Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דו"ח משומשת: פג'ו 206, מודל 2004, 1.4, ידנית


MiKa_P
שימו לב! השרשור הזה בן 2539 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חשבתי על זה, אבל הבעלים הקודם החזיק את האוטו משהו כמו ששת אלפים ק"מ, ונראה לי קצת קיצוני להניח שבזמן הזה הוא הצליח להכחיד גיר שהיה תקין לחלוטין לפני כן. מה גם שלפחות לפי מצב הקלאץ', המשיכו לשחוק אותו די בברוטאליות לא מעט זמן אחרי ההחלפה.

אני בטוחה במליון אחוז שזה לא נזק שאני עשיתי. אני ממש לא נוהגת ככה. ה205 שלי מתקרבת ל300 אלף ק"מ על הגיר והמנוע המקוריים, וקלאץ' שלא הוחלף מאז שהרכב נקנה ב2004 (באופן אירוני- בשנה שה206 הנוכחית נולדה :) ).

 

מילא קלאץ' סיני נחות, גם ביישור קו שעשיתי ראו העדפה לחלפים נחותים בידיים הקודמות- ברפידות הבלמים, אבל לדחוף את הגיר הלא קשור הזה? כאילו שחסרות 206 בפירוק. אני מרגישה מרומה, ואני אפילו לא זו שעשתה את ההחלפה אז בפועל...

 

אולי תצחקו עליי, אבל אחד הדברים הראשונים שחשבתי כשגיליתי לגבי הגיר, היה "איזה ח*א, עשיתי סקירה בקארזפורום על הגיר הלא נכון".

ואז יצאתי מהמוסך עם הקלאץ' והגיר החדשים, וחשבתי "איזה ח*א, גמרתי את ההלל על ההתנהגות של האוטו, ועד היום לא הבנתי בכלל איזה גיר קקה היה לו וכמה הקלאץ' שלו גמור".

 

אבל כמו שכתבתי כאן בעבר- אני לומדת הכי הרבה מתקלות ומטעויות... לפחות אני עוד כאן כדי לתקן :)

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 219
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

דרך אגב. אם הגיר הוא של סקסו אז הוא אמור להיות מוכוון חסכון (יחסי העברה ארוכים) יותר מהגיר המקורי.

מכיוון שנראה לי שאת מכירה את הרכב וההתנהגות שלו מצויין יהיה מעניין לראות אם יש שינוי מבחינת צריכת הדלק שלו.

 

בסקסו 1.4 ידנית שהייתה לי צריכת הדלק הסתובבה בין 1:13 באזור ירושלים (בנהיגה לא מוכוונת חסכון) ועד 1:17 בנסיעה בין עירונית ארוכה.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העיקר שלא יצאת בנזק גדול יותר מזה. עכשיו באמת תתחילי להנות מהרכב.

 

2,800 סל"ד/100 קמ"ש נשמע לי הגיוני באמת, זה מה שה-206 שהיתה לי היתה עושה.

 

:mm_yeah:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדבר האחרון שאמרת אני מסכים לגמרי.

 

בזמנו הלכתי עם חבר שלי לראות מאזדה 2.0. הרכב היה די מלוכלך קצת מוזנח מבפנים, וכלל גם שבר במזגן. למרות שהרכב נסע מצויין חבר שלי קצת התלבט בקנייה.

 

אז נסענו לראות עוד אחת כזאת, מלוקקת, שמורה ברמה חולנית, אבל מה? מנוע מת לחלוטין. אם לא היינו רואים את הרכב הראשון, בודאות חבר שלי היה הולך על הרכב הזה.

 

לכן חובה(!) ללכת לראות רכב נוסף לשם קבלת מדד להשוואה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק שאלה, האם הכיתוב valeo הוא של הקלאץ?

באם כן, לא ברור לי מדוע נקבע כי מדובר באחד חליפי זול.

 

מעבר לכך, אני עוקב זמן רב אחרי השרשור שלך, וכחובב צרפתיות ככלל, עם פינה חמה בלב ל206 בפרט - את עושה חסד לסגמנט.

