Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

discoTD5

פעם היה לנדרובר דיפנדר

שימו לב! השרשור הזה בן 336 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

כן, פעם היה לנדרובר דיפנדר. גם לי היו שניים כאלה.

אני מכיר כמה שהיו להם דיפנדרים וכמה שגם היום יש להם דיפנדרים.

 

זה היה חרא אוטו, אבל עם טונות של קסם.

זה היה רכב שטח נפלא, שידעת שאתה תשלם ביוקר על כל אותם רגעים קסומים בשטח.

 

לא הרבה שנים החזקתי דיפנדר. קניתי אותו אחרי שמכרתי סיטרואן וולקן ולאדה ניבה. והוא היה קסום. איתו עשיתי את הקורס השני שלי בנהיגת שטח. שם פגשתי את מי שלימים הפך להיות חבר בלב ובנפש. עוד לפני שהכרתי את אישתי והקמתי משפחה.

 

הוא היה הבייב מגנט האולטימטיבי.

 

החלפתי אותו בדיפנדר אחר. הייתי עם מי שהיתה אז חברתי, ונסענו לעמק יזרעאל לקנות דיפנדר ארוך אחר.

 

אח"כ נפרדנו, אבל מסתבר שרווק עם דיפנדר לא ישכון בדד לאורך זמן, ואז הצטרפה מיצי לדיפנדר. מיצי לא היתה חתולה. היתה יפהפיה עם עיניים ירוקות. באחד הטיולים היא נשכבה על האדמה לצד הדיפנדר ובכתה שבחיים לא הרגישה כל-כך מחוברת לאדמה ולעצמה.

 

אח"כ נפרדנו, ולדייט הראשון עם אישתי הגעתי עם הדיפנדר. ברמת אביב, בין שלל מכוניות פרטיות, היא חיפשה ג'יפ. ובעודנו עומדים מטר מהדיפנדר היא שאלה אותי איפה הג'יפ. כשהצבעתי עליו, היא ענתה שהייתי צריך לומר לה שאני נהג אוטובוס. עד היום היא מזכירה לי את החריקות מהמגבים הקטנים שבקושי מנקים את השמשה הקדמית העוד יותר קטנה ממה שאפשר לחשוב שיהיה לך ברכב.

 

חיש מהר הוחלף הדיפנדר בדיסקברי שלוש דלתות, וההיסטוריה עמדה מלכת. עם הדיסקברי היו כבר חוויות אחרות, אבל דיסקברי זה לא דיפנדר.

 

היתה הפעם בה נכנסתי עם הדיפנדר לשטיפה, ויצאתי עם חלון קדמי שבור. המכונה לא זיהתה את השמשה המאונכת ויצאתי מהשטיפה מעט רטוב, ועם שמשה קדמית מנופצת. עובדי השטיפה נפוצו לכל עבר כשהרכב יצא מהמכונה, ואני מופתע כמה רגוע ושליו הייתי.

לזכות בעלי המכון, הם שילמו את הנזק במלואו, כולל התנצלות, ושטיפה חוזרת אחרי שהתאימו את חיישני המכונה.

היו חוויות אין סוף עם הדיפנדר.

 

ואותו נהג ליסינג שנכנס בי מאחור בפקק באיילון, והתלבש על וו הגרירה עד הרדיאטור, כעס עלי איך אני נוהג, ובעודי מנגב את דמעות הצחוק, ביקש פרטים לביטוח. הצבעתי על הדיפנדר החבוט מכל צדדיו, ועניתי "תראה מה עשית לי לרכב!!! הבוקר הוא היה בלי שריטה!".

 

ואותה הפעם שהגעתי לעבודה, במטה הבנק, והחלה סערת שלגים בירושלים, והדיווחים על מה פתוח ומה סגור היו חלקיים, אז סחבק לוקח את הבוסית, ועולים לירושלים עם הדיפנדר, עם החסימות והשלגים, ומקבלים תמונה מדוייקת של המצב, ולא היה לנו ספק לרגע שהוא יקח אותנו ויחזיר בלי שם גמגום. כי זה דיפנדר.

 

חלק מהחוויות הן בגלל האופי המיוחד והמחורבן של הדיפנדר. זה שכשיש לך תקלה, אתה לא מתקן אותה, כי מיד תבוא תקלה אחרת, ולך תדע אם זו לא תהיה תקלה יותר גדולה.

 

ולמה אני מספר לכם את כל זה בפרץ נוסטלגיה, כי אתמול הושק דיפנדר חדש. כלומר קוראים לו דיפנדר. אין לו שלדת סולם. אין לו ארבעה קפיצי סליל ענקיים. יש לו מרכב אחוד, וארבעה מתלים נפרדים. ולמרות שזה כנראה 'נכון' יותר ונוח יותר זה לא דיפנדר. זה וריאציה על דיסקברי 4 או משהו כזה.

הוא מעוצב מבפנים ומבחוץ, והפעם הניחו את גרזן העיצוב בצד, וכנראה עבדו עם משהו יותר עדין. התוצאה יפה. אבל זה לא דיפנדר. ולמרות נסיונות כנים ואמיצים להשאיר משהו מהרוח הלא עיצובית של הדיפנדר האמיתי, לקוקסינל החדש אין את הרוח הזו.

 

הוא יהיה רכב שטח מצויין, אין לי ספק. הוא יהיה עם עבירות מעולה. הוא יהיה לנדרובר מודרני בכל רמ"ח אבריו. רק אל תקראו לו דיפנדר.

 

אני ממתין למבחן האמיתי לתינוק החדש מבית לנדרובר.

 

מוזמנים להיכנס ללינק לראות איך לא נראה דיפנדר.

