Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לחץ אוויר בצמיגים + שמן מנוע + נוזל קירור. פיז'ו 307 2007 אוט' 1600


eliran 23
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3864 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

היי,

יש לי פיג'ו 307 2007 אוט' 1600.

רציתי לדעת:

1) מה רמת לחץ האוויר (PSI) המומלצת לצמיגי הרכב? (לקדמיים ולאחוריים)

2) איזה שמן מנוע מומלץ לשים ברכב? ומה ההבדל ומה הממולץ מבין: לא סינטטי/חצי סינטטי/סינטטי מלא?

ואם אפשר 2-3 חברות שמייצרות שמנים כאלה שנחשבים טובים? (שמעתי על total quartz ועל valvoline)

3) הבנתי שאם בעבר מילאו ברכב מים רגילים ולא נוזל קירור אז אין טעם כבר לשים נוזל קירור מעכשיו, האם מה שאני אומר נכון?

האם כדאי להחליף מעכשיו לנוזל קירור או להישאר עם המים הרגילים?

במידה וכן, אשמח להמלצה לנוזל קירור עבור הרכב.

 

*למרות שקראתי בשירשור מהעבר שלא מומלץ לשים 5W30 היום עשיתי טיפול 15K ושמו לי אחד כזה (במוסך מורשה)

האם זה תקין?

 

תודה לכולם, ושנה טובה ומבורכת!:-)

"almost everything — all external expectations, all pride, all fear of embarrassment or failure - these things just fall away in the face of death, leaving only what is truly important"

Steve Jobs

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. פתח דלת נהג. ליד הצירים של הדלת יש מדבקה עם לחצי ניפוח. ראה מיקום המדבקה בתמונה המצורפת (רוב הסיכוים שהמדבקה שם. אם לא, חפש במקום אחר - מתחת למנעול הדלת וכו'). הלחצים שם ביחידות BAR. כדי להמיר ליחידות PSI תכפיל ב 14.5

2. שמן 5W40 או 5W30 סינטטי מלא.

3. לא נכון.

כדאי להחליף לנוזל קירור. ממליץ להשתמש בנוזל קירור מקורי של פיז'ו, נמכר באריזה לבנה על כיתוב PRO. אריזה של 5 ליטר עולה 90 ש"ח.

1111.gif

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1) האם יש הבדל בין לחץ אויר 2 צמיגים קדמיים ואחוריים או שהלחץ הוא אחיד עבור כולם?

2) מה יותר טוב לרכב? 40 או 30? והאם יש המלצה על חברה כלשהי?

עריכה: רשום על מיכל השמן שמילאו לי היום (5w-30 INEO ECS fuel economy, low emission performances SYNTHETIC TECHNOLOGYׂׂׂ)

האם זה נחשב לסינטטי מלא?

וכמה ליטר כדאי להחזיק ברכב למקרה חירום? (ראיתי ליטר ועד 5 ליטרים וממילא מחליפים פעם בשנה בד"כ ולא אמורים להוסיף אם הכל תקין).

3) איך אפשר לרוקן את כל הנוזל הקיים? או שבמידה וקניתי להוסיף על מה שיש למרות המהילה ולאט לאט לסיים את הרגילים?

 

תודה לך.

עריכה אחרונה על ידי eliran 23

"almost everything — all external expectations, all pride, all fear of embarrassment or failure - these things just fall away in the face of death, leaving only what is truly important"

Steve Jobs

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. במדבקה רשום הכל. ראה מדבקה לדוגמה. זו סתם תמונה שמצאתי באינטרנט, לחצים אצלך יכולים להיות שונים.

2. מבלי להכנס להסברים ארוכים, אין הרבה הבדל בין 5W30 לבין 5W40. שניהם יעשו את העבודה כל עוד הם עומדים בתקנים של היצרן.

השמן שמלאו לך הוא חצי סינטטי. גם זה בסדר גמור. זה שמן של חברת TOLAL, חברה מכובדת ורצינית עם מוצרים טובים.

לא כדאי בכלל להחזיק שמן באוטו.

3. למה אתה חושב שיש מים במערכת קירור?

אם רוצים לעשות החלפה, אז כמובן לרוקן הכל, לשטוף את המערכת ולמלא נוזל חדש.

האם אתה חושב לבצע את ההחלפה בעצמך?

1111.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1) העלאתי תמונה כדי שתוכל לראות, מה הכוונה עומס חלקי/מלא?

השורה האפורה העליונה מתייחסת לאיזה צד של הרכב? (אני מבין שהימני והשמאלי הם אחד לגלגל קידמי ואחד אחורי כן?)

