Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחפש שמן 40


ilanmurad
שימו לב! השרשור הזה בן 3681 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הויכוח על סוגי שמן שמומלץ היום ברכבים ישנים, עולה לכותרות בהרבה פורומים, גם בעולם.

 

אלה שממליצים על שמנים בתקנים של פעם (עם תכולת אבץ מתאימה למנועים ישנים), אני אשמח לדעת איפה מוצאים כאלה, כי אני לא ראיתי ב5 השנים האחרונות (האבץ הוצא מהשמנים מסיבות של איכות הסביבה). מה שנהוג לעשות זה להוסיף תוסף ZDDP לשמן מודרני כדי למלא את הצורך באבץ.

 

אין מניעה להשתמש בשמן סינטטי ברכב אספנות. החיסרון היחיד הוא המחיר, ברכבים שבהם מרווחי הטיפולים קצרים יחסית למכוניות חדשות.

 

לגבי צמיגות, זה עניין של המלצות יצרן ומצב המנוע הספציפי.

בפולקסווגן שלי לדוגמא, המנוע (קירור אוויר) עובד בטמפרטורות שמן נמוכות ב10 מעלות עם 10W30 סינטטי מלא, לעומת 15W40 (בדוק עם שעון).

שימוש בשמן צמיג כמו 20W50, מתאים להעלאת לחץ שמן במנועים "עייפים", ופחות מומלץ למנועים אחרים, בגלל סיבות של שחיקה בהתנעה קרה כמו שכתבו לפני.

 

לגבי סונול 40 חד דרגתי, נכון שזה מה שהשתמשו בו "פעם", אבל לטעמי הוא נחות לעומת שמנים רב דרגתיים חדשים, שמציעים עמידות עדיפה בפני שחיקה, בעיות התנעה קרה והיווצרות בוצה.

בנוסף, להבנתי אסור לערבב בין שמן חד דרגתי לרב דרגתי, לכן אם רוצים להשתמש בשמן חד דרגתי במנוע שעבד עם רב דרגתי, אי אפשר רק "להחליף" (אבל אין לי נסיון עם החלפה כזו, אז קחו את הדעה שלי בערבון מוגבל).

יום אחד גם לי תהיה אוסטין אלגרו 1.3 שנת 78,

עם תא נוסעים אפוף עשן ומאורר שחותך אצבעות... :roflmao:

ורדה הוריאנט *כבר לא* מחכה לחלקים מברזיל... (הגיעו בשלום)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עוד כמה נקודות שלא הועלו והן:

1) לשמנים סינטטים וחצי סינטטים איכותיים יש תכונה של ניקוי המנוע ושמירה מיפני בוצה.

2) שימוש בשמן סינטי / חצי סינטטי

איכותי מעלה את טווח הנסיעה בין טיפול לטיפול ואפשר בכיף לנסוע 10,000 ק״מ

בין טיפול לטיפול או שנה הקודם מביניהם כמובן רצוי גם להשתמש בפילתר איכותי / מקורי. 

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי בקורטינה הייתי משתמש בשמן 20w50 של קסטרול ולאחר מיכן עברתי לשמן 10w40 חצי סינטטי של וולוולין והמנוע התחיל לחיות סוף סוף גם נעשה חסכוני יותר והתחיל להרגיש מעט יותר נימרץ וגם ההתנעה נעשת יותר קלה.

תגיד לי אתה רציני ? מה הקשר למה שאתה רושם להחלפת שמן ?

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי בקורטינה הייתי משתמש בשמן 20w50 של קסטרול ולאחר מיכן עברתי לשמן 10w40 חצי סינטטי של וולוולין והמנוע התחיל לחיות סוף סוף גם נעשה חסכוני יותר והתחיל להרגיש מעט יותר נימרץ וגם ההתנעה נעשת יותר קלה.

 

בקשר לכך שהמנוע התחיל "לחיות". רק בדיקה מקצועית על דיינו יכול להראות איך המנוע מגיב לאורך כל טווח הסל"ד ואם יש שינוי. גם אני חשבתי כשהייתי צעיר שפירוק האגזוז והפקת רעש רב יותר מעניקה למנוע יותר "חיים" אבל זה לא ממש כך. בהרבה מקרים, הפסיכולוגיה משחקת הרבה מאוד.

 

עוד כמה נקודות שלא הועלו והן:

1) לשמנים סינטטים וחצי סינטטים איכותיים יש תכונה של ניקוי המנוע ושמירה מיפני בוצה.

2) שימוש בשמן סינטי / חצי סינטטי

איכותי מעלה את טווח הנסיעה בין טיפול לטיפול ואפשר בכיף לנסוע 10,000 ק״מ

בין טיפול לטיפול או שנה הקודם מביניהם כמובן רצוי גם להשתמש בפילתר איכותי / מקורי.

יש צדק בדברייך אבל זה לא מדויק לגמרי.

נכון, שמנים סינטטים הם בעלי אורח חיים גבוה יותר מאשר שמן מינראלי, על זה אין מחלוקת כלל וכלל.