שתדעי רק שקט והנאה בהמשך :wink:

 

אלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה אלי!

האמת שאתה צודק לגבי הכיתוב, לא שמתי לב בזמן שצילמתי. האם ייתכן שיש valeo שאינו צרפתי מקורי? חיקוי? או שאולי הרפידות שלו הוחלפו בקיט שאינו מקורי? (כי למשל, הקפיצים האלה שבתוך הקלאץ' הם ירוקים בחלקם בvaleo המקורי, אבל בזה שירד מהרכב הם היו נטולי צבע בכלל, גם מתחת ללכלוך).

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיף לעקוב. הפג'ו שלי גם חוגגת אצלי שנתיים.

סך הוצ' הטיפולים שלי גם הגיעו ממש דומה לסכומים שהצגת.

אבל בגלל בעיות אחרות.

מה שכן, אני לא מרגיש שהרכב ברמת תחזוקה גבוהה כשלך.

כל מחלות הזקנה שהוזכרו פה, מורגשות לי.

 

ההוצ' הגבוהות גורמות לי לחוסר חשק לטפל בדברים הקטנים.

 

את חושבת שזאת רמת הוצ' שדווקא מרגישה לך בסדר בבטן?

האם את מתכננת להחזיק ברכב עוד שנים?

 

אם מקרה הגיר שלך היה קורה לי. זה היה גורם לי למכור את האוטו.

ועוד אצלי יש אוטומט וזה עוד כנראה עתיד לקרות.

- פיאט בראבו סנסשיין רובוטית 1.4 - 2011

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרשי לי לומר לך כל הכבוד. כיף לראות אנשים כמוך. גם אני מתנהג עם האוטו שלי כמוך ואני בן 24:) לי יש יונדאי אקסנט 2005 שקניתי ב-27000 לפני שנה וחצי וכמוך גם אני באוטו לא דוחה ומטפל כראוי.

כעת: יונדאי i10 שנת 2015, 1.0, ידנית.

בעבר: יונדאי אקסנט שנת 2005, 1.5, אוטומט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את חושבת שזאת רמת הוצ' שדווקא מרגישה לך בסדר בבטן?

האם את מתכננת להחזיק ברכב עוד שנים?

 

אם מקרה הגיר שלך היה קורה לי. זה היה גורם לי למכור את האוטו.

ועוד אצלי יש אוטומט וזה עוד כנראה עתיד לקרות.

 

תראה, בקנייה של הרכב שיקללתי את כל ההוצאות הצפויות לאחר הקנייה- יישור קו, טסט, ביטוח וכו', ולא היו שם הפתעות בלתי צפויות.

היו לי בלת"מים בדמות חיישן חמצן בשנה הראשונה, ופולי מנוע בשנה השניה, ועדיין- אלו דברים שאתה לוקח בחשבון כשאתה קונה רכב משומש.

עכשיו, כשנכנסתי לשנה השלישית של האחזקה, כבר חזיתי שאצטרך להחליף קלאצ' (דבר שידעתי שיקרה כבר מהיום שקניתי את הרכב, ו"משכתי"), רק שלא צפיתי שאצטרך להחליף ביחד איתו גם את הגיר... זו הפעם הראשונה שהוצאה ממש "נפלה" עליי, לא רק מבחינת זה שהיא בלתי צפויה, אלא גם מבחינת העלות שלה.

אני מניחה שיותר קל לי "לבלוע" את זה בזכות השיפור העצום באיכות הנהיגה בעקבות התיקונים האלה. נותן הרגשה של "וואלה, היה שווה את זה".

אבל למכור את הרכב בגלל זה? מה זה ייתן לי? במחיר שאצטרך למכור אותו- מה אקנה? רכב ישן אחר שאצטרך שוב ליישר לו קו? זה בטוח יעלה לי יותר מה2000 ש"ח השקעה בגיר בשביל לקבל בחזרה רכב שנמצא במצב מצויין וידוע לי.