***יש לציין שעכשיו נזכרתי ששאלתי את אחד המכונאים שהיום במוסך היום (יבואן) והוא אמר לי לבדוק גם לפי המדבקה הזו ואף בדק בעצמו ואמר לי משהו כמו 32, דבר שממש לא מתיישב לפי מה שאני מבין שהרי הנמוך מבחינם (2.5 כפול 14.5 זה כבר 36-37)

ואם לוקחים את ה-3 זה גם קצת מוזר כי זה יוצא 43.5 שזה המון למיטב הבנתי.

2) למה לא? ראיתי הרבה ששומרים איזה ליטר-שניים למקרה שיש נזילה שיוכלו למלא ע"מ להמשיך לנסוע לתחנת דלק או משהו כזה.

ברמת העקרון (היום עשיתי את הטיפול 15K) עד שיחלפו 15K נוספים או 3 שנים אין לי צורך להתעסק בהוספת שמן מנוע?

3) המכונאי זרק לי משהו שלפי האבנית או החלודה רואים שהוסיפו מים רגילים (זה מיכל שהפך מצבע לבן (לדעתי במקור) לצהוב-חום ולכן

ככה הגיב כששאלתי.

אם הסיפור דורש המון כלים שאין לכל אחד בבית אז כן, אבל אם זה פשוט אז בעצמי.

 

1.jpg

עריכה אחרונה על ידי eliran 23

"almost everything — all external expectations, all pride, all fear of embarrassment or failure - these things just fall away in the face of death, leaving only what is truly important"

Steve Jobs

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. כן, אתה צודק. שורה ראשונה עומס קל (עד שני אנשים, ללא ציוד כבד), אותו לחץ בכל הגלגלים 2.5 שהם 36 PSI.

זה לחץ יחסית גבוה, אבל נשמע סביר.

3.0 נשמע לחץ מאוד גבוה לרכב. מהם מידות הצמיגים, והאם מידות הצמיגים רשומות על המדבקה?

בחו"ל יתכן שהרכב מגיע עם צמיגים צרים יותר, ומתאים להם לחץ גבוה יותר.

 

2. אני מניח שבוקי מכוון לכך שכדאי להכיר את הרכב, ואם יש צריכת שמן קבועה, אז פשוט להשלים את החסר במועד, ותמיד לבדוק לפני נסיעה ארוכה. ואם פתאום באמצע נסיעה ישנה פריצת שמן כך שהמפלס מאוד נמוך, כדאי לגרור את הרכב ולא להמשיך לנסוע כך. אישית אני מחזיק לפעמים בתא המטען את מה שנשאר מהטיפול (פחות מליטר) - סתם מתוך הרגל, לעיתים רחוקות אני נאלץ להשלים מפלס בין טיפול לטיפול.

 

3. החלפת נוזל קרור ושטיפה זאת עבודה קלאסית בתור עבודה ראשונה על הרכב, שלא דורשת כלים מיוחדים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדבקת לחצי ניפוח ברכב (להבדיל מנתונים באינטרנט או בפורום או מה שאמר XYZ) מתייחסת בדיוק למידת הצמיגים איתה הרכב הגיע. ולא לצמיגים אופציאונאליים או גירסאת אובזור ומנוע אחרות.

 

 

מה שרשום במדבקה זה מה שצריך לנפח, אם זה 3BAR בעומס מלא בגלגלים האחוריים, אז זה מה שצריך להיות. מי אמר שבכל המכוניות צריך להיות 2BAR?

 

לא לשכוח כמובן להחזיר ל 2.5BAR בסיום נסיעה בעומס מלא.

 

עומס חלקי:עד 3 נוסעים ברכב.

עומס מלא: 4-5 נוסעים+תא מטען מלא.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים כמובן שזה המצב שאמור להיות. אבל קודם כל נתקלתי במדבקות עם כמה מידות של צמיגים. כמו כן, יתכן שהרכב הגיע במקור עם צמיגים קטנים יותר ומישהו בארץ החליט "לשדרג".

 

לגבי אחידות הלחץ בין המכוניות - אני טרם נתקלתי במכונית סטנדרטית עם המלצה ללחץ ניפוח מעל 40 PSI, הרוב סובב סביב 28-36.

ההגיון אומר שהלחץ המומלץ יושפע בעיקר ממשקל המכונית (אחיד פחות או יותר בין המכוניות באותם גדלים) ושטח המגע של הצמיג עם הכביש (מושפע ממידות הצמיג, וגם פה השונות אינה גבוהה). נוסף לנ"ל יתכנו שינויים קלים שנובעים משיקולים מכאניים שונים. זה פחות או יותר הרציונל מאחורי דברי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. כן, אתה צודק. שורה ראשונה עומס קל (עד שני אנשים, ללא ציוד כבד), אותו לחץ בכל הגלגלים 2.5 שהם 36 PSI.

