Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפול 180K ק"מ - מרסדס E350


Haim_gds
שימו לב! השרשור הזה בן 1215 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 10.11.2020 בשעה 09:25, Haim_gds כתב:

עלות העבודה הייתה 600 ₪, לא זול אך מכיוון שהגעתי באחת וחצי ועזבתי בשבע וחצי (עבדו נטו על הרכב כמעט 5 שעות) אני מניח כי זה נסבל.

 

תרשה לי לומר לך בעדינות שאתה לא כ"כ מחובר למציאות. 

קיבלת טיפול מקצועי ויעיל שארך 5 שעות נטו. שילמת 600 ש"ח. זה יוצא כ-120 ש"ח לשעה.

ייתכן אפילו בסבירות גבוהה שלפי שעתון יצרן הטיפול שקיבלת שווה ערך להרבה יותר זמן. 

האם אתה מכיר או מודע לכך שמחיר שעת עבודה במוסך ממוצע הינה 250-300 ש"ח ? 

אם תברר במוסך מרצדס מורשה יבואן המחיר בסביבות 400 ש"ח לשעה. 

קיבלת מחיר מאוד  הגון וזול. מהיכרות שלי בעבר עם משה ובנו במוסך "רם מרצדס" בת"א הם אכן גם מקצועיים, גם הגונים וגם גובים עלות ממש זולה. 

אל תשכח, שכפי שהבנתי מדבריך, הרי את רוב חלקי החילוף  אתה קנית והבאת למוסך. 

בדרך כלל חלק משמעותי מהכנסת המוסך הוא הרווח על חלקי החילוף שהפעם לא "זכה" להם המוסך, כך שבהינתן עובדה זו בשיקלול הכולל קיבלת מחיר ממש זול ומשתלם! 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, לא ולא.

מחירי החלפים שצויינו היו היו לחלפים שנרכשו ע"י המוסך (למעט המצתים שהוזמנו באיביי, 130 ש"ח אאל"ט). מה שהוספתי למטה היה לחלפים אותם הייתי רוכש בעצמי בארץ. עלות המשלוח מחו"ל כ"כ גבוהה היום (במיוחד אחרי שאמזון הפסיקה את המשלוח חינם) כך שאין טעם להזמין דבר למעט מצתים וחלקי פלסטיק.

אני מטפל אצל משה (ורק אצל משה) כבר יותר מ 10 שנים מהסיבות שהזכרת, ולא במוסך ממוצע כך שאין לי יחוס למחירים במוסכים אחרים. 

אני לא בטוח כי הם מרוויחים כ"כ הרבה על חלפים כי המחיר שהם מקבלים ב"דקר" לדוגמה זהה למחיר שהציעו לי...

 

בכללי, אני יודע שקיבלתי מחיר ממש משתלם אבל אני בדרך כלל משלם אצלו הרבה פחות בטיפולים שוטפים וכנראה שהתרגלתי לזה😀 לדוגמה, טיפול קטן עם סינטטי מלא ופילטר שמן OEM (של "מאן") עלה לי פחות מחמש מאות ש"ח להכל לפני שנה וחצי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Haim_gds כתב:

אני יודע כי ב 200K ק"מ מערכת המתלים מתבלה אך הייתי רוצה להחליף את מה שלא תקין בלבד. אני יודע כי כדי לשמור את הרכב במצב הכמעט מושלם שלו (נכון לחודש שעבר...) צריך להשקיע לא מעט, אני מקבל את זה ואני מוכן לשלם את הנדרש אך הגישה ה"מוסכניקית" של "בוא נתחיל להחליף חלקים עד שנמצא את התקול (ואתה משלם עלות פו"ה+חלקים)" לא מקובלת עלי. אני מצפה מבעל מקצוע מנוסה שיידע בסבירות גבוהה מה צריך לתקן, במיוחד בבעיה כ"כ מוזרה שבאה ונעלמת כל הזמן.

 

כנראה שלא הבנת אותי.
אני חושב שדווקא "הגישה של המוסכניקים" היא להחליף רק מה שתקול. ואילו לך כדאי משום שציינת שאתה רוצה לשמור את הרכב הרבה שנים, להחליף מעבר לכך.
בק"מ שהרכב עבר, ברור שהחלקים המתלים שציינתי בלויים. הרכב מאוד כבד ויש לזה מחיר. על מנת שהרכב ימשיך לתת לך ביצועים ונוחות ברמה שהוא אמור, אתה צריך להחליף אותם כסוג של יישור קו. אין צורך שמישהו מומחה יזהה חלק לא תקין.

הרווח הנוסף מיישור הקו הזה, שיהיה יותר קל לבודד את מקור התקלה שאתה סובל ממנה, אם היא עדיין תישאר.

 

לפני 3 שעות, Haim_gds כתב:

לא, לא ולא.

