Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ציוד מיגון לשליח המתחיל.


Emanuel5
שימו לב! השרשור הזה בן 1354 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למורת רוחי, בני החליט לחלטר כשליח על טוסוטוס.

המיגון הטוב ביותר הוא כמובן להוריד אותו מהעניין , אבל כל עוד הוא על הדבר הזה, אני מעוניין שיהיה ממוגן כמה שאפשר.

צריך את הדברים הבאים, והבקדם:

קסדה.

מעיל.

כפפות.

מגני רגליים\טוסיק\מכנסיים ? לא ברורות לי בדיוק כל האפשרויות.

 

המיגון צריך להיות מצד אחד טוב וחזק במקרה של תאונה, מצד שני לא מסורבל מידי על מנת שלא יתעצל ללבוש אותו, ובנוסף גם נח, שוב אם לא יהיה נוח הוא כנראה לא ילבש, מבחינתו חולצת הטריקו שלו היא דיי והותר.

 

תקציב, מקווה ש 5000 ש''ח יספיקו להכל, אפשר גם לחרוג בעוד איזה אלפייה או שתיים במידה ואכן שווה ויגרום לי ולאשתי לדאוג מעט פחות.

 

תודה לעוזרים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנסיון האישי שלי מעמיד את מטרו אביזרים/ארנב אנרגיה (לדעתי הם שינו את השם) במקום האחרון מבחינת מציאות או התנהלות הגונה ותמחור הוגן.

אביזריון, איי דיי מוטורספורט או קליים (בסוכנויות של דל"ב) ימכרו לך מוצרים איכותיים ביותר במחירים הגונים. יש גם כל מני מותגי מדבקה מקומיים שהייתי נמנע מהם.

 

הסכום גבוה וצריך להספיק לקניה של ציוד איכותי מאוד אבל מיגון, כמה שלא יהיה נוח, יהיה הרבה פחות נוח מטישירט וכפכפים. הבחור צריך להבין שזה יותר נוח מהכוויות והשיקום האורתופדי... אם הוא לא מבין אז זה לא יעזור לקנות כי הוא לא ישתמש.

הוא גם צריך לזרום איתכם לקניה בשביל למדוד ולבדוק מה מתאים ונוח.

 

קסדות: טובות מאוד ב1,500-2000. מעולות ונוחות באיזור ה3,000. אפשר למצוא קסדות ראויות ביותר מבחינת ההגנה באיזור ה1,000 אבל זה בא על חשבון איכות ונוחות. החברות היפניות SHOEI וARAI נחשבות מעולות ומייצרות קסדות בטוחות מאוד ונוחות. יש עוד הרבה יצרנים עם המון דגמים. ההתאמה האישית חשובה מאוד ובדיקה לגבי הדגם הספציפי גם חשובה.

מעיל: קיץ ואתה פחות או יותר חייב לקנות מעיל רשת. תוודא שהוא מגיע עם מיגונים בתקן CE ברמה 2. בד"כ דורש רכישה של מגן גב נפרד (לא לוותר, גם כאן בתקן ברמה 2). 1,000-1,500 מוציא מעיל רשת מצוין. alpinestars, dainese וrevit האירופאיות הם מותגים בולטים והמוצרים שלהם איכותיים אבל שוב, יש לכל יצרן דגמים ברמות שונות וצריך לבדוק פר דגם.

כפפות: פחות בעיה. מאות בודדות של שקלים ומבחר יפה, בכלל זה של יצרני המעילים שציינתי. חשוב שיהיו נוחות ומאווררות (בגב כף היד) ושהחלק הפנימי יהיה מעור (בד"כ עיזים) עם הגנות בכרית כף היד ומעל המפרקים.

נעליים: לא ציינת אבל חשוב ביותר לקנות נעלי רכיבה תקניות עם הגנות על הקרסול והאצבעות. יש ליצרני המעילים ויש עוד מבחר לא מבוטל, כולל של יצרנים ייעודיים. מאות רבות של שקלים.

מכנסיים: אולי הפריט הטרחני ביותר מבחינת נוחות אבל מגינות ממכות ובעיקר מכוויות כתוצאה מהחלקה ושפשופים. תקנים דומים למעילים ויצרנים דומים.  אני בד"כ רוכב עם גי'נס רכיבה ייעודי אבל אני לא בטוח שהוא יסכים לרכב עם דבר כזה בגלל החום. שווה לשקול מכנס רשת עליון עם מיגונים מובנים לברך ולירך. יש גם אופציה לקנות מגני ברכיים נפרדים אבל עניין ההחלקה/שפשופים הוא משמעותי. המחיר הוא בסגר גודל של הרבה מאות.

