מעבר לזה המשאית/טנדר שמגיע ללקוח הוא גם הפנים של החברה).

 

משאית/מסחרית הוא כלי שמייצר לך הכנסות ככה שאם יש תקלה והרכב במוסך אתה מפסיד כסף גם על המוסך וגם על עבודות שאתה מפסיד באותה תקופה, לכן הרבה יעדיפו כלים חדשים שיהיו עם פחות תקלות.

כיום גם ככה רוב החברות קונות את הרכבים האלה בליסינג, ככה גם ההוצאות החכרה מוכרות במס ואחרי 3-4 מחליפים להם את הרכב.

משאיות משומשות נמכרות בעיקר לעסקים קטנים.

 

כיום גם יש חברות עם צי גדול שמחזיקים משאיות ישנות כ"רזרבות" במקרה שמשאית מסויימת נמצאת במוסך וצריך כלי חלופי או לתקופות שיש יותר עבודה שמצריכה עוד צי רכב, לרוב אלה יהיה משאיות עם ערך נמוך שהמכירה שלהם לא תניב תזרים גדול.

עריכה אחרונה על ידי itsik170
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב עם משקל כולל מעל 3500 קילו מוכר מלא גם הקנייה ישירה וגם בליסינג (והעיסקאות יותר ארוכות. לי יש עיסקה של 7 שנים על משאית).

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מייצרים לכתחילה שיהיו לעבודה . כמו טנדרים שהם יותר עמידים מרכב רגיל.

כמו כן , רכבים רגילים מייצרים אותם מראש עם מחלות ותקלות כדי להניע את הכלכלה זה ידוע טרקטורים ועוד בשנים האלו -  בקושי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
שימו לב! השרשור הזה בן 1226 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...