Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה יותר טוב לישראל, טראמפ או ביידן?


סאמי

פוסטים מומלצים

רוני,

אתה קצת סותר את עצמך. בהודעות הקודמות כתבת שלמיסים אין קשר להעברת הייצור לארצות המזרח, שההעברה התבצעה עקב עלויות כח אדם גבוהות, ובהודעה האחרונה אתה אומר שהאדם לא משתתף יותר מדי בייצור כלי רכב, ובגלל זה משתלם לייצר בארה"ב. אז נשאלת השאלה, במה משתתף האדם? בתפירת חולצות, ייצור כדורי פינג פונג? יד אדם בקושי נוגעת בזה, בטח ובטח פחות מביצור מכוניות. לדעתי, מיסים, עצלנות ורצון לנצל אנשים הוציאו את הייצור ממדינות המערב.

בקשר לזיפו, אומנם מדובר ביצרן עם מסורת, סחורה מאד איכותית וכד', אבל הם ממש לא יקרים. אל תסתכל על המחיר בקניון, זה בערך אותו הדבר כמו השוק של מכוניות השרירים האמריקאיות מחוץ לגבולות ארה"ב.

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם לא כלכלן, אבל מסכים עם מה שכתב צ'מגיא. מפעלים לא יחזרו לארה"ב. הניסיון לרכב על נוסטלגיה הוא ברור והוא הביא כנראה לא מעט בוחרים. אבל זה שקול גם למה שעושות מפלגות ימניות רדיקליות יותר או פחות באירופה. העולם לא יחזור אחורה. אולי "המערב", כשם קוד כללי לארה"ב, מערב אירופה וכו', ימציא את עצמו מחדש, כפי שקרה גם בעבר, ואולי גם לא. אבל זה כנראה דורש חשיבה מסוג אחר, ולא נסיונות לעשות undo לתהליכים שהם לא בהכרח בשליטה של נשיא כזה או אחר, ולא משנה של איזו מדינה.

 

חבל שהמערב נוטה לפופוליזם זול, במקום פרגמטיות. ובפרגמטיות אני אפילו לא מתכוון לשמאל. סתם לאנשים שלא רצים להבחר, כשהדבר היחיד שהם מציעים זה לפוצץ את הקיים ואז לראות מה יהיה.

 

כמובן, אישית אני עדיין מחכה להעברת השגרירות לירושלים. מופתע שזה לא הדבר הראשןו שטראמפ עשה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני,

אתה קצת סותר את עצמך. בהודעות הקודמות כתבת שלמיסים אין קשר להעברת הייצור לארצות המזרח, שההעברה התבצעה עקב עלויות כח אדם גבוהות, ובהודעה האחרונה אתה אומר שהאדם לא משתתף יותר מדי בייצור כלי רכב, ובגלל זה משתלם לייצר בארה"ב. אז נשאלת השאלה, במה משתתף האדם? בתפירת חולצות, ייצור כדורי פינג פונג? יד אדם בקושי נוגעת בזה, בטח ובטח פחות מביצור מכוניות. לדעתי, מיסים, עצלנות ורצון לנצל אנשים הוציאו את הייצור ממדינות המערב.

בקשר לזיפו, אומנם מדובר ביצרן עם מסורת, סחורה מאד איכותית וכד', אבל הם ממש לא יקרים. אל תסתכל על המחיר בקניון, זה בערך אותו הדבר כמו השוק של מכוניות השרירים האמריקאיות מחוץ לגבולות ארה"ב.

 

לא חושב שכתבתי שלמיסים אין קשר להעברת הייצור. בוודאי שלמיסים יש קשר, הרי על זה בדיוק הניסיונות של טראמפ להחזיר תעשיות לארה"ב - הורדת מס החברות ל-15%. עם זאת, חלק משמעותי מאוד בעלויות הייצור הוא העבודה, וכאן, במקרים רבים, גם מיסים מופחתים לא יעזרו.

ייצור כלי רכב - העניין הוא שמתוך עלות הרכב, עלות העבודה היא לא מרכיב גדול במיוחד. אחוזים בודדים. אם הרכב מורכב רובו ככולו בארה"ב, העלות אולי גבוהה בכמה אחוזים מאשר העלות של הרכבתו נניח בסין, אבל עלויות המשלוח קטנות בהרבה - ולכן זה משתלם.