 

יש בשוק גם וסטים של כרית אויר. חוסם אויר ולא נוח. אם כל הנסיעות שלו הן בעיר על טוסטוס אז זה כנראה לא מאוד מהותי.

 

כרפרנס, אני רוכב כרגע עם קסדת x-spirit III של shoei שעומדת בתקנים מחמירים ביותר (לדעתי אפשר למצוא אותה באיזור ה2,500 ש"ח), כפפות מאווררות של FIVE הצרפתית, מעיל tornado 2 של revit ונעלי street ace air של TCX. כל אלה מאוד נוחים במונחים של ציוד רכיבה והעלות בתחום של מה שאתה מחפש. אני גם רוכב עם ג'ינסים של revit או klim אבל כמו שרשמתי, אני לא בטוח שהם רלוונטיים מבחינת נוחות לאורך שעות.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללכת לברוש אופנועים (יושבים בתל אביב). יש להם את המעיל הכי מאורר שפגשתי. פשוט מעיל קיץ מדהים.

יש להם גם אחלה מכנסי רכיבה עם מיגונים וקוולאר וככה זה חוסך התעסקות עם לשים את המיגונים בכל פעם. כמו כן הם חברה ישראלית בייצור ישראלי. והם באמת אחלה- גם בשירות וגם במחיר.

 

לגבי קסדות יש הרבה אופציות וכבר כתבו לך כאן. יש קסדה נפתחת עם 5 כוכבי ריסוק של קאברג. יש לי אותה ומבחינת איכות היא לא השיא ואני אפילו קצת מאוכזב ממנה אבל היא לא נוראית והיא עדיין 5 כוכבי ריסוק... הייתה במבצע בפחות מ1000 שקל לפני חודשיים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארנב אנרגיה שהזכירו פה דווקא יהיו לא זולים, בטח יחסית למה שתקבל.

 

קליים (klim) שגם אותם הזכירו פה זו החברה עם הציוד הטוב ביותר בעולם, עם אחריות לכל החיים לחלק מהמוצרים אבל המחירים בהתאם ו5000 שקל לא יספיקו לציוד מלא. הכל אופן תעיף מבט כדי להתרשם ;)

 

פשרה בין איכות למחיר אתה תמצא לדעתי באבנוע, כלבוטקס ומגה מוטו (הבעלים של רשף טק לשעבר).

כל החנויות בת"א.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישנה עוד אופציה למיגון עליון וזה צבי צב עם מיגוני כתפיים ומרפקים.

יש שליחים שמעדיפים את זה בקיץ. אמנם קצת פחות נוח ממעיל רשת אבל לבטח הרבה יותר מאוורר.

 

ומעניין לעניין באותו עניין- שליח זה מישהו שעובד קשה פיסית. מאוד. כל היום מטפס ויורד מדרגות. חייב לוודא שהציוד לא כבד, נוח וגמיש ככל שניתן. 

בנוסף- אם אתה רוצה שהעיניים שלו יהיו על הכביש- מעמד טוב לטלפון (בשביל הווייז) ודיבורית בקסדה. בתור רוכב למעלה מ20 שנה אני הייתי מוותר על השניים האחרונים. לדעתי רוכב צריך להיות עם העניים על הכביש וידיים על הכידון. 

מצד שני- בתור שליח לשעבר אני חושב שלשליחים זה מאסט, כי אם לא אז מתעסקים בטלפון ברכיבה. 

והכי חשוב- לא מכיר אותך ואת הבן שלך אבל תמצא דרך להכניס לו לראש שאף אחד לא מלחיץ אותו בעבודה. לא משנה כמה הבוס לחוץ.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את הנקודה שנאמרה לגבי המיגון.

אני אישית לא עבדתי כשליח ובקיץ קסדה מלאה ומעיל בלבד - זה קשוח מאוד.

הקפדתי עליהם, אבל לא היה קל. לא אשקר. היו נסיעות קצרות שויתרתי על המעיל (וזה היה מעיל רשת מאורר).

 

בקיצור, תנתב את התקציב שלך ככה שתקנה את הדברים האיכותיים ביותר שהוא כן ילבש.

מגיני ברכיים/רגליים וכו' - סביר להניח שהוא לא ישתמש.

כפפות - צריך כפפות שהצבעות גלויות. הוא מתעסק בכסף ועודף. קשה לעבוד עם כפפה מלאה.

