Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן דרך: סיטרואן C1 רובוטית - מי הזיז את הרף שלי?


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 4318 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

+1 לשזיף

 

זכור לי גם פרק אחד בעונות הראשונות של טופ גיר שקלארקסון ישב ליד כביש מהיר וספר במשך כמה שעות את כמות הרכבים שעברו עם יותר מנהג, כמדומני התוצאה אחרי המון שעות הייתה 2.

 

לא באמת צריך רכב באורך 5 מטר עם מנוע V6 גודש בשביל לנסוע לעבודה.

 

יש מי שיקנה כזה רכב כי זה מה שהוא אוהב, שיבושם לו, אבל אין צורך ממשי לעשות את זה, וכאן קטגוריית המיני פשוט זורחת.

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 81
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בקשר לאלו שמציינים כי למכוניות המיני אין כוח לסחוב:

כוח המנוע לסחוב ולהאיץ תלוי לא רק בכמות הכ"ס אלא במשקל העצמי של הרכב (לכן כל קטנוע ממוצע משאיר לכל מכונית ממוצעת אבק ברמזור...).

ניקח לדוגמא את הטויוטה אייגו:

משקל עצמי 830 ק"ג, 68 כ"ס = 12.2 ק"ג לכ"ס.

סקודה פאביה:

משקל עצמי: 1115 ק"ג, 86 כ"ס = 12.9 ק"ג לכ"ס

 

כלומר, הטויוטה אייגו, על נייר, חזקה יותר מהפאביה.

 

כמובן שאם נוסעים ברכב מספר אנשים צריך לחשב את המשקל המשוקלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין קשר להתלהבות לקרוע את הניילונים... יש קשר לנושא האחריות (3 שנים או לעיתים 4). רכב ישן יותר יעלה הרבה יותר לתחזוקה מפני שהוא יצא מאחריות. זוהי בחירה שלך.

אתה ממש בטוח?

-ברכב חדש הטיפולים הסטנדרטיים מבוצעים במוסך היבואן (מתוך חשש לביטול האחריות או שמירה על "אחריות מרצון טוב" לאחר סיום תקופת האחריות) ועלותם גבוהה יותר מאשר במוסך מורשה רגיל.

-רכב חדש שמתקלקל בתקופת האחריות (3 שנים?) הוא רכב גרוע. לא הייתי רוכש רכב שאינו אמין כשהוא חדש מהחשש מתקלות לאחר סיום האחריות.

-תעודת האחריות (בדרך כלל) אינה מכסה הכל. רוב הזמן היבואן מנסה לגלגל את התקלות על הלקוח במידת האפשר ובמקרה של תקלות רציניות לבצע "טרייד אין" עם רכב משלו.

-רוב התקלות המכוסות ע"י תעודת האחריות הינן תקלות שהיבואן אמור לתקנן ע"פ חוק, אם אחרי שנה מערכת ההנעה או התה"ל כושלות ליבואן יהיה קשה להתנער האחריות המובנית (ללא קשר לתעודת האחריות) לרכב למעט אם יצליח להוכיח שימוש לא סביר.

-ירידת הערך של הרכב החדש ב 3 השנים הראשונות תעלה הרבה יותר מירידת ערך של רכב דומה בן כ 3 ועוד עלות התיקונים ל 3 השנים לאחר מכן.

 

כן, ישנו קשר להתלהבות לקרוע את הניילונים (אלא אם אתה פולני ומעדיף לכסות אותם כדי לשמור על המושבים:wink:) כי מכל התבוננות כלכלית רכישת רכב חדש אינה כדאית. (גילוי נאות. הרכב שלי הוא מרצדס בת 14, ב 4 שנים האחרונות הוצאתי כאלפייה לשנה על תיקונים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לאלו שמציינים כי למכוניות המיני אין כוח לסחוב:

כוח המנוע לסחוב ולהאיץ תלוי לא רק בכמות הכ"ס אלא במשקל העצמי של הרכב (לכן כל קטנוע ממוצע משאיר לכל מכונית ממוצעת אבק ברמזור...).

ניקח לדוגמא את הטויוטה אייגו:

משקל עצמי 830 ק"ג, 68 כ"ס = 12.2 ק"ג לכ"ס.

סקודה פאביה:

משקל עצמי: 1115 ק"ג, 86 כ"ס = 12.9 ק"ג לכ"ס

 

כלומר, הטויוטה אייגו, על נייר, חזקה יותר מהפאביה.

 

השוואה כזו עושים לפי כ"ס\טון.

אם המספרים שציינת נכונים אז ל 107 יש 81.9 כ"ס לטון ולפאביה כ 77.1.

לכאורה ה 107 באמת חזקה יותר אך ישנם משתנים נוספים שמשפיעים על הביצועים (יחסי העברה, זמינות הכוח מהמנוע, אירודינמיות וכו').

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השוואה כזו עושים לפי כ"ס\טון.

אם המספרים שציינת נכונים אז ל 107 יש 81.9 כ"ס לטון ולפאביה כ 77.1.

לכאורה ה 107 באמת חזקה יותר אך ישנם משתנים נוספים שמשפיעים על הביצועים (יחסי העברה, זמינות הכוח מהמנוע, אירודינמיות וכו').

