Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקורכב2 – מפגר טורבו עם מגדש – או קניתי 5 DS שנת 2014


lanosforce

פוסטים מומלצים

זו שאלה מעניינת - הרי יצרנים מעדכנים תוכנות כל הזמן למגוון מערכות. האם עידכון תוכנה שלא ע"י היצרן שונה מהבחינה הזו?

הרי גם טיפול ברכב אינו מחייב רק במוסך רשת, לצורך הדוגמא.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אזרוק ניחוש פרוע, אם תיקח רכב באחריות, תכניס אותו לטיפול במוסך, שיתקעו לו פילטר שמן לא מתאים בכוח תוך כדי עיקום שלו, ישימו שמן בצמיגות אחרת, ואז המנוע יקרוס לך, היבואן לא יחליף לך מנוע במסגרת האחריות.

 

אגב לצורך ההשוואה המגניבה, אם תיקח טלפון סמסונג נניח גלקסי S20, קנית חדש (תתחדש!), עשית לו 20 עדכוני תוכנה לעדכונים של סמסונג, ואז המעבד התחמם ושרף את הלוח, היבואן יחליף לך אותו.

אבל אם זה יקרה אחרי שהחלפת לו תוכנה לאחת לא של סמסונג, אתה יכול לדבר ללמפה.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3
  • אהבתי 1
  • מעניין 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אזרוק ניחוש פרוע, אם תיקח רכב באחריות, תכניס אותו לטיפול במוסך, שיתקעו לו פילטר שמן לא מתאים בכוח תוך כדי עיקום שלו, ישימו שמן בצמיגות אחרת, ואז המנוע יקרוס לך, היבואן לא יחליף לך מנוע במסגרת האחריות.
 
אגב לצורך ההשוואה המגניבה, אם תיקח טלפון סמסונג נניח גלקסי S20, קנית חדש (תתחדש!), עשית לו 20 עדכוני תוכנה לעדכונים של סמסונג, ואז המעבד התחמם ושרף את הלוח, היבואן יחליף לך אותו.
אבל אם זה יקרה אחרי שהחלפת לו תוכנה לאחת לא של סמסונג, אתה יכול לדבר ללמפה.
אתה צודק, וזה די הוגן שאחריות תינתן רק אם בוצעה אחזקה כפי שהיצרן הגדיר.
אבל אני חושב ש@lanosforce מחזיק ברכב שכבר לא נמצא באחריות, והשאלה שלו היא לגבי שינוי מבנה או משהו בסגנון.

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, מיץ פטל כתב:

הדיון על אחריות או על חוקיות?

קצת שונה...

 

אתה כתבת על טיפול במוסך רשת, לכן הפריזמה היא אחריות.

 

לפני 2 שעתיים, מיץ פטל כתב:

הרי גם טיפול ברכב אינו מחייב רק במוסך רשת, לצורך הדוגמא.

 

אם לא אז באופן עקרוני גם טיפול במוסך מדרכה שאין לו תעודה של משרד התחבורה זה גם לא חוקי.

 

 

לפני 3 דקות, nadavd4 כתב:

אתה צודק, וזה די הוגן שאחריות תינתן רק אם בוצעה אחזקה כפי שהיצרן הגדיר.
אבל אני חושב ש@lanosforce מחזיק ברכב שכבר לא נמצא באחריות, והשאלה שלו היא לגבי שינוי מבנה או משהו בסגנון.

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

 

כמובן, אבל זה מעלה שאלות נוספות, האם במקרה כלשהו ניתן יהיה לטעון שמי שהחליף תוכנת ניהול מנוע היה אדם סביר? ברור שלא, האם הוא היה אדם מן היישוב (שזה מובן משפטי מקל יותר)? לטעמי לא, כי האדם מן היישוב לא היה חושב לשנות תוכנת ניהול מנוע. קל וחומר לא היה מבצע שינוי כזה.

וזה עוד בלי בכלל להיכנס להגדרה הסופר-רחבה של שינוי מבנה.

