Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הענתיקה הראשונה שלי - חתלתול 204


פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מעניין איזה סוג של רצועה זאת וכמה זמן עד שהיא מתבלה לעומת רצועה ישרה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

  • תגובות 219
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

רצועה סטנדרטית, לא משוננת. החלפתי אותה לפני שנה וחצי בתחילת השיפוץ, עוד כמה שנים נגלה כמה זמן היא מחזיקה 😛

לגבי מזגן - קודם אתקן את המפוח בתא הנוסעים

פורסם
לפני 6 שעות, EliC25 כתב:

אגב מי שלא מבין למה זה, צריך להבין את ה"חדשנות" שגררה איתה כמה תופעות.

החדשנות היא שמדובר ברכב הנעה קדמית, בעולם שהיה עם הנעה אחורית.

ברכב עם הנעה אחורית ומנוע קדמי, הגיר יושב לאורך הרכב, מתחת לתא הנוסעים, לכן מיקום ידית ההילוכים על הרצפה היה הכי פשוט.

סדרת 04 של פיג'ו הביאה חדשנות בדמות הנעה קדמית (ובלמי דיסק) לראשונה. לכן ידית הילוכים על הרצפה תסבך את העניינים... אז שמו אותה הכי קרוב לגיר - על ההגה, דרך קיר האש ישר לבלוק.

סליחה, אבל אני ממש לא משוכנע שההסבר הזה נכון.

בשנות ה60 היו הרבה מכוניות עם ידית הילוכים ליד ההגה, כולל מכוניות עם הנעה אחורית.

הזכרתי את הרנו 4 וה2CV כי אלו היחידות ששרדו לתקופה מאוחרת יותר ולכן גם אני עוד "זכיתי" לנסוע בהן.

העתקת תפעול הגיר לרצפה שווקה כדבר "מתקדם" יותר. (עד שב2002 באה BMW E65 והשיווק טען שהעברת סלקטור הגיר להגה זה "מתקדם" יותר.)

ואם אתה מדבר על סידרה 04. פיג'ו 504 בעלת ההנעה האחורית הוצגה בשנת 1968 עם ידית הילוכים ליד ההגה. ואילו במתיחת פנים בשנת 1972 ידית הגיר הועברה לרצפה במסגרת ה"שיפורים".

ב1973 הוצגה גירסת בסיס פשוטה יותר, הL, שלה שוב היו הילוכים ליד ההגה.

עד כמה שזכור לי גם גירסת הטנדר של ה504 שיוצרה עד לתוך שנות ה80 הייתה עם הילוכים ליד ההגה. 

  • מעניין 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

ידית הילוכים על ההגה זה במטרה לנצל חלל את תא הנוסעים בצורה מיטבית. ככה אנשים עם תחת גדול יכולים לשבת בנוחות גם במכונית קטנה. אצל האמריקאים אפשר להושיב ככה 3 נוסעים בספסל הקדמי.

בתכלס ברכב ידני זה לא נח, הרבה יותר טבעי שהידית תהיה ברצפה.

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני 7 שעות, EliC25 כתב:

ברכב עם הנעה אחורית ומנוע קדמי, הגיר יושב לאורך הרכב, מתחת לתא הנוסעים, לכן מיקום ידית ההילוכים על הרצפה היה הכי פשוט.

סדרת 04 של פיג'ו הביאה חדשנות בדמות הנעה קדמית (ובלמי דיסק) לראשונה. לכן ידית הילוכים על הרצפה תסבך את העניינים... אז שמו אותה הכי קרוב לגיר - על ההגה, דרך קיר האש ישר לבלוק.

 

דווקא ברכבים עוד יותר ישנים, משנות ה30-50, שמו את הידית הילוכים על ההגה גם ברכבים עם הנעה אחורית (גם עם גיר ידני).

עוד היה מושג כזה three on the tree (שלושה הילוכים על ההגה) בניגוד לfour on the floor (ארבע הילוכים עם ידית ברצפה, יענו ספורט).

 

לפני כשעה, SlowRide כתב:

ידית הילוכים על ההגה זה במטרה לנצל חלל את תא הנוסעים בצורה מיטבית. ככה אנשים עם תחת גדול יכולים לשבת בנוחות גם במכונית קטנה. אצל האמריקאים אפשר להושיב ככה 3 נוסעים בספסל הקדמי.

