Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Jeka88

איזה טמפרטורה יוצאת מפתחי המזגן ברכב שלכם כאשר הוא מופעל על העוצמה הכי גבוהה

Recommended Posts

היי,

 

מעניין אותי לדעת מה הטמפרטורה המקובלת שתצא מפתחי המזגן ברכב שלכם כמו גם דוגמאות לרכבים ספציפיים.

 

תודה,

זיו.

עריכה אחרונה על ידי Jeka88

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בברלינגו 2009 בשעות הערב בקיץ, עמידה במקום מנוע בסרק, מהירות מאוורר נמוכה מדדתי פעם 4 או 5 מעלות בפתחים. יש שירשור בפורום עם תמונות אבל לא מוצא אותו. 

 

בעוצמה הכי גבהוה לא מדדתי כיוון שלא משתמש במזגן במהירות מעל 2 כמעט אף פעם. 

 


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טמפ' האוויר היוצאת מפתחי האיוורר צריכה להיות בין 3-6 מעלות צלזיוס כאשר הטמפ' החיצונית בין 15-30 מעלות צלזיוס עם לחות יחסית של 50 אחוז כאשר הבדיקה בכול הרכבים נעשתה באותם תנאים.

  • מעניין 1

הצטרף עוד היום לחברי קארספורום הנלחמים בקורונה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טמפרטורה נמוכה יותר תהיה במהירויות הנמוכות של המפוח הפנימי,

כי האויר "שוהה" זמן ארוך יותר על פני המאדה ומתקרר יותר.

בברכה  -  רפי לין

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי, סיטרואן C5, בנסיעה הטמפרטורה יורדת עד 4 מעלות ובעמידה ברמזור ביום חם מגיע לכ-8 מעלות.


abcde

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי בעבר ביונדאי I30 שהייתה לי ביום חם מאוד כשהרכב עמד בצל קיבלתי 7 מעלות עם רגש טמפרטורה מכני (שעון) של מקררים,

אני חייב לציין שביונדאי ההיא הייתה הרגשה שהמזגן לא מקרר כמו שצריך כשהרכב בעמידה.

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, מרק10 כתב:

טמפ' האוויר היוצאת מפתחי האיוורר צריכה להיות בין 3-6 מעלות צלזיוס כאשר הטמפ' החיצונית בין 15-30 מעלות צלזיוס עם לחות יחסית של 50 אחוז כאשר הבדיקה בכול הרכבים נעשתה באותם תנאים.

 

היה שירשור לפני כמה שנים בו אני ביצעתי בדיקה לפי ההנחיות האלו שלך, רשמתי בדיוק באיזה תנאים בוצע וצילמתי, רק אני לא מוצא אותו. יכול להיות שאתה זוכר איזה מילת מפתח ויכול למצוא את השירשור? 


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי השירשור הזה חסר תועלת כי התשובות לשאלה לא יהיו בשום מקרה ברות השוואה מול רכבים אחרים.

בשביל לבצע השוואה אמיתית צריך כלי מדידה שמכוייל באופן זהה (עדיף שאותו המכשיר יבצע את הבדיקה על כל הרכבים הנבדקים) ומדידה באותם התנאים בדיוק (מה שלא מתקיים אף פעם במקרה של חברים בפורום שרחוקים מלהימצא אחד ליד השני בזמן המדידה).


כמו כן מאחר ומדובר במערכת שעובדת במעגל סגור (סירקולציית אויר) - מרגע ההפעלה של המזגן הטמפ' תמיד תהיה במגמת ירידה עד לנקודה מסויימת. התוצאה תמיד תהיה שונה בגלל נקודת הזמן שבא אתה מקבל את המדידה וכמובן שישנה השפעה של אלמנטים סביבתיים (טמפ' חיצונית, אחוזי לחות וכד').

בגלל זה מערכות מיזוג מודדים בערכי BTU ולצערנו דיי קשה לבצע את המדידה על רכבים, בטח כשמדובר במדידה בתנאים ביתיים.

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 34 דקות, Buki כתב:

 

היה שירשור לפני כמה שנים בו אני ביצעתי בדיקה לפי ההנחיות האלו שלך, רשמתי בדיוק באיזה תנאים בוצע וצילמתי, רק אני לא מוצא אותו. יכול להיות שאתה זוכר איזה מילת מפתח ויכול למצוא את השירשור? 

 

זכור לי שהיו כמה אשכולות. גם אני צירפתי תמונות.
 

 

לפני 23 דקות, איציק נ. כתב:

בגלל זה מערכות מיזוג מודדים בערכי BTU ולצערנו דיי קשה לבצע את המדידה על רכבים, בטח כשמדובר במדידה בתנאים ביתיים.

איציק

מסכים. בכול מקרה לידיעה הגולשים ניתן לבצע השוואה בין תפוקת הקירור של רכב X ל-Y המוצהרת על-ידי ייצרן הרכב בספרות האחזקה.

לצערי מעטים הם הייצרנים אשר מפרסמים את הנתון הזה.


