Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טרקטורים - מה הסוד לזמן שרות כה ארוך שלהם?


Buki
 שיתוף
עוקבים 22

פוסטים מומלצים

אפשר להרחיב את הדיון למכונות נוספות שעובדות עשרות שנים בלי הפסקה: קטרי רכבת, אוניות, ואפילו מטוסים (חיל האויר האמריקאי מפעיל עדיין מטוסי B52 דגם H שהצעירים ביניהם ירדו מפס הייצור בשנת 1962).

בגדול התשובה מחולקת לשניים: תכנון לאורך חיים, ומשטר אחזקה. כל עוד ישנה יכולת לתחזק (יש חלקי חילוף וידע או יכולות דרג ד'), אין מניעה להחזיק את המכונות האלה בחיים תקופות ארוכות מאוד.

  • מעניין 1

חזיר דיזל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

הימור שלי: 1. הוא לא נוסע על כבישי מעצ (כבר סיבה טובה לחיים ארוכים) 2. בנוי לתלפיות 3. להערכתי עניינים של זיהום אויר לא ממש רלוונטיים כאן 4. אפס מערכת בטיחות אלקטרוניות או דברים שי

הסיבה שהן בשירות כל כך הרבה זמן היא אותה סיבה שבצהל יש כלי מלחמה משנות ה60 ( לדוג' תותחים מתנייעים). מבצעים טיפולים בזמן וללא פשרות. מכאנית, הכלים פשוטים. יש חלקים זמינים בכל מקום. גם בארץ. והכי חשוב,

שלום הטרקטורים שהראו בתמונה כבר לא עובדים קשה כמו שהם היו חדשים . אין לי ספק שהם משמשים בעיקר לגרירה של עגלה . אין לי ספק שביצוע פעולות אגרו טכניות איתם למשך כמה שעות הם ישפריצו שמן מכל מקום אפשר

תמונות שפורסמו בשרשור

הטרטורים האלו, אם תברר, אני לא אופתע שכבר עברו  אוברול מנוע כמה פעמים.

אלו כלים פשוטים שהונדסו לעבודה יתרה וגם מטופלים כמו שצריך כי זה לפרנסה של החקלאי או משק ולכן שורדים, רק לכל כמה זמן צריך לשפץ את המנוע, לפעמים את הממסרה, בתידרות תלוייה בעומס וביעוד של העבודה של הכלי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל זה מובן, השאלה למה לאותו חקלאי אין טנדר פיז'ו 404 שמטופל טוב, עבר אוברול כמה פעמים אבל עדיין משמש אותו לעבודה במשק? 

 

 

ולא, לא באמת אני חושב שצריך להיות לו טנדר כזה :-)

 

זה רק כדי להסביר מה אני רוצה לשאול...

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מהתקופה הקצרה שנהגתי על טרקטור שגורר מטוסים בח"א. מבחינת תיבת ההילוכים, מתחילים לסוע על הילוך רביעי (ואחרון שמגיע עד 25 קמש בערך)  ורק אם גוררים ציון מאד כבד משתמשים בהילוכים (כמובן עם דאבל קלאץ'). וברוב המקרים זה עושה את העבודה. אין הגה כח, מאוורר רדיאטור מכאני (לא יודע אם זה כל כך יתרון). אפילו כיבוי מנוע הוא ע"י משיכת ידית מכאנית והחזקתה עד שהמנוע נחנק.

תגבור בלמים לא קיים, וגם משתמשים בבלמים בעיקר בעצירות (הם רק אחוריים כזכור לי).

עוד משהו מומנט המנוע מאד חזק מאד ואפילו אם מחזיקים בלם ומרימים חצי קלאץ' הטרקטור נוסע (כמובן שזה מסוכן וקרו תאונות בעקבות נהגים בלי רישיון לטרקטור שלא היו מודעים לסכנה הזו).

מבחינת חשמל, הרכיב הכי משוכלל הוא המיקרוסוויץ שהותקן בדוושת הקלאץ' למניעת תאונות בהנעה בהנעה. 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
כמה מחשבות בנושא :
 
1. אין הרבה מה שיתקלקל. טרקטור זה בגדול מנוע דיזל ישן, טיפש (בלי אלקטרוניקה, בלי טורבו) מחובר לגלגלים והגה.
2. עלות הרישוי נמוכה מביאה לכך שאין משמעות גדולה להתיישנות.
3. אין שוני משמעותי מבחינה פונקציונלית בין טרקטור ישן לחדש.
4. כמעט הכל ניתן לתחזוקה עצמית פשוטה למדי כי הכל נגיש ופריק בקלות, לכן אפשר להשאיר בחיים טרקטור ישן בעלות זעומה למדי כל עוד לא הלך מנוע באופן טרמינלי - וגם א אפשר להחליף מנוע.
5. לא נוסע בכביש ולכן לא מעורב בתאונות של טוטאל לוסט
6. נוסע בסל"ד נמוך ומהירות נמוכה ולכן אין בלאי גדול למנוע.
 
