Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בקשר לנהיגה נכונה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4830 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי חבר'ה, אני נהג חדש, מחזיק ברישיון נהיגה מזה 5 חודשים.

קניתי רכב מזמן, ביטחתי אותו, אני נוהג בו ואני ממש אוהב לנהוג. לא מפספס הזדמנויות לנהוג, מבלה הרבה בקרים \ ערבים (מהשורש לילה :-P ) בכל מיני מקומות יפים בצפון הארץ.

 

יש לי רכב ידני, בובה של רכב, פורד פיאסטה שנת 97, הבעיה היחידה שבעליות אני עגלה, ובדר"כ אני "מלך הנתיב השמאלי" עד שמגיעים לעליה, שם אני מקבל הרבה הבהובים וחוזר לנתיב הימני >:

יש לי כמה שאלות שאני מחפש עליהן תשובה, שישפרו את הנהיגה שלי ויגמרו לי אולי גם להנות יותר.

 

1. אפשר להתדרדר בניוטרל בירידה? אני עושה את זה רק כשאני מחוץ לעיר, כשאני רואה את הירידה ורואה לטווח יחסית ארוך מה הולך מקדימה, ללחוץ קלאץ' לשים בניוטרל ולפמפם ברקס במקרה הצורך וכמובן לשלב להילוך המתאים ברגע של התיישרות.

דוד שלי ואבא שלי אומרים לי שזה מסוכן ואסור, ויצא לי לקרוא על זה והבנתי שזה באמת גרוע. נכון או לא? הפסקתי לעשות את זה, אבל רוצה לדעת לעומק.

 

2. יש לנו ירידות בעיר, שהמהירות המותרת שם היא קצת יותר מהמהירות המותרת בעירוני, אני נוהג שם בהילוך רביעי בדר"כ, נגיד אני רואה רמזור מקדימה, שכבר מהבהב\אדום, אני מתחיל לבלום בהדרגה, אני צריך להוריד הילוך הילוך? ללחוץ קלאץ', להוריד לשלישי, לשלב אותו, שוב ללחוץ על הקלאץ' לשלב לשני עד שאני מגיע לרכב מקדימה ואז אני פשוט מעביר לניוטרל ועוזב את הקלאץ'? או שפשוט אפשר לשלב לשלישי ומשם קלאץ' וברקס עד עצירה מלאה?

כי הרי אני נעזר בבלימת מנוע, אם אני עם קלאץ' לחוץ ב60 קמ"ש זה לא מטיל את כל הבלימה על הבלמים ושוחק אותם יותר מהר?

 

3. קלאץ' לחוץ והילוך סרק - אותו דבר? יעני, המנוע באותו מצב בשניהם? כי לפי מה שהבנתי אני יכול להעביר מיליון הילוכים עם קלאץ' לחוץ - אבל זה לא משנה, כי זה רק ניהיה אפקטיבי כשהמנוע מתחבר לגלגלים = כשעוזבים קלאץ'.

 

4. כמו שכתבתי למעלה - בעליות אני זקנה. בדר"כ אני לא רוצה להישאר מאחור ואני מוריד הילוך ונותן גז חזק ושומע את המנוע צורח, בגלל שאין ברכב מד סל"ד (אני אתקין בחודשים הקרובים, מחפש עכשיו דוגמא טובה) איך אני יכול לדעת שמה שאני עושה למנוע בריא? אני לא יודע לאיזה גובה של טורים אני מגיע, אבל אני לפעמים מושך הילוך בשביל להגיע למהירות גבוהה יותר ולשלב להילוך גבוה יותר בלי לאבד מהירות וכמובן לא לגרום למנוע לנסוע בהילוך שלא מתאים למהירות, ואז להביא לשחיקת קלאץ' וכמובן צריכת דלק גבוהה יותר.

 

5. לפני שבוע קניתי 2 צמיגים חדשים לאוטו ובוצע איזון גלגלים ובאמת שאני מרוצה, אבל אמרו לי שבגלל שהחלפתי אני אצטרך לעשות כיוון פרונט כי אם לא, הם ילכו מהר.