זה לחץ יחסית גבוה, אבל נשמע סביר.

3.0 נשמע לחץ מאוד גבוה לרכב. מהם מידות הצמיגים, והאם מידות הצמיגים רשומות על המדבקה?

בחו"ל יתכן שהרכב מגיע עם צמיגים צרים יותר, ומתאים להם לחץ גבוה יותר.

 

2. אני מניח שבוקי מכוון לכך שכדאי להכיר את הרכב, ואם יש צריכת שמן קבועה, אז פשוט להשלים את החסר במועד, ותמיד לבדוק לפני נסיעה ארוכה. ואם פתאום באמצע נסיעה ישנה פריצת שמן כך שהמפלס מאוד נמוך, כדאי לגרור את הרכב ולא להמשיך לנסוע כך. אישית אני מחזיק לפעמים בתא המטען את מה שנשאר מהטיפול (פחות מליטר) - סתם מתוך הרגל, לעיתים רחוקות אני נאלץ להשלים מפלס בין טיפול לטיפול.

 

3. החלפת נוזל קרור ושטיפה זאת עבודה קלאסית בתור עבודה ראשונה על הרכב, שלא דורשת כלים מיוחדים.

 

1) במקרה שלי, אני נהג יחיד ברוב הזמן, מומלץ לנפח 2.5 PSI שהם 36 ע"פ המד בתחנת דלק?

מידות הצמיגים: 195/65R15, חיפשתי שעות בספר רכב אם זה המידה ולא מצאתי דבר.

אתה ממליץ לעשות זאת בפנצ'ריה? כי שמעתי שבתחנות דלק לא ממש מדייקים ובפנצ'ריה הם עובדים טוב יותר.

אוף טופיק קטן - יש לי צריכת דלק דיי גבוהה 1/10 כדאי לבדוק איזה משהו בפנצ'ריה על הדרך?

 

3) צריך לפרק את המיכל ברמת העיקרון לשפוך לחבר ולמלא?

איזה נוזל קירור רצוי לשים?

 

מדבקת לחצי ניפוח ברכב (להבדיל מנתונים באינטרנט או בפורום או מה שאמר XYZ) מתייחסת בדיוק למידת הצמיגים איתה הרכב הגיע. ולא לצמיגים אופציאונאליים או גירסאת אובזור ומנוע אחרות.



 

 

מה שרשום במדבקה זה מה שצריך לנפח, אם זה 3BAR בעומס מלא בגלגלים האחוריים, אז זה מה שצריך להיות. מי אמר שבכל המכוניות צריך להיות 2BAR?

 

לא לשכוח כמובן להחזיר ל 2.5BAR בסיום נסיעה בעומס מלא.

 

עומס חלקי:עד 3 נוסעים ברכב.

עומס מלא: 4-5 נוסעים+תא מטען מלא.

 

כרגע הצמיגים שיש ברכב הם: 195/65R15.

אני בטוח שאלו לא הצמיגים מהיבואן, עדיין למלא 2.5 PSI שהם 36?

 

אני מסכים כמובן שזה המצב שאמור להיות. אבל קודם כל נתקלתי במדבקות עם כמה מידות של צמיגים. כמו כן, יתכן שהרכב הגיע במקור עם צמיגים קטנים יותר ומישהו בארץ החליט "לשדרג".



 

לגבי אחידות הלחץ בין המכוניות - אני טרם נתקלתי במכונית סטנדרטית עם המלצה ללחץ ניפוח מעל 40 PSI, הרוב סובב סביב 28-36.

ההגיון אומר שהלחץ המומלץ יושפע בעיקר ממשקל המכונית (אחיד פחות או יותר בין המכוניות באותם גדלים) ושטח המגע של הצמיג עם הכביש (מושפע ממידות הצמיג, וגם פה השונות אינה גבוהה). נוסף לנ"ל יתכנו שינויים קלים שנובעים משיקולים מכאניים שונים. זה פחות או יותר הרציונל מאחורי דברי.

 

הצמיגים הוחלפו בוודאות, המידה רשומה למעלה, מה שורה תחתונה אני צריך להזין במכונה?

מצטער על הישירות אני מתחיל להתבלבל, תודה!

"almost everything — all external expectations, all pride, all fear of embarrassment or failure - these things just fall away in the face of death, leaving only what is truly important"

Steve Jobs

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תארתי לעצמי שהצמיגים ברכבך הוחלפו מאז 2007 לפחות פעם אחת.

