Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4849 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן חברה,

אימצתי כלב קטן, מעורב, בן שנה ושלושה חודשים.

כלב חברותי מאוד ומקסים.

 

אך הבעיה מתחילה ברכושנות שלו כלפי המשחקים והעצם.

 

אם הוא מתעסק עם העצם הוא מגרגר על כל אחד שמתקרב אליו או משחק איתו.

קראתי כאן באחד השרשורים שמישהו שאימץ כלב קרה לו אותו דבר והוא לא ידע איך להתמודד.

 

בחנות שאני קונה לו את הדברים עובד מאלף והוא הסביר לי שאסור שהוא יגרגר ואם זה קורה להפוך אותו על הגב ולקחת לו את העצם ולהרגיע אותו.

 

מה שקרה כרגע עשיתי את זה כמה פעמים.

בפעם הראשונה לא לקחתי את העצם אלה רק בפעם השלישית.

 

אז הכלב נרתע ממני וגרגר בכל פעם שהתקרבתי אליו.

עכשיו הוא טיפה נרגע, ולמעשה לא החזרתי לו את העצם.

 

האם זה טבעי שהוא נרתע ממני אחרי ש"גברתי" עליו? אמנם הוא עכשיו נרגע אבל אני לא יודע איך להמשיך מכאן.

 

אסור לתת לו לגרגר על אנשים בבית.

עצות?

תמיר.

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

קיבלת עצה דפוקה שמבוססת על תזות אילוף שהוכחו כשגויות, ואפילו וייתכן ויש מי שיודע לעשות זאת באופן אפקטיבי, אסור לבצע "תרגילים" כאלה ע"י מי שאיננו מיומן.

 

ולהלן התוצאה - הכלב חושש ממך כל הזמן.

 

עם זאת, נכון שלא מקובל שהכלב יגרגר עליך (או על מישהו אחר).

אני בהחלט מציע להתייעץ עם מאלף מקצועי, אבל לא כזה שעונה לכוח עם יותר כוח.

אין לי המלצה קונקרטית, אבל בפורום כלבים בתפוז תוכל למצוא המלצות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אהלן חברה,

אימצתי כלב קטן, מעורב, בן שנה ושלושה חודשים.

כלב חברותי מאוד ומקסים.

 

אך הבעיה מתחילה ברכושנות שלו כלפי המשחקים והעצם.

 

אם הוא מתעסק עם העצם הוא מגרגר על כל אחד שמתקרב אליו או משחק איתו.

קראתי כאן באחד השרשורים שמישהו שאימץ כלב קרה לו אותו דבר והוא לא ידע איך להתמודד.

 

בחנות שאני קונה לו את הדברים עובד מאלף והוא הסביר לי שאסור שהוא יגרגר ואם זה קורה להפוך אותו על הגב ולקחת לו את העצם ולהרגיע אותו.

 

מה שקרה כרגע עשיתי את זה כמה פעמים.

בפעם הראשונה לא לקחתי את העצם אלה רק בפעם השלישית.

 

אז הכלב נרתע ממני וגרגר בכל פעם שהתקרבתי אליו.

עכשיו הוא טיפה נרגע, ולמעשה לא החזרתי לו את העצם.

 

האם זה טבעי שהוא נרתע ממני אחרי ש"גברתי" עליו? אמנם הוא עכשיו נרגע אבל אני לא יודע איך להמשיך מכאן.

 

אסור לתת לו לגרגר על אנשים בבית.

עצות?

 

 

אהלן!

יש משפט כזה שאומר "לקחת עצה זולה(או בחינם) מחובבן תעלה יותר מלקחת עצה ממקצוען)" ותיראה,עכשיו חלה ריגרסיה בהתנהגות הכלב וזה נהפך לפחות טוב.

 

אז כן,זה טבעי שהכלב נרתע ממך כי עשית משעה שכניראה הלחיץ אותו.

בכל מקרה,אני בעד לטפל באגרסיה בדרכים חיוביות,ללא מגע לא נעים.

טיפול שגוי באגרסיה יכולה להביא ידי מצב גרוע יותר ואף לנשיכה או התדרדרות נפשית של הכלב.

בהחלט ממליץ לדבר עם איש מקצוע,

 

אשמח לייעץ לך,

ברק דובז'ינסקי-מאלף מומחה בטיפול בבעיות התנהגות ומשמעת.