יש לך ניסיון עם טרקטורים?
כי פחות או יותר טעית בכל מה שכתבת

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מהתקופה הקצרה שנהגתי על טרקטור שגורר מטוסים בח"א. מבחינת תיבת ההילוכים, מתחילים לסוע על הילוך רביעי (ואחרון שמגיע עד 25 קמש בערך)  ורק אם גוררים ציון מאד כבד משתמשים בהילוכים (כמובן עם דאבל קלאץ'). וברוב המקרים זה עושה את העבודה. אין הגה כח, מאוורר רדיאטור מכאני (לא יודע אם זה כל כך יתרון). אפילו כיבוי מנוע הוא ע"י משיכת ידית מכאנית והחזקתה עד שהמנוע נחנק.
תגבור בלמים לא קיים, וגם משתמשים בבלמים בעיקר בעצירות (הם רק אחוריים כזכור לי).
עוד משהו מומנט המנוע מאד חזק מאד ואפילו אם מחזיקים בלם ומרימים חצי קלאץ' הטרקטור נוסע (כמובן שזה מסוכן וקרו תאונות בעקבות נהגים בלי רישיון לטרקטור שלא היו מודעים לסכנה הזו).
מבחינת חשמל, הרכיב הכי משוכלל הוא המיקרוסוויץ שהותקן בדוושת הקלאץ' למניעת תאונות בהנעה בהנעה. 
 
מה שאתה מתאר רחוק מאוד מטרקטורים מודרניים

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 13 דקות, windows כתב:

מהתקופה הקצרה שנהגתי על טרקטור שגורר מטוסים בח"א. מבחינת תיבת ההילוכים, מתחילים לסוע על הילוך רביעי (ואחרון שמגיע עד 25 קמש בערך)  ורק אם גוררים ציון מאד כבד משתמשים בהילוכים (כמובן עם דאבל קלאץ'). וברוב המקרים זה עושה את העבודה. אין הגה כח, מאוורר רדיאטור מכאני (לא יודע אם זה כל כך יתרון). אפילו כיבוי מנוע הוא ע"י משיכת ידית מכאנית והחזקתה עד שהמנוע נחנק.

תגבור בלמים לא קיים, וגם משתמשים בבלמים בעיקר בעצירות (הם רק אחוריים כזכור לי).

עוד משהו מומנט המנוע מאד חזק מאד ואפילו אם מחזיקים בלם ומרימים חצי קלאץ' הטרקטור נוסע (כמובן שזה מסוכן וקרו תאונות בעקבות נהגים בלי רישיון לטרקטור שלא היו מודעים לסכנה הזו).

מבחינת חשמל, הרכיב הכי משוכלל הוא המיקרוסוויץ שהותקן בדוושת הקלאץ' למניעת תאונות בהנעה בהנעה. 

 

זה גורר Clark, גם לי יש המון שעות נהיגה על כזה. הכל נכון...

  • רעיון טוב! 1

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 דקות, Buki כתב:

כל זה מובן, השאלה למה לאותו חקלאי אין טנדר פיז'ו 404 שמטופל טוב, עבר אוברול כמה פעמים אבל עדיין משמש אותו לעבודה במשק?


 זה כי הפז'ו 404 שלו נגנב בשנת 1978, ועדיין נוסע אי-שם בסיני...

  • מצחיק 3

חזיר דיזל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה שהן בשירות כל כך הרבה זמן היא אותה סיבה שבצהל יש כלי מלחמה משנות ה60 ( לדוג' תותחים מתנייעים).
מבצעים טיפולים בזמן וללא פשרות.
מכאנית, הכלים פשוטים.
יש חלקים זמינים בכל מקום. גם בארץ.
והכי חשוב, כמה עולה האלטרנטיבה לכלי העבודה הזה שתעשה את אותה העבודה.

