Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טרקטורים - מה הסוד לזמן שרות כה ארוך שלהם?


Buki
 שיתוף
עוקבים 22

פוסטים מומלצים

רכב פרטי נחשב לא עדכני כבר אחרי 3 שנים, אחרי 10 שנים נחשב כבר ישן ואחרי 15 שנה מיושן ועתיק.

ברכב מסחרי או רכב עבודה התקופות האלו אפילו יותר קצרות, אבל טרקטורים חקלאיים לא נדיר לראות עובדים גם אחרי 30-40 שנה.

 

אני מצרף תמונות של צי הטרקטורים בקיביץ, כפי שניתן לראות יש שם Massey Ferguson 135 משנות ה 70, John Deere מאותה תקופה, מספר פרגוסונים 240 משנות ה 80, העתק טורקי Hattat  של פרגוסון 240 (הוא חדש), וכמה ניו הולנדים חדשים. 

 

בערך חצי מהצי - טרקטורים עתיקים שבמונחי מכוניות כבר מזמן אספנות. כולם תקינים במצב עבודה עם טסט.

 

אז מה הסוד שלהם? 

איך זה שטרקטור עובד 40 שנה ויותר?

 

1760456637_1(2).thumb.jpg.4019c71f14e6108ed17ecb0d49a71993.jpg

 

1157148401_1(5).thumb.jpg.fa264801618a33fe0291d65086e4bbd6.jpg

 

1792350956_1(1).thumb.jpg.70cba816bda550abff708b8d9e32f395.jpg

 

1460136538_1(3).thumb.jpg.e7f905d156638a611c06e47653eaead3.jpg

 

269097984_1(4).thumb.jpg.5b2a18093282d92839751bd7584c8457.jpg

 

281981206_1(8).thumb.jpg.260f25d492cca1a5ced674b6b08b40e9.jpg

 

1180267746_1(9).thumb.jpg.e22490675d92931103ace5eeee1179cc.jpg

 

1700860_1(7).thumb.jpg.168d49da2cb24c42462ae24bdd232e59.jpg

 

1304109794_1(6).thumb.jpg.a629408e7a2ae2e6e9f5d8f7b7a20a4b.jpg

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

הימור שלי: 1. הוא לא נוסע על כבישי מעצ (כבר סיבה טובה לחיים ארוכים) 2. בנוי לתלפיות 3. להערכתי עניינים של זיהום אויר לא ממש רלוונטיים כאן 4. אפס מערכת בטיחות אלקטרוניות או דברים שי

הסיבה שהן בשירות כל כך הרבה זמן היא אותה סיבה שבצהל יש כלי מלחמה משנות ה60 ( לדוג' תותחים מתנייעים). מבצעים טיפולים בזמן וללא פשרות. מכאנית, הכלים פשוטים. יש חלקים זמינים בכל מקום. גם בארץ. והכי חשוב,

שלום הטרקטורים שהראו בתמונה כבר לא עובדים קשה כמו שהם היו חדשים . אין לי ספק שהם משמשים בעיקר לגרירה של עגלה . אין לי ספק שביצוע פעולות אגרו טכניות איתם למשך כמה שעות הם ישפריצו שמן מכל מקום אפשר

תמונות שפורסמו בשרשור

אין לי מושג לגבי הטכנולוגיה. אבל לפי מספרי הרישוי הטרקטורים יותר ישנים, מספרים שמתחילים ב-73X צריכים להיות מסביבות 1966-7. בהחלט גיל מופלג.

לפני 15 דקות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ניחוש מושכל - למשתמשי קצה של זה לא אכפת מחידושים, וכל עוד זה עושה את העבודה, זה ממשיך לעבוד, אז מחזיקים עד שזה נשבר לחצי או משהו.

 

אני מתאר לעצמי שגם אין כזה מה לחדש בתחום הזה.

 

השערה אחרת - יש פחות שיקולי עלויות של לתחזק ישן מול לקנות חדש, כי למי שמפעיל את הציוד הזה יש גם מוסך צמוד. זה על אותו משקל של "למה מוסכניקים עצמם נוסעים על מכוניות ישנות ופשוטות".

 

או שהחלקאים עצמם מעדיפים להישאר עם טרקטור ישן שהם מכירים בו כל בורג, מאשר להוציא הון על משהו מתוסבך לאחזקה.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 31 דקות, Buki כתב:

אז מה הסוד שלהם? 

איך זה שטרקטור עובד 40 שנה ויותר?

 


הימור שלי:

1. הוא לא נוסע על כבישי מעצ (כבר סיבה טובה לחיים ארוכים)

2. בנוי לתלפיות

3. להערכתי עניינים של זיהום אויר לא ממש רלוונטיים כאן

4. אפס מערכת בטיחות אלקטרוניות או דברים שיכולים להתקלקל

5. לא מבקר הרבה  (או בכלל) במוסכים מורשים :-P 

6. להערכתי: תחזוקה פשוטה, מנוע דיזל פשוט שעובד בסל"ד מאוד נמוך ולכן גם הבלאי שלו נמוך.

 

איציק

  • אהבתי 5
  • משעמם 1
  • מצחיק 3

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איזה מין טסט הטרקטורים האלה צריכים לעבוד? כי לא נדיר לראות רקטורים שמטפטפים שמן..

 

כל השאר כבר נאמר לפני, ואני מסכים.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחזקה קלה וזולה. קראתי שמחירי טרקטורים משנות השבעים ממש הוכפלו בשנים האחרונות. על טרקטור בן 40 מוכנים לשלם חצי מטרקטור בן שנה מאותו יצרן.

