Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מורה נבוכים למותגי צמיגים - הטוב ,הרע והבינוני.


beamvelavan
שימו לב! השרשור הזה בן 687 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני אתחיל, אולי ימשיכו אחרי.

בשנים האחרונות היה לי ניסיון גרוע עם גודייר איגל NTC 5, לא הרשימו במיוחד בשום פרמטר ושני הצמיגים התפוצצו במועדים שונים, אחד עקב ירידה לשולים וחזרה באמצע נסיעה והשני בזמן תאונה (לא נכחתי באף אחד מהמקרים לכן אני לא יודע איך בדיוק).

במקומם הורכב צמד של אינפיניטי F40 (לא הייתי מודע בכלל להחלפה בגלל שלא הייתי באיזור ולא סיפרו לי על הצמיג שהתפוצץ), צמיגים פשוט גרועים, לא אוחזים התבלו מהר מאוד והסוליה קיבלה מרקם גבשושי ולא אחיד, ללא ספק בין הגרועים שבהם התנסיתי.

היו גם מקסיס תוצרת טייוואן, לא זוכר את הדגם שהורכבו על הציר האחורי ודווקא עשו עבודה לא רעה, בטח ביחס למחירם.

כל אלה נוסו על מאזדה 626 מבציר 99' במידות 195/65R15.

 

על היונדאי I30 במידה 185/65R15 היו בהתחלה הנקוק אופטימו K415, הסט המקורי שהגיע על האוטו מהיצרן, מדובר על צמיג ירוק, הם לא הרשימו במיוחד באחיזה ובשקט אבל בסך הכל עשו עבודה לא רעה בכלל, לא נשחקו ולא התייבשו גם לאחר 65K קילומטרים.

את ההנקוק החלפתי ליוקוהאמה C drive II, הם עלו 420 ש"ח לצמיג, הוחלפו בהתחלה הקדמיים ולאחר מכן האחוריים ובוצע גם כיוון פרונט, צמיג אוחז, נוח וההבדל לעומת ההנקוק הורגש גם אם לא כמו שחשבתי. בהתחלה היה שיפור בבידוד הרעשים וכרגע הם יותר רועשים מההנקוק, יכול להיות שבגלל שינוי בתוואי הנסיעה הכביש פשוט רועש יותר (נוסע כל יום על כביש 90 מבית שאן לכיוון טבריה שמאוד רועש בחלקים מסויימים) אבל ממה שאני מרגיש על כל כביש שהוא לא חדש ואיכותי הצמיגים רועשים. הצמיגים עברו כבר מעל 10K קילומטרים ולא מורגשת שחיקה בסוליה. אני כמובן דואג לבדוק את לחץ האויר בצמיגים פעם בשבועיים וממלא בד"כ קצת מעל המלצת היצרן כי הרכב נוסע בעומס מלא בתדירות גבוהה יחסית.

 

כרגע אני מחזיק גם (לצערי) מאזדה 3 אקטיב מודל 2008, נועלת צמיגים במידה 195/65R15, הרכב נרכש ביולי וקיבלתי אותו עם צמד מישלן קצת יבשים מאחור וזוג GT קדמיים יבשים יותר.

ה-GT גרועים מאוד ובהתחלה תכננתי להחליף אותם אבל אז הרכב הוצע למכירה אז לא רציתי להשקיע בו. השבוע בנסיעה בגשם הגלגלים הקדמיים הסתחררו מספר פעמים ביציאה מרמזורים, בשישי ניגשתי לפנצ'ריה הכי קרובה והורכבו על הסרן הקדמי שני גודייר אקסלנס מהשבוע ה-25 של 2013 ב-420 ש"ח ובוצע גם כיוון פרונט שהומלץ עוד בבדיקה לפני הרכישה.

השיפור הורגש מידית, ההיגוי מרגיש אחרת, אחיד יותר, הרכב שקט ואוחז הרבה יותר גם ביבש וגם ברטוב אבל לא הספקתי להתרשם יותר מדי ואני לא נוהג ברכב הזה בדרך כלל, בקרוב אחליף גם את האחוריים לאותו הדגם בגלל שכשבוצע כיוון הפרונט עמדתי קרוב לרכב ושמתי לב לפגם באחד מהם ולקצת יובש.

 

זה השיתוף שלי, יש גם התנסויות קצרות יותר על רכבים עם צמיגים אחרים אבל קצת יותר קשה להבחין באיכויות הצמיג כשלא מנסים את אותו הרכב עם מספר דגמים ומותגים.

