Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלות בסיסיות בקשר למנוע - דיזל/בנזין ונפח מנוע


יהונתן84
שימו לב! השרשור הזה בן 1335 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא מבין ברכבים כמעט בכלל.

 רציתי לשאול איך ניתן לקבוע מתי עדיף לקחת מנוע דיזל לעומת בנזין? האם זה תלוי בכמות נסיעה מסויימת (לדוגמה אם נוסעים הרבה אולי עדיף דיזל ומעט נסיעות בנזין) ואולי בתוואי הנסיעות (אם הנסיעות בעיקר עירוני בנזין ובין עירוני דיזל)?

גם בנפחי מנוע אני לא מבין ממש.. מה זה בדיוק אומר נפח לדוגמה 1.6 לעומת 1.2 ואיך זה משפיע?

ובמה שונה מנוע טורבו לעומת רגיל? האם טורבו זה משהו קריטי שיהיה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיזל לוקחים לעבודות לצורך העמסת משקלים, סחיבת נגררים.
גודל המנוע = יותר חזק ,
לא מעניין אותך לנסוע מהר ?
אין לך שום בעיה לעלות עליות לאט ולחכות הרבה זמן לאוטו להאיץ ? תיקח מנוע קטן יותר חסכוני.
כנל טורבו.


Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב איך במנוע היברידי משתלב כל הסיפור בחלק של מנוע הבעירה? האם יש היברידי שהמנוע הרגיל שלו הוא טורבו? או ששם מסתכלים על דברים בצורה אחרת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן אני מדבר על המנוע הלא חשמלי. האם הוא מנוע רגיל לכל דבר או שכאשר מדובר ברכב היברידי לא יהיו את כל האפשרויות של המנוע הרגיל אלא לדוגמה תמיד הוא יהיה בנזין ואולי תמיד טורבו או דברים כאלה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אותו דבר לגמרי, רק שמחובר אליו אלטרנטור מחוזק שמכביד עליו על מנת להטעין את הבטריה ,
ואני לא חושב שיש היברידים דיזל, אבל אני לא בטוח


Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, יהונתן84 כתב:

אני לא מבין ברכבים כמעט בכלל.

 רציתי לשאול איך ניתן לקבוע מתי עדיף לקחת מנוע דיזל לעומת בנזין?

לפי מספר פרמטרים. מאוד בקצרה - דיזל "סוחב" יותר טוב, ובנזין יותר מהיר. 

לכן, דיזל משמש למשאיות ורכבים מסחריים שצריכות לסחוב משקלים כבדים אבל לא לנסוע מהר, ובנזין משמש למכוניות נוסעים.

מעבר לזה, דיזל גם חסכוני יותר מבנזין, אז משתמשים בו גם במכוניות שנוסעות הרבה, כמו מוניות, רכבי לימוד נהיגה וכו'. 

 

לפני 25 דקות, יהונתן84 כתב:

האם זה תלוי בכמות נסיעה מסויימת (לדוגמה אם נוסעים הרבה אולי עדיף דיזל ומעט נסיעות בנזין) ואולי בתוואי הנסיעות (אם הנסיעות בעיקר עירוני בנזין ובין עירוני דיזל)?

כן וכן. אחד החסרונות הבולטים של מנועי דיזל (עוד מעט זה יגיע גם למנועי בנזין) הוא הקיום של מסנן חלקיקים (DPF) שצריך נסיעה בינעירונית מהירה מדי פעם כדי "להשתחרר", אחרת הוא יכול להיסתם ואז היעילות שלו נפגעת.

 

לפני 25 דקות, יהונתן84 כתב:

גם בנפחי מנוע אני לא מבין ממש.. מה זה בדיוק אומר נפח לדוגמה 1.6 לעומת 1.2 ואיך זה משפיע?

נפח מנוע זה בעצם נפח כל תאי הבעירה המקסימלי בסך הכל. במנוע 4 צילינדר בנפח 1.6 ליטר, יש 4 תאי בעירה בנפח של 400 סמ"ק כל אחד. 

זה משפיע על הכח שהמנוע מפיק. לכל צילינדר נכנסת תערובת של בנזין ואוויר והיא ניצתת ו"מתפוצצת", אז ככל שהנפח יותר גדול, ככה מוזרק יותר דלק והפיצוץ יותר גדול ויותר חזק. 

 

לפני 25 דקות, יהונתן84 כתב:

ובמה שונה מנוע טורבו לעומת רגיל? האם טורבו זה משהו קריטי שיהיה?

טורבו זה (ממש ממש בגדול) פשוט מאוורר מאוד חזק שדוחף עוד אוויר לתוך המנוע, ובגלל שצריך לשמור על יחס יחסית קבוע בין אוויר לדלק, האקסטרה אוויר מאפשר להכניס עוד דלק ואז הפיצוץ יותר חזק. טורבו גם (וזה אני באמת לא יודע למה, אשמח אם מישהו שיודע ירחיב) "משטח" את עקומת הכוח של המנוע, ואז הוא בעצם יותר חזק בטווח יותר רחב של סל"ד ("טורים").

לפני 20 דקות, יהונתן84 כתב:

דרך אגב איך במנוע היברידי משתלב כל הסיפור בחלק של מנוע הבעירה?

יש גם מנוע בעירה וגם מנוע חשמלי

 

לפני 20 דקות, יהונתן84 כתב:

האם יש היברידי שהמנוע הרגיל שלו הוא טורבו? או ששם מסתכלים על דברים בצורה אחרת?

כן, במותגי היוקרה למשל, יש רק מנועי טורבו, אז הם המנועים שמשדכים למנוע החשמלי לטובת הדגמים ההיברידיים. בגדול זה לא ממש משנה איזה מנוע מגיע "עם" המנוע החשמלי, הם כולם יודעים לעבוד יחד.

לפני 17 דקות, יהונתן84 כתב:

כן אני מדבר על המנוע הלא חשמלי. האם הוא מנוע רגיל לכל דבר או שכאשר מדובר ברכב היברידי לא יהיו את כל האפשרויות של המנוע הרגיל אלא לדוגמה תמיד הוא יהיה בנזין ואולי תמיד טורבו או דברים כאלה?

ברוב המקרים זה יהיה מנוע רגיל לגמרי, עם כמה התאמות לטובת התאמה לעבודה עם עוד מנוע. זה יכול להיות כל מנוע - אטמוספרי (בלי טורבו), טורבו, או דיזל.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
בתאריך 14.8.2020 בשעה 18:11, פבל כתב:

כן וכן. אחד החסרונות הבולטים של מנועי דיזל (עוד מעט זה יגיע גם למנועי בנזין) הוא הקיום של מסנן חלקיקים (DPF) שצריך נסיעה בינעירונית מהירה מדי פעם כדי "להשתחרר", אחרת הוא יכול להיסתם ואז היעילות שלו נפגעת.

תגיד, בכל מנוע דיזל SDI למשל, נגיד 2003, יש גם כן את המסנן הזה?

ואם לא- האם חובה להתקינו?

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהכללה מסויימת - יש מסנן חלקיקים במכוניות פרטיות דיזל החל מתקן יורו 5, שזה החל משנת 2010-2011.

 

כרגע לא חובה להתקין במכוניות פרטיות ישנות.

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1335 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...