Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4902 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,סיפור קצר שקרה לי עכשיו עם אופטיקנה בכ"ס בקניון G.

אתמול הלכתי לאופטיקנה לרכוש 4 קופסאות של עדשות,עלות של 129 ש"ח לקופסא,אחת הייתה להן במלאי ו3 הם מזמינים(בדרך כלל יש במלאי בחנות)

היום נכנסתי לBUY2 וראיתי שיש קופון לאופטיקה הלפרין 92 ש"ח לקופסא לעדשות מאותו סוג שאני משתמש.

התקשרתי לאופטיקנה במטרה לבטל את הרכישה ל3 קופסאות שצריכות להגיע,להפתעתי נאמר לי שאני צריך לשלם עמלת ביטול על סך של 100 ש"ח ובהתחלה בכלל לא הסיכמו לזכות אותו באשראי רצו לתת לי זיכוי בחנות.

העדשות שהזמנתי הן לא הזמנה מיוחדת,אין לי מספר מיוחד או צילינדר,פשוט לא היה במלאי.

חשוב לציין שעוד לא קיבלתי בכלל את המוצר שרציתי לבטל,והמוצר בכלל לא הגיע לחנות,ספק אם יצא משערי מחסן היבואן

פשוט המוכר בחנות לא הסכים לבטל את העסקה.

בסופו של דבר המוכר בחנות הציע לתת לי עוד קופסא במחיר ששילמתי,למרות שזה עדיין יוצא יותר יקר אם הייתי קונה בהלפרין,הסכמתי לעסקה כי אם הייתי משלם את הקנס כבר זה לא היה משתלם לי.

אופטיקנה עוברים על חוקים,וגם נראה כי לא ממש איכפת להם.

אני הפסדתי פה כמה עשרות שקלים,אופטיקנה הפסידו פה לקוח,רק אני לבד במשפחה שלי מוציא כמה אלפים בכל שנה על אופטיקה.

למי אפשר לפנות בנושא זה? יש חוקים במדינה שצריכים לכבד אותם ומי שלא מכבד אותם צריך להענש,במיוחד שזו חברה גדולה שרומסת צרכנים חסרי אונים.

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם

תבדוק באמת את החוק והאם אתה צודק. אתה יכול לפנות למשל לאמון הציבור, אתה יכול לפרסם את הסיפור שלך על ה"וול" של אופטיקנה בפייסבוק, אתה יכול לשלוח מייל לעתונאי צרכנות (שים ב CC את המייל של אופטיקנה), אלו כמה דוגמאות.

רק אל תשכח לוודא את טענותיך לפני שאתה מפרסם זאת, שלא יתבעו אותך על הוצאת דיבה.

 

פורסם

לא הבנתי.

 

נכנסת לחנות, השלמת עסקה, שילמת - למה שיבטלו לך?

 

אתה הולך לסופר, קונה 4 מילקי, יוצא, רואה בסופר ליד יש יותר בזול, חוזר, מבקש להחזיר ולקבל את הכסף בחזרה - ייתנו לך?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אני לא חייב דין וחשבון למה אני מבטל עסקה,ולא מדובר בכמה שקלים מדובר במאות שקלים אז כן אני יבטל עסקה במקום שבו מוכרים לי מוצר בכמעט פי 2 מחיר.

עמלה של ביטול עסקה צריכה להיות 5% או 100 ש"ח הנמוך מבניהם!

falou הדוגמא שנתת לא תופסת כי את המוצר לא קיבלתי במלואו,ומזון זה משהו אחר וגם סכום העסקה צריכה להיות מעל 50 ש"ח.

וכן אני מכיר את הזכויות שלי טוב מאוד,הם חייבים לזכות לי את האשראי וזיכוי בחנות זה לא תקין,וה100 ש"ח היו צריכים להיות 25 ש"ח שהם 5% מסכום העסקה.