 

https://www.landrover.com/vehicles/defender/index.html

 

ואולי אנחנו סתם זקנים צדקניים וטהרנים, שנוחרים בבוז כלפי כל דבר מודרני.

יאללה, סבאל'ה, תגזגז מכאן עם הקלנועית המקולקלת שלך שנוזלת שמן בכל מקום.


כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לדיפנדר היה הגה שלא ממורכז מול הנהג אלא נמצא באופסט שמאלה, כך שהכי נוח לנהוג בו אחרי שכרתו לך את יד שמאל.

פרט אחד קטן שמסביר את כל הקסם של דיפנדר.


You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יופי של כתיבה. אתה ממש משורר. אהבתי

 

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רכב השטח הכי מעניין עכשיו הוא ה bollinger b1 החשמלי שנראה שגנבו בשבילו את העיצוב של הדיפנדר. שלדת סולם, 600 כ"ס, מומנט מטורף. העתיד הוא חשמלי.

גם בגלל שהוא חשמלי ולא באמת צריך מנוע גדול מקדימה, עשו לו פיצ'ר מגניב של פתח קדמי שיוצר תעלה לאורך כל הרכב עד לדלת האחורית.

[video=youtube_share;AhjRRqazNs4]

[video=youtube_share;Sk9jSPo-ezs]

 

או את ה rivian R1 שפורד קנו חלק מהם עכשיו והוא עובר כרגע מסע התעללות בפטגוניה. כמות לא הגיונית כוח ומומנט. והפעם הם נתנו לו פיצ'ר מעניין של תעלה שהולכת מאחורי תא הנוסעים מצד לצד.

שאפשר אפילו להתקין בה מטבח שטח!

2019052013565964437.jpg

 

https://electrek.co/2019/09/09/rivian-electric-pickup-harley-davidson-livewire-electric-motorcycles-trip/

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות נתנו אופציות לחישוקים וצמיגים שיותר מתאימים לדגם. ולא רק אורבן פאק.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה חרא של אוטו?!

בוש לך.

מרכבת אלים שלא בא לך לרדת ממנה עד שבא לך לעוף ממנה ואתה כבר לא יכול לראות אותה. אין באמצע. למחרת אותו סיפור.

אף פעם לא החזקתי אחת, אז מאמין לך, אבל אוי איזה רכב כייפי.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לדיפנדר היה הגה שלא ממורכז מול הנהג אלא נמצא באופסט שמאלה, כך שהכי נוח לנהוג בו אחרי שכרתו לך את יד שמאל.

 

בגלל זה לא יוכלו לעבור מישן לחדש. אלא אם המציאו פטנט לתפור את היד חזרה.

 

לפחות עדיין יש את רנגלר ובסוזוקי לא ויתרו על ג'ימני. כך מי שמחפש OLD SCHOOL בשטח, עדיין יש למצוא.


כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רומנטיקה זה נחמד, אבל רוב הסיפורים שלך כלל לא קשורים ליכולות של הרכב. הדיפנדר היה רכב אומנם עם עבירות מצוינת, אך חלש, לא נוח, רועש ומטלטל. זה היה נחמד בשנות ה 50, פחות מתאים להיום.

 

דווקא מערך המתלים של החדש הרבה יותר מתוחכם ומאפשר גמישות טובה. מרווח הגחון מקדימה אומנם הצטמצם - אבל מה לעשות שחיי אדם יותר חשובים מעוד סלע שתצליח לעבור.

 

זה נחמד ונעים להתרפק על סיפורים ולתרץ פאקים ב"קסם", אבל מצטער. עלי זה לא עובד.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

Party pooper.


לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא עוכר שמחות .לכולנו יש את התכונה לעשות גלוריפקציה של העבר. כולנו מדברים על הצבא והטירונות גם אם זה היה לפני 30 שנה אבל בתכלס אף אחד לא היה רוצה לעבור את זה שוב.

 

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם לא היה ברור אז כמובן שהתכוונתי בצחוק. אני חושד שגם דיסקו יסכים עם חלק ממה שדניאל כתב.

אמנם הניסיון שלי עם דיפנדר מסתכם ב-3 ימי שימוש לפני כ-20 שנים (הרי אילת - נחל עתק - מעלה סיירים מלמטה למעלה) וממה שאני זוכר המצב לא היה גרוע כמו שדניאל תאר. בגרסה שאני נהגתי לא זכור לי חסרון בכח. עניין יד שמאל המיותרת אכן זכור היטב.


לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עם הדפנדר התניידתי מעל ל3 חודשים באוסטרליה, אחד הרכבים אשר זוכרים עלי לטובה כולל הנזילות, החום המטורף ברגליים למי שיושב מקדימה באמצע.

היה מעולה בשטח אבל טרקטור על הכביש

 

Gesendet von meinem HRY-LX1 mit Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
עם הדפנדר התניידתי מעל ל3 חודשים באוסטרליה, אחד הרכבים אשר זוכרים עלי לטובה כולל הנזילות, החום המטורף ברגליים למי שיושב מקדימה באמצע.

היה מעולה בשטח אבל טרקטור על הכביש

 

Gesendet von meinem HRY-LX1 mit Tapatalk

הפוזה הרגילה אחרי נסיעות קשוחות בשטח 1a0d95c68c1133048019555e1e15a008.jpg

 

Gesendet von meinem HRY-LX1 mit Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי באחד מהדיסקי גיבוי תמונות של הנבלות.

הירוק דיזל. הלבן בנזין.

ואם מישהו לא מאמין שיש 'אופי' לרכב ו'קסם' על אף המגרעות והחסרונות, שיקנה טויוטה קורולה.

PC230032.JPG

דיפנדר בנזין1.jpg


כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 336 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...