  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, m3x7r3m3 כתב:

 

אתה כתבת על טיפול במוסך רשת, לכן הפריזמה היא אחריות. (הפריזמה שלך. הכוונה הייתה שאין מניעה חוקית לטפל שלא על ידי הנציג הרשמי של היצרן)

 

 

אם לא אז באופן עקרוני גם טיפול במוסך מדרכה שאין לו תעודה של משרד התחבורה זה גם לא חוקי. (רשיון מוסך לא מחייב הסכם היותך נציג רשמי של היצרן. מוסך מדרכה ללא רשיון זה סיפור אחר. בדיוק בנקודת החוקיות)

 

.....

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, מיץ פטל כתב:

(הפריזמה שלך. הכוונה הייתה שאין מניעה חוקית לטפל שלא על ידי הנציג הרשמי של היצרן)

 

אין שום קשר, אין מניעה חוקית לטפל בכל מוסך מורשה ע"י משרד התחבורה. יהיה זה מוסך של היבואן או שלא, כל עוד הוא מורשה משרד התחבורה.

נציג רשמי של היצרן שאינו מוסך מורשה של משרד התחבורה - אסור לטפל בו.

 

ולכן כשאתה מדבר על מוסך של הרשת הפריזמה היא של אחריות, אלא אם טעית בהודעה הראשונה.

 

לפני 37 דקות, מיץ פטל כתב:

(רשיון מוסך לא מחייב הסכם היותך נציג רשמי של היצרן. מוסך מדרכה ללא רשיון זה סיפור אחר. בדיוק בנקודת החוקיות)

 

שני דברים שאינם תלויים אחד בשני.

מבחינה חוקית - טיפול במוסך שאינו מורשה משרד התחבורה אסור, גם אם הוא נציג רשמי של היצרן ושייך ליבואן.

 

הבנתוס?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה פשוט מתפלסף מבלי להבין או בהתעלמות מההקשר של התייחסותי. 

 

כל ההתייחסות שלי באה בהקשר של עידכון תוכנה - חוקי או לא.

 

 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יאללה אנשים - לחזור לרוח טובה. 

 

ממה שאני מבין זה סוג של "כשר אבל מסריח" - לא ממש חולה על זה, עשיתי את זה פעם אחת עם ההגבהה של הדודג' והאמת - לא בא לי לחזור על זה. 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, מיץ פטל כתב:

אתה פשוט מתפלסף מבלי להבין או בהתעלמות מההקשר של התייחסותי. 

 

כל ההתייחסות שלי באה בהקשר של עידכון תוכנה - חוקי או לא.

 

הבנתי היטב, אתה לא הבנת מה טענת או שטענת עם המושגים הלא נכונים.

התשובה בהתאם למושגים הנכונים היא כאן:

לפני 3 שעות, m3x7r3m3 כתב:

כמובן, אבל זה מעלה שאלות נוספות, האם במקרה כלשהו ניתן יהיה לטעון שמי שהחליף תוכנת ניהול מנוע היה אדם סביר? ברור שלא, האם הוא היה אדם מן היישוב (שזה מובן משפטי מקל יותר)? לטעמי לא, כי האדם מן היישוב לא היה חושב לשנות תוכנת ניהול מנוע. קל וחומר לא היה מבצע שינוי כזה.

וזה עוד בלי בכלל להיכנס להגדרה הסופר-רחבה של שינוי מבנה.

 

לפני 18 דקות, lanosforce כתב:

יאללה אנשים - לחזור לרוח טובה. 

 

ממה שאני מבין זה סוג של "כשר אבל מסריח" - לא ממש חולה על זה, עשיתי את זה פעם אחת עם ההגבהה של הדודג' והאמת - לא בא לי לחזור על זה. 

 

אני בספק אם זה כשר, זה הרבה יותר סביר שפשוט קשה עד בלתי אפשרי לאכוף דבר כזה.

הגבהה קל בהרבה לאכוף יחסית לצ'יפ

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, m3x7r3m3 כתב:

הבנתי היטב, אתה לא הבנת מה טענת או שטענת עם המושגים הלא נכונים.