בתכלס ברכב ידני זה לא נח, הרבה יותר טבעי שהידית תהיה ברצפה.

 

נהגתי בסיטרואן ג׳מפי, אז היה שם פטנט אחר - ידית הילוכים בתוך הדשבורד, ו3 מושבים מקדימה. היה די נוח, גם אפשר היה לעבור חופשי בין מושב נהג לנוסע.

נראה לי כל המסחריות היום ככה.

 

ידית על ההגה - אני לא מבין למה לא עושים את זה בכל רכב אוטומטי, הבורר סתם תופס מקום על הרצפה, ועם פיקוד אלקטרוני אפשר לתקוע אותו גם בצורת כפתורים על התקרה אם רוצים.

 

גם בלם חניה הרבה יותר נוח כשזה בצורת דוושה על הרצפה - כשמתרגלים זה הכי אינטואיטיבי בעולם.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

ידית על  ההגה זה מגניב,  פה היא בגודל בערך כמו ידית וינקרים. אומרים שהכשהמנגנון מכוון הייטב אפשר להעביר עם קצוות העצבעות... 

 

15.thumb.jpg.8d764371c6b80c086e45bde0cb4a441b.thumb.jpg.bea6123500f6c637c9dcd8f15dc4d15d.jpg

 

289351390_20190509_2140252.thumb.jpg.9833cb81bbff9e90b86b0b5bcfdd1897.jpg

 

 

פורסם
לפני 3 שעות, SlowRide כתב:

ידית הילוכים על ההגה זה במטרה לנצל חלל את תא הנוסעים בצורה מיטבית. ככה אנשים עם תחת גדול יכולים לשבת בנוחות גם במכונית קטנה. אצל האמריקאים אפשר להושיב ככה 3 נוסעים בספסל הקדמי.

 

הבעיה אחרת - ברביעי אתה כל הזמן עם הידית בתוך הברך, ועל רוורס אין מה לדבר בכלל (הוא נכנס הרבה יותר למטה, ואז יש ממש מרווח מוגבל לרגל ימין)

@amosbmw @vadim6385 תודה על המידע, החשיבה שלי הייתה יותר לוגית, לא ידעתי שאלו הסיבות.

אגב לגבי ידיות היום - הן גם ככה לא תופסות הרבה מקום בתא הנוסעים, לפעמים זה רק כפתור.. זה בעיקר לדעתי מכיוון שהמקום הסטנדרטי הוא במרכז תא הנוסעים, אבל הידית היא לא מה שתופס את כל המקום אלא תא האחסון ומשענת היד.

פורסם
לפני 15 שעות, EliC25 כתב:

ברביעי אתה כל הזמן עם הידית בתוך הברך

 

 

מי שחושב שאם יש רק 3 הילוכים הידית למעלה בשלישי ואין לו את הבעיה הזו - לא בהכרח 😁

 

אחת מכוניות בתמונות ששמתי היא של בן דוד שלי, השלישי עדיין למטה... 

 

rul.gif.e194ae8d41e4e8bda202de0b9fae039d.gif

 

 

 

 

פורסם

אני תמיד מסתכל על זה במובן שרכבים בזמן הזה עוד היו יחסית תחליף 'חדש' לתחבורה יותר פרימיטיבית, איטית ולא נוחה (למשל סוסים וכרכרות) וכמובן שבזמנו הם היוו קפיצה משמעותית בטכנולוגיה מרכבים שהיו הרבה יותר רועשים, איטיים ולא נוחים.. אז מה זה לנסוע בלי מזגן ועם ידית הילוכים שמשייפת לך את הברך? זה עדיף על פני התחלופות הישנות יותר. בעידן המודרני זה נראה פשוט מגוחך ובלתי נסבל, אבל החיים היו אחרים.

  • אהבתי 1
פורסם

מכאן הבנתי שבעיר אתה נוהג רוב הזמן בשני, ומחוץ לעיר בשלישי (פלימות' וליאנט '65).

מגיע לאזור 2000-2500 סל"ד ונשאר שם.