בחו"ל, בעיקר בארה'ב, הכלים הישנים מבוקשים בגלל שהיצרניות הגדולות, ג'ון דיר וקייס, מייצרות כלים מורכבים מאוד ולא מאפשרות, מטעמי זכויות יוצרים, תיקון עצמי. יותר פשוט להמשיך להפעיל כלי בן 30 שאפשר לתקן עם ג'בקה וחוט ברזל.
יש שם שוק של חברות שמתמחות בהוספת מודולים לחקלאות מדוייקת לכלים ישנים. אישית, זה מדהים לראות ניהוג אוטומטי מונחה gps בקייס מודל 85'. מי חלם על זה אז...

אפשר לקרוא עוד על התופעה כאן

https://www.davar1.co.il/206794/

Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk

  • אהבתי 2
  • מעניין 2

"יושב לי כאן ומחכה לך, כמו עורב על עץ. ולא חבל לך על תפוח, שנפל והתפוצץ. הרחוב ריק, הלילה קר הגשם כבר שטף את כולי. אני יבש כמו מדבר, הרסת אותי שברת לי את הכלי." (תמוז)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ ממה שצויין:

 

קיים פטור מאגרת רישוי.

מבחן רישוי מתבצע פעם בשנתיים ולהבנתי הוא פשוט מאוד.

 

דברים אלה גם מקלים על בעלי הטרקטור להחזיק בו שנים רבות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
יש לך ניסיון עם טרקטורים?
כי פחות או יותר טעית בכל מה שכתבת

Sent from my SM-G980F using Tapatalk


לא רק שהוא לא טעה, הוא הכי מדוייק מרוב המנחשים.
ויש לי נסיון עם טרקטורים.

רוב הטרקטורים בתמונות הם טרקטורים קטנים החל משנות השישים ועד סוף שנות השמונים. הדגמים שראיתי שם הם MF135 ו 240. הספקים של 35/40 כס, מנוע אמין בצורה יוצאת דופן של פרקינס בנפח של 2.4 ושלושה צילינדרים.
הם החליפו דגמים ישנים יותר 28 ו 35.
את ה MD 35 עדיין רואים לא מעט במושבים וקיבוצים ויש שחזורים יפיפיים שלהם ( למשל בתוך דוכן גן שמואל).

הכול שם בנוי חזק ופשוט.
קל לתחזוקה עצמית ופעם בכ 10000 עושים אוברול.
הם משמשים לעיבודים קלים במושבים כגון
גרירת עגלות, כיסוח, קילטור, תיחוח, הוצאת מיכלי פרי הדר מהפרדס ופעם כשעוד חקלאות הייתה גאווה לרונדו טרקטורים בשבועות.

אגרת רישוי (דו) שנתית לטרקטור חקלאי אינה עולה כסף ( גם לטרקטורון חקלאי).

טסט פעם בשנתיים - לרוב במוסך טרקטורים או וסטר אצל הלקוח.

ביטוח חובה מאוד זול עד כדי זניח.

חלקי חילוף במקרה של הפרגיסון הם זמינים וזולים עד היום. כולל קוסמטיקה.

הטרקטור עובד גם אצל מזניחים סדרתיים.

טרקטורים חדשים כבר לא שורדים ככה ולכן המחירים של הענתיקות הם מטורפים.
אני מחפש כבר שנתיים 135 עם רישוי ואין בנמצא משהו ראוי בפחות מעשרים אשח.

אגב, ל 240 יש העתק שמיוצא ברשיון בטורקיה והוא עולה פחות מהמקור הישן ממנו בעשרים שנים ויותר
  • אהבתי 3
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 דקות, Boaz Av כתב:

אגב, ל 240 יש העתק שמיוצא ברשיון בטורקיה והוא עולה פחות מהמקור הישן ממנו בעשרים שנים ויותר

מופיע באחת התמונות. Hattat 240.

 

אתה (או מישהו אחר) מצליחים לזהות את הטרקטור שחונה ליד המשרד וליד הרכב הכחול? זה ג'ון דיר כלשהו. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתכוון לתמונה הזו?

אלו ניו הולנד.
יצרן טרקטורים ארופאי גדול וותיק שלדעתי התאחד עם פיאט.
מייצרים גם קומביינים לתבואות, מכבשי חבילות חציר, ועוד כלים למערך קציר חיטה ותחמיץ.

לא יצא לי כל כך לעבוד על הכלים האלו.



678deb338ee810d2a5b3c0fd79ddba52.jpg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...