Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רוצה היסטוריית טיפולים מלובינסקי? 50 שקלים בבקשה


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 2390 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

גננת - עד לגבול מסויים.

הם יכולים *לבקש*, הם יכולים *להמליץ* אבל הם *לא* יכולים לחייב עסק למכור שירות בחינם. להדפיס היסטוריה ללקוח זה שירות - והם עסק והם צריכים להתפרנס. אם המוסך החליט שהוא גובה על זה כסף - זו זכותו !!! זה לא בניגוד לחוק וזה לא בניגוד לשום דבר אחר.

 

עד כאן היה ה"חוק היבש".

 

במציאות, נתינת שירותים קטנים\קלים בחינם היא סוג של מחווה - מה שבד"כ מראה על רצון לחיזוק הקשר האישי\יחסים בין נותן השירות ללקוח. בדיוק כמו שאני הולך ללקוח לעבודה X, והוא מבקש ממני "על הדרך" עוד קידוח לתלות איזה תמונה - אני עושה את זה בשמחה ללא עלות. שוב, אלו מחוות קטנות שאתה יכול לדרוש עליהם כסף אבל בגלל שהן כ"כ קטנות אתה לרוב לא דורש ונותן אותן כצ'ופר, כמחווה.

 

היום רוב הנותני השירות עושים את זה ומדגישים (כדוגמא) "התקנה חינם", "הובלה עד הבית ללא עלות" וכד'. זה נכון שבחלק מהמקרים יש כאלה שמשחילים עלות מסויימת בתוך המחיר של המוצר ומורידים את מחיר ההובלה בנפרד, אבל נוכחנו לדעת שבשנים האחרונות הרבה דברים שהיו לוקחים עליהם כסף לפני כמה שנים (התקנה של HOT\YES למשל) היום כבר לא לוקחים (ואם לוקחים, אז לרוב במעמד של מו"מ זה יורד וניתן כהטבה).

 

ולרשום בכותרת "רוצה היסטוריית טיפולים מלובינסקי ? 50 שקלים בבקשה" זו הטעיה ! אלו לא הנחיות של לובינסקי והיה חכם יותר אם היה רושם איתמר "מוסך מונזה" במקום "לובינסקי".

 

איציק

 

גננת עד כמה שהוא רוצה. מדובר בשני עסקים חופשיים שרוצים לשתף פעולה. זכותו של כל צד לבקש מה שהוא רוצה וזכותו של כל צד גם להגיד שלא מתאים לו.

 

אותו מוסך משאיר כסף בדמות חלפים כל חודש אבל היבואן צריך לראות את התמונה הרחבה ולא הנקודתית וגם את הנקודתית ניתן להחליף בנקודה אחרת.

 

אתה הרי עצמאי. היית מוכן שזכיין שלך יקלקל את השם שלך?

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 146
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

איציק, רשמתי את זה כבר שלוש או ארבע פעמים במהלך השרשור - מוסך מורשה יבואן מבחינתי זו נקודת שירות לקוחות פרונטלית של לובינסקי. אולי הבעייה נמצאת בתפיסה שלי אבל זה לדעתי זה בדיוק מה שמבדיל בין מוסך משה ובניו בע"מ לבין מוסך מורשה יבואן, הידיעה שיש את גב היבואן מאחוריו והוא בעל הבית ומתווה המדיניות והסטנדרטים. זו הסיבה שאני מעביר את האחריות ללובינסקי ולא למוסך הנ"ל. אני לא יודע מה כתוב בחוזה בין לובינסקי למוסך שנמצא תחת זכיונו, ויחד עם זאת יש כאן עניין עקרוני על גביית תשלום מופרזת עבור שירות שאמור להינתן בחינם או בתשלום סימלי. אם היו גובים על השירות הזה 10 שקלים השרשור הזה לא היה נפתח.

 

אני מקווה שאנשי לובינסקי רואים את השרשור הזה ומבינים היכן נמצא שורש הבעייה וכולי תקווה שיסדירו את העניין ואת המדיניות של הרשת.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצטער בשבילך איתמר, אבל לובינסקי מניסיון העבר עם רצון רב אצל הקודקודים למעלה וביצועים גרועים בשטח.

 

מתוך 3 מוסכים מורשים שנכנסתי אליהם - רק אחד היה סביר. וגם אז לא משהו מדהים.