מן הסתם באוטומט זה לא נגמר ב2000 ש"ח, אז אולי עבורך השיקול יהיה אחר, בעיקר אם בהרגשה שלך הרכב לא שווה את ההרגשה שלך.

 

אם אחזיק אותו עוד שנים? לא יודעת. כרגע אין לי שום כוונה או מחשבה להחליף אותו, הוא מצויין לי מכל בחינה. אם ייפול לי סכום כסף פנוי לידיים שיאפשר קנייה של רכב חדש, או בן שנתיים-שלוש לכל היותר, אולי אשקול להחליף. אבל למכור רק בשביל רכב משומש ישן אחר- את זה כבר אין לי כוח לעשות.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחשבה נכונה,

 

לדעתי קיימות שני אפשרויות: או לרכוש משומשת במצב טוב ואחרי טסט, להחזיק בה שנה ללא תיקונים ולמכור, או לרכוש משומשת במצב טוב ולהשקיע מה שצריך בשביל להשתמש לאורך זמן. ההבדל בין שני השיטות תלוי בצרכים. מי שצריך רכב מסויים וספציפי כדוגמת - מהנה לנהיגה / פוזה/ יכולת שטח / מס' מקומות / חסכוני (בדגש על דיזל, מסע יסורים ארוך עד שמוצאים דיזל במצב טוב) כדאי לאמץ את השיטה השניה ולהישאר עם הרכב שמתאים לך לאורך זמן. מי שמחפש בעיקר להתנייד ובזול ולא אכפת לו עם זה יונדאי או סוזוקי או פיג'ו או.. או ... בקיצור לאנשים כאלה מתאים לרכוש רכב עם נתונים טובים ובמחיר טוב - אחרי שנה למכור ולחפש את המציאה הבאה (לא משנה איזה אוטו, העיקר מציאה :) )

 

אם ה 206 עונה לצרכייך ואת נהנת לנהוג בה, אז למה להחליף אותה?! אז הלך גיר, לא נעים וקצת כואב בכיס, זו לא סיבה להפטר מהרכב. גם לאבא שלי הלך גיר אוטומטי בהונדה סיויק שהוא היד השניה והיד הקודמת והראשונה הייתה פנסיונרית ששמרה על הרכב בקנאות, אפילו הקילומטראז' הגיוני לרכב ממודל 2001 - 130K ובכל זאת הלך גיר, והוא לא חושב אפילו על למכור. אם קיימת בעיה שלא ניתן לפתור (כמו פגיעת שלדה) או מצב קוסמטי מחריד שלא שווה לנסות לתקן - שם שווה למכור ולחפש רכב אחר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלות תחזוקה/תיקונים שנתית של כ - 5,000 + איבוד הערך של הרכב הישן כ - 4,000 בשנה.

יוצא מאוד דומה ל:

תחזוקה ברכב בן 3-4 - תחזוקה/תיקונים של 2,000 ש"ח + איבוד ערך שנתי של 7,000 ש"ח.

 

גם אם העלות של החדש מעט יותר גבוהה ב 1,000 לשנה.

נחסך ממך נסיעות למוסך ואתה גם מקבל רכב באיכות גבוהה יותר.

 

אני ציפיתי לפער יותר משמעותי לטובת המכונית הישנה. אבל די התבדתי.

- פיאט בראבו סנסשיין רובוטית 1.4 - 2011

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוחה שהחישובים שלך נכונים. ירידת הערך הולכת ומתמתנת ככל שהרכב מזדקן, ו-5000 ש"ח לשנה על תיקונים זה מאוד קיצוני. אם אתה לא משקלל בפנים ביטוח, אגרת רישוי, טסט ודלק (שנניח שהם יחסית שווים בין רכבים מאותו סגמנט), אז אין סיבה שתגיע בכל שנה לתיקונים ב5000 ש"ח. אני הוצאתי בשנה הראשונה כ3500 ש"ח, ובשניה בערך 2200 ש"ח על טיפולים ותיקונים. גם השנה הזו, אם לא יהיו איזשהם בלת"מים, אני לא רואה סיבה לא לסיים אותה בטיפול קטן ב500 ש"ח, שיסגור לי את השנה עם הוצאות של 3700 ש"ח לתיקונים, כולל החלפת הגיר והקלאצ'.