 

אני חייב לציין שיש לי ממש צורך להסתכל ולבדוק צמיגים כמעט בכל רכב שאני נתקל בו, לצערי ברוב הרכבים, גם החדשים והיקרים יותר מורכבים צמיגים זולים ועלומי שם ו/או צמיגים פגומים ומסוכנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^ כל הכבוד! :-D

גם לי יוצא לראות רכבי יוקרה נועלים צמיגים זולים. לא יודע מה הסיבה (חסכון? לרכב שעלה 400K-300? ) ההגיונית לזה.

בוודאי כאשר הצמיגים אחראים להוריד את הביצועים של הרכב לכביש.

 

בנוגע למישלין , זכור לך אם מדובר בפרימסי?

 

אגב, שים לה שהאינפיניטי וה GT משובצים בקטגוריית החברות הגרועות, ומאקסיס בבינוניות.

לפי הרשמים שלך, עושה רושם שהרשימה ששתפתי למעלה (שבמקור שייכת לשרשור של מישהו אחר) נכונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי מורכבת רביעיית קונטיננטל אקו 3

בעיקרון, התכוונתי להרכיב דווקא את הקונטיננטל פרימיום 2, כשהגעתי לפנצ'ריה לאחר וידוא טלפוני מסתבר שהם 'לא הבינו' לאיזה קונטי התכוונתי... ויתרתי והרכבתי את הקונטי אקו 3 שזהו צמיג ירוק של היצרן.

 

למרות שמדובר בצמיג ירוק האמור לספק עמידות לאורך זמן וחיסכון בדלק על חשבון נוחות/אחיזה אני יכול להעיד מניסיון שהאחיזה גבוהה גם ביבש וגם ברטוב (לא התאפקתי, בדקתי בכביש ריק...) ומרחקי הבלימה מצויינים.

לגבי נוחות לדעתי היא טובה, אבל יש צמיגי מותגים שאני מאמין שיתנו נוחות עדיפה, מן הסתם על חשבון שחיקה מוגברת.

 

מלכתחילה התכוונתי להרכיב טויו TPT פרוקסס, אבל בניגוד לקונטי, הדעות על הטויו היו חלוקות ועל הקונטי קבלתי המלצות טובות מכולם. החיסכון היה לא מהותי עבורי: 360 לטויו, 395 לקונטי, מידות הצמיגים: 195/65 15R

 

בסופו של דבר - ממליץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^ כל הכבוד! :-D

גם לי יוצא לראות רכבי יוקרה נועלים צמיגים זולים. לא יודע מה הסיבה (חסכון? לרכב שעלה 400K-300? ) ההגיונית לזה.

בוודאי כאשר הצמיגים אחראים להוריד את הביצועים של הרכב לכביש.

 

בנוגע למישלין , זכור לך אם מדובר בפרימסי?

 

אגב, שים לה שהאינפיניטי וה GT משובצים בקטגוריית החברות הגרועות, ומאקסיס בבינוניות.

לפי הרשמים שלך, עושה רושם שהרשימה ששתפתי למעלה (שבמקור שייכת לשרשור של מישהו אחר) נכונה.

 

המישלין שמותקנים במאזדה שלי? מדובר במישלן אנרג'י. בכל מקרה אחליף אותם בקרוב בצמד נוסף של גודייר אקסלנס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב שלי נועל צמיגים במידות 245/45/17 א' ו- 225/45/17 ק'.

 

הצמיג המקורי שהותקן עליו היה ברידג'סטון פונטנזה RE050, צמיג "נחשב" שלא התרשמתי ממנו, בסיבובים הצמיג נימרח וקיבלתי ממנו תחושה חזקה של חוסר דיוק.

הבלימות גם ביבש וגם ברטוב היו בסדר גמור.

 

הצמיגים האלה הוחלפו לסט של טויו T1R, והשיפור היה דרמטי, ההיגוי הפך למדויק בהרבה, ברמה שגם הנוסע בכיסא הנווט הרגיש בהבדל.

לא הצלחתי להבחין בהבדלים בבלימה בין שני סוגי הצמיגים.

החיסרון העיקרי של הצמיג הזה הוא רעש כביש נוכח מאוד.

 

השחיקה בשני המותגים סבירה לחלוטין ונהג שנוהג לפעמים חזק ובד"כ מהיר-סביר, בלי להתגרזן בכוכב יאיר יגיע עם הצמיגים האלה (שני המותגים) להחלפה בשל גיל ולא בשל שחיקה.

 

לגבי הקונטיננטל ספורט קונטקט (2 או 3- אינני זוכר) זוג כזה הותקן ברכב של חבר במידה 245/45/17 ואחרי שלוש-ארבע שנים הצמיגים התחילו להתפורר ברמה שהשאירו לי חלקים מהסוליה בידיים, זה דבר שמעולם לא ראיתי כמותו ואין בכוונתי להתקרב אל המותג הזה אחרי המראה הזה.