עכשיו, שמתי לב שהצמיגים כבר 'מתקפלים' על הרצפה, לא יודע איך להסביר את זה.. כאילו שבתחתית הצמיג הוא לא יושב על הכביש אלא מקופל כזה, ואני לא רוצה לזרוק 2 צמיגים יקרים כאלה לפח תוך כמה שבועות מהיום, אז אני זקוק לכיוון פרונט? אין רעידות בנסיעה והכל בסדר!

 

6. לפני כמה שבועות קניתי סופית אגזוז ממש יפה והרכבתי אותה על האגזוז, עכשיו, האגזוז בפיאסטה הוא 'ישר' והוא נוטה למטה, ויוצא מצב שבגלל זה הגזים לא יוצאים בדיוק ישר וכמובן שהסופית עשויה מחומר מאוד זול, משחירה מלמטה, במילים אחרות, האגזוז לא בדיוק בחוץ. לא הרגשתי שום שינוי בביצועים, אז רציתי לדעת - זה שהאגזוז קצת (ממש קצת) 'חסום', יכול לפגוע ברכב?

 

תודה רבה! :lol:

אם אתה רוצה שלום, תתכונן למלחמה.

פורסם

1) אין יותר מדי על מה להתעמק, מבחינת חוק אסור להעביר לN תוך כדי נסיעה, אבל עזוב את זה חבל על הברקסים וברגע שאתה בירידה האוטו הופך להיות גוש מתכת על גלגלים ואתה תצטרך ללחוץ על הברקס כל הזמן ובסוף תגיע למצב שלא יהיו ברקסים.

וגם אין לך שליטה על הגז אם תצטרך לעשות משהו, אבל הכל יחסי בחיים כן? אם אתה רוצה תשים N אבל מומלץ זה לא.

 

2) כל הפואנטה של הורדת הילוכים לפני עצירה היא בשביל שהמנוע יבלום את הרכב ולא לאמץ את הברקסים, עדיף שתוריד הילוך הילוך.

 

3) כן.

 

4) אם פתאום אתה תשמע בום ויצא עשן והמנוע לא יעבוד אז תדע למה.

פורסם

הנתיב השמאלי משמש לעקיפה בלבד, אל תחכה שיהבהבו לך!

 

1. מכל הבחינות נסיעה בהילוך לא משולב זה גרוע, מבחינת המנוע, הגיר, תתפלא אבל גם צריכת הדלק. דובר על זה המון בפורום.

2. את הבלימה הסופית אפשר לעשות אחרי שהאטת בלי גז בהילוך שלישי. בירידות עדיף לשלב גם שני.

3. מבחינת המנוע - אין הבדל, זה כמו לעמוד ברמזור.

4. עדיף לצבור מהירות לפני שמתחיל שיפוע רציני של העליה ולשמר אותה בעזרת ההילוך המתאים. משיכת סל"ד לא פוגעת בקלאץ'. הגזמה בעניין תפגע במנוע. קשה להגיד בלי מד סל"ד ובהתכתבות עד כמה למשוך, אבל סל"ד בינוני-גבוה לא מזיק למנוע, זה המצב הרצוי בעליות. בעיטה בגז מגבירה מאוד את צריכת הדלק ולא תמיד משפרת את המצב.

5. אם בצמיגים הישנים היתה שחיקה לא אחידה, נשמע שבאמת צריך לבצע כוון פרונט, ויפה שעה אחת קודם.

6. המלצה חמה: ותר על הסופית!

אתה חונק את המנוע ולא משפר את מצבך בעליות. אבל יותר מזה: אם קצה האגזוז מכוון כלפי מטה, סופית בכוון אחר עלולה להביא לחדירת גזים רעילים לתא הנוסעים במיוחד בעמידה ברמזור. פשוט ותר על הסופית!

פורסם

בנוסף למה שנכתב מעליי, בעניין הצמיגים - לחץ אוויר בדקת? אתה יודע כמה אתה צריך לשים?

כיוון פרונט לא קשור להחלפת צמיגים, אבל לרכב ישן לא יזיק, כי עם השנים הוא יוצא מכיוון ואז זה פוגע בהתנהגות ומקצר את חיי הצמיגים, אבל זה לא משהו שתראה בעין (אלא אם כן המצב חמור) ואין לזה קשר לזה שהצמיגים "מתקפלים" (אולי חסר לך אוויר?)

בקשר לניוטרלים וקלאצ'ים - נשמע שאתה לא ממש סגור על איך עובד העסק, ממליץ לך לחפור קצת בפורום.

