Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקורכב2 – מפגר טורבו עם מגדש – או קניתי 5 DS שנת 2014


lanosforce

פוסטים מומלצים

בדור הראשון של המנועים זה לגיטימי, אין לך מה להתרגש יותר מידי מתצרוכת שמן.
רק אם מופיע עשן לבן בשלב כלשהו, צריך יהיה כנראה לבצע החלפת גומיות שסתומים - אבל כרגע נראה שאתה עדיין לא שם.
אם אתה צריך קצת שמן מנוע וזה דחוף, דבר איתי (יש לי קצת 0W30 ו 5W30) ותקפוץ לקחת.

גם קליפסים יש לי אם אתה צריך (אם מצאת סוג של קליפס בתמונה המצורפת שמתאים לך, תקפוץ לקחת).

איציק

 

WhatsApp Image 2020-11-19 at 12.32.33.jpeg

  • אהבתי 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תן לאוטו לעבוד 5-10 דקות עם מנוע חם בסרק, תעלה טורים ל-3,000 לכמה שניות ותעזוב. מניח שאז תראה לאן השמן הולך...

אצלי זה התחיל סביב 80 אלף ק"מ, אבל כשהרכב היה זקן בשנה-שנתיים משלך.

  • רעיון טוב! 1

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחחחח נתקעה לי ה"ח" במקלדת - שתהיה לי בריא שכנוס! 

 

לא מודאג נכון לעכשיו - יש לי כרגע 4 ליטר של 5W30 מגנטק בתקן B71 והשבת הזו אצטייד כבר בבקבוק ליטר שיהיה לי בתא מטען לכל מקרה + 5 ליטרים נוספים לטיפול הקרב ובא. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדודג' שתה שמן כמו גמל כי האטם האחורי התחיל להתפרק לו (בעיה שסידרתי עם אטם נוזלי). 

 

הDS סה"כ לקח מעל שמונה חודשים בשביל לאבד ליטר - אני מניח שאם הרכב היה נוסע יותר זה היה לוקח חצי שנה במקום אבל כן - זה נראה סה"כ תקין ואכן מעכשיו יהיה ליטר שמן תמיד בתא מטען (כמו שהיה בדודג') וגם כשהדודג' שתה לי שמן זה היה פעם בחודש עד חודש וחצי למלא ליטר. 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, אליהו שבת כתב:

המנוע שותה שמן כמו גמל וזה תקין.

רק שיהיה לך שמן ברכב

אם לא תמלט מהר מאוד תדלק נורת סרוויס

זה לא תקין בכלל. 

בתחילת החיים THP לא צורך שמן. הצריכה מתפתחת בהמשך עם הבלאי בגומיות השסתומים. כשהבעיה מחמירה מתחיל קושי בלעבור טסט ובטווח הארוך זה גם מקלקל את הממיר.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 לא נכון, שותה ללא קשר

אני לאחר החלפה של הכל כולל מכסה אטם ועדיין שותה מדי פעם

לאחר בדיקה מקצועית של גבע זה מתב תקין לחלוטין.

שותה הכוונה ברמה שצריך למלאות פעם אחת בין טיפולים כוונתי.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, אבל ליטר אחת ל-10 או 15 אלף קילומטר זה לא "שותה כמו גמל"

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השנקל שלי - הספארק שהיתה לי, שתתה בערך ליטר שמן ל 15 אלף ק"מ, בלי שום בעיה מיוחדת. ניסיתי כמה שמנים שונים, ובסוף מצאתי שמן ספציפי של קסטרול שעמד בתקן היצרן, שאיתו הרכב לא צרך שמן בכלל.

Sent from my AC2003 using Tapatalk

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה THP דור ראשון היה צורך שמן מהקילומטר הראשון, היו מגיעות אליי מכוניות חדשות עם ממוצע של 12 אלף קמ על השעון עם חוסר של קרוב לליטר ורבע. 

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה - אתמול ב8:30 בבוקר אני ומכונאי רכב בשם נור מכפר קסם (מוסך נור - טיפלתי אצלו גם בדודג' וגם בסובארו) מביטים לתקרה של המוסך וכל אחד מאתנו מקלל בשפתו הוא. 

 

לאחר שסיימנו לברך על התוצר(פתיה) הרכב מועלה על הליפט ואני רץ לחנות החלפים ממול (א.ד נצר) שאני קונה אצלם בד"כ וקונה עוד 5 ליטר שמן קסטרול מגנטק בתקן PSA B71 + פילטר אוויר מנוע - הכל ביחד 200 שקלים.  

 

חיפוי הפלסטיק מוסר - מפתח טורקס - השמן המעורבב של WOLF עם הקסטרול מגנטק יוצא למיכל הריקון - השמן יוצא שחור. 

כאן למעט העובדה שהם (אירופאים) חולים על לערבב כמה סוגי ברגים - למשל ברגי החיפוי כולם 10 מ"מ רגילים אבל הבורג קרטר יימח שמם טורק  - לפחות בורג שפונה ישירות לכוון הרצפה כמו בסובארו - בפעם הבאה שארוקן את השמן בעצמי - אני יודע שאני לא צריך להתחיל עם הקטע המפגר הזה של "לתפוס את השפריץ הראשון של השמן" כי הוא נופל ישר למטה! לפחות זה... 