0528267348

ליום יום BMW M3-לסופ"ש מרצדס SLK

אבל בתאכלס נוסע על הונדה סיוויק חמש דלתות 2008-טוטאלוס:cry:

עכשיו בתאכלס נוסע על גולף 1.6 2009

פורסם

אני מציע לך לבדוק מס' מאלפים לפני שתבחר עם מי לעבוד. את טיב המאלף אפשר לראות לפי דרך האילוף שלו ואיך הכלב מגיב אליו. למשל כשהמאלף שלי נכנס אלינו הביתה המחזה היה דומה למה שאתה רואה ב-"לוחש לכלבים" (ללא מגע בכלב). ראיתי שהבן אדם יודע לשלוט בשפת הגוף שלו וראיתי איך הכלב מגיב.

יש לשלב בין הנחיית מבנה היררכי נכון לבין התנייה חיובית וצ'ופרים. מאלף שבוחר רק באחת מהדרכים לדעתי לא יועיל לך.

פורסם

"הלוחש לכלבים" זו תוכנית בידור וכל מה שמוצג בה לא נתמך ולעיתים סותר את כל מה שידוע היום על אילוף כלבים. בכל מקרה, מאלף נמדד ביכולת ללמד את הבעלים מה לעשות, לא ביכולת שלו לכפות התנהגות על הכלב כשהוא שם.

 

ומבנה היררכי זו תיאוריה שכבר אבד עליה הקלח. מזמן.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

כל שרשור אותו דבר.

שוב, זכותך לפעול לפי צורת אילוף שאתה מאמין בה וכו' ולטעון מה שאתה רוצה. אני לא מסכים איתך בנושא הזה. נתתי את התכנית כדוגמא להמחשה, אני לא צופה בה כלל ולא מסתמך על מה שמראים שם.

 

אגב, אשמח אם תעלה לפה קישורים למידע על שיטת האילוף שאתה דוגל בה.

פורסם

אני מאמין שרכושנות וגרגרנות זה לא בעיית התנהגות (יצר טבעי לגמרי של הכלב,גם בטבע זה ככה) אלא התנהגות בעייתית כלפי בני אדם (שימו לב למילים הדומות בצלילן אך השונות בתוכנן!)

 

יש לכלב תוקפנות משאב,הוא מגן על המשאב הכי יקר לו-העצם.

תאר לך שלך היה מיליון דולר במזוודה ומישהו היה רוצה לקחת לך אותה...?

ואם מישהו כל פעם שהוא היה מתקרב למזוודה שלך היה שם בה כסף?

 

בתוקפנות על משאב אני מתרגל כמה שיותר שאני בא בדרכי שלום לעצם ולא גונב,וכל פעם שאני בא,הופה משהו טוב קורה!!

 

אני הייתי מטפל בבעיה בכך שכל פעם שאני מתקרב לעצם אביא לו נקניק או כל דבר שווה אחר.

 

אם הוא מגן על הצלחת מזון שלו,כל פעם שאתקרב אביא לו עוד מזון.

 

צריך לעשות מודיפיקציית התנהגות!לשנות לו רגש. יש לו התניה של יד=משהו לא טוב?

מצויין נעשה לו התניה חדשה של יד=משהו כן טוב.

 

 

זה על קצה המזלג.לא דוגח ב"אילוף" באנטרנט

 

מייעץ לך לעשות את זה בעזרת איש מקצוע פן תחמיר הבעיה

ליום יום BMW M3-לסופ"ש מרצדס SLK

אבל בתאכלס נוסע על הונדה סיוויק חמש דלתות 2008-טוטאלוס:cry:

עכשיו בתאכלס נוסע על גולף 1.6 2009

פורסם
קיבלת עצה דפוקה שמבוססת על תזות אילוף שהוכחו כשגויות, ואפילו וייתכן ויש מי שיודע לעשות זאת באופן אפקטיבי, אסור לבצע "תרגילים" כאלה ע"י מי שאיננו מיומן.

 

בהנחה ולא מעורבת פה אלימות כלשהי, מה רע בעצה הזו?

 

הגורה שלי אומנם לא רכושנית, אבל היד שלי נהייתה "שק האגרוף" לשיניים שלה לאחרונה. אני נוקט בשיטה הנ"ל ללא שום אלימות(מכות קטנות/סטירות/"כאפות" ממש לא בבית ספרנו) ומסתבר שהיא מתחילה לעבוד לא רע.

 

רכושנות זה דבר רע, אפלו רע מאוד. זה לא דבר שהוא בלתי ניתן לטיפול, אבל בהחלט חייבים לעקור אותו מהשורש.

פורסם

אין שיטה אחת שהיא נכונה וזו הבעיה הכי גדולה.

