Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

וידויה של אסתי


shayy
שימו לב! השרשור הזה בן 3669 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הכתיבה שלך פשוט מעולה שלא נאמר סוחפת. פשוט עשית לי חשק להיכנס לדלק ולרכוש אחת ללא שום צורך בנסיעת מבחן.

מכונית בהחלט מסקרנת.

אין צורך בחתימה....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 120
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שי,הכתיבה שלך קולחת וגרמת לקורא ליהנות מהחוויה כאליו חווה זאת בעצמו... :-).לגבי ה-SMAX, האם המזגן החלש לא פוסל אותה בתנאי האקלים שלנו? לרבות מהפגישות העסקיות שלי, אני מקבל פורד גלאקסי (דגם ה-203 כ"ס ) ואני חייב לציין לרעה את המזגן שלא מצליח לקרר את החלל הענקי של תא הנוסעים.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המזגן ב S_MAX - כנראה טמפרטורת היציאה שלו מהפתחים היא חצי מעלה גבוה יותר מאלו שנחשבים מצויינים.

זה בהחלט לא פוסל אותו. בכדי שתא הנוסעים יהיה קר צריך להגביר את מהירות זרימת האוויר. בחום גדול אפילו עד המקסימום.

במצב הזה הוא רועש יותר, כמו כל מזגן ברכב שמופעל עד הסוף.

מומלץ להשתמש בכפתור הסירקולציה שמתנתק לאחר כל כיבוי.

כמו כן, יש הרבה פתחים - חמישה מקדימה ועוד שנים מאחורה וגם לרגליים - מאוד חכם לודא שרק אלו שנדרשים פתוחים ואז אפשר להפעיל בעוצמה נמוכה וחרישית.

הנ"ל מתייחס למקרים קיצוניים - חום של 40+ מעלות ורכב מלא (5 נוסעים). גם במצב הזה, אף אחד לא מתלונן!

זה ה S_MAX השני שלי, כך שאילו הייתה בעיה לא הייתי רוכש אותה.

נסעתי בלא מעט מכוניות שהמזגן שלהן פחות טוב או דומה. גם בקטגוריה. לטעמי אין פה שום בעיה.

צריך לשים לב שהחלון הקדמי גדול ומי שרגיש מאוד לקרינה עלול לסבול מזה. אני מאמין שזה קיים בעוד מכוניות. לנו אין שום בעיה עם זה ועוד לא נתקלתי במישהו כזה.

אגב, רוב ימות השנה (10 חודשים בשנה או יותר) אנחנו נוסעים עם גג השמש הענק כשהסוכך פתוח ואין שום בעיית התחממות.

פתחי המיזוג ממוקמים מצויין ואין שום סיבה שחלק מהתפעול הנכון לא יכלול כיוון שלהם למצב הכי נעים שאפשר.

 

ורק כדי להשלים את התמונה. אנחנו אוהבים קור. ישנים כל הקיץ עם מזגן וגם בימים חמימים אחרים. אם הייתה בעיית חום היינו מעיפים את המכונית קבינימט...

עריכה אחרונה על ידי shayy

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לענין הספורטיביות של הSMAX אני זוכר מבחן, לדעתי בטופ גיר, לSMAX עם מנוע הST הקודמת (2.5 טורבו). ההתלהבות ממנו היתה אז גדולה מאוד.

אני אישית ביטלתי הזמנה על SMAX אי שם ב2008 בגלל המזגן ולקחתי גרנדיס שבא עם יחידת מזגן אחורית נפרדת.

לגבי הפוקוס, יש בי חשק עז לאחת סטיישן והוא גבר אחרי השרשור הזה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא חייב להשתכנע ממני עם עשרות אלפי קילומטר על המכונית ולבחור להאמין לאתר של יצור הזוי שחוזר על השקר הזה השכם וערב מסיבותיו (לטעמי אפלות). שנינו יודעים שאתה פוקד את האתר ומשתתף בפורום שלו.

אין ספק שאם מישהו חוזר על עובדה מסויימת בלי סוף, יהיו לא מעט שישתכנעו שזו האמת. להזכירך, הייתי בעלים של גולף במשך 7 שנים. תסכים איתי שהיא קנה מידה למזגן טוב. כך שאני לא משווה לקקמיקות.

 

אגב ב 2008 שונתה מערכת המיזוג ב S_MAX לטובה יותר.

