Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלפא רומיאו 159 או ג'ולייטה


avrahamim
שימו לב! השרשור הזה בן 1376 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

אני שוקל לעשותת "צעד פזיז" ולרכוש אלפא (משבר גיל 40 :-)) בטווח שנים 2011-2013

מעניין אותי לשמוע את חחות דעת בעלי הרכבים  הללו בנוגע לאמינות, תקלות, בעיות באחזקה, עלויות ביטוח וכד'

יצא לי לראות חשבונית טיפול טיימינג שהגיע לכ 6000 ש"ח- האם זה משקף ?

בגולייטה הבחנתי שיש בעיה בדש בורד בגלל הכרית אויר - האם עניין קוטסמטי בלבד או גם עניין בטיחותי עם כרית האויר.

האם יש העדפנ לגיר ידני על פני הרובוטי ?

תודה מראש לעונים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.אלפא 159 עלויות טיפולים מאוד גבוהות. הגירסה המועדפת היא הטורבו 1.8, הרכב עצמו מיוצר וגומר ברמה גבוה, אבל עלויות תפעול בשמיים לדעתי בכסף שתשים על תחזוקה , עדיף לקחת הלוואה ולקנות רכב חדש ייצא לך יותר זול.

2.ג'ולייטה וכריות אוויר באני הייתי נמנע מהרכב הזה לחלוטין בזמן זה. אם יצא לך לראות את התאונה קלה מאוד שהכרית התפוצצה עם חלק מתכת והרגה את הנהגת.

https://thecar.co.il/%D7%9E%D7%99-%D7%94%D7%A8%D7%92-%D7%90%D7%AA-%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%9C%D7%99-%D7%9B%D7%94%D7%9F/

הנה עשיתי לך קל.

יומולדת 40 שמח

 

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

 

 

 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הג׳ולייטה, יש לא מעט שרשורים המפרטים עלויות בפורום. העדכני ביותר נמצא המועדון של אלפא כאן הפורום:

 

ג׳ולייטה 170 כ״ס

ג׳ולייטה תלתן:

 

(סקירה לאחר קניה) Alfa Romeo Giulietta 170 2014 Manual

Honda Civic 2006 Manual - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"להיות בעלים של אלפא? השתגעת?!?

איזה מפחיד זה!!! ברור שעדיף רכב חדש כי עלויות אחזקה מטורפות ובכסף הזה אפשר לקנות רכב בלי כאב ראש!"

 

פתיח חמוד הא? אפשר תכלס להמשיך שעות ולמנות למה לא - כי באמת שיש ימבה סיבות (חלקן טובות מאוד - בטח שרציונלית) למה לא להיות בעלים של אלפא.

אם "שרדת" עד כאן, ואתה חושב שיש בך "ניצוץ" של רצון לעשות משהו לנפש - ולניצוץ הזה יש סמל של נחש+צלב אז תן לי לספר לך מעט מה דעתי האישית בתור בעלים גאה של אחת מוגדשת ב-5 שנים האחרונות (ו - 33K ק"מ - כן... אני לא נוסע הרבה, אבל היא הדיילי שלי [קרבה למקום העבודה]).

גם אצלי זה קרה במסגרת משבר גיל ה-40. החלטתי שאני הולך להגשים חלום ולהעמיד בחניה 159 (התאהבתי ברכב הזה עוד כשהושק בעולם ב-2005 והבטחתי לעצמי שיום אחד תחנה לי בחניה אחת כזו).

 

אז כן - צריך "אומץ" ואורך רוח כדי להיות בעלים של אחת.

בשום פנים ואופן לא מתפשרים על אחת לא שמורה, לא מטופחת ועם היסטוריה לא ברורה.

חובה על הרכב להיות מטופל היטב ובזמן, בחלקים מקוריים לרוב, עם טיימינג שנעשה בזמן (העלות נעה סביב 2500 - 3000) ובמקרה של המוגדשת עם השמן היחיד שבתקן (לא זול - סדר גודל של 440 ש"ח ל-5 ליטר - ובטיפול שמים בערך 5-5.5 ליטר).

ישנן גם מעט מחלות - משולשים מתעייפים סביב 80-120 אק"מ, משאבת דלק (תיקון סביב כמה מאות ועד חדשה שמגיעה לסביבות 1.5K), מיכלי עיבוי של המים שנופחים נשמתם כל בערך שנתיים-שלוש (550 ש"ח).

מעבר לכך, הרכב (TBi) אמין בצורה ראויה לשבח, מזדקן יחסית יפה (בהשוואה ליפניות\גרמניות מאותו שנתון).

אצלי אישית, מכל האמור למעלה, למעט 2 מכלי עיבוי שהוחלפו, בושינג תחתון שהוחלף בבפוליאורתן (550 + 400 עבודה), ומחבר חיבור מהיר של צנרת מים (תוקן עם בנד וסכין יפנית), הכל היה רק בגדר "תחזוקה מונעת" - משולשים ומשאבה עדיין מקוריים.