 

מחזירים את הבורג קרטר - מחזירים את חיפוי הסחף\מגן רפש חזרה למקום והרכב מורד לכוון הרצפה ואז מגיעים לרגע שבו הקללות מתחילות לזרום -

 

בכדי להחליף פילטר שמן בDS הזאת צריך - 

1. לפרק חיפוי מגן לקופסאת יניקת אוויר - קילפס קטן מושכים למעלה והחלק יוצא.

2. לפרק בנד של צינור יניקת אוויר מקופסאת יניקת אוויר - קצת מברג, קללה או שתיים - הצינור מתנתק והקופסא נשלפת בקלות כלפי מעלה. 

3. צריך לפרק צינור טורבו עליון - מנתקים קונקטור, מנקתים צינור נשם עילי, צינור נשם תחתי - בנד לכוון חזית המנוע ובנד לכוון קופסאת פילטר האוויר של המנוע. בורג 10 שמחזיק את הצינור במקום. 

 

כאשר אנחנו מפרקים את הצינור יוצאת קללה מהפה של המוסכניק כשהוא מגלה שהחיבור של הצינור אל המנוע מאולתר עם איזולירבנד והוא בפועל קרוע וגם על צינור הנשם העילי יש שיפצור של איזולירבנד (את זה ראיתי על ההתחלה אבל הרכב נוסע פצצה - לא מפחיד אותי שאילתור מחזיק כתיקון) אבל כן בעוד מספר דקות אני מזמין צינור טורבו חדש לרכב ההחלפה הבאה ובכלל שבמידה ותהיה כלשהיא בעיה - שיהיה לי חלק זמין! 

 

4. צינור הטורבו הוסר עכשיו ניתן להסיר את צינור היניקה והופס יש גישה לפילטר שמן.

5. בוקסה 27 + מאריך עם חיבור מפרקי וראצ'ט - מוציאים בע-ד-י-נ-ו-ת את מכסה פילטר השמן עם פילטר השמן דרך שני צינורות המים של הרכב שגם באמצע שלהם יש מחבר מאוד רגיש - כאן אנחנו כבר לא מקללים - אנחנו מתפללים! 

 

תם טקס הוצאת פילטר השמן 

 

מחליפים את פילטר השמן, מחליפים את גומיית האטם על מכסה פילטר השמן, המוסכניק שם גריז! מסביב לאטם. 

 

ומחזיר ממש ממש בעדינות את הפילטר עם המכסה דרך צינורות המים וסוגר בעדינות - באמת בעדינות עם הראצ'ט את המכסה חזרה למקומו. 

 

רגע לפני ההרכבה - עם מברג אוויר ומתאם T משחררים את שלושת הברגים של קופסאת פילטר האוויר של המנוע, מחליפים את הפילטר שסה"כ היה נראה מאוד נקי. מבריגים חזרה. 

 

ועכשיו מתחיל לקסיקון של קללות - הרכבה של כל הדבר הזה חזרה - בגלל שהצינור עם קצה מאולתר היה צריך לעשות את זה ממש לאט, בזהירות ובעדינות אבל בסופו של דבר הכל חזר למקומו וסה"כ התהליך לקח למוסכניק מיומן! שעה! 

 

שזה המון בשביל פילטר שמן, שמן ופילטר מנוע - זה פשוט המון! 

 

200 שקלים על העבודה ויצאתי משם מאושר. 

 

103,450 קילומטרים על השעון - יש לי בבית 5 ליטרים של שמן מתוכם חצי ליטר כרגע בתא המטען. בעקרון זו כמות שתספיק לי לחמישה טיפולים שלדעתי זה 3 שנים בערך וזה גם טווח האחזקה שאני מתכנן לרכב הזה. 

 

 

מסקנות 

 

1. יש סכסוך ארוך טווח בין מהנדסי רכב בצרפת לבין מכונאי רכב - אין ספק שהשניים שונאים זה את זה שנאה עמוקה אך לפחות הם הגיעו לפשרה שאם תיקון לוקח פי שתיים זמן גם מרווח הטיפולים יהיה כפול מרכב יפני! מרד אלור! 

 

2. הרכב הבא שלי - יפני! I"M DONE WITH THIS SHIT

 

טוב נו קצת לפרוק תסכול מהיי ויי! 

 

 

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו? כבר חושב על מחליפה?

יפנית? לא יהיה מה לקרוא בפורום...(;-

 

  • מצחיק 2

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה יפנית מה שאתם כנראה תראו יהיה או איזה ג'ימני קטן וחמוד אם אחליט להעניש את עצמי בסגפנות יתרה בשביל פעמיים שלוש בשנה לראות איזה פרח ועיזה באמצע שדה מוקשים. 

 

או שאתם תראו איזו Q50 או IS250 אולי IS300 עד אז אבל שואל את עצמי אם כבר הIS450 מאבדות מחירון כמו טיל בליסטי - זה בכל זאת לקסוס... הממממ

 

הכי מצחיק זה שהתחביב שלי הוא תכלס סטריאו לרכב - הרכבים הכי פגז למערכת סטריאו היום הן מאזדות תכלס... אבל לא בא לי, לא רוצה. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...