בגדול הקלאץ' מפריד בין המנוע לתיבת ההילוכים, כשהוא תקין - הוא לא יחליק בשום מצב, לא בעליות ולא בסל"ד גבוה!

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

1. אביך ודודך צודקים. בנסיעה בניוטרל או בקלאץ' לחוץ אתה מפסיד חלק מאמצעי השליטה ברכב, שלא לדבר על בזבוז דלק.

2. הסתייעות בבלימת מנוע טובה מכמה סיבות - האחת היא שליטה יותר טובה ברכב (אם אתה בהילוך נמוך הרכב יואט על ידי המנוע), וכן תחסוך התחממות ושחיקת הבלמים - מה שתורם לבטיחות. כמובן במחיר מסויים של שחיקת הקלאץ' - אבל היתרון הבטיחותי מגמד את הבעיה האחרונה .

3. אתה מבלבל בין "משחק" בידית ההילוכים לבין החלפת הילוכים. כל עוד הקלאץ' לחוץ המנוע מנותק מהגלגלים, וה גם המצב כאשר אתה בניטורל.

4. בישראל נוהגים בנתיב הימני, עוברים לשמאלי רק לצורך עקיפה. אם אתה מקבל הבהובים סימן שאתה נוהג לא נכון, וההבהוב הבא יכול בהחלט להגיע משוטר שיתן לך דו"ח (ובצדק). אם אתה מאוהב בנהיגה משמאל עבור לאנגליה או יפאן. את התנהגות הרכב בעליה יהיה עליך ללמוד מהנסיון. מכל מקום - אם הרכב שלך כבר לא כל כך חזק (סוף סוף מדובר ברכב לא ספורטיבי ובן 16-17) הרגע, סע לאט ותן לאחרים לעקוף אותך. עם הזמן תקבל את התחושה של השימוש הנכון ברכב, כולל ניצול נכון של כוחו בעליות.

5. גש בהקדם לתחנת דלק ונפח את הצמיגים ללחץ המומלץ על ידי היצרן (בדוק בספר הרכב או בלוחיות המוצמדות בד"כ לקורה B ליד מושב הנהג). בצע פעולה זו כל שבוע-שבועיים. אם אתה חש שההגה "מושך" גש לבדוק את כיוון הפרונט במוסך המתמחה בכך.

6. למה להבליט את החלק הכי מכוער ברכב? וותר על הסופית.

 

סע בזהירות!

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני כותב את זה באדום, כי זה סופי, מוחלט, חלוט ולא נתון לויכוח:

 

לא צריך להשתמש במנוע כדי לבלום את הרכב. רכב בולמים עם הבלמים









בבלימת מנוע משתמשים כאשר בוחרים הילוך נמוך בירידה, באופן ששומר על מהירות (כמעט) קבועה, ולא מצריך שימוש רציףבבלמים.

הילוכים יש להוריד עם האטת הרכב, על מנת לשמור את המנוע בסל"ד שיוכל לאפשר המשך תנועה קדימה, בעת הצורך, לא על מנת להאט את הרכב ע"י שימוש בקלאץ'.

 

למה לא להשתמש בקלאץ?

כי אין סיבה למה כן...

הבלמים (כשהם תקינים) מספקים כוח בלימה עדיף, נשלט יותר, ושחיקה שלהם זולה בהרבה.

 

אם מישהו רוצה להתווכח עם הכתוב למעלה, שיביא מובאות ממקורות מוסמכים/מקצועיים (ולא, זה לא כולל את המורה לנהיגה, זה כולל רק אנשים שאשכרה מוסמכים להדריך נהיגה נכונה).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

5.

עכשיו, שמתי לב שהצמיגים כבר 'מתקפלים' על הרצפה, לא יודע איך להסביר את זה.. כאילו שבתחתית הצמיג הוא לא יושב על הכביש אלא מקופל כזה,

 

נשמע כמו חוסר קיצוני באוויר.

זה מצב מאוד מסוכן, כי מבנה הצמיג נחלש והוא עלול להתפוצץ, שלא לדבר על אובדן אחיזה ושליטה.

 

בדוק לחץ אויר!