אני מאמין גדול ב"אם תשמור על הרכב - הוא ישמור עליך בחזרה".

ואיך זה להיות בעלים של אחת? במשפט - חוויית נהיגה שבקושי פוגשים בימינו, הגה הידראולי, שלדה מתקשרת, אחיזה מהחלל, ועיצוב... אוי העיצוב... מדהים כמה הרכב הזה מסובב ראשים עדיין, גם בימינו - הכייף בכל פעם שאתה מגיע לחניה וצופה בה ומוצא עצמך מרייר על הרכב של עצמך הוא ממכר :)

 

בעניין המלצה לג'ולייטה - מצטרף לקודמיי, מעבר לעניין שמבחינתי רכב עם 3 כוכבי בטיחות זה דיל ברייקר, ספציפית העניין של כרית האויר אכן מדאיג.

אישית, לא התחברתי ל"פאן" של הרכב, הוא יפה, עכוז סקסי בטירוף, אבל פנים משעמם, ובכללי יש בו תחושה של נהיגה בטויוטה קורולה מחוזקת (ויסלחו לי בעלי הג'ולייטות - זה סובייקטיבי לחלוטין), היא מבצעת לעילא שלא תבין, ובהחלט נוחה לטעמי, אבל משהו בסך החלקים לא דיבר אליי. דווקא הגיר כפול המצמד שלה ממש אחלה, אבל אני יותר בעניין של ידניות :).

עניין האחזקה של ג'ולייטה הרבה יותר "ידידותי למשתמש" והיא דווקא מגלה אמינות טובה (אותם חחוקים שמניתי בתחילה חלים גם כאן [מטופלת, שמורה, היסטוריה]).

 

בהצלחה ומאחל לך הגשמת חלומות לרוב

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעלים של כמה וכמה אלפות בעבר (סוד, 33, 156, מיטו וג'ולייטה) הרשה לי להגיד לך שהשד לא נורא כל כך.

לגבי 159 או ג'ולייטה, הייתי בעמדה הזו-הלכתי על ג'ולייטה ( 170 סוסים ידנית).

מצטרף לדעת קודמי, ה159 בעלת עיצוב מדהים עד היום. הרכב נראה בתנועה גם כשהוא עומד.

השיקול שלי היה עלות אחזקה.כיוון שהג'ולייטה חולקת לא מעט מכלולים עם פיאט,

הרי שמחירי החלקים שם שפויים ביותר.

הוזכר טיימינג- ב156 שהייתה לי ואני מאמין שכך גם ב 159 עלות עמדה על כ 3500 שקל. בגולייטה כ 1600 שקל

וזו רק דוגמה אחת.הג'ולייטה אמינה באופן מפתיע, עם הבעיות הידועות( דשבורד נוטה להתנפח, מיכל עיבוי נוזל)

אבל בגדול- אמינות מפתיעה.

מכאן ההחלטה שלך.

בהצלחה, ותהנה ממה שתבחר

סלע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן אז קודם כל השד לא נורא
 

גם אני הלכתי על ג'ולייטה 2013 פרוגרשיין (משבר גיל ה30) ולא התאכזבתי

אז מצטרף לקדמי במה שהם אמרו

בשום פנים ואופן לא להתפשר על אחת לא שמורה (כלומר ללא היסטורית טיפולים מפורטת)

כמובן שיש לך הרבה עם מי להתייעץ מלבד פה בפורום

 

 

אני יכול להביא לך מיליון סיבות למה לא להחזיק רכב בכלל 

וזה גם הרבה תלוי במה אתה מחפש כי יכול להיות שזה בהחלט לא מה שאתה מחפש

 

אבל...

להגיד לך שלא תעז? מי יכול להגיד?!

זה רכב פצצה מנוע מעולה (אולי ה1.4 טורבו הטוב בשוק)

כן צריך טיפולים תדירים וזה תלוי בכמה אתה מחמיר

אבל בתקציב כזה לא תוכל להביא שום רכב אחר שמשתווה לו בביצועים הנאה אחיזה וכו

זה הרבה רכב במעט כסף

תקרא קצת בשרשורים ותבין

אני יכול להמליץ לך בכיף על הג'ולייטה ולעזור גם במציאת אחת

 

תוכל לקרוא פה כמעט את כל המידע הנדרש לגבי אחזקת ג'ולייטה ואם שכחתי משהו תוכל לשאול שם חופשי ואגיב - אבל בטוח זה לא כמו שאתה חושב (בהשוואה לרכבים באותה קטגוריה לא הייתי אומר שהוא יותר יקר לתחזוקה )
מצרף קישור ליומן אחזקה:

 

https://carsforum.co.il/topic/677457-%D7%99%D7%95%D7%9E%D7%9F-%D7%90%D7%97%D7%96%D7%A7%D7%94-%D7%90%D7%9C%D7%A4%D7%90-%D7%A8%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%90%D7%95-%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%98%D7%94-14t-%D7%A9%D7%A0%D7%AA-2013-progression/?tab=comments#comment-6047141

היום - אלפא רומיאו ג'ולייטה 2013
קודם - הונדה ג'אז קומפורט 2017

קודם - סובארו B3 שנת 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"
בעניין המלצה לג'ולייטה - מצטרף לקודמיי, מעבר לעניין שמבחינתי רכב עם 3 כוכבי בטיחות זה דיל ברייקר
 


התבלבלת.
לג'ולייטה יש 5 כוכבי בטיחות ב Euro NCAP

(סקירה לאחר קניה) Alfa Romeo Giulietta 170 2014 Manual

Honda Civic 2006 Manual - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב.

קשה לי לומר לך לא לרצות אלפא או לא לרכוש אחת...(ראה חתימה).

הרבה ממה שציינו פה נכון - אחזקה של 159 תהייה יקרה באופן משמעותי מזו של ג'ולייטה.

(גם בגלל זה) לדעתי - תעדיף גיר ידני , במיוחד ב-159.

מבחינת נראות (ומה שזה עושה ללב שלך) - כנראה 159 לוקחת בגדול.

מבחינת בטיחות - אמממ.... - לא נכנס לזה (דעתי היא שמי שמחפש רכב מהסוג הזה ושיהייה "מס' 1 " בבטיחות - שיחפש רכב אחר).

לא להתפתות לרכבים במחירים אטרקטיביים - הם יתגלו ברוב המקרים כרכבים שלא תוחזקו היטב.

בהצלחה.

 

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניות דעתי, אם תקשיב לכל התחזיות האפוקליפטיות שמציעים לך, תמצא את עצמך עם קורולה חדשה והגיונית.

יפתור לך את המשבר? לא נראה לי. כנראה רק יחמיר אותו.

בשביל לקבל החלטה מושכלת תנסה לקחת את התחזיות הפסימיות - אך הריאליות - ולשקלל כמה זה יעלה, בסופו של דבר.

לדוגמה (סתם דוגמה, לא באמת מכיר מחירים מדויקים):

הרכב יעלה - 45,000

אחזקה בשנים הקרובות  במקרה הכי גרוע - 20,000

כמה זה יותר מרכב אחר במחיר דומה? 10-15K?

אז בוא נחשוב שהרכב עולה 60K והאחזקה שלו זולה. שווה לי המחיר הזה לרכב הזה?

לדעתי - כן....

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים



התבלבלת.
לג'ולייטה יש 5 כוכבי בטיחות ב Euro NCAP
כן ולא...
במבחן של 2010 אכן 5 כוכבים.
במבחן של 2017 רק 3.
מן הסתם המבחן המאוחר יותר קשוח הרבה יותר ואני לא משוכנע איזה ציון היתה מוציאה ה 159 לו נבחנה. כנראה שלא יותר ממה שהוציאה הג'ולייטה
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@ZvikH צודק, זה מעניין באמת.

קראתי קצת והכוכבים יורדים בעיקר בגלל חוסר במערכות בטיחות כמו למשל בקרת סטייה מנתיב וכו׳ אז סביר להניח שכל רכב ותיק יותר יקבל ניקוד נמוך יותר מהניקוד שהוא קיבל במקור.

(סקירה לאחר קניה) Alfa Romeo Giulietta 170 2014 Manual

Honda Civic 2006 Manual - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים,

ראשית אני מודה לכל מי שטרח להגיב ולתת קצת מהידע והדעה שלו.

ה 159 אכן הרבה יותר סקסית אך אני מבין שעם יותר בעיות ( קשה למצוא פריטים שטופלו ותוחזקו כמו שצריך).

לגבי הגולייטה מאד מטריד /  מפחיד סוגיית כרית האויר והעובדה שמישהיא נהרגה כתוצאה מכך.

נשאלת שאלה- מאחר ולגולייטות יש בעיית נפיחות בדש בורד בצד שליד הנהג, האם אין פה עוד כשל של כרית האויר או שמדובר בפגם בפלסטיק שיש לחיות איתו ( פניתי למישהו שמשפץ דשבורד ואמר להשאיר עם הנזק או לבטל את כרית האויר).

האם לא הגיע הזמן לדרוש מהיבואן שיכניס יד לכיס ויקח אחריות???

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא יכול לבקש מיצרן או יבואן שיקח אחריות לאורך כל חיי המוצר. האוטו ישן, יש אחריות ל3 שנים, אח"כ יש עוד שנה שנתיים אחריות של רצון טוב. וזהו. אין לנצח.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1376 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...