אני לא מכניסה בפנים עלויות של טיימינג וצמיגים שהושקעו ביישור קו, כי גם רכב בן 4 נמצא כפסע מהחלפת המכלולים האלה.

 

דבר נוסף הוא, שאתה מניח שרכב חדש יותר הוא גם איכותי יותר. לדעתי, את מה שה206 שלך נותנת, מבחינת נוחות, מרחב, כוח והנאה מנהיגה- לא תקבל במיני החדשות הזולות, למשל. אפילו ה206+ מחווירה לעומת אחותה הזקנה. רק כמה מהסופר מיני יחדשו לך באמת, אבל אם היה לך תקציב לזה, סביר להניח שלא היית מעדיף רכב בן 10...

 

הכל עניין של סדרי עדיפויות ואיזה מין בעל רכב אתה. יש כאלה שבשבילם להיכנס למוסך זה סיוט שהם יימנעו ממנו בכל מחיר, ותחזוקה זה משהו שעושים כשממש חייבים ולא בשביל הכיף שלהם. אחותי ובעלה הם כאלה, למשל, והם לא חושבים אפילו לנסוע במשהו אחר חוץ מרכב ליסינג מהעבודה, גם אם העלות של זה פחות משתלמת מקניית רכב פרטי.

ואם בעלות פרטית- אז גם רכבים חדישים יותר נכנסים למוסך לפחות פעם בשנה. אז אני נכנסת פעמיים, ומקבלת רכב שמתאים לצרכים שלי, שכיף לי לנהוג בו, שלוקח אותי לכל מקום בארץ, שקניתי בלי להזדקק להלוואה או מימון, שקל וסביר לתחזק אותו, ושירידת הערך שלו מעניינת אותי כשלג דאשתקד. עבורי, זה השקט הנפשי שלי.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחת שמתחזקת גם לאנטיס (רכב שני במשפחה, אני נוהגת בו פעם ב... ולוקחת למוסך וטסטים) אני לא בטוחה שאני מבינה את ההשוואה. הלאנטיס היא משפחתית יפנית כבדה ומזדקנת. היא לא נעימה לנהיגה, היא גדולה מדי לאדם יחיד (קשה לחנייה בעיר, קוטר סיבוב מעפן), נפח תא המטען שלה לא מרשים, ופתח ההעמסה גבוה וצר כמיטב מסורת מאזדה, המזגן שלה חלש, היא לא חסכונית בדלק והיא ממש לא זריזה, גם לא במנוע של 1.8, והביטוח שלה לא מהזולים. מה היא כן? רכב שלוקח מנקודה א' לב' במינימום התעסקות, יחסית פשוטה לאחזקה, רכב שהחלפים שלו מצויים בשפע, פנים רכב מהודק ושמור גם 14 שנה אחרי שיצא מהמפעל.

אמינות? בגיל הזה הכל יחסי. בשנה הראשונה לאחזקתה נדרשו החלפת בולמים אחוריים כולל כריות, טיימינג, רצועת מזגן, מוט מייצב שמאלי אחד וגומיית צירייה. השאר שוטף. לא נורא, סביר לרכב בגיל הזה, אבל (ואבל גדול!) הרכב נקנה לאחר שכבר עבר שיפוץ גיר והחלפת רדיאטור ביד הקודמת- שתי מחלות ידועות ולא זולות במודל הזה של הלאנטיס.

בנוסף, בשני הטסטים האחרונים היה צריך להתעכב ולהיאבק בעמדת זיהום האוויר, כי הממיר כבר מתקשה לעשות את שלו (ולמען ההגינות- רק על זה היא נכשלת. אבל ה206- גם על זה לא...).

