Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ההנדסה הגרמנית שמסתתרת מאחורי מכסי הפלסטיק של המנוע


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 3004 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כאשר פותחים מכסה מנוע של רכב (VAG ועוד כמה) מודרני, רואים תא מנוע אסטטי עם מכסה פלסטיק ענקי.

engine.jpg

אבל כאשר מורידים את מכסה הפלסטיק שיושב על המנוע מתגלה משהו שונה לגמרי:

pinnacleofgermanengineering.jpg

כמות ה"זבל" שיש שם פשוט עוברת כל גבולות הטעם הטוב, פשוט בא לקחת מספריים של גינה ולהתחיל לקצץ את השיחים :lol:

 

אני מבין, תקנות זיהום אויר וכד'., אבל מרוב הצינורות בקושי רואים את המנוע.

 

פונקציה נוספת של המכסה היא השתקת רעש המנוע לסביבה (ולכן יש גם ספוג מסביב לאינג'קטורים).

 

בכל אופן, הנקודה שלי שנשארו מעט מאוד יצרנים שהצליחו לשמור על מנוע נקי. למשל הונדה סויק 1.8:

honda-civic-18-exs-4.jpg

 

 

לאן מתדרדרת ההנדסה הגמנית שסימלה פעם איכות (אני לא מזכיר את נושאי הDSG7, טיימינג במנועי 1.2TSI הראשונים, מנוע כפול מגדשים 1.4 שהיה לא מוצלח, צריכת שמן במנועי 1.8 לפני כמה שניםרמאות בזיהום האויר במנועי הדיזל והרשימה עוד ארוכה)?

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

במנוע שלי 1.2 TSI אין מכסה פלסטיק כזה מפואר (כנראה חסכו) והעסק למיטב זכרוני די מסודר.

דווקא העובדה שהם שמו את הפילטר שמן מנוע במקום כל כך נגיש מעלה שאלה - למה לא עשו את זה עד עכשיו.

[CENTER] [/CENTER]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שההפרש במספר הצינורות והרכיבים נובע, מן הסתם, בשל הימצאו רכיב הטורבו במנוע פולקסווגן הנ"ל

 

טורבו מגדיל את כמות הצינורות, אבל לא עד כדי כך ולא בחלק הזה של המנוע. במקרה שהספציפי שהראיתי "קצת" סיבכו את העינינים עם אינטרקולר מים (זה עוד מעגל של נוזל קירור מסביב ל"קופסא" הגדולה לפני המנוע שבתוכה הוא יושב) ועוד כמה דברים. אבל הנקודה שלי היא אחרת, הצינורות כמו כורי העכביש אחד נכנס בשני, ועוברים הצינורות אחד בין השני. אני בטוח שאפשר היה לעשות את זה אחרת. הבעיה זה זמן מאוד מוגבל שנותנים לפיתוח של דגמים חדשים, כמות מצומצמת של בדיקות, יוצאים מוצרים לא מוגמרים לכביש שהלקוחות בסופו של דבר סובלים (למרות שספציפית המנוע ששמתי בתמונות, עדיין אין אליו תלונות כלשהן, הוא מפגין אמינות טובה ביחד עם ביצועים וחיסכון ניכר בדלק, כמו קודמו שעדיין מפגין כבר שנים אמינות טובה אבל קודמו זה בדיוק המנוע מהסקנדל עם זיהום האויר).

 

ytimsit, לא יודע איפה הפילטר בTSI1.2, אבל במנוע הסציפי מהתמונות, הפילטר ממוקם למטה בצורה חכמה, אבל כאשר מחליפים אותו כל השמן יורד על צינורות (מכונאים מנוסים מזיזים את הצינור בזמן הטיפול).

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדוגמאות בעייתיות. לקחת מנוע דיזל של יצרן אחד והשווית למנוע בנזין של יצרן אחר.

אצלי, למשל, מנוע בנזין של היצרן הראשון וכשמסירים את המכסה רואים מעט צינורות - משמעותית פחות מהדוגמה של מנוע הדיזל.