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם

על פי חוק אתה צודק בהחלט ומגיע לך החזר כספי (תוך קיזוז קנס כמו שציינת)

 

אופטיקנה מנקודת מבטי הם רשת לא נחמדה.

כשחברה שלי קיבלה מהצבא וואוצ'ר למשקפי ראיה חינם מאופטיקנה ידעתי שזה כולל עדשות הכי פשוטות שקיימות + מסגרת בשווי עד 300 ש"ח.

אבל לא דימיינתי כמה כסף הם מצפים לעשות על הגב של החיילים המסכנים שלא מבינים דבר וחצי דבר באופטיקה.

המוכרת הראתה לחברה שלי מגירה קטנטנה עם מסגרות שיכולות להיכנס בתקציב, כל דבר אחר בתוספת תשלום.

העדשות הם עדשות 1.5 ללא ציפויים - ומשכנעים את החיילים להוסיף את הציפויים ולשדרג את העדשות.

המחיר שביקשו עבור תוספת ציפוי אנטירפלקס היה קרוב ל-400 ש"ח (!!!)

אחרי שצחקתי בקול רם, המוכרת אמרה שהיא יכולה להפחית את האחריות ל-12 חודשים במקום 24 וזה יפחית את המחיר לסביבות 300. מיותר לציין שלא הייתי מוכן להוציא את הסכום הזה עבור הציפוי בלבד.

 

רק לשם השוואה - ברשת בה אני עובד, המחיר למסגרת + עדשות + ציפויים הוא 300 ש"ח, כמו עלות הציפוי בלבד לשיטת אופטיקנה.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם

במוסף "ממון" של עיתון ידיעות אחרונות המתפרסם מידי יום שישי יש מדור משפטי שבו מתפרסמת סוגיה משפטית צרכנית ואיך ביהמ"ש פתר אותה לבסוף.

היה מקרה דומה לשלך לפני כשבועיים-שלושה: פלוני הזמין פרקט מחנות כלשהי. לוחות הפרקט לא היו בארץ והחנות פנתה ליצרן בחו"ל ע"מ לייבאם לכאן מיד עם ביצוע ההזמנה. בשלב מסויים נאלץ פלוני לבטל את ההזמנה מסיבותיו שלו עוד בטרם קיבל את הסחורה, וביקש לקבל את כספו בחזרה.

החנות סירבה להחזיר לו את כספו בטענה שהסחורה כבר הגיעה ארצה וכי הוא אמור לקבל אותה תוך ימים ספורים.

הסוגיה הגיעה לפתחו של ביהמ"ש, שפסק שהחנות חייבת להשיב לפלוני את כספו. הנימוק לכך היה שלוחות הפרקט לא נחתכו במידה מיוחדת עבור פלוני וממילא החנות יכולה למצוא לקוח אחר שירכוש אותם ממנה.

לדעתי זהו הדין גם במקרה שלך.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

falou הדוגמא שנתת לא תופסת כי את המוצר לא קיבלתי במלואו

 

פיספסתי את זה שלא רצית החזר, אלא על העדשות שלא אספת. אני לא בטוח שעדשות, כמו תרופות, אפשר להחזיר.

בכל מקרה, הם יכולים לחייב אותך ב-5% מסכום העסקה + עלות האשראי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
במוסף "ממון" של עיתון ידיעות אחרונות המתפרסם מידי יום שישי יש מדור משפטי שבו מתפרסמת סוגיה משפטית צרכנית ואיך ביהמ"ש פתר אותה לבסוף.

היה מקרה דומה לשלך לפני כשבועיים-שלושה: פלוני הזמין פרקט מחנות כלשהי. לוחות הפרקט לא היו בארץ והחנות פנתה ליצרן בחו"ל ע"מ לייבאם לכאן מיד עם ביצוע ההזמנה. בשלב מסויים נאלץ פלוני לבטל את ההזמנה מסיבותיו שלו עוד בטרם קיבל את הסחורה, וביקש לקבל את כספו בחזרה.