עם כלב אחד צריך לעבוד בצורה אחת ועם כלב שני בצורה שונה לחלוטין. הכל תלוי ברמה של בעיית ההתנהגות (כמה היא חמורה ועד כמה חמור הכלב מגיב) ובכלב עצמו. (מה שנקרא "כלב רך" או "כלב קשה").

 

בגדול, אני מאמין גדול של היררכיה. (ולא, אני לא מעריץ גדול של סיזר).

בשורה התחתונה כלב זו חיית להקה. ובלהקה יש היררכיה מאוד ברורה.

אז אם אני כאלפא, רוצה עכשיו לקחת את העצם, זה מה שיקרה!

לכלבה שלי לא התניתי מצב שבו אני נותן לה משהו תמורת משהו. (לא במקרה הזה של לקיחת חפצים לפחות).

היא פשוט יודעת מספיק טוב את המקום ההיררכי שלה בבית.

 

גם אני לא דוגל באילוף/לימוד נהיגה/טיפים בסקס באינטרנט.

אין תחליף למפגש עם מאלף!

אבל אני כן יכול להגיד לך משהו אחד (לפותח השרשור),

בקלות רבה ומבלי שבכלל תשים לב לזה, ההתנהגות הזו יכולה להסלים לרמות לא נעימות!

כבר יצא לי להתקל במקרים שבהם הבעלים התמהמהו בלקיחת מאלף והמצב הגיע לרמה גבוהה מאוד של רכושנות/דומיננטיות כלפי חפצים. (כולל שלט של טלוויזיה שבמקרה נמצא ליד הרגל של הכלב. תאר לך מה זה להיות תקוע מול אלן דג'נרס בגלל הכלב!!)

לכן, משהו חייב להשתנות ורצוי כמה שיותר מהר!

 

עודד.

מאלף כלבים בדימוס. :wink:

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

פורסם
כל שרשור אותו דבר.

שוב, זכותך לפעול לפי צורת אילוף שאתה מאמין בה וכו' ולטעון מה שאתה רוצה. אני לא מסכים איתך בנושא הזה.

 

יש דברים שהם עניין של דעה ויש דברים שהם עניין של ידיעה.

המחקרים בתחום כבר הראו, תאוריית הדומיננטיות נעדרת בסיס אמפירי. זו עובדה מדעית.

 

אין היררכיה ברורה, לא אצל זאבים ובוודאי שלא אצל כלבים, שעברו ביות לפני אלפי שנים.

אין זאב אלפא, שהוא ראשון בכל ובהכל והפרשנות שנותנים להתנהגות כלבים, על בסיס תיאוריית ההיררכיה - שגויה מיסודה.

 

עכשיו אפשר לבחור אם להשאר מקובע על הסברים חסרי ביסוס או ללמוד את המידע (הכבר לא כל כך) חדש ולהתקדם.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
יש דברים שהם עניין של דעה ויש דברים שהם עניין של ידיעה.

המחקרים בתחום כבר הראו, תאוריית הדומיננטיות נעדרת בסיס אמפירי. זו עובדה מדעית.

 

אין היררכיה ברורה, לא אצל זאבים ובוודאי שלא אצל כלבים, שעברו ביות לפני אלפי שנים.

אין זאב אלפא, שהוא ראשון בכל ובהכל והפרשנות שנותנים להתנהגות כלבים, על בסיס תיאוריית ההיררכיה - שגויה מיסודה.

 

עכשיו אפשר לבחור אם להשאר מקובע על הסברים חסרי ביסוס או ללמוד את המידע (הכבר לא כל כך) חדש ולהתקדם.

 

היררכיה או לא, ישנם גזעים חזקים בעלי מזג חזק, שחייבים לדעת שאתה מעליהם - לא משנה איך תסובב את זה. אילוף פינצ'ר לא זהה לאילוף פיטבול ולא משנה באיזו תאוריה אתה מאמין (אני לומד זאת על בשרי ברגעים אלו ממש).

 

זה נכון שיותר מדי מתייחסים לעניין של ההיררכיה וזה כבר נדוש, אבל דבר אחד חייב להיות ברור - כאשר אתה מגדל כלב חזק, שניכם צריכים לדעת שאתה הבעלים ולא ההפך.

פורסם

אתה קצת מבלבל בין גישה לאילוף לבין התיאוריה שעליה היא מתבססת.

