Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

@ניקו פ. צריך לבדוק קורלציה בין מספר הנדבקים, מספר המבודדים ומספר ההודעות בשרשור.

 

@gbguyאותי לא מעניינים הרווחים של פייזר. מצידי שיכניסו עוד כמה מיליארדים. מעניינת אותי קודם כל הבריאות של תושבי ישראל, וכנגזר מכך, הנזק למשק הישראלי. 

 

לגביJ&J - לחיסון שלהם יצרון עצום - מצריך מנה בודדת. זה מפשט מאד את הליך החיסון. למעשה יעילות החיסון הזה לא שונה משמעותית מ-PZ או AZ במנה בודדת, אבל יש להם רשיון למנה בודדת בניגוד לאחרים שהרישוי שלהם מחייב 2 מנות, גם אם הביצוע בשטח שןנה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 14 דקות, ניקו פ. כתב:

כולי תקווה שהקורונה תסתיים ולו בשביל שהשרשור הזה לא יעקוף את הגיבוב. 

זה הולך להיות שרשור של כמה עשורים כמו השרשור הפוליטי.

  • מבאס 1
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני 13 דקות, sperial כתב:

 

@gbguyאותי לא מעניינים הרווחים של פייזר. מצידי שיכניסו עוד כמה מיליארדים. מעניינת אותי קודם כל הבריאות של תושבי ישראל, וכנגזר מכך, הנזק למשק הישראלי. 

 

לגביJ&J - לחיסון שלהם יצרון עצום - מצריך מנה בודדת. זה מפשט מאד את הליך החיסון. למעשה יעילות החיסון הזה לא שונה משמעותית מ-PZ או AZ במנה בודדת, אבל יש להם רשיון למנה בודדת בניגוד לאחרים שהרישוי שלהם מחייב 2 מנות, גם אם הביצוע בשטח שןנה.

אין ספק שהאינטרס שלך ושלי הוא אותו אינטרס - הבריאות של הסביבה שלנו בשביל שאנחנו נוכל לחיות טוב.

האינטרס של חברה פרטית היא למכור את המוצר. המוצר שהם מוכרים נותנים לך את הבריאות. התמזל מזלינו, ואנחנו חיים בעידן שיורד לספקטרום מאוד רחב באמצעות מחקרים שמתבסס בין היתר על מספרים.

כלומר משרד הבריאות רכש את חיסון של פיזר ומודרנה כי החברות הציגו מוצר מנצח בכל מיני מאפיינים שלא בטוח שאנחנו מבינים, מלבד מספר של יעילות ובטיחות החיסון.

מצד שני יש מדינות שרכשו חיסון שפחות יעיל, והכל בסדר.

לכן השאלה אם כל אזרח שהתחסן, שהאינטרס שלו הוא בדיוק כמו האינטרס שלי ושלך, יהיה מוכן להשתמש בכל מצב במוצר של פייזר (החיסון), כי פייזר רוצה למכור את המוצר.

שים לב, שהקבוצה שהתחסנה הכי קצת מכל טווח הגילאים הם הגיל הצעיר ביותר (20-29), והם במקרה גם מקורות הדבקה העיקריים לפני החיסון.

כלומר אם המדינה תחליט שיש צורך במנה נוספת, היא תצטרך לא רק לתעדף את החיסון כמו בפעם הקודמת (אם היא בכלל רוצה), אלא לשווק את החיסון שוב. השאלה אם למדינה תהיה סיבה מספיק טובה לגרום לאותם אזרחים להתחסן שוב ולגרום לגיל הצעיר להתחסן.

פורסם

לפי האתר הזה , רק 25% מאוכלסיית העולם קיבלו לפחות מנה אחת של חיסון. 

ורק 11% קיבלו 2 מנות חיסון. 

במדינות העניות , רק 1% קיבלו חיסון.

מה שאומר שמתוך ה 8 מילארד בני אדם בעולם יש עדיין 6 מילארד שלא קיבלו חיסון, 
אם העולם המערבי יחליט שצריך מנה שלישית על מנת להתמודד עם הדלתא, 

אז העולם המערבי יקנה את כל המנות הבאות ואין סיכוי לעולם העני לראות חיסון מקרוב. 

היתרון של הדלתא שהוא רץ מהר, לכן יש סיכוי טוב שהעולם העני יצא מזה הרבה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים. 

 

בנתיים אצלנו, גילו אתמול רק 450 מאומתים ..

עדיין בני ברק ואלעד אין הרבה מאומתים למרות שמבחינת החיסון הם על פחות מ 25% מחוסנים.  

אולי מה שקרה בבינימינה יחזור על עצמו בכל נקודות  ההתפרצות בארץ? 

התפרצות קטנה , עלייה מהירה לכמה מאות ואז דעיכה? 

 

 

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations?country=OWID_WRL

פורסם

כשאתה מסתכל על מספר המחוסנים אתה צריך להוסיף את מספר המחלימים. אני גם לא יודע איך סופרים את המחלימים שקיבלו מנת חיסון אחת. דרך אגב, "פטנט" ישראלי, עד כמה שאני יודע בעולם המערבי מקובל לחסן מחלימים בשתי מנות. הצד השני הוא שיש איזה חשד שישקשר בין נתן מנה שניה למחלימים קשורה להופעת דלקת שריר הלב, אם כי בשל נדירות התופעה קשה להוכיח קשר.