נכון, שמנים סינטטים הם בעלי תוספי ניקוי והקטנה או מניעה של היווצרות בוצה.

לעומת זאת, שימוש בשמן סינטטי מתקדם במנוע ישן עלול להזיק שהרי באותו שמן מתקדם אין את התוספים הנחוצים לשמירה ולתיפקוד תקין של מנוע ישן.

למשל, שמן בצמיגות 15W-40 בעל תקן API SF הוא ממש לא כמו שמן מאותה צמיגות עם תקן API SL. הדבר היחידי שמשותף לשמנים הללו היא הצמיגות. אבל אין בהם את אותם התוספים כמו זרחן, אבץ, עופרת וכיוצא בזה שהרי אלה ידועים כמזיקים לסביבה בימינו. אז ההיגיון הישר אומר שברגע שאתה משתמש בשמן בעל אותה צמיגות אומנם אבל ללא אותם תוספים שהוצאו מהשמן המתקדם אתה פוגע במנוע.

עובדה, בארה"ב ישנן לא מעט חברות שמנים אמריקאיות שמייצרות שמן במיוחד למנועים של מנועים עתיקים. אם זה לא היה כל כך חשוב מדוע הן עושות זאת?

אפשר לקרוא על זה ועוד כאן בקישור הבא.

http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil

.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

......אוייייי .... יש למישהו אקאמול ?

אני רק שאלתי איפה אני משיג שמן 40 או 20-50 שמכיל את התוספות הדרושות כדי לשמור על מנוע קונטסה 900 שנת 1965 :)

חפרתי בכל הכתבות והמאמרים בחו''ל וכבר חשבתי שאני מבין עניין וצריך להתמקד במינרלי, סטנדרד SF או SG

( בלית ברירה ) מ"בית טוב" ולהתרחק מסינטתי.

ועכשיו אני קורא את כל הדעות , שמח על העזרה ומודה מאד אבל עם כאב ראש ענק :)

כבר הצלחתי לשים יד על מוטורקס 20W50 SF ו MAXOL MAX 20W50 SF וחשבתי שהגעתי מנוחה ולנחלה... עכשיו אני שוב מבולבל...

מנסיון אני יכול רק לומר שכשהמוסכניק "דחף" לי לקונטסה 10-40 סינטתי ואמר "זה יותר טוב זה חדש" (ראו תחילת השרשור) התחילו נזילות וטפטופים קטנים שלא היו! ואני מוכן להישב שהמנוע נשמע יותר מתקתק ( לא מתוק :) הכוונה לתקתוקים כמו משסתומים)

כשעברתי מייד ל 20W50 SG שמצאתי מדלקול חזר ה"יובש" מתחת למנוע ( יחסי...בכל זאת.. המנוע לא חדש) וחזר השקט ( היחסי...)

 

אני חושב שאני אשאר בתחום ממלכת ה"מינראליים" , אחליף שמן פעמיים בשנה (אני עושה עם ה"רוזנת" בקושי 150-200 ק''מ בחודש !) ואשתדל להישאר עם SF בלי שום תוספים.... לא טוב?

עריכה אחרונה על ידי ilanmurad
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

... יש למישהו אקאמול ?

אני חושב שאני אשאר בתחום ממלכת ה"מינראליים" , אחליף שמן פעמיים בשנה (אני עושה עם ה"רוזנת" בקושי 150-200 ק''מ בחודש !) ואשתדל להישאר עם SF בלי שום תוספים.... לא טוב?

 

כשניפגש ב"ישראלי על הבר", בעוד כחודש, אביא לך אקאמול :wink:

 

אבל בינתיים, אני איתך. גם אני חושב שמנוע שתוכנן בימי ה- SF (ודרומה) ראוי לו שמן המתאים, ככל האפשר, לתקנים של "אז".

ה-SG בסדר, אבל כמו שכתבו (גם אני, פעם...) קיימת סדרת "מוטורקס" של "סונול" העונה לתקן SF, וניתן להשיג אותה במחיר סביר (וקיבלת גם כתובות, ואני מבין שכבר מצאת...).

גם אני "אדוק" למדי בנושאי תחזוקת רכב, אך לדעתי בקילומטראז' שאנחנו עושים מספיקה החלפה פעם בשנה. את ההמלצה הזאת קבלתי בזמנו מד"ר ערן רכס, "ה"מומחה לשמנים בארץ. נראה לי שזאת "אסמכתא" מספיקה.

עריכה אחרונה על ידי ofurst

עודד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשניפגש ב"ישראלי על הבר", בעוד כחודש, אביא לך אקאמול :wink:

 

אבל בינתיים, אני איתך. גם אני חושב שמנוע שתוכנן בימי ה- SF (ודרומה) ראוי לו שמן המתאים, ככל האפשר, לתקנים של "אז".

ה-SG בסדר, אבל כמו שכתבו (גם אני, פעם...) קיימת סדרת "מוטורקס" של "סונול" העונה לתקן SF, וניתן להשיג אותה במחיר סביר (וקיבלת גם כתובות, ואני מבין שכבר מצאת...).