אם מידת הצמיגים תואמת את מה שמצויין במדבקה כמו בתמונה שבוקי צרף בהודעה #4, אז מלא 36 PSI. לפי דעתי המשאבות הדיגיטליות בתחנות דלק מכויילות, ובלבד שתבדוק לחץ כאשר הצמיג קר.

 

הוצאת נוזל הקרור נעשית על ידי פירוק הצינור הנמוך ביותר במערכת ופתיחת מכל העיבוי. לא כל הנוזל יוצא החוצה. אין צורך לאסוף את הנוזל (בניגוד לשמן מנוע למשל).

אני משתמש בנוזל של VALEO שמומלץ לרכבי פיג'ו סיטרואן, אבל אני לא חושב שסוג הנוזל כל כך משנה, כל עוד מדובר בנוזל איכותי.

 

בעת מילוי הנוזל יש לבצע הוצאת אוויר מהמערכת (יש מספר נקודות ניקוז שצריך לפתוח בעת המילוי). לאחר מכן מתניעים, מחכים שהתרמוסטט יפתח, ומשלימים מפלס לפי הצורך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תארתי לעצמי שהצמיגים ברכבך הוחלפו מאז 2007 לפחות פעם אחת.

אם מידת הצמיגים תואמת את מה שמצויין במדבקה כמו בתמונה שבוקי צרף בהודעה #4, אז מלא 36 PSI. לפי דעתי המשאבות הדיגיטליות בתחנות דלק מכויילות, ובלבד שתבדוק לחץ כאשר הצמיג קר.

 

הוצאת נוזל הקרור נעשית על ידי פירוק הצינור הנמוך ביותר במערכת ופתיחת מכל העיבוי. לא כל הנוזל יוצא החוצה. אין צורך לאסוף את הנוזל (בניגוד לשמן מנוע למשל).

אני משתמש בנוזל של VALEO שמומלץ לרכבי פיג'ו סיטרואן, אבל אני לא חושב שסוג הנוזל כל כך משנה, כל עוד מדובר בנוזל איכותי.

 

בעת מילוי הנוזל יש לבצע הוצאת אוויר מהמערכת (יש מספר נקודות ניקוז שצריך לפתוח בעת המילוי). לאחר מכן מתניעים, מחכים שהתרמוסטט יפתח, ומשלימים מפלס לפי הצורך.

 

כן, רשום 195/65 ואז R15 91H, אמלא באמת 36 PSI למרות שמוזר שאחד הבכירים במוסך מורשה של פיג'ו-סיטרואן ציין בפני שצריך לשים 32:roll:

אפשר הסבר מה הכוונה לבדוק לחץ צמיג כאשר הוא קר? קר אני מבין שזה אחרי נסיעה קצרה, לחץ צמיג זה בעצם PSI?

 

נוזל קירור - אני מבין שמומלץ להחליף את המים הרגילים ולהחליפם בנוזל קירור שורה תחתונה?

כי מכונאי ממוסך פיג'ו-סיטרואן אמר לי שאין בעיה וכולם עושים את זה היום.

"almost everything — all external expectations, all pride, all fear of embarrassment or failure - these things just fall away in the face of death, leaving only what is truly important"

Steve Jobs

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלירן, נראה שאתה קצת מתבלבל - אני אשתדל לא לחפור יותר מדי אך עם זאת לגעת בכל השאלות שהעלית:

1 - שמן, מעבר למה שבוקי רשם, רכב מודרני אינו צורך שמן כאשר הוא תקין, אין שום סיבה לשמור שמן באוטו, אם תהיה לך נזילת שמן משמעותית במהלך נסיעה, לא יעזור לך דבר - תעצור מיד ותזמין גרר, זה בחינם מהביטוח.

2 - נוזל קירור, סתם שתדע, מה שיש במיכל זה אחוז קטן מאד מכל הנוזל שקיים ברכב, המים נמצאים במחזור קבוע בצינורות שעוברים דרך המנוע והרדיאטור, מעבר לזה שהמוסכניק שלך המציא איזה המצאה - האם כרגע נמצאים ברכב מי ברז או נוזל קירור, אם התשובה היא נוזל קירור, אין לך מה לחשוב על זה יותר.

אם התשובה היא שכרגע יש מי ברז ברכב, גש למוסך - בעדיפות אחד אחר, כי מוסך שממלא מי ברז זה בזיון, וכמו שהוצע לך, בקש שטיפה של מערכת הקירור ומילוי נוזל קירור ייעודי של פיג'ו.

