Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4961 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בוקר טוב.

 

 

אחותי בעוד פחות משנה תוכל להוציא רישיון, והיא כנראה תהיה מעוניינת לרכוש רכב,

ניסיתי להגיע לכמה כסף כדאי לחסוך (אם לעזוב כרגע את עלויות הביטוח, התחזוקה והדלק), כלומר רק רכב ועלות בדיקה.

 

חשוב שהרכב יהיה בעל בטיחות סבירה - לפחות 2 כריות אוויר וABS. עדיף כמובן יותר. תוצאות מינימליות במבחני הריסוק הן 3/5 כוכבים כאשר העדיפות היא ל4/5 או 5/5 אם יש משהו בתקציב.

 

צריכת דלק לא צריכה להיות 1:20, כנראה שהיא לא תיסע עם הרכב הרבה, לרוב בעיר, קצת בשביל לצאת, קצת ללכת לחברים וכו'. ההורים שלי לא ייתנו לה לצאת בהתחלה עם הרכב מחוץ לעיר.

 

מן הסתם לא יהיה כאן תקציב לרכב חדש כמו שיש לי.

 

גיר ידני או אוטומט? כנראה שאם היא תסתדר עם ידני אז ידני. (כרגע בבית אנחנו 3 נהגים, כולם יודעים ידני כמו שצריך)

 

נראות הרכב - חשוב שיראה טוב. נגיד ניסאן אקו מיקרה יהיה מכוער. אבל כיוון של מכוניות בסגנון של הקליאו III או I30, 206, איביזה וכו' זה בסדר.

 

עדיף גם רכב בלי הרבה מחלות ילדות, שיהיה לי קל לטפל בדברים בסיסיים, נגיד הגטס שהייתה לי יחסית פשוטה לטיפול. רכב בסגנון כזה יהיה טוב.

 

מן הסתם נחפש רכב בלי עבר מפוקפק, לא מסוחר, בלי 70 ידיים, ועם ק"מ הגיוני, טסט כמה שיותר ארוך וכו'.

 

 

 

כפי שאמרתי כבר - בהנחה שעלויות הביטוח, הדלק והטיפולים לא נכללות בתקציב, כמה נראה לכם שהכיוון הכללי צריך להיות?

נכון לעכשיו הכיוון מבחינתי הוא פיאט פונטו ספייס ELX או רנו קליאו B II עם מנוע 1.2/1.4 וגיר ידני ברמת הגימור הגבוהה עם 4 כריות אוויר וABS.

 

מה דעתכם בנושא?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

דעתי היא שצריך לחכות עד שהרשיון יהיה בידה. לתכנן רכישת רכב שנה מראש זו ספקולציה חסרת משמעות - הרי אין לאף אחד מושג מה יקרה בשוק הרכב בעוד חודשיים, בודאי לא בטווח של שנה.

מבחינת צבירת כסף - התשובה פשוטה: כמה שיותר. אם היא רואה את רכשית הרכב כמטרה כלכלית בטווח של כשנה היא צריכה לקצץ בהוצאות אחרות ו"לשים בצד" כל מה שהיא יכולה - ואז, כאשר הרכישה תהיה אקטואלית, לבחון את יכולותיה מול המצב בשוק.

ועניין אחרון, שקשור למה שכתבתי קודם - כאשר היא תגיע לחיפוש רכב הקריטריון החשוב ביותר צריך להיות אם יש בשטח רכב במצב טוב המוצע למכירה. עדיף לקנות ברווזון מכוער אבל עם עבר ברור מאשר איזה רכב בוהק שאינך יודע מה עבר עליו. עדיפה ליאנה (לטעמי הרכב המכוער ביותר שנראה על כבישי ישראל בעשור האחרון) שידוע כי מצבה טוב על פני רכב מבהיק ממוצא מפוקפק . בסופו של דבר אף בחור לא יבחר בחברתה בגלל הרכב בו היא נוהגת, אבל היא זו שתסבול מביקורים חוזרים במוסך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מה הקטע בלחפש רכב עכשיו אם היא יכולה להוציא רישיון רק עוד שנה.

עד שהיא תוציא רישיון אולי יהיה פורשה סופר מיני .

לא הבנתי את מטרת האשכול. :shock:

פורסם

לדעת כמה כסף בערך צריך לחסוך.

לא, לא מתכוונים לרכוש את הרכב מעכשיו, ולא שום דבר.

אבל הנקודה היא לראות כמה היא תצטרך לחסוך בשביל שיהיה לה רכב משלה, רק הרכב כמובן.

 

נתתי בכוונה נתונים כלליים, בבוא היום מן הסתם הרכב יעבור בדיקה ונתייעץ כאן. פשוט רוצים כיוון כללי. :roll:

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

כבר היום די קשה למצוא פונטו ספייס במצב טוב, על אחד וכמה פונטו ספייס ELX ידנית. גם ה-206 והקליאו באותו המצב ומכוניות רבות סובלות מתחזוקה לא מספיק טובה ולכן גם לא מזדקנות יפה.