 

אם הוא תקין... נו, אתה חולמת...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אני כותב את זה באדום, כי זה סופי, מוחלט, חלוט ולא נתון לויכוח:

 

לא צריך להשתמש במנוע כדי לבלום את הרכב. רכב בולמים עם הבלמים









בבלימת מנוע משתמשים כאשר בוחרים הילוך נמוך בירידה, באופן ששומר על מהירות (כמעט) קבועה, ולא מצריך שימוש רציףבבלמים.

הילוכים יש להוריד עם האטת הרכב, על מנת לשמור את המנוע בסל"ד שיוכל לאפשר המשך תנועה קדימה, בעת הצורך, לא על מנת להאט את הרכב ע"י שימוש בקלאץ'.

 

 

הבחור דיבר על ירידות ממושכות, ובדיוק כפי שכתבת במצב זה שימוש בבלימת המנוע תורם לבטיחות (מניעת התחממות הבלמים ואבדן יעילותם). לגבי חלקו השני של סעיף 2 - אני לא בטוח שפות"ש מודע לצורך בתכנון הנהיגה כמה צעדים מראש שתורם הן לבטיחות והן למניעת שחיקת מכלולים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
היי חבר'ה, אני נהג חדש, מחזיק ברישיון נהיגה מזה 5 חודשים.

קניתי רכב מזמן, ביטחתי אותו, אני נוהג בו ואני ממש אוהב לנהוג. לא מפספס הזדמנויות לנהוג, מבלה הרבה בקרים \ ערבים (מהשורש לילה :-P ) בכל מיני מקומות יפים בצפון הארץ.

 

 

2. יש לנו ירידות בעיר, שהמהירות המותרת שם היא קצת יותר מהמהירות המותרת בעירוני, אני נוהג שם בהילוך רביעי בדר"כ, נגיד אני רואה רמזור מקדימה, שכבר מהבהב\אדום, אני מתחיל לבלום בהדרגה, אני צריך להוריד הילוך הילוך? ללחוץ קלאץ', להוריד לשלישי, לשלב אותו, שוב ללחוץ על הקלאץ' לשלב לשני עד שאני מגיע לרכב מקדימה ואז אני פשוט מעביר לניוטרל ועוזב את הקלאץ'? או שפשוט אפשר לשלב לשלישי ומשם קלאץ' וברקס עד עצירה מלאה?

כי הרי אני נעזר בבלימת מנוע, אם אני עם קלאץ' לחוץ ב60 קמ"ש זה לא מטיל את כל הבלימה על הבלמים ושוחק אותם יותר מהר?

 

תודה רבה! :lol:

 

אני כותב את זה באדום, כי זה סופי, מוחלט, חלוט ולא נתון לויכוח:

 

לא צריך להשתמש במנוע כדי לבלום את הרכב. רכב בולמים עם הבלמים









בבלימת מנוע משתמשים כאשר בוחרים הילוך נמוך בירידה, באופן ששומר על מהירות (כמעט) קבועה, ולא מצריך שימוש רציףבבלמים.

הילוכים יש להוריד עם האטת הרכב, על מנת לשמור את המנוע בסל"ד שיוכל לאפשר המשך תנועה קדימה, בעת הצורך, לא על מנת להאט את הרכב ע"י שימוש בקלאץ'.

 

למה לא להשתמש בקלאץ?

כי אין סיבה למה כן...

הבלמים (כשהם תקינים) מספקים כוח בלימה עדיף, נשלט יותר, ושחיקה שלהם זולה בהרבה.

 

אם מישהו רוצה להתווכח עם הכתוב למעלה, שיביא מובאות ממקורות מוסמכים/מקצועיים (ולא, זה לא כולל את המורה לנהיגה, זה כולל רק אנשים שאשכרה מוסמכים להדריך נהיגה נכונה).

 

אתה נותן לי אזהרה או לא יודע מה זה כי אמרתי לו שישתמש במנוע בשביל לבלום את הרכב בירידות?

אתה ממליץ לו לא להשתמש בכוח של המנוע בשביל לבלום את הרכב בירידות?

שהוא יעוף מצוק כי אין לו בלמים...

פורסם

יש לי רכב ידני, בובה של רכב, פורד פיאסטה שנת 97, הבעיה היחידה שבעליות אני עגלה, ובדר"כ אני "מלך הנתיב השמאלי" עד שמגיעים לעליה, שם אני מקבל הרבה הבהובים וחוזר לנתיב הימני.