עריכה אחרונה על ידי shayy

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להזכירך, עורך האתר המושמץ קיבל תלונות מאנשים שונים והחליט לבדוק בעצמו - הוא הילל ושיבח את ה-S-MAX לפני מבחן המזגן. במקרה שלי אני מדבר מניסיון נהיגה במכונית (גלאקסי) של אלפי קילומטרים, וביצועי המזגן עלובים למדי - ביום חם, כאשר הרכב חנה חנייה ממושכת תחת השמש הקופחת, המזגן לא הצליח לקרר את תא הנוסעים לטמפ' קרירה וגם לאחר נהיגה של שעתיים רצופות מהירות הבורר (הנשלט ע"י בקרת האקלים) לא ירדה מהעוצמה הגבוהה ביותר.קנה המידה שלי להשוואה הוא המזגן ברומסטר שהייתה לי עד לא מזמן וב-C4 של אשתי, בשתי המכוניות ביצועי המזגן טובים משמעותית.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התכוונתי שזה עניין של טעם. אני לא מכיר את הsmax ולכן כתבתי על המונדאו. המזגן של הגולף בהחלט סביר, אבל ממש לא מהטובים. קיה אוכל אותו בלי מלח, למשל. גם של רנו עדיף. זה רק מראה שאתה פחות רגיש לחום ברכב ;-)

 

ולהאשים אותי שאני מצטט את רוני סתם בלי שבדקתי? נו באמת... (אני גם לא נמצא שם הרבה, אולי פעם בשבועיים)

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

יומן מסע

כדה"א, ישראל, מרכז, זמן מקומי 11.4.2014 מונה הודעות 5,000

 

יורד לחניון המקורה, והלבנבנה קורצת לי בשימחה. מן מנהג מוזר כזה יש לה, שעם לחיצה על השלט הפנסים מהבהבים כל אחד בטיימינג קצת אחר. לא ברור אם זה חוסר שלמות או מכוון או פשוט כי חשוב לה להיות שונה...

 

יומני היקר,

מזמן לא עדכנתי אותך ומשום מה, עניין סימבולי קטן דחף אותי לכך, גם אם זוטות כאלו בדר"כ חסרות חשיבות עבורי.

 

...חלפו להם כ 3 חודשים וכמה אלפי ק"מ וההיכרות ביננו טובה. אין כמו להגיע הבייתה ולקבל את החיבוק ממי שאוהב אותך, וכך, כשאתה מתיישב, המושב מקבל אותך באהבה ובחיבוק צמוד. יש כמה דקות לבדיקה שגרתית - פתיחת מכסה המנוע ושליפת המדיד מגלה שמזל, הקפדה על תקופת הרצה ואולי זה פשוט כך – אך המכונית הזו אינה אוכלת שמן...

 

המסע שלנו התחיל לפני מספר דורות, בארץ היה שיממון והאפשרות להנות מקשר עם מרחבים אחרים הייתה שייכת למתי מעט. גו' קריידן היה נחשב מומחה... ומשוגעים הלכו אצל יאיר ספרים ומצאו רוויה בפרינטים תוצרת חוץ. עד שיצא העיתון הראשון – "טורבו". חגיגה מרטיטה. לחשוב שאת הגליון הראשון רכשתי מידי העורך בתערוכת הרכב ביריד התערוכה.

 

...חוזר פנימה, שולח ידיים לכפתורי ההתנעה והדלקת האורות ואם פעם הייתה לי בקורת על מיקומם כחוסר שלמות של הנדסת אנוש, הרי שלפתע הם נופלים בדיוק למקום הנכון...מנווט החוצה מהחניון, מפעיל את בקרת האקלים היעילה במצב AUTO שמבטיח הגעה מהירה לטמפ' שלי. משב רוח חזק שנחלש עם הגעה ליעד..

 

טורבו מוביל לאוטו ולקוואטרו ולמאבקים ושנאה שמפזרים בסוף את כולם לכל עבר. עדת המאמינים מחפשת כותל ורחבה - ובימים ההם אין מנהיג. תזוזת הכוכבים מביאה איתה את האינטרנט ומרחב חדש נוצר. תפוז ו YNET ועוד. תרבות אין. מבינים עם בורים. אחד צועק שאלמרה היא אלוהים השני מתחמש בVTS.

 

...הכביש מעט גלי ומשובש, רק לפני כחודשיים, באותה שעה באותו מקום שאלתי עצמי האם עשיתי טעות. האם מחיר חוסר הנוחות שווה כמה דקות של עונג "אחת ל..." והפלא ופלא, עכשיו המכונית נעימה והכביש כבר אינו מטריד. האם זה כוחו של הרגל? לא רק, זה בטוח. כל מכונית חדשה שהייתה לי וכל צמיג מסוג חדש לקח לי כמה פעמים עד שהגעתי ללחץ הנכון. לאחת זה היה משמעותי מבחינת ההיגוי לשניה מבחינת ההתנהגות ואילו כאן, ללא ספק הגזמתי בהתחלה בעודף של 3 PSI "קלאסיים" שאינם נחוצים. מינון אחר נכון יותר. גם להתנהגות...

