Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחיר רכב בן 20+


RonTG
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5059 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן חברים,

רציתי לשאול שאלה.

 

כשרכב מגיע לגיל ה20, ובעצם יכול להגרט על פי החוק - האם עובדה זו משפיעה על המחירון שלו לרעה?

 

כלומר,

נגיד ארכוש רכב בן 18 ב10000 ש"ח, האם בעוד שנתיים המחירון ירד לסביבות ה3000 (בגלל האפשרות לגריטה)?

ואני לא מדבר על אספנות.

 

תודה רבה:-)

פורסם

למחירון אין הרבה משמעות ברכב בן 20, אבל אצלי ההגיון הוא אחר- אם הרכב כבר בגיל גריטה, הרי הקונה למעשה "משריין" לעצמו החזר של 3000 ש"ח ממחיר הקניה, שיקבל ברגע שיימאס לו מהרכב ויגרוט אותו. אם כך, אין סיבה שלא לתמחר את הרכב מעל מחיר הגריטה (בהנחה שהוא אכן מצדיק את זה). הרי אם היית רוצה 3000 שקל היית יכול פשוט לגרוט את הרכב, בשביל מה לטרוח למכור אותו?

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

פורסם

כמובן.

אך אני דיברתי פה על הצד של הקונה.

 

האם זה נותן לו עוד סיבה למיקוח כאשר הרכב כבר בגיל גריטה וכביכול "שווה רק 3000 שקל"?

 

נ.ב - החל מאיזה גיל הרכב צריך לעבור טסט פעמיים בשנה ושאר ההגבלות?

פורסם

בדרך כלל רכב גריטה הינו בעל גיר/מנוע/שילדה פגומה או תקלה שעולה יותר מהרכב.

אם הרכב נוסע הוא ימכר ביותר.

יש מספיק Subaru dl בנות 20 שנמכרות ב-5-6 אלף.

פורסם
כמובן.

אך אני דיברתי פה על הצד של הקונה.

 

האם זה נותן לו עוד סיבה למיקוח כאשר הרכב כבר בגיל גריטה וכביכול "שווה רק 3000 שקל"?

 

נ.ב - החל מאיזה גיל הרכב צריך לעבור טסט פעמיים בשנה ושאר ההגבלות?

 

 

 

1. לא. תוכנית הגריטה קובעת את הסף המינימלי. כלומר רכב עם טסט בגיל הגריטה לא ימכר בפחות מ 3000 ש"ח, בתנאי שבנקודת זמן הרלוונטית אפשר לממש את תוכנית הגריטה. מה שלא תמיד קורה, בשנים האחרונות תקציב לגריטה נגמר בערך באמצע השנה, ובמחצית השניה של השנה לא ניתן היה לגרוט רכבים בתוכנית.

 

אם מדובר ברכב מיוחד/נדיר/מטופל/שמורבצוה יוצא דופן - הוא ימכר ביותר. רק שאין הרבה כאלו ורוב הרכבים בני 20 בכל מקרה לא שווים יותר מ 3000 ש"ח, עם תוכנית הגריטה ובלעדיה.

 

2. מעל גיל 15 שנה (כלומר מהשנה 16 ומעלה) צריך להגיע לטסט עם אישור בלמים ממוסך. הטסט עיין פעם בשנה.

מעל גיל 19 שנה (כלומר משנה 20 ומעלה) צריך להגיע לטסט עם אישור תקינות רכב מיושן ממוסך, והטסט הוא כל חצי שנה.

 

האגרה השנתית במקרה זה מתחלקת לשני חלקים.

 

אין הגבלות נוספות.

 

 

פורסם

הגריטה קובעת את הרף המינימלי.

היו זמנים שהיית יכול לקנות רכב ב500~1000 ש"ח במצב נסיעה עם טסט והכל.

יצאה תכנית הגריטה והופה המחירון עלה ב200~600 אחוז לרכבים הללו.

 

בכל זאת יש המון רכבים שגם בני 30 לא יגיעו לרף של 3000שח.

סיוויק, סובארו DL, כל רכב שטח בערך, מרצדס\ב.מ.וו למיניהם.. וכו'

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

×
×
  • תוכן חדש...