 

אפשר לדבר בעיקר ללמפה בלובינסקי.

כנראה באמת שכיבואן הכוח שלהם על האנשים בשטח לא טוב.

 

ואז כל הרצון הטוב נשאר במשרדים.

 

אפשר לראות כאן את ריבוי התלונות גם על אולמות התצוגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^^^

 

זה אחרי ההתערבות המסיבית של היבואן:shock:

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בקי בניואנסים של ההבדל בין מרכז שירות של היבואן ל"סתם" מוסך מורשה, אבל בחשבונית שהעלה איתמר לא מופיע השם של היבואן בשום מקום.

 

בחשבונית של מרכז שירות של היבואן השם של היבואן מופיע בבירור.

חשבונית לובינסקי_x.jpg

עריכה אחרונה על ידי אורי מ.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורי, בעקבות ההודעה שלך עשיתי בדיקה.

נכנסתי לאתר של מוסך מונזה. אין אזכור לכך שהמוסך הינו מורשה יבואן, הכיתוב מעורפל וניתן לפרש "מוסך מורשה לכל דגמי פיג'ו וסיטרואן" ככה או ככה.

נכנסתי לאתר של סיטרואן. מוסך מונזה אינו מופיע כמרכז שירות של סיטרואן.

נכנסתי לאתר של פיג'ו. מוסך מונזה אינו מופיע כמרכז שירות של פיג'ו.

נכנסתי לאתר של לובינסקי. מוסך מונזה מופיע כמרכז שירות של לובינסקי.

 

מבולבלים? גם אנחנו.

 

עריכה: התקשרתי למונזה ושאלתי מפורשות אם הם מוסך מורשה של לובינסקי לפיג'ו וסיטרואן, נענתי בחיוב.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי המפסיד הגדול פה הוא המוסך. אני שייך לאלה שחושבים שזה לא מעניינו של היבואן אם מוסך כלשהו גובה או לא גובה אגרה זו או או אחרת שמותר לו לגבות אותה.

אני מעריך שהעובדה ש(כנראה) אין עוד מוסכים מורשים של לובינסקי באיזור, גורמת לתופעה של "לקוחות שבויים" ו(אולי) גם רמת שירות שאיננה "משתדלת" בסופו של דבר (לדעתי) ההפסד כולו של המוסך.

 

העובדות שכתבו פה על סגירת אולם התצוגה והטרייד אולי מלמדות על קשיים כלכליים של העסק וניסיון לחלוב הכנסות מכל מה שניתן.

 

אורי, בעקבות ההודעה שלך עשיתי בדיקה.

נכנסתי לאתר של מוסך מונזה. אין אזכור לכך שהמוסך הינו מורשה יבואן, הכיתוב מעורפל וניתן לפרש "מוסך מורשה לכל דגמי פיג'ו וסיטרואן" ככה או ככה.

נכנסתי לאתר של סיטרואן. מוסך מונזה אינו מופיע כמרכז שירות של סיטרואן.

נכנסתי לאתר של פיג'ו. מוסך מונזה אינו מופיע כמרכז שירות של פיג'ו.

נכנסתי לאתר של לובינסקי. מוסך מונזה מופיע כמרכז שירות של לובינסקי.

 

מבולבלים? גם אנחנו.

 

עריכה: התקשרתי למונזה ושאלתי מפורשות אם הם מוסך מורשה של לובינסקי לפיג'ו וסיטרואן, נענתי בחיוב.

 

בדקתי בגירסה של האתר מ-6/2017 מונזה עדיין הופיעו ברשימת מרכזי השירות של סיטרואן.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שנאמר, המוסך הזה מפסיק את ההתקשרות עם היבואן, לא מפסיק לתפקד. הוא תמיד טיפל בכל סוגי המכוניות ולקוחות נאמנים חוזרים אליו (לא פעם ראיתי אנשים כמוני שחזרו כי השירות התאים להם, גם מאזור עפולה וגם מקריית שמונה נתקלתי בלקוח, ולא כי הוא מורשה יבואן) וסגירת הסוכנות לא קשורה למצב הכלכלי, הם פותחים סוכנות פרטית שם (0 ק״מ להבנתי) ומגרש פרטי. נמצא שם גם מוסך מרשת Bosch באותו המתחם שגם הוא חלק ממוסך מונזה שכביכול אינו קשור לפיג׳ו-סיטרואן ועובד במקביל.