זה לא טוב. הנתיב השמאלי הוא לא נתיב "מהיר." הוא נתיב לעקיפה. כל עוד אין לך סיבה להיות בנתיב שהוא לא הימני, אין סיבה שתהיה שם. אם אתה מהיר יותר מזרם התנועה בנתיב הימני, ועוד בפיאסטה ישנה, אתה צריך לשאול את עצמך האם אתה לא מהיר מדי.

 

אפשר להתדרדר בניוטרל בירידה? אני עושה את זה רק כשאני מחוץ לעיר, כשאני רואה את הירידה ורואה לטווח יחסית ארוך מה הולך מקדימה, ללחוץ קלאץ' לשים בניוטרל ולפמפם ברקס במקרה הצורך וכמובן לשלב להילוך המתאים ברגע של התיישרות.

 

זה מסוכן. הרעיון בירידה, במישור ובכל מקום אחר בכביש הוא להשתמש בבלמים כדי להוריד מהירות, ולהשתמש בהילוכים כדי לשמור על המהירות (או כדי להאיץ). לכן, בירידה, עליך להוריד מהירות עם הבלמים, ואחר כך לקבוע את הרכב בהילוך המתאים כדי לשמור על המהירות.

 

אבל איזה הילוך הוא מתאים? בהילוך המתאים בירידה, הרכב מתנהג כמו בישורת, כך שלמרות שאתה בירידה, תצטרך ללחוץ על הגז כדי לשמור על הרכב במהירות קבועה. אם תעזוב את הרכב, הרכב יתחיל להאט (למרות שאתה בירידה).

 

2. יש לנו ירידות בעיר, שהמהירות המותרת שם היא קצת יותר מהמהירות המותרת בעירוני, אני נוהג שם בהילוך רביעי בדר"כ, נגיד אני רואה רמזור מקדימה, שכבר מהבהב\אדום, אני מתחיל לבלום בהדרגה, אני צריך להוריד הילוך הילוך?

 

כן, ולא. הבלמים יכולים להאט את הרכב לבד. כמו שאמרנו, השיטה היא להשתמש בבלמים כדי להוריד מהירות, ובהילוכים כדי לשמור על המהירות. באנגלית אומרים: "Brakes to slow, Gears to go."

 

אבל, אתה כן צריך להוריד הילוכים בעדינות כדי שתוכל להאיץ אם תצטרך. אתה לא צריך להוריד הילוכים מוקדם כדי להשיג בלימת מנוע חזקה - רק מספיק כדי שיהיה כוח זמין מהמנוע.

 

3. קלאץ' לחוץ והילוך סרק - אותו דבר? יעני, המנוע באותו מצב בשניהם?

 

לא. כשאתה עומד עם קלאץ' לחוץ אתה מפעיל לחץ (זניח לחלוטין) על מיסב הלחץ. אבל, כשאתה עומד במקום עם הילוך ראשון משולב וקלאץ' לחוץ, אתה יכול להאיץ ולברוח מסכנה מאחורה יותר בקלות.

 

בכל פעם שאתה עוצר ברמזור, תמרור, בקצה טור מכוניות וכדומה, תמיד תאט מוקדם ואם אין מכוניות מאחוריך, תעצור מוקדם ותשאיר לעצמך מקום מלפנים. תביט במראה ועד שלא עוצרות מאחוריך מכונית או שניים, תישאר בהילוך משולב.

 

4. כמו שכתבתי למעלה - בעליות אני זקנה. בדר"כ אני לא רוצה להישאר מאחור ואני מוריד הילוך ונותן גז חזק ושומע את המנוע צורח, בגלל שאין ברכב מד סל"ד (אני אתקין בחודשים הקרובים, מחפש עכשיו דוגמא טובה).

 

בלי מד סל"ד, בעליה עדיף לך למשוך את המנוע עד למהירות (סל"ד) גבוהה יותר בכל הילוך, מאשר להעביר הילוך ולהביא את הרכב למהירות שבה הוא לא "סוחב." מהירות סיבוב נמוכה, בעיקר תחת עומס, גורמת בלאי מוגבר לגל הארכובה.