 

vw_ccza_engine.jpg

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טורבו מגדיל את כמות הצינורות, אבל לא עד כדי כך ולא בחלק הזה של המנוע. במקרה שהספציפי שהראיתי "קצת" סיבכו את העינינים עם אינטרקולר מים (זה עוד מעגל של נוזל קירור מסביב ל"קופסא" הגדולה לפני המנוע שבתוכה הוא יושב) ועוד כמה דברים. אבל הנקודה שלי היא אחרת, הצינורות כמו כורי העכביש אחד נכנס בשני, ועוברים הצינורות אחד בין השני. אני בטוח שאפשר היה לעשות את זה אחרת. הבעיה זה זמן מאוד מוגבל שנותנים לפיתוח של דגמים חדשים, כמות מצומצמת של בדיקות, יוצאים מוצרים לא מוגמרים לכביש שהלקוחות בסופו של דבר סובלים (למרות שספציפית המנוע ששמתי בתמונות, עדיין אין אליו תלונות כלשהן, הוא מפגין אמינות טובה ביחד עם ביצועים וחיסכון ניכר בדלק, כמו קודמו שעדיין מפגין כבר שנים אמינות טובה אבל קודמו זה בדיוק המנוע מהסקנדל עם זיהום האויר).

 

ytimsit, לא יודע איפה הפילטר בTSI1.2, אבל במנוע הסציפי מהתמונות, הפילטר ממוקם למטה בצורה חכמה, אבל כאשר מחליפים אותו כל השמן יורד על צינורות (מכונאים מנוסים מזיזים את הצינור בזמן הטיפול).

 

כמה מנועים תיכננת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדוגמאות בעייתיות. לקחת מנוע דיזל של יצרן אחד והשווית למנוע בנזין של יצרן אחר.

אצלי, למשל, מנוע בנזין של היצרן הראשון וכשמסירים את המכסה רואים מעט צינורות - משמעותית פחות מהדוגמה של מנוע הדיזל.

 

[ATTACH=CONFIG]451050[/ATTACH]

 

נתתי את המנועים בתור דוגמא כדי להמחיש, אחד מלא בצינורות והשני נקי. בVAG, גם מנועי 1.6 הותיקים (1595סמ"ק מתחילת שנות ה2000 בגולף ונגזרותיו), אפשר למצוא כורי עכביש של צינורות מצידו הימני של המנוע מעל הגיר איפה היה מחליף חום של נוזל קירור ושמן גיר.

יכול להיות שבאודי המצב שונה, בתמונה המנוע ניראה נקי. אבל יתכן מאוד שמרבית הצינורות בדוגמא שלך מסתתרים מצידו הימני של המנוע מתחת לצנרת שיוצאת מהפילטר.

 

נקמיצ'י, כמה מנועים תכננת אתה? אני לא אוהב ספגטי של צינורות, חוטים וכד' אצלי מתחת למכסה מנוע.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי איך קשור יופיו של תא המנוע ל... לא יודע מה.

בשל היות המנוע עתיר טכנולוגיה, צנרות כבלים וחוטים רבים - חלק מהאסתטיקה דרשה התאמת כיסוי לכל אלה.

אגב - ישנם גם תאי מנוע יפים (לא שתמיד זה רומז על משהו מיוחד).

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בחשמל בניין אני רואה אי סדר כזה .

ישנם ארונות שהחוטים מחוווטים למופת וישנם כאלה שלוקח לך שעה להבין לאן מחובר כל חוט .

אם רוצים , אפשר לעשות הכל אבל יש כאלו שלא מתאמצים ושמים מכסה מעל המנוע .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מחפשים את מפרט הרכב באינטרנט, וקוראים, נחים, שותים כוס מים (לפני ואחרי הקריאה) ומבינים.

 

אני יכול להגיד משהו אחר: אם יש הרבה צינורות, אז יש 2 אפשרויות:

1. המנדסים רצו להראות שהם עושים עבודה נהדרת, ובנו מלא צינורות לא יעילים ובגלל זה המנוע נראה כך.

2. המנדסים תכננו את המנוע יהיה בדרגה הגבוה בתקן.

