Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצבר Silver - Calcium לפורד פוקוס 2.0 2007


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2733 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז תתקע פקק אחד בצד שציינתי. הפקקים מגיעים בשקית ניילון קטנה או מחוברים פיזית לידית הנשיאה או לכיסוי הפלסטיק שמורכב על אחד מקטבי המצבר (אם לא זרקת אותו).

איזה כייף לי :)

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לא זרקתי, הפקקים מחוברים לכיסויי הפלסטיק שהיו על הקטבים. היו שני כיסויים כאלה.

 

עריכה: יש רק פקק אחד, הכיסוי השני בלי פקק.

 

 

בשיל מה צריך לסגור את הפקק הזה?

 

 

פורסם
לא זרקתי, הפקקים מחוברים לכיסויי הפלסטיק שהיו על הקטבים. היו שני כיסויים כאלה.

 

בשיל מה צריך לסגור את הפקק הזה?

בעקרון הפתחים מיועדים לחיבור צינורית לניתוב פליטת גזים רעילים הנוצרים בזמן טעינת המצבר מחוץ לתא המנוע. בצד אחד מחברים את הצינור ובצידו השני שמים פקק בדרך כלל בצד שהסיכוי שהגזים הנפלטים מהמצבר לא יוצתו או התלקחו קטן יותר.

 

במקרה של ההתקנה ברכב שלך נראה על-פניו שצד אחד של המצבר פונה לכיוון קיר האש לכן הסיכוי להתלקחות הגזים בצד הזה פחותים לכן הייתי מתקין את הפקק בצד שסימנתי לך בתמונה קודם לכן.

 

* בכול מקרה תמיד המצבר חייב להיות מאוורר למניעת התפוצצות המצבר כתוצאה מלחץ גבוה הנוצר בתוך המצבר במקרים כמו מתח טעינה חריג.

איזה כייף לי :)

פורסם
מצבר EFB לא חייב פקקים.

אז זה מצבר רגיל לגמרי ולא סילבר-קלציום לפי דרישת היצרן.

למה אתה מתכוון מצבר רגיל ?

איזה כייף לי :)

פורסם

מצבר סטנדרטי ולא יחודי למערכת טעינה רגנטיבית, עצור סע ולא עומד אפילו בדרישת פורד למצבר סילבר קלציום.

באותה מידה היה שם את מצבר הכי פשוט שיש, שמתאים לדרישת זרם התנעה ופריקה וחוסך כמה מאות שקלים.

פורסם

האמת שאני מנסה למצוא עכשיו את הנחיית היצרן הזו ולא מוצא. זוכר שראיתי את זה לפני כמה שנים אבל לא זוכר איפה.

 

 

אגב בדקתי אחרי זה בעוד כמה חנויות, חוץ משנפ לא ראיתי עוד מצברים שרשום עליהם בפירוש סילבר - קלציום.

 

 

פורסם

ההנחייה הזו קיימת כבר משנת 1997-2001. ראה קובץ מצורף.

 

* המצבר שרכשת הוא מסוג קלציום/קלציום או קלציום/סילבר. במידה והמצבר לא היה מכיל את התוספות הללו המצבר לא היה נחשב מצבר ללא טיפול או במילים אחרות המצבר היה מצוייד בפקקים (בדרך כלל) שניתן לפתוח ולהוסיף מי מזוקקים בשעת הצורך מה שלא קיים במצבר שרכשת אלא קיים רק קו סימון של MAX-MIN בצידי המצבר במידה והמעטפת שקופה.

 

הערה

 

מצברים ללא טיפול תוצרת בוש/וורטא בדרך כלל מגיעים ללא פקקים או עם פקקים (בעבר) ועם מדבקה המכסה את הפקקים שמציינת שאסור להסירה אחרת האחריות מתבטלת.