 

אגב, מצחיק שבחרת תפירת חולצות וייצור כדורי פינג פונג בתור דוגמאות למוצרים שיד אדם בקושי נוגעת בהן.

חולצות, או רוב הבגדים בעצם, נתפרות ביד. כמובן שיש תהליך ארוך ואוטומטי ברובו ליצירת הכותנה ועיבודה, אבל את התפירה עצמה עושים אנשים בשר ודם (בשיתוף מכונות תפירה כמובן). זה נובע הרבה מכך שהבד הוא מתיח (כלומר נמתח) ומכונות לא מתמודדות עם זה כראוי.

על כדורי פינג פונג הייתי צריך לגגל קצת אבל הנה משהו מעניין - הידעת שבייצור כדורי פינג פונג איכותיים, כל כדור נבחן בעין אנושית למציאת פגמים אפשריים?

 

וזיפו - המצית הזול ביותר שהם מוכרים עולה 13 דולר באמזון. אתה יודע כמה מציתים פשוטים שעושים את אותה העבודה אפשר לקנות בסכום הזה? שלא לדבר על כך שהם מוכרים פאקינג מציתים בתור אביזרי יוקרה מעוצבים שעולים גם 100 דולר ומעלה.

אגב, מתוך תהליך הייצור של זיפו לא הרבה נעשה ביד. אתה יכול לראות

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק בהנחה ולא תפרוץ מלחמת מס עולמית. אני לא רואה את מדינת ישראל מוותרת על חברות הייטק ואם יהיה צורך גם בישראל מס חברות ירד ל-15% או שיהיה מס חברות מיוחד רק לחברות הייטק. כנ"ל לגבי מדינות אחרות בעולם.

 

בכל מקרה, גם אם חברות טכנולוגיה יחזרו לארצות הברית המרוויחים העיקריים יהיו אמריקאים צעירים בעמק הסילקון. המסכנים בחגורת החלודה לא יראו מזה סנט שחוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר יש מס חברות מיוחד לחברות הייטק - 12% לחברות קטנות ו-6% לחברות גדולות. מס הדיבידנד הוא 4% בלבד.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הרבה דברים שמיוצרים בארה"ב, הרבה מאוד דברים, הרבה מוצרי בסיס.

כשזה מגיע לביגוד אני די נמנע מדברים שמיוצרים בסין, ואם אפשר לייצר חולצות באיטליה אז אפשר גם בארה"ב ויש לי הרבה כאלו.

אישית אין לי בעיה לשלם על משהו אם הוא איכותי אבל בהרבה מקרים דברים בייצור מקומי לא בהכרח יקרים יותר מייצור סיני, יש לי ג'ינסים תוצרת ארה"ב, אפילו קופסאות הפלסטיק לאחסון במטבח הם מפה.

 

אנחנו חוזרים פה לנקודה שבה אמרתם שהחזרת מפעל רכב לארה"ב זה משהו שולי, שוב, 3000 מקומות עבודה במפעל זה משהו שמחייה עיירה, זה מייצר מקומות עבודה מסביב וזה דבר חיוני.

 

סתם צילמתי דברים במטבח...

 

הסירים שלי מקומיים

אפילו הפילים למצלמה

d6833ac09776b1c2186461ac224ec40e.jpgc250c5d35ed78d0cbe00eb939e655f49.jpgd33abedeb1dbc7ef97829caec6885deb.jpg5dad912f4148d9fed26043ee1602723f.jpg27f2a6d4e5bdc2ff21c6d774180acdfa.jpg

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן כן, אני לא מצלם את הסבון כלים, משקאות, רטבים וכל מה שכן מיוצר פה. עדיין מדובר על מיליוני אנשים שעובדים במפעלים.

 

Sent from my Alcatel_6055U using Tapatalk

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצחיק קצת שאתה מתפאר בכל מיני דברים שמיוצרים בארה"ב (כולל אקדח - כמה אמריקאי...) כאילו שיש פה טענה ששום דבר לא מיוצר בארה"ב. זו עדיין מדינה של 300 מיליון איש שצורכים בערך כמו כל סין. ברור שיהיו המון מוצרים שמיוצרים שם. אבל בשביל שכל הצריכה של האמריקאים, או אפילו חלק משמעותי מתוכה, תהיה מיוצרת בארה"ב - צריך להמציא עוד כמה מאות מיליוני אנשים שייצרו את כל המוצרים האלה...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על כדורי פינג פונג הייתי צריך לגגל קצת אבל הנה משהו מעניין - הידעת שבייצור כדורי פינג פונג איכותיים, כל כדור נבחן בעין אנושית למציאת פגמים אפשריים?

