Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דין התפטרות, ימי חופש, ופנסיה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3076 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לונג סטורי שורט,

עבדתי במקום עבודה שנה ו-5 חודשים. חודשיים במשרה מלאה גלובאלי, לאחר מכן 60% משרה בשכר שעתי. אני בן 20 היום, והתחלתי לעבוד שם בגיל 18.

 

1. קיבלתי משכורת אחרונה על חודש אוגוסט. בתלוש האחרון היה לי סך כולל של 12 ימי חופש שלא נוצלו. המעסיק החליט שכן ניצלתי אותם, וסימן במכה אחת שנוצלו 12 ימים, כשבפועל לא ניצלתי אפילו יום אחד מכל ה-12.

 

ההסבר שלו לזה הוא שהיו ימים שלא הגעתי ולכן הוא לקח הכל במכה.

זה לא נכון, כי אני עובד שעתי וקיבלתי אך ורק את השעות שעבדתי בשבילן (בניגוד לעובד גלובאלי נניח).

האם עובד בחלק משרה זכאי גם כן לקבלת מכסה מלאה של ימי חופש?

האם זו עילה לתביעה בבית דין לעבודה?

 

2. בהתחלה שילמו לי פנסיה. אחר כך התחילו להגיע מכתבים שהפסיקו לשלם לי פנסיה. על פי חוק זה בסדר (בגלל גיל). האם זו עילה לתביעה בבית דין לעבודה?

פורסם (נערך)

נתחיל מהסוף :

2. לא ידוע לי על החלטה בנושא כזה. מצד אחד, המעסיק יכול לטעון ששילם בטעות, ורק כאשר שם לב לטעות - הפסיק את ההפרשות. מאידך, אתה יכול לטעון כי יש בכך הרעת תנאים (אך אם לא התרעת על כך מיד - אז זה נחשב כאילו הסכמת להרעת התנאים). אם הפסקת ההפרשה לפנסיה הייתה בזמן האחרון - לדעתי יש לך עילה לתביעה (הרעת תנאים). אחרת - רד מזה.

 

1. א) בעקרון, החוק מחייב ניצול ימי חופשה במהלך השנה. אם לא ניצלת את ימי החופשה - זבש"ך.

אלא מה - באישור המעביד, ניתן לצבור ימי חופשה. עצם זה שהמעסיק איפשר לך לצבור ימי חופשה - נחשב כאילו נתן את אישורו לנושא.

אם המעסיק טוען שניצלת את ימי החופשה - חובת ההוכחה עליו (האם מופיע בתלוש משכורת ?).

 

ב) עובד שעתי, זכאי למכסה של ימי חופשה בלי קשר לחלקיות משרתו

הערה : אני הייתי בטוח כי ימי החופשה ניתנים בהתאם לחלקיות המשרה, אך מסתבר שאין קשר לחלקיות משרה, אלא רק למספר ימי עבודה בפועל.

ראה מידע נוסף בקישורים הבאים :

חופשה שנתית לעובדים בשכר שעתי או יומי : http://bit.ly/1lyOZie

 

חישוב מספר ימי החופשה השנתית : http://bit.ly/2bbd8As

 

זכותון עובדים שעתיים/יומיים : http://bit.ly/1xXicPa

 

לגבי סעיף (1) - בוודאות יש עילה לתביעה בבי"ד לעבודה.

אך לפני כן, הייתי מציע לך לבדוק האם מינהל הסדרה ואכיפת חוקי עבודה במשרד הכלכלה מטפל בנושאים אלו. (אם כן - לפנות אליהם). http://bit.ly/2w7M28o

במידה ואינם מטפלים בנושאים אלו, אתה יכול לפנות לסיוע המשפטי במשרד המשפטים. אולי אתה זכאי לסיוע משפטי חינם. http://bit.ly/2wWaHMK

 

עריכה : בקריאה נוספת, לא ברור אם אתה מתפטר או מפוטר.

אם אתה מתפטר מעכשיו לעכשיו ולא נותן למעסיק התראה כנדרש בחוק, הוא רשאי לקזז לך את ימי ההתראה שלא נתת.

בכל מקרה אחר (אתה מתפטר עם מתן התראה כנדרש בחוק או אם אתה מפוטר) - אין עילה לקיזוזים.

עריכה אחרונה על ידי guya72
פורסם
נתחיל מהסוף :

2. לא ידוע לי על החלטה בנושא כזה. מצד אחד, המעסיק יכול לטעון ששילם בטעות, ורק כאשר שם לב לטעות - הפסיק את ההפרשות. מאידך, אתה יכול לטעון כי יש בכך הרעת תנאים (אך אם לא התרעת על כך מיד - אז זה נחשב כאילו הסכמת להרעת התנאים). אם הפסקת ההפרשה לפנסיה הייתה בזמן האחרון - לדעתי יש לך עילה לתביעה (הרעת תנאים). אחרת - רד מזה.