 

באופן כללי, במחירי השוק של היום, בטווח המחירים שבסביבות ה-45 אלף ש"ח אפשר להתחיל למצוא רכבים עירוניים קטנים וידניים שסיימו שנה-שנתיים בליסינג. אני מדבר על רכבים כמו פיאט פנדה, יונדאי i10, סוזוקי אלטו וכו'. מתחת לסכום הזה אתה קצת בבעיה עם רכבים ידניים, כיוון שהם התחילו לתפוס תאוצה רק בשנתיים האחרונות עם כניסת שיטת המיסוי החדשה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

קשה לי מאוד להאמין שהיא תוכל להוציא 45 אלף ש"ח.

גם אם אני וההורים נעזור לה איכשהו, היא לא תגיע לסכום הזה.

 

כמו שאמרתי, לא בונים פה הרים וגבעות על רכבים מהשנתיים - 3 שנים האחרונות.

 

גם אוטומט מן הסתם יבוא בחשבון, אבל AL4 וכו' הם די בעייתים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

אני לא מבין מה הדחיפות לרכוש רכב לבחורה שעוד לא מלאו לה 17. קצת סבלנות, חסכון ואפשר יהיה לקנות רכב סביר. עדיף שאבא\אמא\אח יובילו אותה מאשר שהיא תתקע בדרך עם הגרוטאה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

השאיפה היא לא לרכוש לה בבוא היום גרוטאה, אלא רכב סביר.

תקלות יכולות להיות גם ברכב חדש, אין קשר.

 

לא אמרתי עכשיו פיאט אונו או סובארו ג'אסטי.

 

בדיוק באתי לפה בשביל לשאול - כמה לחסוך?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

35אלף זה סכום סביר ושנה הבאה תצטרכו בסביבות ה25-30 ליונדאי גטס ידנית/אוטומט עם ק"מ סביר.

אני מנסה לחשוב על תשובה שלא תוציא אותי גייז, לא תגרום לי לתאר לך את הג'ונסון שלי ולא תזכה אותי בהתראה. אין כזו.
פורסם
השאיפה היא לא לרכוש לה בבוא היום גרוטאה, אלא רכב סביר.

תקלות יכולות להיות גם ברכב חדש, אין קשר.

 

לא אמרתי עכשיו פיאט אונו או סובארו ג'אסטי.

 

בדיוק באתי לפה בשביל לשאול - כמה לחסוך?

 

אז זה הזמן להיכנס ליד2 ולפי הרכב המבוקש אפשר לדעת כמה לחסוך

פעם: Runx 2003, Auris 2008, Golf 160hp 2010, Maxima 1999, Skoda Citigo 2012

היום: Seat Leon 1.2 tsi 2015 & Chevrolet Spark 1.4 LTZ 2016

פורסם

מנסיון של חבר שקנה ואחד שמחפש - 20-25 אלף זה ריאלי לרכב כזה.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
מנסיון של חבר שקנה ואחד שמחפש - 20-25 אלף זה ריאלי לרכב כזה.

נשמע הגיוני בסך הכול.

את האמת שהכיוון שלי היה משהו כמו 15-17 אלף ש"ח, אבל באמת כשחושבים על זה, שווה להוסיף כמה אלפי שקלים ולקבל רכב מודרני/בטיחותי/אמין יותר.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

איזו שאלה מוזרה, ברור שלחסוך כמה שיותר.

היא תחסוך 20 יופי אפשר לקנות משהו סביר.

תחסוך 35 עוד יותר טוב.

אנחנו לא נביאים לא נוכל לדעת כמה יעלה אוטו מסויים עוד שנה וחצי. אולי איביזה משומשת תעלה 30 והיא תיהיה ה-רכישה.

פורסם
איזו שאלה מוזרה, ברור שלחסוך כמה שיותר.

היא תחסוך 20 יופי אפשר לקנות משהו סביר.

תחסוך 35 עוד יותר טוב.

אנחנו לא נביאים לא נוכל לדעת כמה יעלה אוטו מסויים עוד שנה וחצי. אולי איביזה משומשת תעלה 30 והיא תיהיה ה-רכישה.

מן הסתם היא לא תחסוך את הכסף רק לאוטו, יש לה עוד חיים, היא רוצה לצאת ולבלות, אז בסדר - היא תחסוך גם לרכב, אבל לא הכול יהיה לרכב.

 

פשוט רוצה לדעת מה הכיוון שהיא תצטרך לחסוך אליו, כמה כסף בערך תצטרך. ברור שכמה שיותר זה יותר טוב. אבל השאלה היא יותר מה הרף המינימלי.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

שתחסוך כמה שיותר... אם ישאר לה עודף זה יהיה רווח נקי. ( ואם היא תצליח לחסוך כ-65000 ש"ח היא תוכל לקנות רכב חדש :lol:)

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

×
×
  • תוכן חדש...