 

שים לב ייתכן שנפלו אי אילו דיוקים קטנים במידע שכתבתי מכיוון שבשנים האחרונות אני קונה רק מצברים תוצרת בוש והזיכרון בגילי לא משהו. :wink:

 

אחת ההגדרות בתקנים של מצברים לפי תקן DIN/EN או JIS היא כמות המים המקסימלית שהמצבר מאבד במשך 42 יום קטנה מ-3 גרם לאמפר שעה ייתכן שקיים הבדל קטן בין התקנים והמינוחים מכיוון שהתקנים לא תואמים אחד למשנהו ב-100 אחוז.

Pages from .pdf

איזה כייף לי :)

פורסם

המסמך הזה מלפני 20 שנה כמעט.

 

 

האם אפשר לאמור שכל המצברים המודרניים "ללא טיפול" עונים לדרישה הזאת - שזה בעיקר עמידה במתח טעינה 14.8 וולט, וזה לא חייב להיום סילבר קלציום דווקא?

 

 

פורסם

רשמתי בהודעת פתיחה.

 

מידות המצבר 175-175-276 - זה יושב בול.

אפשרי להתקין מצבר יותר קטן במידות 175-175-242, ואז צריך למלא במשהו את המקום הריק שנשאר בארגז המצבר או להוסיף ספיייסרים מתחת לפחית הסגירה כי היא לא מקבעת אותו מספיק טוב למקום.

 

מצבר בגובה 190 כנראה נכנס גם אבל כמו שאמרת, המכסה לא יסגר.

 

 

גם 60 אמפר שעה זה בסדר.

 

 

השאלה הייתה רק לגבי סוגיית הסילבר קלציום.

 

 

פורסם
המסמך הזה מלפני 20 שנה כמעט. - אין שום בעיה מכיוון שהייצרן לא פרסם מסמך המבטל את המסמך שצירפתי קודם לכן.

01

 

האם אפשר לאמור שכל המצברים המודרניים "ללא טיפול" עונים לדרישה הזאת - שזה בעיקר עמידה במתח טעינה 14.8 וולט, וזה לא חייב להיום סילבר קלציום דווקא?

הייתרונות של מצבר קלציום או קלציום סילבר לא מסתכמים רק בעמידות במתח טעינה גבוה אלא בעוד פרמטרים כפי שמופיעים במסמך שצירפתי קודם לכן. כול מצבר מסוג עופרת-קלציום או עופרת-קלציום-סילבר יעמוד במתח טעינה של 14.8 וולט. אל תשכח שגם ברכבים יישנים שנוצרו לפני שנת 2000 מתח הטעינה היה עשוי להגיע ליותר מ-14.8 וולט בתנאי מזג אוויר באיזור קר.

 

גם אם תקרא את נתוני מתח טעינה של רכבים יישנים תגלה שמתח הטעינה המתוכנן או הנומינלי נע סביב 14.5 וולט פלוס/מינוס 0.3 וולט ובהחלט עלול להגיע גם ל-15.1 וולט כאשר הטמפ' החיצונית יורדת ל-10- מעלות צלזיוס.

 

שורה תחתונה כול מצבר מסוג CA או CA/CA או CA/SILVER יעמוד במתח טעינה של 14.8 וולט.

איזה כייף לי :)

פורסם

אגב בדקתי אחרי זה בעוד כמה חנויות, חוץ משנפ לא ראיתי עוד מצברים שרשום עליהם בפירוש סילבר - קלציום.

לצערי ייצרני המצברים בוש/וורטא וגם ייצרני הרכב מעת לעת מחסירים או מוסיפים מידע לגבי סוג טכנולוגית המצבר מסיבות לא ממש ברורות.

 

בעבר הייצרן וורטא ציין במפורש שהמצבר הכחול הינו מסוג CA/SILVER. היום רק הייצרן בוש כותב זאת לגבי המצברים שלו מסדרה S4 או S5.

 

תוכל להעזר במידע שמופיע בקטלוג של הייצרן מוטורקראפט בעמוד 6 להבנת איזה סוג מצבר מתאים לרכבך בקישור המצורף.

 

http://www.ford-focus-klub.com/download/Ford_aku_all.PDF

איזה כייף לי :)


×
×
  • תוכן חדש...