 

לגבי בחירת החיסון - הימור שהצליח. ישראל שריינה מנות של כמה יצרנים, כדי שיהיה אפשר לבחור בראשון שיוצא לשוק. גם בארה"ב פעלו בדרך דומה. לעומת זאת באירופה הלכו על הזול ביותר, ונפלו על כשלון כושר הייצור של AZ ועל הכשלון הקליני של עוד כמה חיסונים . בינתיים גם AZ משפרים את כושר הייצור, והאירופים קונים חיסונים גם ממקורות אחרים, ומתחילים לסגור את הפער. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ספריאל מה יש לך להגיד על הפרסומים שמשרד הבריאות הוריד את הנתון של החולים קשה כי הור ניסה לעשות קומבינות? ומתי יתחילו להבין שנחמן אש מנסה להשיג עוד כמה משכורות פשוט?

מי שרוצה להתחסן שיתחסן, מי שלא שייקח סיכון. ביי 

פורסם

שום קומבינה. אלה חולי קורונה קשים. החלימו וירולוגית, כלומר בבדיקת מטוש לא נמצא נגיף. אבל עדיין במצב קשה כתוצאה מהנגיף, והם עדיין תופסים מיטה ביחידה לטיפול נמרץ. חלקם ימותו, לחלקם צפויה תקופת החלמה ממושכת וקשה, כולל נכות רבת שנים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 9 דקות, יובל .מ. כתב:

ספריאל מה יש לך להגיד על הפרסומים שמשרד הבריאות הוריד את הנתון של החולים קשה כי הור ניסה לעשות קומבינות? ומתי יתחילו להבין שנחמן אש מנסה להשיג עוד כמה משכורות פשוט?

מי שרוצה להתחסן שיתחסן, מי שלא שייקח סיכון. ביי 

 

הבחור כבר ניהיה מנכ"ל משרד הבריאות.

 

אני חושב שזה משהו אחר - פשוט קשה להם לשחרר. אנחנו נכנסים לפאזה אחרת בה המחלה הופכת ממגיפה למחלה כרונית. זה לא אומר שלא תיהיה ממנה תמותה או חולי קשה, אבל זה שלב אחר.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

אני לא מבין מה הבעיה

לכל הצדדים יש אינטרס שהמחלה תתמודד עם אותם אנשים שלא מוכנים להתחסן ולחסן את הילדים שלהם

אנחנו לא איראן ואי אפשר לכפות על אף אחד, אז המחלה תעשה את העבודה במקום השלטון

 

פורסם (נערך)

גאריכו - מה בין מגיפה לבין מחלה כרונית? אלה מונחים שאינם סותרים.

 

לא מעט מ"מחלימי" קורונה אמנם לא נושאים יותר את הנגיף, אבל נותרים מוגבלים תפקודית בדרגות שונות. הנושא הזה לא לגמרי ברור, כיוון שההגדרות לא אחידות, אבל מדובר ב-10-20% מהמחלימים שסובלים משך לפחות 3-6 חודשים אחרי שהחלימו מהנגיף עצמו.

 

כשמדברים על מחיר כלכלי - חברתי של הקורונה חייבים להביא אותם בחשבון, כי הם הופכים מעמסה הן על מערכת הבריאות (לאו דווקא האשפוזית, אלא על הרפואה והשיקום בקהילה) וגם על השירותים הסוציאליים. אתה מבין שלפחות חלק מהאנשים האלה יהפכו מפרודוקטיביים לתלויים בקצבאות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 1 דקה, sperial כתב:

הנושא הזה לא לגמרי ברור, כיוון שההגדרות לא אחידות, אבל מדובר ב-10-20% מהמחלימים שסובלים משך לפחות 3-6 חודשים אחרי שהחליצו מהנגיף. 

פה בחדשות דובר על עד 5%, אבל לא יודע מה המחקר, או לא מחקר או מאיפה הקריצו את המספר הזה.

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

בתור אחד שמכיר המון אנשים שחלו אני לא מכיר אחד שסובל מבעיו תפקוד

וגם אם כן

אז סובלים

 

העולם מתחיל להבין שזה חלק מהחיים  וצריך  לחיות עם זה

מי שכל כך סובל יכול להמשיך להסתובב עם מסכה 24/7 ולא חייבת ללכת להופעות בקיסריה

פורסם
לפני 3 דקות, sperial כתב:

כשמדברים על מחיר כלכלי - חברתי של הקורונה חייבים להביא אותם בחשבון, כי הם הופכים מעמסה הן על מערכת הבריאות (לאו דווקא האשפוזית, אלא על הרפואה והשיקום בקהילה) וגם על השירותים הסוציאליים. אתה מבין שלפחות חלק מהאנשים האלה יהפכו מפרודוקטיביים לתלויים בקצבאות.

זו סיבה טובה להמשיך ולהשקיע במחקר לתרופה לקורונה, כמו שמנסה לעשות ממשלת ארה"ב ואני מקווה שגם ממשלות אחרות בעולם - לא שום דבר אחר.

 

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

כתבתי, זה תלוי הגדרה ולוח זמנים. אלה מספרים שאני מכיר מפרסומים בריטיים לפני מספר חודשים.

 

דרך אגב, מה שחשוב הוא שאין בהכרח קשר בין חומרת המחלה בשלב החריף לבין חומרת ומשך התסמינים הכרוניים. יש טענה שהם נפוצים מאד גם בין צעירים שלכאורה עברו את השלב החריף בקלות רבה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...