Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנתיים וחצי עם פיאסטה אמביאנטה


Yossim
שימו לב! השרשור הזה בן 3058 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז אחרי שתהליך המכירה הושלם הגיע הזמן לסיכומים וקצת חפירות.

לפני כמעט 3 שנים הגיח לעולם בני הראשון, באותו הזמן אני מתנייד בסיריון כרכב חברה (שעם הזמן הוחלפה במיקרה) ואישתי בתחבורה ציבורית.

ההבנה כי אישתי היא זו שתאסוף את הילד מהגן הביאה אותי לחפש רכב פרטי, והיו לנו 3 נקודות חשובות עבורנו:

1. רכב בטיחותי.

2. רכב ממודל מתקדם.

3. גיר ידני.

האופציות היו פיאסטה, איביזה, פונטו איוו והפאביה. הביקורות הטובות על ההיגוי וההתנהגות של הפיאסטה בצירוף עלויות ביטוח נמוכות גרמו לנו לבחור בה.

 

האזמפלר הספציפי נבחר תוך לקיחת סיכון, רכב בן כמעט שנה וחצי עם 42000 קילומטר, הסיכון המחושב היה לקבל רכב כמעט חדש בהנחה גדולה עקב הקילומטרים מתוך הנחה שהנתון יתאזן עם נסועה שנתית נמוכה של אישתי. 9000 ש"ח הנחה ממחיר המחירון וכמעט 27 אלף ש"ח הפרש ממחירה של חדשה והפיאסטה נרכשה ב50 אלף ש"ח.

 

עם הזמן הפיאסטה הפכה להיות רכב עיקרי ובלעדי שלנו עקב החלפת עבודה שלי, ובן השאר נסעה באופן יומיומי את כביש נס הרים.

אתחיל ואומר שבחירה בסופר מיני למשפחה צעירה היא בחרה מעולה, עלויות אחזקה נמוכות לצד רכב שמספק מספיק מרחב לכולם ולעגלה שבבגאז, ובחירה במשפחתית סטנדרטית היא טעות לראות עניי.

 

התנהגות ומנוע

התנהגות הפיאסטה מצויינת, שלדה מעולה, הגה מתקשר וגם נסיעה יומיומית בכביש נס הרים לא היוותה מכשול. אני משווה אותה בעיקר לרכבי הקודמים (206xs וקליאו ספורט דור ראשון) ורומא בפה מלא שבסעיף ההתנהגות הפיאסטה מפתיעה.

מצד שני עומד המנוע הצנוע, 1250 סמ"ק ו82 כ"ס גורמים לרכב להרגיש אנמי וחסר כח, תאוצות הביניים מהוות את הבעיה המרכזית שמחמירה בעליות לירושלים.

אסכם ואומר שעם מנוע שונה כנראה סך החוויה היה משתנה.

ציון 6 בסעיף המורכב הזה, כי מה שבאמת היה מעלה אותה מעלה הוא מנוע אחר, וזו הסיבה שהיא נופלת לדעתי לעומת ה206xs שאהבנו כל כך.

 

איכות חומרים

יש לי פטיש לאיכות בנייה של מוצרים ולכן אני מקדיש לכך סעיף, הפיאסטה מורכבת בגרמניה ומרגישה ככה, אטימה מאוד טובה לרעשי חוץ ורעשי מנוע, לצד זה הפיאסטה היא גוש פלסטיק גדול ושחור בפנים, אך הפלסטיק מרגיש טוב וכמעט ולא מקרקש וכל הכפתורים מרגישים מאוד עמידים גם לשימוש מסיבי.

ציון 8, בעיקר בשל העובדה כי מחלת הגומיות של הפוקוס פוקדת לעתים את הפיאסטה ועל 2 הפלסטיקים של המזגן למראות הצד שהתפרקו.

 

נוחות

בדגם הידני אין אפשרות לכוון את גובה כסא הנהג, למרות שזה לא מפריע בחיי היום יום, זו פגיעה בנוחות האופטימלית, גם הנדסת האנוש הגרועה בבחירה בקונסולה כל כך גדולה במרכז מפריעה מעט לנהג ברגל ימין וליושב לידו ברגל שמאל. בהשוואה מול המיקרה והסיריון ידה של הפיאסטה על העליונה אך למרות זאת הנוחות די בינונית

ציון 6 שעיקרו על הקונסולה המרכזית שמפריעה לרגליים.

 

עלויות אחזקה

הפיאסטה עד רגע המכירה עברה 5 טיפולים, 3 אצלי ו2 אצל הבעלים הקודם. המחירים נעו סביב 600 ש"ח לטיפול קטן וכ1200 לטיפול גדול, כולם במוסך מורשה, נתון סביר לכל הדעות.

צריכת הדלק נעה בין 12.5 ל14.5, זו לדעתי נקודת התורפה של הפיאסטה שנופלת בסעיף זה מרוב מתחרותיה אך לא בהפרש ניכר, ככל הנראה עקב מאמץ של המנוע הקטן להניע את הרכב.

ביטוח הוא נקודה חיובית, מחיר של 3600 ש"ח לכל נהג מעל גיל 24 הוא נתון טוב משמעותית ממה שחבריי משלמים על פביה או איביזה. גם העובדה שאין צורך במיגון ובראשם קודנית משחקים לטובתה של הפורד הקטנה.