 

קומץ חלוצים, עשה דבר והקים התנחלות חדשה. קארזפורום. אני עם 75 כ"ס ידניים, הבטתי מהצד, על החריקות, התקלות אבל גם על הלהט הבלתי נכבש, השתכנעתי ויצאתי לדרך. פיגרתי מן הסתם אחרי בעלי הספורטיביות עם ה 100 וה 120 כ"ס ותקעתי יתד ב 12.3.03. יציאת מצרים!

 

...לחיצה קלה על הדוושה והמראה מגלה עד כמה מהר המכונית מתקדמת לעומת המכונית שזה עתה נעקפו ללא כל מאמץ. האם זה כיף? לא תמיד. כמות הפעמים שבהם אתה מבין כמה כולם נוהגים לאט מדי רק הולכת וגדלה. מתסכל. הגמישות בכל הילוך מאפשרת לשונאי החלפות הילוכים להרגיש בנוח, אפילו מאוד בנוח. אבל אנחנו מאוד אוהבים להחליף...

 

הארץ המובטחת מתגלית כזבת חלב ודבש. שקיפות מבטיחה שאינטרסים ידועים לכול , אין שלטון של רודן יחיד והשרים והשלישים הם בני העם. כל אחד מוצא את מקומו. מי שהגיע עם ענתיקה, בעייה טכנית, סתם להתייעץ ולהעלם וגם המשפשפים. לכולם יש מקום במיוחד למגובבים.

 

...מגיע במהירות לפניה מוכרת. ברקס במקום הנכון, הורדת הילוך מהירה, הפניית ההגה, גז לאיזון, גז מתגבר בהמשך...איזה כיף. ההגה בנהיגה איטית מעט קל מהמצופה מקבל משקל עם המהירות. יחס העברה מהיר מאוד ומשתנה מהמרכז לקצוות מספק הנאה. יכולת הכניסה לפניה מדהימה...

 

 

 

הזמן עושה את שלו. אני עובר מ 75 ל 100. כמות החברים הולכת וגדלה והקסדות נצברות. מדלג ל 115 ואחר כך מוסיף עוד אחת עם 100. אנחנו כבר ב 215...מקבל כמו כולם נזיפה על ירידה לשוליים וממשיך ל 140. משתף בנהיגה בפרארי ובאסטון ובתמונות מקורס החלקות בחו"ל. מתמכר לשיתוף ולעדכונים.

 

...לא הכל מושלם יגידו כולם. ואני אומר מושלם לפעמים זה משעמם. השילדה טובה. תמיד תדע דרך האצבעות או הישבן איזה גלגל מתחיל לאבד אחיזה. האצה חזקה מעמידה או גלגול לתוך פניה תגלה תת היגוי. הרפיה מהירה תסתיים בתיקון חד ע"י זריקת ישבן. תיקון למקום שרצית. לא יותר מזה. לדוושות יש תפקיד. כי כוח לשני הכיוונים יש המון ולכן צריך גם את הרגש הנכון למינון הנכון. מי שלא מכיר את הסוג הזה יחשוב שאולי יש פה יותר מדי כוח. תנהג נכון ומדוייק תגיע מהר וחלק. תגזים – תבין זאת מיד. רוצה להנות? יש אפשרות למצב ספורט וגם לניתוק מלא. הישבן יודע לפסוע בכל המצבים...

 

מתקדם ל 160 שהם בעצם כבר 262 בשתי המכוניות. גם הקסדות נערמות ואפילו המון רב של הודעות פרטיות והזמנות כאלו ואחרות. מדלג ל 240 (שהם 342...). גל חדש ומרענן של פעילויות לחברים (קומץ) חושף לפורום את בטר פלייס. בארץ מחאה חברתית. פערים חברתיים ומקושרים הופכים לשנואים. בהמשך יוזמה חדשה, שברולט משחררת משפחתית לטובת קומץ שנבחר.

 

...לחיצה בינונית על הדוושה משחררת נהמה גרגרנית שלא השאירה אף נוסע חדש במכונית אדיש. מד הגדישה מגלה שעל פי רוב השבלול לא משתתף בכלל. מד לחץ השמן מגלה שהלחץ בהתנעה גבוה, אחר כך יורד ואז מושפע מהקצב. מד טמפ' השמן מגלה שלוקח לשמן 7 דקות יותר מנוזל הקירור להגיע למרכז הסקלה... אבל כשהשבלול משתתף אתה עף...

 

הקסדות נערמות והמונה מזנק מ 2,000, ל 3,000 ול 4,000. מספר החברים כבר 100K. אביב, אבל משהו בחוש הריח מביא איתו ניחוח אחר. פחות נעים. האם נטיה אנושית שקושרת חוויות ממקומות אחרים גורמת לחשדנות מיותרת? לא יודע. המכונה עובדת היטב. אין ספק. וכוח מביא איתו תאבון. טבע שכזה. סקודה משחררת 2 לחוויות. שוב נבחר קומץ. חלקם מקושרים? לא! הם המיטיבים להתבטא!