 

וזיפו - המצית הזול ביותר שהם מוכרים עולה 13 דולר באמזון. אתה יודע כמה מציתים פשוטים שעושים את אותה העבודה אפשר לקנות בסכום הזה? שלא לדבר על כך שהם מוכרים פאקינג מציתים בתור אביזרי יוקרה מעוצבים שעול.

אגב, מתוך תהליך הייצור של זיפו לא הרבה נעשה ביד. אתה יכול לראות

כנראה המחירים של זיפו עלו מהפעם האחרונה שהזמנתי מארה"ב. אולי באמזון יותר יקר מאצל המוכרים הפרטיים.

יצא מצחיק עם הפינג פונג, מודה, לא ידעתי:)

תודה על הסרטון, מעניין.

 

שאלה לבנצי,

מה ההבדל במחיר של אותו מוצר בדיוק אשר מיוצר בסין ובארה"ב, לדוגמא קופסאות האוכל.

איזה מותג הג'ינס? כי באיטליה תופרים (בתקווה) רק את מותגי ודגמי הקצה. אם אני זוכר נכון, בוולמארט מוכרים ג'ינס של ראנגלר תוצרת ארה"ב במשהו כמו 15$.

עוד פעם, יש כל מיני מרכיבים, אבל שוב, לדעתי תאוות הבצע הוציאה הרבה ייצור לחו"ל ולא רק בארה"ב. דוגמא קטנה. אצלי האלפא 33 וה164 מצוידות כמו שהיו אומרים בשכונה בג'נט מגנזיום. היצרן הוא Speedline והן מיוצרות באיטליה. לעומת זאת על החישוקים באלפות מ10 השנים האחרונות לא מוטבע כלום והם מיוצרים בסין. המחיר לא של החישוקים ולא של הרכב עצמו לא ירד (הכוונה כחדש, כמובן).

 

יבגניפ, העלאת טענה נכונה בקשר לפופוליסטים שיוצאים בהצהרות. למה אתה מתפלא? תראה את כמות שרשורי ההתלהמות כאן בפורום, אנשים יוצאים בהצהרות וצעקות בלי לבדוק את הסוגייה לעומק, רוצים פתרוןפשוט כאן ועכשיו. בדיוק על זה רוכבים הפופוליסטים. אני אומר, זה נבלה וזה טרפה. כיום באופן כללי יש שפל במחזיקי המשרות הממשלתיות, ליצנים, גנבים ופופוליסטים תפסו את עמדות המפתח, מה הפלא ששורר כזה ברדק?

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי ג'ינס רנגלר מוולמארט שאני אוהב (מהביקור הראשון שלי בוולמארט לפני כמה חודשים, כן לקח לי כמעט עשור להכנס לשם) שעלה $9.99, הסירים יקרים אבל זה שם דבר, סירים מאוד איכותיים.

את קופסאות הפלסטיק קניתי בסופר, $20 לסט של איזה 20 קופסאות עם מכסים.

 

כשזה מגיע לביגוד אני תמיד הולך לתווית ומחפש את ה100% כותנה, שם גם המוצרים מסין יקרים יחסית.

 

אני כן מאמין באיכות של מוצרים מסויימים ונמנע מתוצרת סינית, נגיד במשקפי שמש, המשקפיים שלי מיוצרות באיטליה והעדשות מגיעות מדנמרק (אני יודע כי הגיע לי ספר על העדשות עצמן בקופסא), שילמתי $57 כי יצאתי למסע ציד באינטרנט.

 

לבזבז כסף זה קל, אבל אם עושים את זה חכם אז אפשר להנות מאיכות גם במחירים נורמליים, וההבדל הוא שמיים וארץ.