החנות סירבה להחזיר לו את כספו בטענה שהסחורה כבר הגיעה ארצה וכי הוא אמור לקבל אותה תוך ימים ספורים.

הסוגיה הגיעה לפתחו של ביהמ"ש, שפסק שהחנות חייבת להשיב לפלוני את כספו. הנימוק לכך היה שלוחות הפרקט לא נחתכו במידה מיוחדת עבור פלוני וממילא החנות יכולה למצוא לקוח אחר שירכוש אותם ממנה.

לדעתי זהו הדין גם במקרה שלך.

 

גם אני עוקב אחר "שיפוט מהיר" ולמיטב זכרוני נימוק עיקרי אחר של בית המשפט היה שהלקוח הזמין את הפרקט מתוך דוגמאות שראה בחנות, ושבעל החנות מציע ללקוחות, ושאת הלקוח לא אמור לעניין אם המוצר נמצא במלאי או לא, או מה נדרש מבעל החנות כדי לספק את הסחורה שמכר.

 

רלוונטי גם לגבי התקרית של פותח השרשור עם אופטיקנה.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם

מוזר שרשת מתנהלת כך

שיחה קלה לחברת האשראי וכל הכסף אצלך

קרה לי כמה פעמים בחנויות בגדים פרטיות, בלי ויכוחים ובלי כלום, משאיר את הפריטים בחנות, מתקשר וזהו

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

מתן, אתה בהחלט צודק. וכמו שכתבת, המקרה ההוא דומה מאוד למקרה של פותח השרשור: זה ממש לא מעניין אותו שהחנות פותחת הזמנה מחו"ל עבור העדשות שלו, כל זמן שהן לא עברו התאמה כלשהי שרלבנטית רק עבורו. תמיד יהיה אפשר למכור אותן ללקוח אחר.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

falou, ניתן להחזיר עדשות כל עוד לא כותבים כלום על האריזה ולא פותחים אותה

 

מדובר במספרים שהם "סטנדרט" ולכן אין שום בעיה להחזיר.

 

וכן, אם אני קונה בסופר 4 מילקי ורוצה להחזיר אחרי דקה כי ראיתי זול יותר - מותר לי.

 

----עריכה------ שמתי לב שלא שמת לב לפרטים :)

 

אני הייתי קונה שנים באופטיקנה עדשות, עד שלאחרונה גיליתי את אתר האינטרנט שלהם שזול במאות שקלים מהחנויות עצמן, תמיד יש במלאי ומגיע אחרי יומיים עד הבית.

 

האמת שאני הייתי די מרוצה מהשירות בסניף בו הייתי רוכש (בקניון רננים), אבל פשוט אין לי כבר סיבה ללכת פיזית לחנות לרכוש עדשות, וגם זול יותר באינטרנט.

פורסם
אתה הולך לסופר, קונה 4 מילקי, יוצא, רואה בסופר ליד יש יותר בזול, חוזר, מבקש להחזיר ולקבל את הכסף בחזרה - ייתנו לך?

 

כן. מה קרה ל"עד 14 יום"?

אתה רוצה להגיד לי שאם קניתי מוצר מסויים (לא בהזמנה מיוחדת) וברגע שאני יוצא מהחנות ואני מתחרט אני לא יכול להכנס חזרה ולבטל את העסקה?

 

לא העבירו איזה חוק בנושא?

"כל עוד לא ניפתח/לא נעשה בו שימוש/באריזתו המקורית" וכו'?

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

חייב להודות שגם אני 'זכיתי' לשירות רע בסניף הכפר- סבאי השני שלהם, בקניון ערים, בתחילת הקיץ האחרון...

(למדתי את הלקח בדרך הקשה- והיקרה- לעשות שיעורי בית לפני הרכישה).

לא חושב שארכוש מהם שוב...

 

יגאל.

Opel Astra K 2018 1.4T Enjoy

×
×
  • תוכן חדש...