גם אני "אדוק" למדי בנושאי תחזוקת רכב, אך לדעתי בקילומטראז' שאנחנו עושים מספיקה החלפה פעם בשנה. את ההמלצה הזאת קבלתי בזמנו מד"ר ערן רכס, "ה"מומחה לשמנים בארץ. נראה לי שזאת "אסמכתא" מספיקה.

 

תודה עודד, אכן שמך מעיד עליך :) עודדת אותי ... נתראה על הבר !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד לי אתה רציני ? מה הקשר למה שאתה רושם להחלפת שמן ?

 

מה הבעיה עם מה שכתבתי סך הכל העלתי את דעתי וזו זכותי ולשאלתך אני רציני מאוד.

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

......אוייייי .... יש למישהו אקאמול ?

אני רק שאלתי איפה אני משיג שמן 40 או 20-50 שמכיל את התוספות הדרושות כדי לשמור על מנוע קונטסה 900 שנת 1965 :)

חפרתי בכל הכתבות והמאמרים בחו''ל וכבר חשבתי שאני מבין עניין וצריך להתמקד במינרלי, סטנדרד SF או SG

( בלית ברירה ) מ"בית טוב" ולהתרחק מסינטתי.

ועכשיו אני קורא את כל הדעות , שמח על העזרה ומודה מאד אבל עם כאב ראש ענק :)

כבר הצלחתי לשים יד על מוטורקס 20W50 SF ו MAXOL MAX 20W50 SF וחשבתי שהגעתי מנוחה ולנחלה... עכשיו אני שוב מבולבל...

מנסיון אני יכול רק לומר שכשהמוסכניק "דחף" לי לקונטסה 10-40 סינטתי ואמר "זה יותר טוב זה חדש" (ראו תחילת השרשור) התחילו נזילות וטפטופים קטנים שלא היו! ואני מוכן להישב שהמנוע נשמע יותר מתקתק ( לא מתוק :) הכוונה לתקתוקים כמו משסתומים)

כשעברתי מייד ל 20W50 SG שמצאתי מדלקול חזר ה"יובש" מתחת למנוע ( יחסי...בכל זאת.. המנוע לא חדש) וחזר השקט ( היחסי...)

 

אני חושב שאני אשאר בתחום ממלכת ה"מינראליים" , אחליף שמן פעמיים בשנה (אני עושה עם ה"רוזנת" בקושי 150-200 ק''מ בחודש !) ואשתדל להישאר עם SF בלי שום תוספים.... לא טוב?

 

אתה רק שאלת ואנחנו ענינו והדיון התפתח לאן שהתפתח.

יש לי חדשות בשבילך. רכב שיוצר בשנים שלך צריך שמן העונה למפרט API SC. שמנים בתקנים שך SE,SF ומעלה הם נחשבים כמתקדמים עבורך.

אפשר לראות את זה כאן באתר.

http://www.pqiamerica.com/TIMELINE%205-23-2013rv23.pdf

 

עוד אפשר לקרוא איזה תקן API היה נהוג בזמנו.

http://www.pqiamerica.com/apiserviceclass.htm

 

או כאן.

http://www.oilspecifications.org/api_eolcs.php

עריכה אחרונה על ידי Cerebral Cortex

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה רק שאלת ואנחנו ענינו והדיון התפתח לאן שהתפתח.

יש לי חדשות בשבילך. רכב שיוצר בשנים שלך צריך שמן העונה למפרט API SC. שמנים בתקנים שך SE,SF ומעלה הם נחשבים כמתקדמים עבורך.

אפשר לראות את זה כאן באתר.

http://www.pqiamerica.com/TIMELINE%205-23-2013rv23.pdf

 

עוד אפשר לקרוא איזה תקן API היה נהוג בזמנו.

http://www.pqiamerica.com/apiserviceclass.htm

 

 

או כאן.

http://www.oilspecifications.org/api_eolcs.php

 

מכיר היטב את הטבלאות האלה אבל הן מאד שרירויות ולא מעשיות מן הסתם ( מאיפה נביא עכשיו SC:) ) - אני ממליץ בחום רב על המאמר המאלף והמנומק היטב הבא! מצאתי סוף סוף תשובות הסברים ונימוקים גם ללמה ולא רק לאיך ! כדאי מאד לקרוא עד הסוף כל מילה. מעניין מאד וחשוב מאד לדעתי לכל בעל רכב אספנות. בכל מקרה אחרי קריאה מעמיקה ולימוד הנאמר בו אני מסיק שלרכב אספנות כמו שלנו , שאיננו בשלב הרצה של המנוע אלא בשימוש רגיל , דרוש מינון של 1200 PPM (שהם 0.12% במשקל) והשמן צריך להיות מינראלי ! לכן הדירוג של SF או SG שעדיין ניתן למצוא בהחלט מתאים ושומר על המנוע .

הנה המאמר :

http://www.kirks-auto.com/Oil_101_byRobertKirk.html

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3681 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...