ציון 7, כי בסך הכל עלויות האחזקה סבירות לחלוטין אך צריכת הדלק מעט משפיעה לרעה.

 

סיכום

הפיאסטה נמכרה ב33.5 היום כאשר מד הקילומטרים עומד על 83000, מחירון בקיזוז הטסט הקרוב זה מחיר מעולה מבחינתי במצב השוק.

תשלום ירידת ערך של כ16 אלף ש"ח לשנתיים וחצי מסמל יותר מהכל מבחינתי כמה הפיאסטה הייתה value for money מצויינת.

 

אם הייתי צריך לעמוד היום בפני קניית סופר מיני ידנית חדשה כנראה שלא הייתי בוחר בפיאסטה, האיביזה עם מנוע הטורבו או ה208 המודרנית מרגישות עסקאות הרבה יותר טובות, אך ביד שניה היא מרגישה עסקה מעולה.

 

אסכם ואומר שנפרדנו מהפיאסטה באכזבה ואף מעט עצב וזה מסמל יותר מהכל כמה היינו מרוצים, ויותר מכך כמה אני מרוצה שבחרנו בסופר מיני כרכב המשפחתי הראשון שלנו.

יוסי.

 

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כרגע משתנעים באימפרזה הישנה של אמא שלי, מצב המשפחתיות הידניות בישראל עגום מאוד ולא קיים מבחר או כמות כמו בסופר מיני, רק התחלנו לחפש.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סיכום יתרונות לצד חיסרונות,לדעתי צריכת דלק כזאת נובעת מהמסלול הררי.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי רגל ימין זה בדיוק אותו הסיפור כמו בפוקוס.

לא מצליח להבין את ההגיון של המהנדסים,גובהי 171 ס"מ והיה לי חיכוך תמידי עם הדש מלמעלה ועם הקונסולה מצד ימין.

כל מי שנהג ברכב והיה טיפה יותר גבוה ממני כבר ממש התבאס.

רבאק - עשיתם רכב שגם ככה קטן,למה לא לפנות קצת מקום ולעשות את הרכב קצת פחות קלסטרופובי?!

ד"א - ההגה לא התקלף לך?

 

תומר

"היום הוא המחר שאתמול דאגתם בגללו כל כך"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק להבין, על איזה שנתון מדובר?

בכללי אתה צודק, אוטו עם התנהגות כביש ממש טובה.

2012, השנה בה דלק התחילו לייבא את הידנית.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי רגל ימין זה בדיוק אותו הסיפור כמו בפוקוס.

לא מצליח להבין את ההגיון של המהנדסים,גובהי 171 ס"מ והיה לי חיכוך תמידי עם הדש מלמעלה ועם הקונסולה מצד ימין.

כל מי שנהג ברכב והיה טיפה יותר גבוה ממני כבר ממש התבאס.

רבאק - עשיתם רכב שגם ככה קטן,למה לא לפנות קצת מקום ולעשות את הרכב קצת פחות קלסטרופובי?!

ד"א - ההגה לא התקלף לך?

 

תומר

המצחיק הוא שדווקא בגרסא הזולה אין את הגה העור שאנשים מדווחים על קילופים, אלא פלסטיק/גומי קשיח בדומה לחלקים שונים בדשבורד.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל הגה עור יהיו קילופים גם במייבאך אם לא תוחזק כראוי.

בישראל אנשים לא יודעים לשמור על שום דבר.

 

Sent from my XT1575 using Tapatalk

מפתיע, אבל במונדאו 2007 אצלי אין קילופים. סימני שחיקה כן, קילופים לא.

 

מצד שני, אולי ההגה במונדאו Ghia לא באמת מצופה עור.

 

או שפורד יכולים לעשות משהו טוב כשרוצים.

 

או שכל תקציב הפיתוח הלך על הגה, ונגמר כשהגיעו לגיר/מנוע (הגיר הורכב ע"י רדנקים שיכורים ביום שני, והמנוע נקנה ממאזדה בשלמותו, אולי חוץ ממכסה פלסטיק עם כיתוב Duratec).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה המקיפה.

אם אין תמונות אנחנו לא מאמינים שהיה לך את הרכב :)

שיהיה בהצלחה במציאת מכונית חדשה. משימה לא פשוטה לאור הדרישות שלך.

אולי 208 דיזל?

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיכום, מדוע לא נשקלה הסוויפט הידנית?

לסוויפט יש הרבה יתרונות, אך הבגאז שלה קטן משמעותית מרוב המתחרות בקטגוריה, ובגאז סביר היא דיל ברייקר למשפחה צעירה עם עגלת תינוק.

תודה על הסקירה המקיפה.

אם אין תמונות אנחנו לא מאמינים שהיה לך את הרכב :)

שיהיה בהצלחה במציאת מכונית חדשה. משימה לא פשוטה לאור הדרישות שלך.

אולי 208 דיזל?

המחליפה לא מיועדת לנסוע הרבה על כן אין הצדקה לדיזל מצד אחד, מצד שני ה208 היא סופר מיני, והסיבה בגינה הפיאסטה נמכרה היא כי אין לנו מספיק מרחב מחייה בסופר מיני עם 2 ילדים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3058 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...