 

1. א) בעקרון, החוק מחייב ניצול ימי חופשה במהלך השנה. אם לא ניצלת את ימי החופשה - זבש"ך.

אלא מה - באישור המעביד, ניתן לצבור ימי חופשה. עצם זה שהמעסיק איפשר לך לצבור ימי חופשה - נחשב כאילו נתן את אישורו לנושא.

אם המעסיק טוען שניצלת את ימי החופשה - חובת ההוכחה עליו (האם מופיע בתלוש משכורת ?).

 

ב) עובד שעתי, זכאי למכסה של ימי חופשה בלי קשר לחלקיות משרתו

הערה : אני הייתי בטוח כי ימי החופשה ניתנים בהתאם לחלקיות המשרה, אך מסתבר שאין קשר לחלקיות משרה, אלא רק למספר ימי עבודה בפועל.

ראה מידע נוסף בקישורים הבאים :

חופשה שנתית לעובדים בשכר שעתי או יומי : http://bit.ly/1lyOZie

 

חישוב מספר ימי החופשה השנתית : http://bit.ly/2bbd8As

 

זכותון עובדים שעתיים/יומיים : http://bit.ly/1xXicPa

 

לגבי סעיף (1) - בוודאות יש עילה לתביעה בבי"ד לעבודה.

אך לפני כן, הייתי מציע לך לבדוק האם מינהל הסדרה ואכיפת חוקי עבודה במשרד הכלכלה מטפל בנושאים אלו. (אם כן - לפנות אליהם). http://bit.ly/2w7M28o

במידה ואינם מטפלים בנושאים אלו, אתה יכול לפנות לסיוע המשפטי במשרד המשפטים. אולי אתה זכאי לסיוע משפטי חינם. http://bit.ly/2wWaHMK

 

עריכה : בקריאה נוספת, לא ברור אם אתה מתפטר או מפוטר.

אם אתה מתפטר מעכשיו לעכשיו ולא נותן למעסיק התראה כנדרש בחוק, הוא רשאי לקזז לך את ימי ההתראה שלא נתת.

בכל מקרה אחר (אתה מתפטר עם מתן התראה כנדרש בחוק או אם אתה מפוטר) - אין עילה לקיזוזים.

בקשר לפנסיה, אומנם לא הודעתי מיד - אבל אני יכול לטעון שפשוט לא הבנתי את ההשלכות ורק כאשר עשיתי בדיקה מעמיקה הבנתי שיש כאן קטע?

 

בקשר לחישוב ימי החופשה השנתית, לא מובן בכלל... הסתבכתי עם זה לגמרי.

 

ונתתי למעסיק שלי הודעה מפורשת חודש וכמה ימים לפני.

פורסם

נפשט

 

פנסיה מגיע לעובד מגיל 21 אתה מתחת לגיל זה לכן טעות היה להפריש לך, הודיעו לך על כך , ולדעתי לא ניתן יהיה לראות בכך הרעת תנאים, אם לא הודעת על כך למעביד.

 

חופש בחישוב מספר הימים המגיעים לך החישוב נעשה כמו לעובד חודשי כלומר X ימים לשנת עבודה ראשונה עד לרביעית.

 

גובה התשלום לכל יום הוא שכרך בשלושת החודשים המלאים האחרונים מחולק ב 90.

 

אם קיבלת בתשלום חודש אוגוסט רק עבור השעות בפועל, ברור שהמעביד"גנב " לך את 12 ימי החופש המגיעים לך.

 

כתוב לו מכתב רשום בו תסביר מה שולם ועבור מה בתלוש של חודש אוגוסט הראה לו כי לא שולם עבור חופש ודרוש את התשלום.

 

מאמין שיתעשת וישלם לך.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

גובה התשלום לכל יום הוא שכרך בשלושת החודשים המלאים האחרונים מחולק ב 90.

 

השכר נטו שנכנס לי לבנק (כולל נסיעות, הבראה, אחרי ניכויים), או השכר עבור השעות בלבד לפני ניכויים?

פורסם

ברוטו שכר, לא כולל נסיעות הבראה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

הקפצה והתעלקות.

 

אנחנו עומדים לקבל עובדת חדשה אלינו לצוות. אותה עובדת כרגע מועסקת במשרה חלקית במקום אחר במשך שנה וחצי (אצלנו היא תעבוד במשרה מלאה).

 

כמה זמן התראה היא צריכה לתת במקום עבודה הנוכחי, בהתחשב בזה שמדובר במשרה חלקית (לא יודע כמה אחוז)? או שזה חודש בכל מקרה?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

×
×
  • תוכן חדש...