 

 

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

אז מה היה אתמול?
התחלתי לסדר כמה דברים חשמליים ברכב.
התחלתי בלבדוק את המפוח.. נותן לו פלוס ומינוס - לא עובד ;(
ממשיך ובודק למה אין לי תאורה בלוח שעונים (שהיא גם ככה חלשה ובולטת רק בחושך של הלילה).
מוצא את החוט שאחראי לאורות, ורואה שחיברו אותו בעבר לשעון מתח חיצוני, שניתקתי.
מחפש טריגר מידית האורות, ומלחים אותם יחד.

הלאה - יוצר 2 נקודות מתח אחרי סוויץ עם בית פיוז לבית מצת, ולרדיו שאתקין בהמשך. גם פה - מלחים ומכווץ.

עוד לא מצאתי דרך נורמלית לתקוע את הבית מצת במסגרת של הדשבורד, אז הוא די חופשי שם. אשמח אם יש למישהו רעיון.


ממשיך לפרוייקט קצת יותר רציני - מיכל שפריצרים
הגיע לי קיט עם מיכל ומשאבה, צינורות, שפריצרים וכל מיני ברגים ושות'.
בהתחלה התלבטתי אם לחבר את המיכל החדש או להתאים את המקורי.
החלטתי שאתחיל במקורי, ומקסימום אם לא ילך אשים את החדש.
ניקיתי אותו טוב, אחרי שנים שהיה מטונף.
קדחתי חור 19 ממ בצד שלו, שלא יפריע לבראקט, וחיברתי לשם את המשאבה.
החזרתי את המיכל, הוצאתי חיווט וצינוריות והתחלתי להבין איך הכל מורכב.
פירקתי את המגש שמתחת לשמשה ואת המגבים כדי להתחבר לשפריצרים המקוריים, הבנתי שהצינורית עוברת מקיר האש דרך פנים הרכב לחלק העליון שמתחת לשמשה.
התחברתי בחצי הדרך לצינוריות הישנות, בעיקר בגלל שבקיט הגיע בקושי חצי מטר של צינור, וגם כי הקוטר שונה במעט.
על הדרך התחילה להווצר לי אמבטיה, שמתי לב שהניקוז מלא בסחלה. הוא עובר בתא הנוסעים - פירקתי אותו, ניקיתי טוב וגם תיקנתי חור שנהיה בצינור.
החזרתי הכל, והתחלתי לחווט מפסק על הדשבורד כדי להפעיל את השפריצרים.
וואלה.. הכל עובד, זרם קצת מעפן אבל עדיף מכלןם.

20210703_165109.jpg

20210703_165117.jpg

20210703_174353.jpg

20210703_174356.jpg

20210703_174741.jpg

20210703_175031.jpg

20210703_174743.jpg

20210703_181111.jpg

20210703_181122.jpg

20210703_181146.jpg

20210703_213452.jpg

20210703_195034.jpg

  • אהבתי 3
פורסם
בתאריך 12.11.2019 בשעה 21:04, SlowRide כתב:

לנסות להתאים רדיאטור מרכב אחר זה רעיון טוב. השאלה כמה חשובה לך המקוריות.

וגם @היונימוג האדום @itaysamurai

שנתיים מאז שדיברנו על זה, צצה לי מודעה על רדיאטור משומש ב70 יורו

יש אפשרות להציע למוכר הצעה, חשבתי על 65 דולר, כדי לרכוש איפשהו באיזור ה70-72.

כרגע כבר מעל שנה שהרדיאטור עובד טוב, לא נוזל, והרכב לא מתחמם.

האם יש שכל בלקנות עוד אחד שעם משלוח יגיע לאיזור ה500 שקל, שמצבו לא ידוע באמת, בזמן שיש לי אחד תקין?

https://www.ebay.co.uk/itm/284353588812

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לדעתי לא כדאי לקנות כזה דבר משומש מחו"ל כי אי אפשר לדעת מה המצב שלו. 
עדיף לשמור את הכסף לשיפוץ יסודי של הקיים או לנסות להתאים רדיאטור אחר מודרני עם דודי פלסטיק במידת הצורך. 

 

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...