 

טויו T1SPORT הותקנו לפני מספר חודשים ברכב של חבר אחר לשביעות רצונו המלאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מי שרוצה צמיגים בעלי אורך חיים טוב ומרחק בלימה קצר וכביכול חסכון בדלק, יש את הצמיגים קונטיננטל אקו 3-5. לא צמיגים ספורטיבים ולקיחת פניות ב700 אלף קמ"ש, אבל בהחלט מספקים את הסחורה. לצערי אני לא יכול לתת חוות דעת מיוחדת על ה5 מכיוון שמאז שעשיתי פרונט יש תחושה שהרכב זורק קצת יותר מדי, אבל לפני שהוחלפו צמיגים ל5 הייתי כאמור עם 3 שכיום על הרכב 3 שנים כבר ובהחלט נהניתי מהאחיזה מאחורה עד כמה שאני זוכר. (כן?).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שמי שמדרג את מקסיס בחברות הבינוניות תורם לפספוס בתפיסת הצמיג בין נהגי המכוניות בישראל.

למקסיס בהחלט יש צמיגים טובים.

בתחום השטח הם ממקומים גבוה מאוד, ברכבי ה-side by side ובטרקטורוני הספורט הם במקום הראשון.

בין הקטנועים הם מותג מצוין שתורם לביטוחות הרוכבים עם תג מחיר נוח ומנסיוני האישי אפילו על האופניים הצמיגי סליקס שלהם מספקים אחיזה פנמונאלית.

באוטו הקודם שלי התקנתי מקסיס והייתי מרוצה מאוד.

3) מקסיס זאת חברה סינית אבל הצמיג מקבל ביקורות יפות מהלקוחות (95% לרכבי עבודה)

מקסיס זו חברה טיוואנית, לא סינית.

יש לה מחלקת פיתוח עצמאית והם מפתחים צמיגים טובים מאופניים דרך מכוניות ועד לאופנועני כביש\ספורט. אפילו יש להם צמיגי סופרמוטו טובים.

 

למעשה כנראה שבעוד כמה חודשים אתקין גם על הסובארו שלו את המקסיס VICTRA.

הביקורות נראות מצוינות.

אופנוען

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב שלי נועל צמיגים במידות 245/45/17 א' ו- 225/45/17 ק'.

 

הצמיג המקורי שהותקן עליו היה ברידג'סטון פונטנזה RE050, צמיג "נחשב" שלא התרשמתי ממנו, בסיבובים הצמיג נימרח וקיבלתי ממנו תחושה חזקה של חוסר דיוק.

הבלימות גם ביבש וגם ברטוב היו בסדר גמור.

 

הצמיגים האלה הוחלפו לסט של טויו T1R, והשיפור היה דרמטי, ההיגוי הפך למדויק בהרבה, ברמה שגם הנוסע בכיסא הנווט הרגיש בהבדל.

לא הצלחתי להבחין בהבדלים בבלימה בין שני סוגי הצמיגים.

החיסרון העיקרי של הצמיג הזה הוא רעש כביש נוכח מאוד.

 

השחיקה בשני המותגים סבירה לחלוטין ונהג שנוהג לפעמים חזק ובד"כ מהיר-סביר, בלי להתגרזן בכוכב יאיר יגיע עם הצמיגים האלה (שני המותגים) להחלפה בשל גיל ולא בשל שחיקה.

 

לגבי הקונטיננטל ספורט קונטקט (2 או 3- אינני זוכר) זוג כזה הותקן ברכב של חבר במידה 245/45/17 ואחרי שלוש-ארבע שנים הצמיגים התחילו להתפורר ברמה שהשאירו לי חלקים מהסוליה בידיים, זה דבר שמעולם לא ראיתי כמותו ואין בכוונתי להתקרב אל המותג הזה אחרי המראה הזה.

 

טויו T1SPORT הותקנו לפני מספר חודשים ברכב של חבר אחר לשביעות רצונו המלאה.

 

הרכב שלי נועל בדיוק את הצמיגים האלה, לא העברתי עליהם חוות דעת כי קיבלתי אותם עם הרכב כבר בני 5 שנים.

אבל מה שאתה מתאר כאן על צמיגים חדשים, אלה בדיוק התחושות שאני קיבלת מהם כמשומשים, רק שאני חשבתי שזה בגלל שהם כבר מסרו את נשמתם.

הצמיגים אכן מהסדרה היקרה, מבירורים שערכתי לפני מס' ימים הם עומדים על 900-950 ש"ח לצמיג במידה שלי R17 215/50, לא מספקים אחיזה משביעת רצון-ביחס למחיר (לא משהו שצמיג ב 500 ש"ח לא יתן), על יבש ועל רטוב הם בסה"כ בגדר הסביר. אבל הם יאמר לזכותם שהם שקטים מאוד.