 

...מלאת אופי. שונה. מצטיינת לא בגלל שלמות, אלא דווקא בגלל יכולת לדגדג את החושים. פאן נמדד בחיוכים והיא בהחלט שם. לא מצטיינת בהורדת הכוח אבל רחוקה מלהיכשל. קופרה חדשה ו CUP מהירות יותר ומורידות טוב יותר. אבל היא שונה. מתאים לך? יופי! לא מתאים? לא נורא, אני לא לכל אחד. אתה לא חייב להיות פה אם אתה לא נהנה מזה...

 

גם מרצדס מצטרפים. הפעם זה פרוייקט מסווג. האם בגלל זה נבחרה הסיירת? לא! אלו הם חובבי המותג, כותבים הרבה וגם מאוד טוב. פנינים! תחושה קצת סמיכה באוויר. יתכן שזו אלרגיה לפריחת הזית. בעיה פרטית בהחלט. המחאה בארץ נמשכת ולא מעט בוחרים לדגום את ברלין.מחפשים צדק במקום אחר. אני בנתיים עולה ל 250 וביחד זה כבר 490 סוסים באורווה הפרטית.

 

...ואני? ממש אוהב אותה. מחפש הזדמנויות לנהוג. להאריך את הדרך. לימדה אותי שלאופי אין תחליף. אמנם רק התחלנו. אבל אני יודע שנוכל לחיות בשלום. יש לה מגרעות – רעש בכבישים מסויימים מהצמיגים (במהירות גבוהה) וזה בעיקר בגלל רגישות שלי. היו כאלו שנסעו איתי וזה לא הפריע להם. רדיוס סיבוב קצת יותר גדול מהרגיל. אבל שיהיה ברור, בהחלט הייתי לוקח אותה לאי בודד...

 

5000 הגיע. מרגיש שהגיע זמן להתרחק. להוריד חמישה-שה הילוכים ולחנות בצד. להביט קצת מרחוק ולהבין האם האביב הוא אביב או שזה עצם מערכת בקרת אקלים חכמה שיחד עם היונים הנכונים מזרימה ריחות משפיעות תודעה.

 

חג שמח לכולם!

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הכתיבה שלך נראה לי שאתה בנאדם עם לב זהב , הרגשתי שהכל יצא לך מהלב , עיצתי לך , אל תתרגש יותר מדי , ואל תיקח שום דבר ללב , הכל עובר וחולף , והעיקר שנלמד ליהנות מהחיים , כי חיים רק פעם אחת , החתימה שלך מעידה על כך , ועצה קטנה ידידי , בחיים אל תצפה יותר מדי , כי כגודל הציפיות כך גודל האכזבות .

נהניתי לקרוא , חג שמח .

יש כאלה שאומרים חבל על מי שמת , אני אומר חבל על מי שחי ולא יודע איך....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חג שמח ידידי, וכפי שנאמר למד לקחת דברים בקלות ותהנה ממה שקיים.

יצא לי לנהוג מאחורייך במס' מקומות שונים, החל מכביש 1, ואפילו באבן גבירול, בכל זוית שרק תתבונן עליה היא פשוט מדהימה!

אין צורך בחתימה....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשני המגיבים מעליי,

 

אני לא סניגור של שי, אבל לא הבנתי מה המקום לכתוב לשי משפטים כמו ״אל תתרגש״, ״למד לקחת דברים בקלות״, ״שנלמד להינות מהחיים״.

 

אדם עם ניסיון רב שנים כמו של שי (ניתן להסיק זאת מהודעותיו ובין היתר הודעתו ה- 5,000) בטח לא צריך לשמוע עצות כאלו, לי נראה שהמצב הוא בדיוק הפוך, אולי תנסו ללמוד משהו ממנו.

 

חברה תגיבו לגוף ההודעה ולא לאדם עצמו, הפורום זה לא מפגש עם פסיכולוג ואף אחד לא צריך ייעוץ רגשי.

 

גם לגופו של עניין לא התרשמתי ששי דואג ממשהו או צריך ללמוד משהו.

 

ולשי,

 

כבר איחלתי לך מזל טוב על הודעת ה- 5,000 :-)

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי,

אני מאד נהנה לקרוא את ההודעות שלך. Carsforum יהיה הרבה יותר בנאלי בלי חברים כמוך.

מאחל לך להמשיך להינות מאסתי ✌️

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהניתי להמשיך ולקרוא.

מאחל לך המשך טוב והצלחה עם אסתי וכמובן - נשמח מאוד אם תמשיך לשתף ולכתוב אודותיכם (מז"ט על 5K הודעות !)

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 3669 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...