 

טכניקה יכולה להיות אפקטיבית למרות שהיא מבוססת על תיאוריה לא נכונה. כלומר, זה יכול לעבוד, אבל לא בגלל הסיבה שחושבים שזה עובד. הבעיה היא, כמובן, שברגע שאין תימוך אמפירי לטכניקה, יכול להיות שיש טכניקה אחרת, מבוססת על תיאוריה נכונה יותר, שתעבוד יותר טוב.

 

אבל העובדה היא עובדה, תיאוריית הדומיננטיות כהסבר לתנהגות כלבים, שהתבססה על תצפיות על זאבים בשבי, לא נכונה, לא לכלבים ולא לזאבים. ההסתכלות על התנהגות הכלב כמאבק תמידי על מדרג בלהקה - שגוי.

כלבים לא תופסים כך את העולם ולא מתנהגים בהתאם לתיאוריה הזו. הם לא ממפים את האנשים והחיות בסביבתם במונחים של מדרג ולא רבים על מקומם באותו מדרג דימיוני, תוך הסתמכות על אגרסיביות.

 

זה לא משנה את כלל התנהגותם אם אתה מאכיל אותם קודם או אחר כך, אם הם הולכים לפניך או אחריך ושאר הטכניקות שנגזרות מהתיאוריה.

יש תיאוריות אחרות לגבי הפסיכולוגיה של הכלב, שבאות מאסכולות שונות (ביולוגיה, התנהגות כלבים וכו') אבל דבר אחד בטוח, כלבים כן לומדים מהתניות. אם לומדים לעבוד נכון עם התניות, הכלב ילמד.

 

הנה קישור: http://www.apdt.com/petowners/choose/dominance.aspx

 

מאמרים אקדמיים אפשר למצוא בגוגל.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
היררכיה או לא, ישנם גזעים חזקים בעלי מזג חזק, שחייבים לדעת שאתה מעליהם - לא משנה איך תסובב את זה. אילוף פינצ'ר לא זהה לאילוף פיטבול ולא משנה באיזו תאוריה אתה מאמין (אני לומד זאת על בשרי ברגעים אלו ממש).

 

זה נכון שיותר מדי מתייחסים לעניין של ההיררכיה וזה כבר נדוש, אבל דבר אחד חייב להיות ברור - כאשר אתה מגדל כלב חזק, שניכם צריכים לדעת שאתה הבעלים ולא ההפך.

 

תראה, אתה לא צריך לספר לי, אני מגדל פינצ'רית ורועה אוסטרלית, וגדלתי גם כלב רוח וגם בוקסרים (וגם חתולים). כל כלב, עולם אחר. כל כלב והחיזוקים שמתאימים לו (ואני יכול לאמר לך שמיניסיוני הדל, אין הררכיה ברורה בין החיות השונות, בטח לא כזו שמבוססת על כוח גופני).

 

לא יודע מה זה "אופי חזק" גם כן.

לוויפט שהיה לי היתה נטייה מאוד חזקה לרדוף אחרי מה שקטן ורץ. לעצור אותו, אם לא היה על רצועה, היה מאוד קשה. זה אומר שהיה לו "אופי חזק"?

 

לפינצ'רית שלי יש נטייה לראות בדיוק מתי אתה לא מסתכל וללכת לאכול אוכל של חתולי רחוב. לא משנה כמה פעמים תתפוס אותה ותעניש, היא תמשיך. היא העלתה את היכולת לשים לב מתי אתה לא שם לב לדרגת אומנות. זה אומר "אופי חזק"?

 

כלב לא צריך לדעת אם הוא מעליך או מתחתיך, הוא צריך לעשות מה שתורה לו לעשות. בשביל זה הוא צריך קודם כל לדעת מה אתה רוצה ודבר שני, שיישתלם לו לעשות כן.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אופי חזק הוא אופי דומיננטי - אם אני לא אבין זאת אחרת, אני הבוס.

 

הכלב חייב לדעת שהוא מתחתייך ושהוא לא יכול לעשות כל מה שהוא חפץ בו.

 

אני מבין את הגישה שלך ופשוט מנסה להשלים אותך: כלב אכן עובד מצויין עם התניות, אבל בנוסף אליהן, חייבים להראות לו את הדרך.

 

אתה לא רוצה להיות במיטה עם פיטבול 30 ק"ג ושהוא יחשוב שהוא יכול לעלות עלייך, "לכפכף" אותך ולנשוך אותך באף (זו הדוגמא הכי טובה שעולה לי כרגע לראש, אבל כרגע מדובר רק בכעשרה קילוגרמים:)).


×
×
  • תוכן חדש...