הייתי שם את ה-5000 על קסדה מעיל וכפפות.

שאר הפריטים פחות פרקטיים וישארו מהר מאוד בבית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על התגובות, עזרתם לי מאוד, אבל כמו שנאמר , תוכניות לחוד ומציאות לחוד.

היום בבוקר הגענו לתל אביב במטרה לבצע רכישה , נתחיל עם קסדה:

עברנו במספר חנויות נמדדו מספר דגמים, הבעיה היא שעקב זה שהוא שליח הוא רצה קסדה עם פתיחה וסגירה סופר קלה ולכן כל הקסדות עם טבעות D מבחינתו לא באו בחשבון ולכן ההיצע ירד משמעותית, בסופו של דבר הגיעו לגמר shoei Air (או משהו כזה) ו avg k3 , ה avg נבחרה לבסוף בגלל שהחומרים בפנים הרגישו לו יותר נעימים, והקסדה הרגישה לו סופר נוחה. הייתה שם avg k6 שאני ראיתי עליה ביקורות מעולות והיא אף בטיחותית יותר , אבל גם אני וגם המוכר לא הצלחנו לכשנע אותו בגלל הטבעות D וגם בגלל שאין לה משקף שמש שהוא גם מאוד רצה.

המחיר קצת פחות מ 1500 ש''ח.

 

מעיל קיץ: נמדדו מספר מעילים לבסוף נבחר מעיל של חברת revit לטענת המוכר הוא דרגה 1 אולם בין הטובים שיש , בנוסף לזה נרכש מגן גב בנפרד, מחיר כ 1400 ש''ח.

 

כפפות: גם של חברת revit , הוא לא הסכים למשהו מסיבי מידי ונרכש משהו דיי באמצע, לא מסיבי מידי אבל עם מיגונים בכל המקומות החשובים , מחיר כ 300 ש''ח.

 

מכנסיים: חוץ ממכנסי ג'ינס הוא לא היה מוכן לשמוע על כלום, אבל לא היה אף דגם שהיה מספיק יפה לטעמו , דווקא למוכר שנתן לנו שירות היה ג'ינס שכן היה לטעמו אבל לא היה להם במלאי, כנראה שנצטרך לעשות סיבוב נוסף (מחיר כ 1000 ש''ח, לא זוכר את שם החברה)    

 

בינתיים נרכשו מגיני בירכיים דיי פשוטים אבל נוחים וקלים להרכבה: מחיר 400 ש''ח (לא זוכר את שם החברה)

 

נעליים , היו כמה דגמים, לטעמי מאוד יפים, היו גבוהות עם מיגונים מעל הקרסול (סוג של עיגולים קשיחים), הוא לא היה מוכן לשמוע מזה, כנראה שלא התחבר לעיצוב ונצטרך לעשות סיבוב נוסף.

 

אם יש נמלצות ספציפייות לג'נס ונעליים אשמח לשמוע .

 

תודה לכולם.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית סחטיין על ההשקעה! 

לגבי המכנסיים- תבדקו בברוש אופנועים. יש להם ג'ינס (שאני אישית לא אהבתי עליי, במבנה שלי) אבל אני אומר שתנסה את מכנסי הדגמ"ח. אני בתור שליח לא שם משהו אחר. מכנסיים מאווררים מאוד, בטוחים (מיגוני ברכיים מובנים אז לא צריך להתעסק עם לשים ולהוריד את המגנים וכמובן הקבלר שלא נקרע) ומלאים בכיסים שימושיים. 

נעליים זה מאוד מאוד אישי והוא חייב למדוד כי לכל אחד מאיתנו יש כף רגל שונה שרגישה יותר או פחות לדרגות קושי הסולייה, לרוחב הנעל וכו'. ככה שאין מנוס מאשר לטייל ולמדוד עד שימצא הזוג הנוח.

אבל הכי חשוב לטעמי- שילך ויעשה קורס רכיבה מתקדמת. כי מה שלא תעשו ומה שהוא לא ילבש, זה יעזור לו במקרה של תאונה. קורס יעזור לו למנוע תאונה מההתחלה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

לדעתי , אם הוא עוד לא היה , ואם נשאר לך עוד תקציב ,  תרשום אותו לקרוס רכיבה מתקדמת. 

בקורס כזה ילמדו אותו לרכב נכון , ולהמנע מתאונות. (לא מפחית בכלום מאיכות הציוד הנדרש) 

 

ישנם שני בתי ספר טובים בתחום.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1354 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...