ויכוחים בפורום מול העולם האמיתי

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 46 דקות, איציק נ. כתב:

הערכתי: תחזוקה פשוטה, מנוע דיזל פשוט שעובד בסל"ד מאוד נמוך ולכן גם הבלאי שלו נמוך.

 

 

את אותו הדבר אפשר לאמור על כל טנדר או משאית ישנה ועדיין לא רואים טנדרים ומשאיות משנות ה 60-70 בעבודה. 

 

 

לפני 48 דקות, vadim6385 כתב:

השערה אחרת - יש פחות שיקולי עלויות של לתחזק ישן מול לקנות חדש, כי למי שמפעיל את הציוד הזה יש גם מוסך צמוד. זה על אותו משקל של "למה מוסכניקים עצמם נוסעים על מכוניות ישנות ופשוטות"

 

כל מוסך של קיבוץ יודע לתחזק גם מכוניות, ולפי ההנחה הזאת חברי הקיבוץ צריכים לנסוע בפורד קורטינה ורנו 4 :-)

 

לפני 48 דקות, vadim6385 כתב:

אני מתאר לעצמי שגם אין כזה מה לחדש בתחום הזה.

 

תסתכל על הטרקטורים החדשים בתמונה האחורנה, קבינה סגורה עם מזגן זה לא חידוש משמעותי? יש להם גם 4X4 מה שלישנים אין ועד הרבה חישוים.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 27 דקות, Buki כתב:

כל מוסך של קיבוץ יודע לתחזק גם מכוניות

לא. אבל ממש לא.

רכב שיטופל במוסך של הקיבוץ לא ישרוד הרבה.

 

וטנדר ומשאית עושים הרבה יותר קילומטרים, אז העלות הכלכלית והמעשית של הבלאי (שגורר עליה בצריכת הדלק, בצריכת השמן, ברעש, וירידה בקלות התפעול) הרבה יותר משמעותית.

מה אכפת לך שהטרקטור צריך שמן כל יום כשהוא במקסימום 500 מטר מהמוסך. תטפל כשיהיה זמן..

במשאית או בטנדר זה יגרור השבתה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 דקה, Ooga כתב:

לא. אבל ממש לא.

רכב שיטופל במוסך של הקיבוץ לא ישרוד הרבה.

 

דווקא יש כאלה שכן יודעים לטפל. הכל תלוי באנשים שעובדים באותו מוסך.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לפי גודלם של הטרקטורים המצולמים אני משער שהם עובדים במטעים / פרדסים. טרקטורים בעבודה הזאת עובדים מאוד קל, הם 99% מהזמן רק גוררים עגלה ועובדים על משטחים קשים. בפרדסים ומטעים באמת יותר נפוץ לראות טרקטורים ישנים מאשר בעבודות חקלאיות אחרות.

לגבי הטסט, בודקים שכל הנורות תקינות, בודקים ברקסים וחופש הגה. פחות או יותר זהו.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

במוסכים שבהם נתקלתי לא הייתי מטפל גם בתקלות פשוטות יחסית, אולי טיפולים שוטפים בלבד.

 

אבל גם מוסך שכן מבין ויודע מעבר לא ידע להתמודד עם תקלות שדורשות דיאגנוסטיקה, כי הם פשוט לא מתעסקים עם זה.

 

@mm1987 - לפי הסמלון אני מבין שאתה האדם שיוכל לענות על רוב הדברים שקשורים לטרקטורים. יפה.

עריכה אחרונה על ידי Ooga
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דיון מעניין. בנוסף למה שנאמר, הטרקטורים האלה מאוד מאוד פשוטים. אין מעטפת פח חיצונית, אין חלונות, הגה מכאני, מערכת חשמל מאוד בסיסית, המהירות מוגבלת ואיטית מאוד. בגדול זה רק כסא שיושב על מנוע דיזל וגיר מאוד פשוט.
הדבר הכי קרוב לזה מבחינת הפשטות הוא אופנוע ישן.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

Volvo V40 T5 Cross Country

Mazda CX5

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמה מחשבות בנושא :

 

1. אין הרבה מה שיתקלקל. טרקטור זה בגדול מנוע דיזל ישן, טיפש (בלי אלקטרוניקה, בלי טורבו) מחובר לגלגלים והגה.

2. עלות הרישוי נמוכה מביאה לכך שאין משמעות גדולה להתיישנות.

3. אין שוני משמעותי מבחינה פונקציונלית בין טרקטור ישן לחדש.

4. כמעט הכל ניתן לתחזוקה עצמית פשוטה למדי כי הכל נגיש ופריק בקלות, לכן אפשר להשאיר בחיים טרקטור ישן בעלות זעומה למדי כל עוד לא הלך מנוע באופן טרמינלי - וגם א אפשר להחליף מנוע.

5. לא נוסע בכביש ולכן לא מעורב בתאונות של טוטאל לוסט

6. נוסע בסל"ד נמוך ומהירות נמוכה ולכן אין בלאי גדול למנוע.

 

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תברר כמה חלקים החליפו, בכל מקרה, לא צריך לפרק חצי טרקטור בשביל תיקון. זה רכב מודולרי. בנוי לעבודה קשה. גם יש טנקים ממלחמת העולם השנייה שעדיין זזים.

זה לא אומר שאין תקלות, פשוט מתקנים. יש ענתיקות, אבל לא שווה להחזיק, רכב חדש עם יותר בטיחות , יותר נוח, חסכוני יותר...

אז יצרנים הפסיקו לייצר רכבים שיחזיקו יותר מ 10 שנים (מנוע אלומיניום).

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...