 

איתמר.

 

הי איתמר,

החישוב שהצגת הוא זהה מבחינת ההשוואה בין המכוניות.. מה זה משנה עם מחלקים את משקל המכונית בכ"ס או שמחשבים כמה כ"ס לטון (1000 ק"ג)? מבחינתי זה זהה.

 

ידוע לי שישנם משתנים רבים אשר נוספים אשר משפיעים, אך ציינתי זאת רק לשם דוגמא כדי להראות כי משפטים כמו "מיני זה עגלה" וכד' מראים על בורות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי איתמר,

החישוב שהצגת הוא זהה מבחינת ההשוואה בין המכוניות.. מה זה משנה עם מחלקים את משקל המכונית בכ"ס או שמחשבים כמה כ"ס לטון (1000 ק"ג)? מבחינתי זה זהה..

 

ברור שמבחינתך זה זהה, רק שבכל מקום תראה חישובים של הספק לטון כי זה החישוב המקובל בתחום ולא תראה חישובים לק"ג כי אף אחד בתחום לא מחשב את הנתון הזה.

 

 

זה כמו שתבוא ותגיד לנו שהרכב שלך חסכוני, הוא עושה רק 20 אלף ק"מ לקוב דלק! :shock:

 

זה נכון, אבל מי בכלל מכיר נתון כזה, מכירים ק"מ לליטר.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את כל השרשור והתייחסות שלי לאותם אנשים הקוראים למכוניות המיני פחיות או רכבי צעצוע היא:

שימו לב , סתכלו על הכביש ותראו שבמרבית כלי הרכב נמצא אדם אחד - הנהג.

אם כך , מדוע צריך לנהוג ברכב שמייצר כמות אימתנית של כוחות סוס ? או לנהוג ברכב באורכו עולה על 5 מטרים?

 

אם אני נוסע לבד רוב הזמן, למה 60 כח סוס לא יכולים לספק אותי? או למה רכב קטן שהאורך שלו לא עולה על 4 מטרים לא יכול להספיק?

 

אני חושב שככל שהטכנולוגיה התפתחה, העקרונות המכאניים עליהם בנויים כלי הרכב נעשו אמינים יותר.

ובנינו, מי צריך את הרכבים הזוללים האלה ? הרי שמרביתנו נוסעים על 110 קמש גג.

 

אגב, הרכב הבא שלי בהחלט יהיה פיג'ו 107.

 

הדעה שלך נכונה,לכן בזמנו אני רכשתי את הפנדה,הכול שאלה של צרכים,במידה ועגלה של תינוק תכנס לתא מטען של הפנדה בכלל אני לא רואה אופק קרוב להחליפה,כי גם בעליות כמו מנהריה למעלות,או מכרמיאל למעלות,אפשר לנסוע בכיף על 70-80 בהילוך 3, עם 3 נוסעים,אז נגיע ב5 דקות יותר מאוחר.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שמבחינתך זה זהה, רק שבכל מקום תראה חישובים של הספק לטון כי זה החישוב המקובל בתחום ולא תראה חישובים לק"ג כי אף אחד בתחום לא מחשב את הנתון הזה.

 

 

זה כמו שתבוא ותגיד לנו שהרכב שלך חסכוני, הוא עושה רק 20 אלף ק"מ לקוב דלק! :shock:

 

זה נכון, אבל מי בכלל מכיר נתון כזה, מכירים ק"מ לליטר.

 

אני מקבל את ההערה שלך, למרות שהדוגמא שנתת היא לא מדוייקת.. ישנם מספר דרכים להציג צריכת דלק:

כמות ק"מ ל 1 ליטר

כמות קילומטר לגלון

כמות ליטר ל 100 ק"מ.

 

בסוף העיקרון הוא אותו עיקרון, פשוט יחס ההמרה הוא אחר.

רציתי להשוות בין כמות הכוח של המנוע למשקל שלו כדי להציג "על הנייר" מי יותר חזק, ופשוט השתמשתי ביחס המרה אחר מאשר מקובל.. אני לא מומחה רכב, אבל מתמטיקה אני יודע..

נ.ב

ברשותי סקודה פאביה ידנית, והיא באמת דיי עגלה מבחינת תאוצה... :-o

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, די איטית, אם אני זוכר נכון, לוקח לה 17 מליון ננו-שניות להגיע ל 100 קמ"ש :wink:

 

 

טעות חישובית במקור, נראה מי החנון שיעיר לי על זה...

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מספיק חנון, בפורום "גיבורי על" כבר ישר היו שולפים לי טבלאות ונוסחאות בכדי להכיח לי שאני טועה :lol:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מילי..מיני..מיצי..

טוב שיש כאן גם אנשים ממוקדים החוזרים לדיון הענייני:הסיטרואן הזו חמודה ויש לה פוזה.פוזה הפוכה מבמוו איכס 6 וזה טוב.

מימדי הרכב מחמיאים לעיצוב ולהיפך. גם לפיקנטו עיצוב נאה, אך פחות אמיץ.

לעיתים עיצוב אמיץ ומקורי מצליח...

ראיתי היום שלט חוצות "שברולט ספארק במהדורה מוגבלת". רווח לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4318 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...