ט.ל.ח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, רשמתי את זה כבר שלוש או ארבע פעמים במהלך השרשור - מוסך מורשה יבואן מבחינתי זו נקודת שירות לקוחות פרונטלית של לובינסקי. אולי הבעייה נמצאת בתפיסה שלי אבל זה לדעתי זה בדיוק מה שמבדיל בין מוסך משה ובניו בע"מ לבין מוסך מורשה יבואן, הידיעה שיש את גב היבואן מאחוריו והוא בעל הבית ומתווה המדיניות והסטנדרטים. זו הסיבה שאני מעביר את האחריות ללובינסקי ולא למוסך הנ"ל. אני לא יודע מה כתוב בחוזה בין לובינסקי למוסך שנמצא תחת זכיונו, ויחד עם זאת יש כאן עניין עקרוני על גביית תשלום מופרזת עבור שירות שאמור להינתן בחינם או בתשלום סימלי. אם היו גובים על השירות הזה 10 שקלים השרשור הזה לא היה נפתח.

 

אני מקווה שאנשי לובינסקי רואים את השרשור הזה ומבינים היכן נמצא שורש הבעייה וכולי תקווה שיסדירו את העניין ואת המדיניות של הרשת.

 

כל מה שאתה אומר - סבבה - אבל תבין שהיבואן הוא לא "בעל הבית" של המוסך.

המוסך הוא עסק עצמאי לכל דבר.

בין היבואן לבין המוסך מורשה יש סוג של שיתוף פעולה. לכל צד יש את החובות שלו והזכויות שלו.

 

בעבר - לפני כל מיני חקיקות חדשות שנחקקו ותוקנו בשנים האחרונות - להיות מוסך מורשה היה משהו מאוד אטרקטיבי: שיוך מכוניות חדשות לרשת מוסכים, טיפולים במסגרת אחריות ומכירה של שירותים נוספים במסגרת היותך לקוח (שרותי פחחות וכד'). הדרישות היו יחסית מינימאליות: חולצות אחידות, קצת קרמיקה על הקירות, חדר המתנה עם קפה, מחשב וטלויזיה. עד כאן - סבבה, לא סוף העולם (למרות שבציוד הדיאגנוסטיקה הם מזיינים יופי את המוסכים, ולא תמיד בצדק !!!).

 

דאז, ההבדלים בין מוסכי המדרכה (כמו שנהוג לכנות אותם) למוסכים המורשים היו תהומיים.

עם הזמן גם זה השתנה... יש אינטרנט, יש לימודים, הענף התפתח והידע כבר לא נשאר סגור ומסוגר במוסך המורשה, הוא גם זמין ליתר העולם.

 

מה השתנה ?

1. החקיקה עם הזמן השתנתה - והיום למעשה כל אחד יכול לטפל במוסך מורשה משרד התחבורה ברכב שלו.

2. כמות המכוניות הנמכרות - ירדה.

3. היצרן התחיל להשתולל עם דרישות מפגרות כאלה ואחרות.

4. ליסינג. הליסינג "גמר" את הענף.

 

דאז, הרכבים היו באים לטיפולים רק במוסכים מורשים כי נושא האחריות תמיד ריחף מעליהם. היום, בתכל'ס, גם רוכשים פרטיים היו מעדיפים להיכנס למורשה יבואן (כאשר הרכב באחריות) אבל כמות הרוכשים הפרטיים היום מאוד קטנה... וכאן נכנס הליסינג.

הליסינג גם הם לא פראיירים - ובשביל לשמור על המכוניות שלהם תחת ההילה של "מטופל במוסך מורשה יבואן" הלכו ל... יבואן.

חברות גדולות, חברות ממשלתיות, חברות ליסינג - כולם החלו לבצע הסכמים עם היבואן בתמורה לטיפולים במוסכים המורשים.

הסכומים הם בזיוניים ולא מאפשרים לבעלי המוסך לתפעל את העסק !!! אממה, הוא מורשה יבואן והוא חייב לקבל את הרכבים לטיפול אצלו על הליפט - למעשה נכפה עליו להפסיד כסף.

ככה הפכו היבואנים את המוסכים המורשים שלהם לפרה חולבת ולמעשה גמרו על החיים שלהם.