 

בנינו (לפתו"ש): אתה הולך לפרק את המנוע ולבנות מחדש? אם לא, מה העניין?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי אני היחידי אבל מנוע עם הרבה צינורות חוטים, עושה לי את זה ובגדול!

יש מיקרים שזה גורם לך להפעיל את השכל איך ומה לפרק בשביל להגיע לחלק מסויים,

מה כל חלק\צינור משמש.

תענוג ללמוד את זה.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אודה ואומר שאף פעם לא ממש עניין אותי עד כמה המנוע ברכב שלי יפה יותר או פחות, מעדיף שנתראה כמה שפחות.

השיקול האסטטי היחיד לטעמי שיצרן מכוניות "עממי" מתייחס אליו בהקשר לתא המנוע זה בדיוק אותו כיסוי פלסטיק שנגלה לעיננו בעת פתיחת המנוע.

אני לא חושב שהיצרן ימקם רכיבים של המנוע על פי שיקולי עיצוב כאלה ואחרים, זה יהיה די מיותר מאחר ומי שקונה רכב עממי לרוב רוצה לראות את המנוע שלו כמה שפחות, מקסימום פעם בשנה בטיפול.

מעבר לזה אני מניח ש"מראה" המנוע הוא בראש ובראשונה פונקציה של תכנון המנוע מבחינת מיקומי מכלולים שונים, מנועים שתוכננו בצורה שונה מן הסתם יראו שונה.

דבר אחרון, יכול להיות שגם נפח תא המנוע משפיע על האסטטיקה של תא המנוע, בתא מנוע מרווח אולי באמת יהיה נסיון להצניע רכיבים פחות "סקסיים".

 

ולמרות הכתוב, ישנם יצרנים שבהחלט משקיעים בעיצוב תא המנוע כך שיראה אסטטי, לרוב מדובר ביצרני "קצה"- יצרני רכבי על למינהם ורכבי יוקרה כאלה ואחרים ששם בהחלט יש ציפיה לקבל מנוע יותר נעים לעין עקב תג המחיר הגבוה.

 

זה תא המנוע ברכבי, כיסוי הפלסטיק בו מאוד מינימלי והסרתו תחשוף את הפולי של מגדש העל ומתחתו הרצועות ושאר פולי המנוע, אין חוטים מיותרים הגלויים לעין והמראה אמנם די נקי אבל גם די סתמי.

1375195_10153938297379962_6754452117524621724_n.jpg?oh=d9751f2950f6eea232009e60a247918b&oe=576F0285

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפורד אין סלט של צינורות מתחת למכסה (מנוע DURATEC HE 2.0):

 

27779623_8.jpg

 

תיקון - במונדאו 4 יש, ועוד איך:

 

hqdefault.jpg

 

עושה רושם שפורד חסכו בעלויות פיתוח של מונדאו 4 לעומת 3. אפשר גם להבין אותם באיזשהו שלב. אם בסוף שנות ה90, הם היו במצב די עגום עם אסקורט, פיאסטה ומונדאו מיושנות, משעממות ומתפרקות (אני מדבר על פורד אירופה, מאמין שבאמריקה היה מצב די דומה), אז הם היו חייבים להוציא רכבים שיוציאו אותם מהמצב הזה, לכן מבחינת פורד, פוקוס ומונדאו היו רכבי MAKE OR BREAK בשביל פורד, ושם הושקע הרבה כסף ומחשבה בפיתוח, כדי ליישר קו עם מובילות הקטגוריה (שהיו אז גולף ופסאט).

 

בסוף שנות ה2000, אחרי הצלחה של פוקוס 1/מונדאו 3, וביסוס ההצלחה עם פוקוס 2, פורד אירופה הרגישו שהם לא חייבים להתאמץ יותר מדי, ומונדאו 4 יצאה פחות מוצלחת.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשבוע הבא חשיפה סנסציונית! צביפר יחשוף את תוצאות מחקרו, הבודק את הקשר שבין גודל קוטר גלגל ההגה לבין מספר יציאות המפלט. אל תחמיצו!

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3004 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...