ולמען הפרוטוקול: הרכב נקנה מיד ראשונה- אדם מבוגר פדנט ששמר כל מסמך שקשור לרכב בקלסר מסודר וטיפל תמיד במוסכי יבואן- לפני שנה וחצי, עם 130 אלף ק"מ ועכשיו מונה 145 אלף ק"מ, ככה שעל הנייר זו בונבוניירה.

אם אתה לא זקוק לרכב משפחתי, אז מה לך וליפנומטיות האלה? מה גם שבאותו מחיר של לנטיס שנת 2000 אתה קונה 206 שנת 2004... בסיוויק נדמה לי שההפרש אפילו יותר גדול.

מנסיון עם סובארו, האמינות היתה בהחלט טובה, אם כי לא מושלמת. סובארו אימפרזה 1600 אוטו 1998, היתה אצלינו מגיל 5 עד גיל 12 עם 170 אלף ק"מ. מזגן מעולה שלא דרש שום תוספת גז ונסיעה חלקה. לא אהבתי כמה דברים אבל בקטן (כסא נהג, מכה בשילוב מראשון לשני ועוד). היו תקלות (סטרטר, רדיאטור, גומיות ציריות, חיישן חמצן ועוד) אבל עלות התיקונים היתה נמוכה מאוד בממוצע לאורך התקופה. צריכת הדלק היתה די חסכונית מחוץ לעיר, ולא טובה בתוך העיר. מהצד הכלכלי הסובארו היתה מעולה. לא היינו מוכרים אותה אילולא הזקנה שדיברה בסלולרי בזמן נהיגה ויצאה מהרמזור באדום ובום.

 

ברור שיש עוד גורמים שמשפיעים על קנית רכב , אבל אם מסתכלים בעיקר על הצד הכלכלי, סובארו הוא רכב מעולה, ולא רק מהצד הכלכלי. אגב כיום אין לי סובארו.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחישוב שלי אני בהחלט לקחתי את יישור הקו, כי זה חלק מטיפול ברכב אם אני רוצה או לא.

נכון, גם רכב בן 4 צריך להחליף לו גלגלים, מצבר וגם לעשות לו טיימינג, אבל הסיכוי לבלת"מי כיס צונח משמעותית.

 

לספירת הזמן שלי יש לך רק שנתיים ופסיק את הרכב ולכן סך העלות גבוהה מ 5000 לשנה בממוצע.

אל יתהלל חוגר כמפתח, את לא יכולה לדעת מה עוד יצוץ באוטו עד סוף השנה השלישית.

לי לדוגמא היתה בעיה מציקה (טיפוסית לרכב מסתבר) שהמחשב לא קלט שהדלת האחורית סגורה.

בפג'ו חכמים, החליטו שזאת סיבה לעשות לך מונית הכסף עם תאורת הראש. :)

בקיצור לתקן את השטות הזו עולה כמה מאות טובות של שקלים.

 

אני בהחלט רוצה רכב מהנה וגם שיראה טוב.

אבל השיקול הכלכלי הוא בסופו של דבר מה שמכריע את הכף.

היתה לי הנחה סמויה שבשקלול התחזוקה + ירידת הערך, רכב ישן עדיף על רכב חדש יותר.

ההנחה הזאת די התערערה לי בשנה האחרונה משני הכיוונים - עלות התחזוקה השנתית גבוהה משחשבתי, ירידת הערך מהירה משהערכתי.

 

בנתיים אני לא מוכר אותו, כי נקשרנו רגשית...

אבל אם הוא בוגד בי... אז יהיו פה גירושים :)

 

בקיצור אני מחכה לסיכום שנה 3.