3 - צמיגים, בוא נעצור הכל, אין סיבה שהצמיגים יהיו שונים ממה שהרכב הגיע איתם (המידה התקנית רשומה ברשיון הרכב אגב), והלחץ הוא כמו שכבר הוסבר לך, בהתאם למדבקה - יש שם שתי זוגות של לחצים, עומס מלא ועומס חלקי, כבר הוסבר לך מה ההבדל, ואם אתה נוסע לבד מלא 2.5 BAR**

 

** BAR וPSI הן מידות שמשמות למדידת לחץ, כמו קילומטרים ומיילים למשל, בכל שעון לחץ יש כפתור ע"מ לעבור בין היחידות, לכן אין צורך בשום הכפלות - נפח 2.5 BAR, צמיגים קרים זה אומר שנסעת כמה מאות מטרים בלבד, אם הצמיגים חמים יש להוסיף כ10% (לא אכנס להסבר הפיסיקלי), כלומר במקום 2.5 - נפח 2.7, צמיגים חמים אלו צמיגים שנסעו כבר מספר ק"מ ולא בפקק.

אין צורך לגשת לפנצ'ריה בשביל למלא אוויר, תחנת דלק זה מספיק.

 

בהצלחה.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צמיגים קרים: לאחר מנוחה של שעתיים ונסיעה קצרה של עד 1.5 ק"מ.

 

14.5PSI = 1 BAR אלו הן שתי יחידות של לחץ (לחץ אוויר במקרה הזה. לחץ באופן כללי זה כוח ליחידת שטח, וPSI זה ראשי תיבות של יחידות בריטיות, כאשר במקום כוח משתמשים ביחידת משקל. אבל נראה לי יותר מדי אינפורמציה לשעה כזאת...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלירן, נראה שאתה קצת מתבלבל - אני אשתדל לא לחפור יותר מדי אך עם זאת לגעת בכל השאלות שהעלית:

1 - שמן, מעבר למה שבוקי רשם, רכב מודרני אינו צורך שמן כאשר הוא תקין, אין שום סיבה לשמור שמן באוטו, אם תהיה לך נזילת שמן משמעותית במהלך נסיעה, לא יעזור לך דבר - תעצור מיד ותזמין גרר, זה בחינם מהביטוח.

2 - נוזל קירור, סתם שתדע, מה שיש במיכל זה אחוז קטן מאד מכל הנוזל שקיים ברכב, המים נמצאים במחזור קבוע בצינורות שעוברים דרך המנוע והרדיאטור, מעבר לזה שהמוסכניק שלך המציא איזה המצאה - האם כרגע נמצאים ברכב מי ברז או נוזל קירור, אם התשובה היא נוזל קירור, אין לך מה לחשוב על זה יותר.

אם התשובה היא שכרגע יש מי ברז ברכב, גש למוסך - בעדיפות אחד אחר, כי מוסך שממלא מי ברז זה בזיון, וכמו שהוצע לך, בקש שטיפה של מערכת הקירור ומילוי נוזל קירור ייעודי של פיג'ו.

3 - צמיגים, בוא נעצור הכל, אין סיבה שהצמיגים יהיו שונים ממה שהרכב הגיע איתם (המידה התקנית רשומה ברשיון הרכב אגב), והלחץ הוא כמו שכבר הוסבר לך, בהתאם למדבקה - יש שם שתי זוגות של לחצים, עומס מלא ועומס חלקי, כבר הוסבר לך מה ההבדל, ואם אתה נוסע לבד מלא 2.5 BAR**

 

** BAR וPSI הן מידות שמשמות למדידת לחץ, כמו קילומטרים ומיילים למשל, בכל שעון לחץ יש כפתור ע"מ לעבור בין היחידות, לכן אין צורך בשום הכפלות - נפח 2.5 BAR, צמיגים קרים זה אומר שנסעת כמה מאות מטרים בלבד, אם הצמיגים חמים יש להוסיף כ10% (לא אכנס להסבר הפיסיקלי), כלומר במקום 2.5 - נפח 2.7, צמיגים חמים אלו צמיגים שנסעו כבר מספר ק"מ ולא בפקק.

אין צורך לגשת לפנצ'ריה בשביל למלא אוויר, תחנת דלק זה מספיק.

 

בהצלחה.

 

shellcase,

 

הייתי צריך את התשובות האלה, ענית לי על הכל וחבל שאין כפתור לייק כאן, תודה ענקית.

buki, Eily תודה רבה גם לשניכם.

"almost everything — all external expectations, all pride, all fear of embarrassment or failure - these things just fall away in the face of death, leaving only what is truly important"

Steve Jobs

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...