סיפורי אלף לילה ולילה לא עובדים עליי במקרה הזה, כי אני מכיר את המספרים מבפנים. זה לא משהו שאפשר לחיות ממנו.

 

תכל'ס היום -

המצב בפועל הוא שלא שווה להיות מוסך מורשה יבואן.

היצרן מכניס למוסכים הוצאות של בין כמה מאות אלפי שקלים ל-עד 2 מיליון שקלים על שיפוצים במוסך, רכישת ציוד, התאמה לכל מיני גחמות מטורפות שלו וכד'. כל אלו בסופו של דבר הופכים את מוסכי היבואנים למשהו שאולי נראה מאוד זוהר וריווחי מבחוץ - אבל הרבה פחות נוצץ מבפנים.

מוסכים פרטיים שעובדים טוב, מרוויחים יותר ממוסך מורשה יבואן. עזבו כמה הם "מגלגלים", תסתכלו כמה מרוויחים.

 

מאחר וכמות המכוניות שנמכרת קטנה, רשת המוסכים הפכה להיות גדולה מידי עבור כל ההיצע הזה.

לצורך דילול המוסכים היצרן והיבואן החליטו להערים עוד קשיים והוצאות ובכך "לזרוק" עוד מוסכים החוצה מהרשת.

 

שימו לב כמה מוסכים טובים (ופחות טובים) עזבו את הרשת בשנים האחרונות. זה נראה לכם הגיוני :?:

ותחשבו על זה... :idea::idea::idea::idea::idea:

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, מה שאתה כותב סותר את מה שדניאל כתב בתחילת השרשור.

 

אין ספק שהקליינטורה של מורשים הצטמצמה ואין ספק גם שההוצאות עלו ככל שהרכבים הפכו מתוחכמים יותר (ציוד דיאגנוסטיקה שצריך גם להתעדכן, השתלמויות וכו') אבל עדיין הוא יכול לטפל גם ברכבים אחרים שהם לא של המותג שאליו הוא מורשה יבואן.

 

סביר להניח שהרשתות יצטמצמו ושיקח זמן עד שהענף יתייצב בהתאם לשינויים שחלו אבל בעולם העסקים אין ואקום ואין עודף לאורך זמן. בסופו של דבר תוקם רשת יציבה של מורשים טובים מספיק גם אם היבואנים יצטרכו להכניס יד לכיס.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, מה שאתה כותב סותר את מה שדניאל כתב בתחילת השרשור.

 

אין ספק שהקליינטורה של מורשים הצטמצמה ואין ספק גם שההוצאות עלו ככל שהרכבים הפכו מתוחכמים יותר (ציוד דיאגנוסטיקה שצריך גם להתעדכן, השתלמויות וכו') אבל עדיין הוא יכול לטפל גם ברכבים אחרים שהם לא של המותג שאליו הוא מורשה יבואן.

 

סביר להניח שהרשתות יצטמצמו ושיקח זמן עד שהענף יתייצב בהתאם לשינויים שחלו אבל בעולם העסקים אין ואקום ואין עודף לאורך זמן. בסופו של דבר תוקם רשת יציבה של מורשים טובים מספיק גם אם היבואנים יצטרכו להכניס יד לכיס.

 

כן, מוסך מורשה יבואן יכול לטפל גם ברכבים שלא תחת המותג - השאלה היא בנושא אחר לגמרי:

האם הפיצריה האהובה ביותר עליך, זו שאתה מוכן לשלם כפול או יותר על הפיצה שלה - אם מחר היא תפתח בפנים גם דוכן סושי, פלאפל ובקלאווה - האם זה עדיין יראה לך כמו מקום ש***מתמחה*** בפיצה או שזו הפכה להיות עוד מסעדה ALL IN ONE שמציעה הכל אבל לא מצטיינת בכלום ? :idea:

יש כאן עניין של שיווק, נאמנות למותג, *אמונה* במותג. תתחיל להכניס כלי רכב אחרים - זה יהרוס לך חלק מהתדמית.

 

בעניין דניאל -

עברתי שנית על השירשור ולא ממש ראיתי סתירה בין מה שרשמתי לבין מה שדניאל רשם.

סה"כ הוא הסכים שזה חוקי לגבות על זה תשלום - ואני לא טענתי אחרת. דניאל גם אמר שליבואן אין זכות להכריח את המוסך לתת שירות על משהו בחינם כי אז הוא עובר על החוק - ואני הסכמתי גם עם זה.