- פיאט בראבו סנסשיין רובוטית 1.4 - 2011

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוחה שהחישובים שלך נכונים. ירידת הערך הולכת ומתמתנת ככל שהרכב מזדקן, ו-5000 ש"ח לשנה על תיקונים זה מאוד קיצוני. אם אתה לא משקלל בפנים ביטוח, אגרת רישוי, טסט ודלק (שנניח שהם יחסית שווים בין רכבים מאותו סגמנט), אז אין סיבה שתגיע בכל שנה לתיקונים ב5000 ש"ח. אני הוצאתי בשנה הראשונה כ3500 ש"ח, ובשניה בערך 2200 ש"ח על טיפולים ותיקונים. גם השנה הזו, אם לא יהיו איזשהם בלת"מים, אני לא רואה סיבה לא לסיים אותה בטיפול קטן ב500 ש"ח, שיסגור לי את השנה עם הוצאות של 3700 ש"ח לתיקונים, כולל החלפת הגיר והקלאצ'.

אני לא מכניסה בפנים עלויות של טיימינג וצמיגים שהושקעו ביישור קו, כי גם רכב בן 4 נמצא כפסע מהחלפת המכלולים האלה.

 

 

הכל עניין של סדרי עדיפויות ואיזה מין בעל רכב אתה. יש כאלה שבשבילם להיכנס למוסך זה סיוט שהם יימנעו ממנו בכל מחיר, ותחזוקה זה משהו שעושים כשממש חייבים ולא בשביל הכיף שלהם. אחותי ובעלה הם כאלה, למשל, והם לא חושבים אפילו לנסוע במשהו אחר חוץ מרכב ליסינג מהעבודה, גם אם העלות של זה פחות משתלמת מקניית רכב פרטי.

ואם בעלות פרטית- אז גם רכבים חדישים יותר נכנסים למוסך לפחות פעם בשנה. אז אני נכנסת פעמיים, ומקבלת רכב שמתאים לצרכים שלי, שכיף לי לנהוג בו, שלוקח אותי לכל מקום בארץ, שקניתי בלי להזדקק להלוואה או מימון, שקל וסביר לתחזק אותו, ושירידת הערך שלו מעניינת אותי כשלג דאשתקד. עבורי, זה השקט הנפשי שלי.

 

בגדול זה נכון אבל יש אבל:

אני החזקתי 306 שנת 2001 1.4 ידנית ופשוטה (נקנת עם 105K ק"מ) במשך כמעט 3 שנים (אחד הרכבים הנוחים ביותר שהיו לי עד היום, יותר מהBX עם 5 בומבות חדשות), שנה ראשונה דבש - טיפולים שוטפים בלבד, חסכונית להפליא (והתחזוקה הייתה במוסך מצויין ולא תחזוקת שבר).

שנה שניה כבר החלו לצוץ תיקונים (החלפת בולמי זעזועים, נזילה מהמזגן, בעיית חשמל קלה) אבל עדיין חייתי עם רווח גדול לעומת הליסינג שהוחזר.

השנה השלישית כבר החלו דברים לקרוס כאשר השיא היה ללא סיבה מוצדקת (מערכת הקרור נבדקה לפני כל קיץ כולל החלפת רדיאטור יזומה) הרכב התחמם ממש מעט (טיפה מעל החצי) ומשם הדדרדרות עד לצורך בהחלפת ראש ושם הוא הוחלף בפיקנטו מהניילונים.

אז מה היה לנו נסיעה זהירה כמעט שלוש שנים ברכב נוח אבל יחסית לא בטוח (רק 2 כ"א ללא ABS ושאר ירקות),

חשש תמידי מלהתקע בדרך (למרות שזה לא קרה),

ושנתיים של חסכון,

בשורה תחתונה רכב חדש מקנה הרבה יותר שקט, בשקלול הוצאת של נסיעה מרובה משתלם (ואני מכניס בטבלאות כל שקל שאני מוציא כולל צמיגים וכו').

כיום חזרתי לליסינג (מכונית אחת מה2 שאנחנו מחזיקים בית), הפער לעומת אחזקת רכב פרטי (נסועה של 40K בשנה) הוא 300-400 ש"ח לחודש נטו לרעת הליסינג וזה שווה רכב בטוח הרבה יותר ללא דאגות שהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2539 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...