מחירי החלפים שצויינו היו היו לחלפים שנרכשו ע"י המוסך (למעט המצתים שהוזמנו באיביי, 130 ש"ח אאל"ט). מה שהוספתי למטה היה לחלפים אותם הייתי רוכש בעצמי בארץ. עלות המשלוח מחו"ל כ"כ גבוהה היום (במיוחד אחרי שאמזון הפסיקה את המשלוח חינם) כך שאין טעם להזמין דבר למעט מצתים וחלקי פלסטיק.

 

אתה כותב ככה מכיוון שאתה קונה רק מסננים ומצתים.
בחלקי המתלה או בחלקים אחרים תחסוך המון כסף בקניה בחו"ל.
הייתי אומר שהדבר היחיד שכן שווה לקנות בארץ זה צלחות בלם ושמן.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מוסכים שקונים מחנויות חלפים, ומקבלים את ההנחה בחיוב בפועל. אל תחשוב שאתה קונה באותו המחיר שלו.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מלטבשי, מבחינת התוצאה אין הבדל. אז אם בעל המוסך מקבל תנאים טובים יותר מלקוח מזדמן, שיהיה בריא.

עמוס, אני כן חושב על ישור קו מלא (כתבתי כבר) אך זה לעוד שנה-שנתיים, אני תמיד נהגתי בגישה של תחזוקה מונעת ולא תחזוקת שבר. אולם... אחרי הכל, זרועות מקשרות וגומיות למוטות מייצבים, בולמי זעזועים עם הכריות שלהם, בושינגים של זרועות וכו' מהווים טיפול היכול להגיע למחצית שוויו של הרכב ולכן אני מעדיף לבצע רק את התיקון הנדרש כרגע כעת ולהחליף רק את החלק התקול, ישור הקו המלא יחכה שאמצא את הפיתרון האופטימלי מבחינת עלות/תועלת. כתבתי כבר על טיפול ה 180 שאם לא הייתי בלחץ של זמן טיפול אז עלות הטיפול הייתה יכלה להיות נמוכה יותר, בזמן ישור קו רציני העלות נמדדת באלפי שקלים ולא הייתי לבצע את זה בלחץ של זמן.

 

ציטוט

אתה כותב ככה מכיוון שאתה קונה רק מסננים ומצתים.

הפוך, אני קונה רק מסננים ומצתים עקב עלות המשלוח מחו"ל. בדוק כמה עולה נוזל קירור מקורי של מרצדס בחו"ל ואז תוסיף את עלות המשלוח שלו😬

חשבתי להזמין בולמ"ז של "בילשטיין" מחו"ל לרכב הקודם שלי אולם הוצאות המשלוח+מכס+מע"מ גורמות לחסכון יחסית נמוך (10-15%), אמנם כשמדובר על מחיר של יותר מעשירייה החסכון מתבטא באי אלו אלפי שקלים אולם עדיין לא מדובר על הוצאות התחזוקה המגוחכות שאני רואה אצל חלק מבעלי המרצדס בחו"ל.

 

בכל מקרה, לתכנון עתידי, אשמח לקבל עזרה לדברים הבאים:

-אתר/מנוע חיפוש למק"טי מרצדס לפי חיפוש החלק.

-חנות אמינה וזולה לחלפי מרצדס (יצרן או OEM) 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, Haim_gds כתב:

היכול להגיע למחצית שוויו של הרכב

מה שווי של הרכב שלך בקירוב?

לפני 14 דקות, Haim_gds כתב:

-אתר/מנוע חיפוש למק"טי מרצדס לפי חיפוש החלק.

בעבר עזרתי לבן משפחה למצוא חלקים ל-W202 (מבין שאתה מחזיק כזו אבל לדעתי זה רכב מכוער) C220, ונעזרנו בקישור המצ"ב. לא חיפשנו דברים יותר מידי מורכבים אבל את המקטי"ם שחיפשנו מצאנו:

 

https://www.mboemparts.com/

 

 

עריכה אחרונה על ידי dotan123
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה dotan123. ה W202 כבר לא בשימוש (מחכה בחצר. אם מישהו צריך לחלפים, אשמח) אך לטעמי זו אחת הסדרות היותר יפות של מרצדס. כל מה שיצא אחרי ה W211 מעוצב כמו "הונדאי"

השווי לפי לוי יצחק היקר הוא פחות מ 50 אש"ח, החלפה מלאה של חלקי המרכב יכולה להגיע קרוב ל 20. בכל מקרה, כנראה שאהייה חייב להוציא את הסכום הזה (או קרוב לו) בשנים הקרובות ואני בסדר עם זה. אחרי הכל איזה רכב ב 70-50 אש"ח יכול לתת משהו שאפילו מתקרב ליכולות של E350? 

לפני שעה, ניצן א כתב:

חשבתי שהמחירי תחזוקה של מרצדס גבוהים יותר. מחיר מפתיע. 

