Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זיהוי פרטי מצבר והתאמה לבוסטר הנעה


Fellowship
שימו לב! השרשור הזה בן 2342 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קודם קראתי את ההודעות שלך והתשובות שקיבלת בפורום תפוז ולצערי אינני מסכים עם החישובים של הבחור בפורום תפוז מכיוון שייצרני הרכב מחשבים אחרת את הספק הסטרטר.

 

המידע לגבי צריכת זרם של סטרטר נתונים על-ידי ייצרן הסטרטר/רכב לאחר בדיקה על טסט באנצ'. בעקרון קיים תקן SAE לבדיקת ביצועי הסטרטר וחישוב צריכת הזרם אבל מנסיוני הם לא ממש רלוונטים מכיוון שייצרני הסטרטרים נוהגים לחשב ולבדוק את הסטרטר בתנאים שונים מאשר התקן האמריקאי.

 

בהחלט ניתן למצוא נתונים של הסטרטר המותקן ברכבך ולנסות להסיק מסקנות לגבי כושר ההתנעה הדרוש מהבוסטר. לדעתי זה בזבוז זמן מכיוון

שייצרני הבוסטרים עשו את הבדיקות והחישובים עבורך.

 

לדוגמא מתוך ספרות ייצרן של סובארו :

סטרטר של 1KW במתח של 12 וולט צריכת הזרם משתנה בתהליך ההתנעה בצורה הבאה:

 

1. ללא עומס צריכת הזרם כ-90A.

 

2. עם עומס 280A.

 

3. בזמן הנעילה כ-800A.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם קראתי את ההודעות שלך והתשובות שקיבלת בפורום תפוז ולצערי אינני מסכים עם החישובים של הבחור בפורום תפוז מכיוון שייצרני הרכב מחשבים אחרת את הספק הסטרטר.

 

המידע לגבי צריכת זרם של סטרטר נתונים על-ידי ייצרן הסטרטר/רכב לאחר בדיקה על טסט באנצ'. בעקרון קיים תקן SAE לבדיקת ביצועי הסטרטר וחישוב צריכת הזרם אבל מנסיוני הם לא ממש רלוונטים מכיוון שייצרני הסטרטרים נוהגים לחשב ולבדוק את הסטרטר בתנאים שונים מאשר התקן האמריקאי.

 

בהחלט ניתן למצוא נתונים של הסטרטר המותקן ברכבך ולנסות להסיק מסקנות לגבי כושר ההתנעה הדרוש מהבוסטר. לדעתי זה בזבוז זמן מכיוון

שייצרני הבוסטרים עשו את הבדיקות והחישובים עבורך.

 

לדוגמא מתוך ספרות ייצרן של סובארו :

סטרטר של 1KW במתח של 12 וולט צריכת הזרם משתנה בתהליך ההתנעה בצורה הבאה:

 

1. ללא עומס צריכת הזרם כ-90A.

 

2. עם עומס 280A.

 

3. בזמן הנעילה כ-800A.

 

1. מה זה "בזמן הנעילה"? מה הפרמטר הרלוונטי מתוך השלושה בנוגע לבוסטר?

2. יש לך אפשרות להשיג את הנתונים הללו עבור קיה אופטימה? (בספר הרכב לא מצאתי פרטים טכניים כאלו)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבלת המלצות לאורך האשכול לגבי רכישת בוסטר מתאים. אנסה למצוא את הפרמטרים של הסטרטר ברכבך.

 

מעולה, אם תצליח למצוא זה יהיה מאוד מעניין, תודה רבה.

אגב,

מה זה "בזמן הנעילה"? מה הפרמטר הרלוונטי מתוך השלושה שציינת בנוגע לבוסטר? (כלומר, לרגע ההנעה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה "בזמן הנעילה"?

עומד במקום, לא מסתובב.

מאוד רלוונטי לבוסטר שלך שהרי הוא צריך להתחיל לסובב את המנוע ממצב של עמידה.

 

המק"ט של הסטרטר שלך הוא

Delco 8000357

Kia 36100-2G200

 

אם תמצא זרם הנעה שלו (=זרם נעילה=stall current) אני מאוד אופתע.

ואם אחרי כל ההסברים שלי, בהודעה הבאה תכתוב לי שזרם ההנעה שלו הוא 100A כיוון שההספק הנקוב שלו הוא 1.2KW, אני אכה בך נמרצות ;)

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם קראתי את ההודעות שלך והתשובות שקיבלת בפורום תפוז ולצערי אינני מסכים עם החישובים של הבחור בפורום תפוז מכיוון שייצרני הרכב מחשבים אחרת את הספק הסטרטר.

 

המידע לגבי צריכת זרם של סטרטר נתונים על-ידי ייצרן הסטרטר/רכב לאחר בדיקה על טסט באנצ'. בעקרון קיים תקן SAE לבדיקת ביצועי הסטרטר וחישוב צריכת הזרם אבל מנסיוני הם לא ממש רלוונטים מכיוון שייצרני הסטרטרים נוהגים לחשב ולבדוק את הסטרטר בתנאים שונים מאשר התקן האמריקאי.

 

בהחלט ניתן למצוא נתונים של הסטרטר המותקן ברכבך ולנסות להסיק מסקנות לגבי כושר ההתנעה הדרוש מהבוסטר. לדעתי זה בזבוז זמן מכיוון

שייצרני הבוסטרים עשו את הבדיקות והחישובים עבורך.

 

לדוגמא מתוך ספרות ייצרן של סובארו :

סטרטר של 1KW במתח של 12 וולט צריכת הזרם משתנה בתהליך ההתנעה בצורה הבאה:

 

1. ללא עומס צריכת הזרם כ-90A.

 

2. עם עומס 280A.

 

3. בזמן הנעילה כ-800A.

 

אגב, מתי זה "עם עומס"? איזה עומס?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושאלה נוספת: האם יתכן שהנתון לגבי הבוסטר מתייחס לזרם מתמשך, ולא זרם מירבי לשבריר שניה ראשוני?

כלומר, אם לפי המפרט הבוסטר מתאים ל 200A-350A, הכוונה לעוצמה הנדרשת לאחר שבריר השניה הראשוני?

הרי לפי הדוגמא מדובר על 800A בשבריר השניה הראשוני, וגם בוסטרים יקרים יותר, הם סביב ה 600A, ולפי התאוריה גם הם לא אמורים להספיק.

(כמובן שיש שם חזקים יותר בשוק)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו לא יכולים לדעת כי לא ראינו את דף הנתונים של הבוסטר המדובר. חפש נתון של peak current או maximum current.

 

המוצר המדובר כבר אזל במלאי, אבל השאלה היא יותר עקרונית, המוצר התייחס לזרם של 200A-350A,

אבל באופן כללי, כאשר מוצר מסוג זה מציין את הזרם, גם בלי להתייחס למונח הספציפי שהוא מציין ב Spec,

האם הגיוני שהוא מתייחס לשבריר השניה הראשון, שבו עוצמת הזרם מאוד גבוהה?

הרי כתבתם לדוגמא שמדובר ב 800A בשבריר השניה הראשון (בדוגמא מסויימת, לרכב סטנדרטי לחלוטין),

אז אם זה נכון, רוב המוצרים לא יתאימו, מכיוון שהם נעים בין 200A ל 600A, לכן זה נשמע לא כ"כ הגיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
שימו לב! השרשור הזה בן 2342 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...