 

5. לפני שבוע קניתי 2 צמיגים חדשים לאוטו ובוצע איזון גלגלים ובאמת שאני מרוצה, אבל אמרו לי שבגלל שהחלפתי אני אצטרך לעשות כיוון פרונט כי אם לא, הם ילכו מהר.

עכשיו, שמתי לב שהצמיגים כבר 'מתקפלים' על הרצפה, לא יודע איך להסביר את זה.. כאילו שבתחתית הצמיג הוא לא יושב על הכביש אלא מקופל כזה, ואני לא רוצה לזרוק 2 צמיגים יקרים כאלה לפח תוך כמה שבועות מהיום.

 

כיוון פרונט ואיזון מומלץ לעשות בכל מקרה, ולבדוק אותו פעם בשנה לפחות. אבל הבעיה שלך לא נשמעת כמו בעיה בכיוון המתלה (אפילו שלא אומר שלא צריך לעשות כיוון!) אלא בעיה של לחץ אויר נמוך מאוד. בדוק לחץ אויר, ובדוק שוב כל שבוע, מקסימום שבועיים!

 

6. לפני כמה שבועות קניתי סופית אגזוז ממש יפה והרכבתי אותה על האגזוז, עכשיו, האגזוז בפיאסטה הוא 'ישר' והוא נוטה למטה, ויוצא מצב שבגלל זה הגזים לא יוצאים בדיוק ישר וכמובן שהסופית עשויה מחומר מאוד זול, משחירה מלמטה, במילים אחרות, האגזוז לא בדיוק בחוץ.

 

נראה לי שהסופית הזאת לא תורמת כלום, ואפילו רק מזיקה. זה אגב נכון לרוב ה"שיפורים" הזולים והקלים שנהגים עושים ברכבים שלהם.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
אתה נותן לי אזהרה או לא יודע מה זה כי אמרתי לו שישתמש במנוע בשביל לבלום את הרכב בירידות?

אתה ממליץ לו לא להשתמש בכוח של המנוע בשביל לבלום את הרכב בירידות?

שהוא יעוף מצוק כי אין לו בלמים...

 

 

הוא יעוף מצוק כי הילוכים בחיים לא יצליחו לבלום את האוטו בזמן בירידות שיש לו במגדל העמק. כמו שכבר כתבו כאן, וכדאי שתפנים, עם ההילוכים שומרים על מהירות, לא בולמים מלכתחילה.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
אתה נותן לי אזהרה או לא יודע מה זה כי אמרתי לו שישתמש במנוע בשביל לבלום את הרכב בירידות?

אתה ממליץ לו לא להשתמש בכוח של המנוע בשביל לבלום את הרכב בירידות?

שהוא יעוף מצוק כי אין לו בלמים...

 

נתתי לך אזהרה כי אתה לא מבין על מה אתה כותב (כפי שהסבירו כבר אחרים, עוד יותר טוב ומדוייק ממה שאני כתבתי) ואם תמשיך תקבל עוד אחת.

 

בנושאים של בטיחות, אין חוש הומור, לא סבלנות ולא סובלנות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

סער, אני חוזר ומסביר: מורידים מהירות עם הבלמים, שומרים על המהירות עם ההילוכים.

 

הגעת לירידה? אתה בולם. אחרי שהורדת את המהירות לתחום הרצוי, אתה משלב הילוך נמוך שבו אפשר לשמר את המהירות הזו עם המצערת. עדיין, הבלימה נעשית בעזרת הבלמים!

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

חבר'ס, תודה רבה על התשובות, באמת שלמדתי עוד ועוד!

בקשר לנתיב השמאלי, כמו שכתבתי קודם, אני נוסע בו הרבה על מנת לעקוף. בדר"כ נוסע יותר מהר מהזרם (110 קמ"ש בממוצע) פשוט כשמגיעים לעליות אני מאבד מהירות ואלה שרוצים לעקוף מצריכים אותי לעבור לנתיב הימני. אני לא נוסע על השמאלי סתם.

 

בקשר לסופית, אין לי עניין להוריד אותה, היא דווקא יפה וגם אין לי חשק להתחיל להסתבך עם זה, אולי בעתיד.

אבל תודה רבה חברים, באמת שעזרתם לי!

אם אתה רוצה שלום, תתכונן למלחמה.

×
×
  • תוכן חדש...