אתה מצחיק אותי וכנראה משועמם. וגם מה שכתבת אינו נכון. אבל אכבד את השרשור ולא אפתח את זה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכנה משנה פרמטרים שונים במנוע , מכאן ניתן להבין שזה לא משהו שיצרן כתב. לכן חוקית , כאשר הרכב בתקופת האחריות ומשהו נדפק במנוע ,יצרן לא ייתן אחריות. לי אישית היה רכב חדש עם הרבה מעבר לרק תוכנה אך עדיין קיבלתי אחריות וזה כבר תלוי ביבואן. כמובן אם הרכב מחוץ לאחריות תעשה מה שבא לך.
מה הקשר להגבהה ותוכנה. את התוכנה לא ניתן בכלל לראות אלא אם ממש מחפשים לעומת משהו מאד פיזי. באמת לא מהמקום של שכנוע אבל לפחד התוכנה זה סתם פספוס.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk



  • מעניין 1

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אני הכנסתי את מוסכי הרשת לדיון.

ובפן המשפטי אני דיי בטוח שאני צודק ואם תתפס איכשהו (בלי קשר לכך שזה קשה לאכיפה עד שיקרה משהו שיצדיק חקירה לעומק הרכב שלך) עם צ'יפ זה ייגמר בהורדה מהכביש.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3
  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בהחלט מסכים שסביר שזה יגרור הורדה מהכביש אך השאלה האם זה עמד עד היום למבחן בבית משפט - היא שאלה שונה.

והשאלה האם יש התייחסות בחוק לשיפור שנובע מתוכנה.

 

יצרנים מעדכנים תוכנות כולל פרמטרים שיכולים להשפיע על ביצועים כחלק משירות תחזוקה שוטף. או לחילופין יש יצרנים עם מערכות יחסים עם סדנאות שיפורים וניתן לרכוש קיט ביצועים  ששומר על האחריות (לא בארץ). או את הדגם המשופר באותו קיט מהדילר כמכונית חדשה באחריות.

 

 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, מיץ פטל כתב:

אני בהחלט מסכים שסביר שזה יגרור הורדה מהכביש אך השאלה האם זה עמד עד היום למבחן בבית משפט - היא שאלה שונה.

 

אם זה יעמוד למשפט, הבעיה האחרונה שלך באותו משפט תהיה הצ'יפ.

וגם זה סביר להניח יהיה אחרי שאתה תהיה בשלילה ל-90 יום לפחות והרכב אם שרד יוחרם לתקופה זהה לפחות, ואפילו סביר להניח שהרכב והרשיון שלך שניהם ימתינו לסוף המשפט.

זה בד"כ מה שקורה בתאונות עם הרוגים. שזה ככל הנראה הסיבה היחידה שמישהו יחפש לאכוף צ'יפ.

 

לפני 4 דקות, מיץ פטל כתב:

והשאלה האם יש התייחסות בחוק לשיפור שנובע מתוכנה.

 

לא, כאמור:

לפני 3 שעות, m3x7r3m3 כתב:

וזה עוד בלי בכלל להיכנס להגדרה הסופר-רחבה של שינוי מבנה.

 

בכל מקרה אני בטוח באיזה 99.9% שצ'יפ ייחשב כשינוי מבנה.

 

לפני 5 דקות, מיץ פטל כתב:

יצרנים מעדכנים תוכנות כולל פרמטרים שיכולים להשפיע על ביצועים. או לחילופין יש יצרנים עם מערכות יחסים עם סדנאות שיפורים וניתן לרכוש קיט ביצועים  ששומר על האחריות (לא בארץ). או את הדגם המשופר באותו קיט מהדילר כמכונית חדשה באחריות.

 

קיט מוכן מסדנא - בארץ ייחשב כמו צ'יפ, שינוי מבנה, ולכן כמובן לא יהיה חוקי, שוב ב-99.9%.

רכב חדש שהגיע לנמל עם הקיט - הוא כזה שעבר את תהליך התקינה יחד עם הקיט הזה, ולכן במשרד התחבורה זה לא ייחשב שינוי מבנה, שכן הרכב עם הקיט זהה לרכב שעבר את התקינה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...