הצטרף עוד היום לחברי קארספורום הנלחמים בקורונה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 29 דקות, איציק נ. כתב:

לדעתי השירשור הזה חסר תועלת כי התשובות לשאלה לא יהיו בשום מקרה ברות השוואה מול רכבים אחרים.

בשביל לבצע השוואה אמיתית צריך כלי מדידה שמכוייל באופן זהה (עדיף שאותו המכשיר יבצע את הבדיקה על כל הרכבים הנבדקים) ומדידה באותם התנאים בדיוק (מה שלא מתקיים אף פעם במקרה של חברים בפורום שרחוקים מלהימצא אחד ליד השני בזמן המדידה).


כמו כן מאחר ומדובר במערכת שעובדת במעגל סגור (סירקולציית אויר) - מרגע ההפעלה של המזגן הטמפ' תמיד תהיה במגמת ירידה עד לנקודה מסויימת. התוצאה תמיד תהיה שונה בגלל נקודת הזמן שבא אתה מקבל את המדידה וכמובן שישנה השפעה של אלמנטים סביבתיים (טמפ' חיצונית, אחוזי לחות וכד').

בגלל זה מערכות מיזוג מודדים בערכי BTU ולצערנו דיי קשה לבצע את המדידה על רכבים, בטח כשמדובר במדידה בתנאים ביתיים.

איציק

אני מניח שהמטרה של השרשור הייתה לוודא שהמזגן פחות או יותר תקין באוטו, אם היה מקבל מגוון תשובות הנעות בין 3-7 מעלות ואצלו המזגן לא יורד מ10 משמע שאולי יש אצלו בעיה שדרוש לאבחן אותה.

בשביל חוות דעת ראשונית ביתית השאלה דווקא די הגיונית לדעתי.

 

 

  • עצה טובה! 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 שעות, Roycohen1979 כתב:

אני מניח שהמטרה של השרשור הייתה לוודא שהמזגן פחות או יותר תקין באוטו, אם היה מקבל מגוון תשובות הנעות בין 3-7 מעלות ואצלו המזגן לא יורד מ10 משמע שאולי יש אצלו בעיה שדרוש לאבחן אותה.

בשביל חוות דעת ראשונית ביתית השאלה דווקא די הגיונית לדעתי.

 

 

 

יש טעם בדברייך. בכול מקרה רצוי לבצע את מדידת הטמפ' בהתאם להנחיות ייצרן הרכב ולהשוות לנתוני ייצרן.

 

יישנם ייצרני רכב במפרט הבדיקה של טמפ' האוויר מפתחי האיוורר כותבים במפורש שאת הבדיקה יש לבצע כאשר כול החלונות פתוחים ויש כאלה שבדיוק ההיפך.

 

בכול מקרה בעבר פרסמתי באחד האשכולות תהליך מפורט של הייצרן VAG לבדיקה כזו שהיא לא שונה בהרבה מבדיקות של ייצרני רכב אחר


הצטרף עוד היום לחברי קארספורום הנלחמים בקורונה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זו ההודעה עליה דיברתי עם תנאים מדוייקים בהם בוצעה הבדיקה.

 

 

ממליץ לקרוא את כל השירשור.

 

 

  • מעניין 1
  • עצה טובה! 1

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חושב כמו איציק, זה לא נותן כלום ללא הגדרות בסיס למדידה. 

אגב גם מדי טמפרטורה הדיגיטליים הפשוטיפ מזייפים,  עד שתי מעלות צלזיוס. 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מדי החום המכניים בצורת דוקרן המבוססים על BI-METAL אשר נמצאים בשימוש רחב אצל מזגניסטים הם פחות מדוייקים מאשר רוב מדי החום מבוססי NTC וגם פחות אמינים לאורך זמן.

 

במחיר שווה לכול כיס רכשתי לפני שנה מד-חום דיגטאלי באמזון במחיר של 23 דולר. המדחום הזה עונה לכול צרכי וגם מתאים לבעלי מקצוע.

 

* דיוק של 1 מעלה צלסיוס.

* אפשרות של מדידת MIN-MAX- פיצ'ר מעולה.

* מצב HOLD - שמירה של המדידה האחרונה.

* כיבוי אוטומטי.

 

 

 

 

20200529_143006.jpg

עריכה אחרונה על ידי מרק10

הצטרף עוד היום לחברי קארספורום הנלחמים בקורונה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יופי לך.

לא יודע מאיפה המידע שלך.

האנלוגיים פשוט מצויינים, אמינים ועמידים.

החסרון שלהם זה תגובה איטית לשינוי טמפרטורה ואי אפשר לשם אותם במקומות עם גישה בעייתית.

חיישנים מבוססי תרמוקפל מסוג k עם תצוגה דיגיטלית עושים עבודה מדוייקת מאוד ומכירים תגובה, אך הם פחות עמידים, התרמוקפל אחרי כמה זמן של שימוש עושה בעיות ויש להחליפו.

 

 

 

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...