גבוהים יותר ממשפחטומטית סטנדרטית, אבל נסבלים. ובהשוואה לרכבים דומים (סדרה 5 או A6) הם נמוכים יותר.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעדכן לגבי האתר, מעניין אם אכן הוא טוב.

לפני כשעה, Haim_gds כתב:

אך לטעמי זו אחת הסדרות היותר יפות של מרצדס. כל מה שיצא אחרי ה W211 מעוצב כמו "הונדאי"

ה-W202 החליפה דבר יפיפה כמו ה-W201 וזה עוד לפני שהתייחסתי לכיעור של ה-W210 לעומת ה-W124.

האמת? אני חושב שאם יש לך מוסך שמבין טוב במרצדס, עלויות האחזקה של אחת משומשת בת 7 פלוס שנים לא יהיו גבוהות בהרבה מרכב "מנהלים", אישית הייתי חולם להחזיק אחת כזו (או כל אי קלאס עם מנוע חזק) בפועל זה לא יקרה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Haim_gds כתב:

חנות אמינה וזולה לחלפי מרצדס (יצרן או OEM) 

תנסה fcpeuro.com
ecstuning.com
אני קונה בשניהם, ובעוד מגוון אתרים אחרים.

עריכה אחרונה על ידי amosbmw

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

dotan123 האתר שהפנית אילו מעניין אך כנראה שלמקרה שלי הוא לא יהיה ממש שימושי, אני לא יודע מה אני צריך להחליף. כשאני מחפש Suspension לדגם שלי אני מגיע למספר תוצאות שחלקן הוא בכלל מתלי אוויר... בכל מקרה הוא ישאר אצלי במועדפים למקרה שארצה להזמין חלקים אחרים.

 

בפעם הבאה שאהיה במוסך אבקש את המק"טים של החלפים הנדרשים ואת המחיר שלהם בארץ, עם זה אוכל להשוות מחירים/זמינות לאתרים באינטרנט. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על היסודיות והנכונות לתחזק ברמת הספר.

מוסך שאתה סומך עליו, שהוא מקצועי ושמחיריו סבירים זה נכס קריטי באחזקת רכב יוקרתי ומזדקן, תנאי הכרחי לשרוד את ההרפתקה הזו.

ישור קו מלא למתלים זו חובה. ההתדרדרות איטית בדרך כלל, ולכן קשה לאבחנה אם אתה מחזיק ברכב הרבה זמן. 

פתאום, אחרי ישור הקו, תתאהב ברכב מחדש. 

 

לי יש נסיון מצויין עם אתר גרמני -

https://www.autodoc.de/

יש להם גם סניף בריטי, באנגלית.

תמשיך לעדכן, תענוג לקרוא.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, כיצד מגיעים לאתר הבריטי? 

ציטוט

מוסך שאתה סומך עליו, שהוא מקצועי ושמחיריו סבירים זה נכס קריטי באחזקת רכב יוקרתי ומזדקן, תנאי הכרחי לשרוד את ההרפתקה הזו.

מסכים לחלוטין, בכל הרכבים הקודמים שלי טיפלתי אצלו ואני חייב לשבח אותו. משקיען אמיתי בפתרון הבעיות ולא חפפן.

 

הרכב אכן מזדקן אע"פ שזה כמעט לא מורגש ביום יום (הפנים נראה כמעט חדש, הוא אינו שרוט/דפוק כמו לא מעט מכוניות בנות 12 ועדיין מדליק את ה EPS בלחיצה לא עדינה על הדוושה🙂), חשוב לי לשמור עליו כי כנראה זו תהיה המרצדס האחרונה שלי. לטעמי, כל הרכבים הסטנדרטיים שלהם שיוצרו אחרי 2013 הם רכבי "נסיעה" ולא "נהיגה" בעלי אורך חיים שאינו "מרצדסי" ועלויות תחזוקה גבוהות עקב החדשנות המאולצת (עמידה בתקני זיהום הזויים, תסתכל איך בנוי ה M273 ותבין...). 

 

בנוסף, האספקט הכלכלי מהווה שיקול חשוב. כמו שכתבתי, אין שום רכב חדש המגיע ליכולות של העגלה שלי גם במחיר משולש (150 אש"ח) ואם אוסיף את ירידת הערך ה(מאוד)נמוכה כרגע אז גם עם תחזוקה של אלפי שקלים לשנה הוא יהיה הפיתרון הטוב ביותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האתר הבריטי -

https://www.autodoc.co.uk/

להבנתי הוא רק שלוחה של האתר הגרמני, כשכל התפעול והחלפים עצמם נמצאים בגרמניה.

לכן למרות יתרון השפה באתר האנגלי העדפתי את הגרמני.

מה גם שכך אתה מונע בעיות הנובעות מהגה שמאלי/ימני.

 

חייב לציין שעד היום לא השתמשתי במשלוח ארצה ותמיד תיזמנתי משלוחים למלון בגרמניה בעת שהיות שם.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1215 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...