 

לגבי מה שנאמר על לואי ויטון ועל המחיר המופקע אני מסכים אבל חלקית, אני לא קונה לעצמי תיקים ואני גם לא סובל את המותג הזה ברמה האישית (כל השופוני הזה), אני כן מבין את הפרמיה שאני משלם על נעליים איכותיות, יש לי סנדלים שעלו $700 ואין להם לוגו צעקני אחד, אבל הם יוצרו בעבודת יד באיטליה ויש לי אותם כבר 5 שנים שבהן הם עברו חיים קשים, כשנכנסתי לferragamo לרכוש זוג נעליים חדש אמרתי למוכר שיש לי סנדל שקניתי לפני 5 שנים ושלאחרונה נפרם לי תפר, הוא אמר לי להביא את הסנדלים ושהם ישלחו אותם לתיקון ואם אי אפשר לתקן אני אקבל זיכוי. פאקינג 5 שנים.

שירות כזה מבחינתי נותן הצדקה לכסף.

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצחיק קצת שאתה מתפאר בכל מיני דברים שמיוצרים בארה"ב (כולל אקדח - כמה אמריקאי...) כאילו שיש פה טענה ששום דבר לא מיוצר בארה"ב. זו עדיין מדינה של 300 מיליון איש שצורכים בערך כמו כל סין. ברור שיהיו המון מוצרים שמיוצרים שם. אבל בשביל שכל הצריכה של האמריקאים, או אפילו חלק משמעותי מתוכה, תהיה מיוצרת בארה"ב - צריך להמציא עוד כמה מאות מיליוני אנשים שייצרו את כל המוצרים האלה...

ועדיין, להמציא מיליוני אנשים שייצרו? אמרת שהכל מכונות לא?

בכל מקרה, כל צעד קטן הוא משמעותי, גם אם זה מפעל שמייצר צנצנות או תריסים, זה עוד עבודות.

בארה"ב יש המון חברות קטנות, המון סדנאות וכד' להוריד את המיסים יסייע להם לגדול.

לכל מטבע יש 2 צדדים, לפעמים כדאי לנסות גם את הצד השני של המטבע.

 

Sent from my Alcatel_6055U using Tapatalk

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי מה שנאמר על לואי ויטון ועל המחיר המופקע אני מסכים אבל חלקית, אני לא קונה לעצמי תיקים ואני גם לא סובל את המותג הזה ברמה האישית (כל השופוני הזה), אני כן מבין את הפרמיה שאני משלם על נעליים איכותיות, יש לי סנדלים שעלו $700 ואין להם לוגו צעקני אחד, אבל הם יוצרו בעבודת יד באיטליה ויש לי אותם כבר 5 שנים שבהן הם עברו חיים קשים, כשנכנסתי לferragamo לרכוש זוג נעליים חדש אמרתי למוכר שיש לי סנדל שקניתי לפני 5 שנים ושלאחרונה נפרם לי תפר, הוא אמר לי להביא את הסנדלים ושהם ישלחו אותם לתיקון ואם אי אפשר לתקן אני אקבל זיכוי. פאקינג 5 שנים.

שירות כזה מבחינתי נותן הצדקה לכסף.

 

אין הבדל בין ferragamo ללואי ויטון. אולי השני יותר מפורסם, אבל בסופו של דבר אלו סנדלים במחיר של 10 זוגות מצוינים של סנדלים.

 

ועדיין, להמציא מיליוני אנשים שייצרו? אמרת שהכל מכונות לא?

בכל מקרה, כל צעד קטן הוא משמעותי, גם אם זה מפעל שמייצר צנצנות או תריסים, זה עוד עבודות.

בארה"ב יש המון חברות קטנות, המון סדנאות וכד' להוריד את המיסים יסייע להם לגדול.

לכל מטבע יש 2 צדדים, לפעמים כדאי לנסות גם את הצד השני של המטבע.

 

אתה מתבלבל כשאתה חושב שאני ודומיי לא חושבים שצריך להכניס יותר מפעלים או חברות יצרניות לארה"ב. אני לא חושב שיש בנאדם שלא יסכים עם זה. השאלה היא האם המהלכים שטראמפ מוביל יובילו לכזה דבר. האם הורדת המיסים תעזור להם? האם היא תעזור לכלכלה האמריקאית? ומה לגבי הגרעון?

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל משמעותי בין סנדל או נעל שמכינים בעבודת יד עם חומרים משובחים ומשהו גנרי.

 

זה כמו להגיד שאין הבדל בין טויוטה קורולה וs600.

 

ויש גם הבדל בין החברות, לואי זה שופוני, זה לוגו מודפס בכל מקום, אני לא לוח מודעות, אני קונה איכות בשבילי ולא בשביל הסביבה.

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...