זה נעים ? זה טוב מבחינה שירותית ? זה תורם לעסקים ? נראה לי שההסכמה היא פה אחד - זה לא תורם לכלום חוץ מהכיס של בעל הבית של המוסך.

 

בסה"כ הכללי הרבה אנשים כאן מבינים את הדברים בצורה מאוד חד מימדית. מוסכים מורשי יבואן = היבואן בכבודו ובעצמו.

נוכחנו לדעת, בחיים, שישנם הרבה מאוד תחומים (בנקים, מוסכים, סניפים גדולים של רשתות תקשורת\ציוד מחשבים\TV וכל מה שרק תרצה) שאומנם יש לכולם "שם אחד" אבל ההבדל בין סניף לסניף, *ה*חומר האנושי, הוא זה שבסופו של עניין עושה את כל ההבדל.

 

גם כאן ההבדלים בין מקום למקום, אפילו שמדובר באותו היבואן, הוא דיי גדול.

אלו בסופו של דבר עסקים עצמאיים שנמצאים תחת אותה מטריה. זהו. היבואן יכול להחליט הרבה דברים אבל הוא לא יכול לנהל את העסק ולקחת החלטות פיננסיות.

הסיבה שבד"כ מקומות כאלה נכנסים לפינות קטנות של חיובים מצחיקים של 50 ש"ח הוא תוצר של "להאחז בטיפות האחרונות", אלו לרוב עסקים בקריסה והתדמית פחות מעניינת אותם. לא יעזור איך תסתכלו על זה, תרומתו של הליסינג לקריסת הענף הינה מכרעת - מי שמשלם את המחיר זה הלקוח הפרטי.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליבואן יש זכות לקבוע הרבה מאוד עבור זכיין שלו.

בדיוק כמו שזכיין של קופיקס לא יכול להחליט פתאום לגבות 10 שקלים על קפה הפוך, או לגבות כסף על כניסה לשירותים. הזכיין גם לא יכול להחליט פתאום שהוא מרחיב את התפריט ומוכר המבורגרים - הוא מחוייב לקטלוג של קופיקס.

ברגע שלובינסקי נותנים את השם שלהם זכותם החוקית לקבוע כל דבר שחשוב להם. אם הם לא קובעים זה רק כי זנ לא נמצא בסדר העדיפויות שלהם, לא כי הם לא יכולים לעשות זאת חוקית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין להשוות את ענף הרכב הזייכני לשום רשת זכיינות אחרת.

עם חלוף השנים (יותר נכון בעשור האחרון), ליבואני הרכב יש פחות ופחות דריסת רגל במוסכים ותחומיי ההשפעה שלהם הצטמצמה מאוד.

זה הכל נובע מעינייני רגולציה (כגון התקנה עליה אנו מדברים בשרשור זה והרבה מאוד תקנות נוספות בתחום החלפים, שירות ואחריות ועוד) ולא בגלל שהם החליטו שרירותית.

סתם דוגמא להבין את העסק, שלא נדיר למצוא מוסכים שבאותו מבנה או או שטח שלכם הם נותנים שירות של כמה מותגים מיבואנים שונים. מישהו ראה סניף של ארומה וקפה קפה סמוכים באותו מבנה של אותו בעלים?

למה זה ככה בתחום הרכב יש הרבה יותר תקנות ורגולציה מכל תחום מוצרי צריכה אחרים.

 

אגב, אם מוסך מונזה עם חצי רגל בחוץ מלובינסקי, כפי שהוזכר כאן, אולי זה אחר הסיבות לעלילה הזאת ועוד סיבה למה לדעתי היה להפנות את התלונה ישירות למוסך ולא ליבואן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לא מעט סניפים של רשתות מתחרות באותו המבנה ואצל אותם הבעלים.

 

איציק, הדוגמא של הפיצה והסושי לא דומה. דוגמא יותר טיבה היא פיצריה שמוכרת גם ספגטי.

 

יש לא מעט מורשי יבואן שחיים טוב מרכבים לא של היבואן ואין בזה שום פסול. להיפך, זה רק מחזק את הרושם של מקצועיות שלמרות שהוא נתפס כיקר יותר ממוסך כללי אנשים בוחרים לבוא דווקא אליו למרות שאין לו שום יתרון עבורם.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2390 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...