Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3252 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ראשית - רכב יפיפה. אשמח לתמונות :-)

ממה שחפרתי קצת במידע אחזקה יש שני דגמים באותו שנתון. אחד שיצא מ2008 ומעלה (חדש יותר) ואחד שיצא מ2004. הייתה חפיפה של שניהם ב2009. אם תתן את כל קוד המנוע (חסרות 3 ספרות בסוף) אז יהיה קל יותר להבדיל.

בהנחה שזה הדגם של 2008 ומעלה אז מה שמצאתי זה:

נוזל קירור זה ירוק או כחול Glysantin G48 מק"ט יצרן 54213530. דוגמה מאיביי:

http://www.ebay.com/itm/20Liter-Kanister-1L-5-20-BASF-Glysantin-G-48-G48-Kuhlerfrostschutz-Konzentrat-/252657606755?epid=1637298916&hash=item3ad3912063:g:LXMAAOSw-0xYgeh-

 

שמן מנוע קסטרול אדג 0W-40 ואפשר גם קסטרול מגנטק 5W-30

 

לדעתי הכי טוב לגשת לחנות חלפים עם רשיון רכב לקבל מידע מדוייק יותר

תודה,

גילעד.

פורסם

לדעתי אתה צריך שמן סינטטי מלא 5W-40, בתקן מרצדס לפי הדרישה במנוע שלך.

השמן בצמיגות הנ"ל מתאים לישראל - ונמצא באמצע ומכסה את ה 0W-40 ואת ה 5W-30.

 

אל תקנה עד שתברר במדויק, אולי בהמשך ירשמו אחרים עוד מידע.

ואולי בהמשך היום או מחר אתן את המפרט המלא.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

יש לוודא את הדגם,

לכל אחד מהם דרישה שונה .

לאחד(944) דרוש תקן MB229.3

לשני(954) דרוש תקן MB229.5 שיכול להתאים גם לדגם הראשון.

מגיע במגוון צמיגויות, 5W30 "חסכוני" יותר מה5W40.

 

MB229.5

Introduced during 2002 for M100 and M200 gasoline engines and OM600 diesel engined cars (except models with EURO 4 particulate filters) operating at drain intervals greater than 229.3 oils, up to 30,000 km. MB 229.3/229.5 = A000 989 87 01, SAE 0W-40, Viscosities are 0W/5W-30/40

:onfire:
פורסם

על פי הקטלוג של Castrol - לרכב שלך אתה צריך 5.5 ליטר 5W-30 C3

 

לגבי נוזל קירור, תנסה לבדוק מתחת למכסה המנוע אולי מצוין שם איזשהו מידע לגביו.

פורסם

עזוב את הקטלוג של קסטרול, מרצדס נוהגת לבקש שמנים עם תקן יצרן והייתי שם רק שמן בצמיגות ובתקן הנדרש. אותו כנ"ל לנוזל הקירור.

 

בדוק בספר הרכב מה מבקש היצרן, אחר כך נוכל להפנותך ליצרני נוזלים מומלצים.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

על סמך מה קבעת שהוא "הכי טוב" שהוא ימצא? מה זה טכנולוגיית GTL? האם וידאת שזה לא סתם שם מסחרי מפוצץ שנראה טוב על האריזה? ואם הוא בכלל צריך שמן בתקן 229.31 או 229.51, זה עדיין השמן "הכי טוב" למנוע שלו?

 

אין לאף אחד את היכולת לדעת או להכריז על השמן "הכי טוב" למנוע. כלל האצבע לבחירת שמן הוא לבחור שמן מחברה מוכרת, רצוי סינטטי מלא מסדרה גבוהה, שעומד בתקן ובצמיגות שקבע יצרן הרכב. גם אחרי שבחרנו שמן מתאים מבחינת כל הפרמטרים אין שום דרך לבדוק את איכות או יעילות השמן במנוע זה או אחר ללא בדיקות מעבדה, זה לגמרי עניין סובייקטיבי של העדפת מותג על פני רעהו.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם (נערך)

מצאתי ספר רכב בגרמנית: http://www.mbslk.com/files/artikel/r171anleitung.pdf

 

בעמ' 282 של הקובץ (290 של החוברת) יש התייחסות לשמן בתקן 229.3 ו-229.5.

לפי אותו עמוד, צמיגות 5W40 גם תתאים.

 

איתמר - GTL:

https://en.wikipedia.org/wiki/Gas_to_liquids

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם
על סמך מה קבעת שהוא "הכי טוב" שהוא ימצא? מה זה טכנולוגיית GTL? האם וידאת שזה לא סתם שם מסחרי מפוצץ שנראה טוב על האריזה? ואם הוא בכלל צריך שמן בתקן 229.31 או 229.51, זה עדיין השמן "הכי טוב" למנוע שלו?

 

אין לאף אחד את היכולת לדעת או להכריז על השמן "הכי טוב" למנוע. כלל האצבע לבחירת שמן הוא לבחור שמן מחברה מוכרת, רצוי סינטטי מלא מסדרה גבוהה, שעומד בתקן ובצמיגות שקבע יצרן הרכב. גם אחרי שבחרנו שמן מתאים מבחינת כל הפרמטרים אין שום דרך לבדוק את איכות או יעילות השמן במנוע זה או אחר ללא בדיקות מעבדה, זה לגמרי עניין סובייקטיבי של העדפת מותג על פני רעהו.

 

לא קבעתי.

כתבתי ש"יש מצב שזה השמן הכי טוב" על סמך היכרותי עם המוצר והטכנולוגיה (לא סתם נבחר יצרן זה לספק את שמני ה-First Fill לפרארי, מזארטי, במוו, יונדאי/קיה ועוד מס' יצרנים מכובדים) ובידיעה שייתכן וזה יקומם שהמלצתי על מוצר מסוים.

 

אגב,

לפי כלל האצבע שלך, זה בדיוק מה שהצעתי לו:שמן מחברה מוכרת, סנטטי מלא

), מהסדרה הכי גבוהה,עומד בתקן ובצמיגות שקבע יצרן הרכב.

 

ולגבי התקן, כבר כתבתי למעלה אילו תקנים מתאימים לדגם, 229.51 הוא תקן לרכבים אשר מותקן בהם רכיב DPF ולכן אינו רלוונטי לגביו.

:onfire:
×
×
  • תוכן חדש...