אוכל להוסיף ברזומה הצמגים כאן על צמיגי CAMAC, עם כמה שהצמיגים שלי הפוטנזה בלויים ולא מתפקדים במלואם, הם נותנים לך להבין את ההבדל שבאיכות צמיג. בזמנו רציתי לחסוך או יותר נכון לחפש מחיר טוב (לפני כ 3 שנים שהייתי טיפש בכל הנוגע לצמיגים) והרכבתי אותם על הרכב. היום אני יכול להגיד שהם צמיגים בעלי אחיזה נמוכה ובגדש על רטוב ואיזורים בהם יש שלולית מים אפילו קטנה. לא התרשמתי, אבל המחיר בהתאם. אם אני זכרוני אינו מטעה הם חברה הולנדית ממה שנאמר לי.

 

אני חושב שמי שמדרג את מקסיס בחברות הבינוניות תורם לפספוס בתפיסת הצמיג בין נהגי המכוניות בישראל.

למקסיס בהחלט יש צמיגים טובים.

בתחום השטח הם ממקומים גבוה מאוד, ברכבי ה-side by side ובטרקטורוני הספורט הם במקום הראשון.

בין הקטנועים הם מותג מצוין שתורם לביטוחות הרוכבים עם תג מחיר נוח ומנסיוני האישי אפילו על האופניים הצמיגי סליקס שלהם מספקים אחיזה פנמונאלית.

באוטו הקודם שלי התקנתי מקסיס והייתי מרוצה מאוד.

 

מקסיס זו חברה טיוואנית, לא סינית.

יש לה מחלקת פיתוח עצמאית והם מפתחים צמיגים טובים מאופניים דרך מכוניות ועד לאופנועני כביש\ספורט. אפילו יש להם צמיגי סופרמוטו טובים.

 

למעשה כנראה שבעוד כמה חודשים אתקין גם על הסובארו שלו את המקסיס VICTRA.

הביקורות נראות מצוינות.

 

לא מכיר את החברה ומעולם לא יצא לי לנהוג על צמיגיה, אבל לא מחייב שחברה שמצליחה בייצור לנישה X תהיה מוצלחת גם בנישה Y .

לא מכיר, לא יודע ולא נסיתי אבל סתם הערה. אולי הם באמת בסדר.

בתור בעל נסיון, תוכל לספר עליו קצת? אחיזה ברטוב/יבש, במהירויות גבוהות יחסית, שקטים,מספקים ספיגה למהמורות ושיבושי הדרך.

 

 

למנהלים: (מצטער שאני מעלה את זה כאן אבל אי אפשר להחזיר אליכם בהודעה)

העובדה שאני קונה צמיגים הביאה אותי לחפש בכל הרשת (כולל הפורום) מידע עדכני ורלוונטי על צמיגים.

מטרת השרשור בשם "שרשור הצמיגים הגדול-חוות דעת,שאלות והמלצות" הוא פשוטו כמשמעו בלי התחכמות כותרתית, שחברי הפורום ידאגו למלא את השרשור באופן תמידי במידע עדכני בכל הנודע לצמיגים- איכותם, חוות דעתם, מחירם, כל מה שקשור לנושא, ויכול לעזור לי, לו, ולכל חבר פורום אחר. אם כל אחד ישאיר כאן פיסת אינפורמציה על הסט שרכבו נועל, נוכל לקבל כאן שרשור צמיגים גדול ומתבקש לכל הדעות.

למה לכל הדעות? כי העובדה היא שכל נושא שלישי שנפתח בפורום הוא "צמיגים".

וכמה עונים לשאלה של אותו פותח שירשור? ספק אם אחד.

למה? כי נמאס למשתמשים לתת תשובה לכל אחד בכל שרשור נפרד. ואני מבין את זה.

לכן,

כאן יוכלו משתמשים לרפרף בין העמודים (שיצטברו עם הזמן), להשאיר בקורת, לנהל דיונים, ולקבל תשובות לכל השאלות, ללמוד ולהחליט.

זה החזון שלי :wink:

אל תכעסו, בסה"כ מדובר על כוונה טובה שאמורה לעזור לכולנו (כשנצטרך).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אז מאיפה אתחיל? :wink:

 

185/60/14 (פאביה MK1):

יוקוהמה V500 / קונטי' PC.

 

יוקוהמה:

- אוחז טוב ביבש, אוחז טוב ברטוב, מאוד שקט, צמיג די זול.

- צמיג די רך, משמע גם השחיקה הייתה די מהירה.

 

קונטי':

- אוחז טוב ביבש, אוחז מעולה ברטוב, די שקט.

- נשחק די מהר ואז גם מתחיל להרעיש (יותר ויותר), צמיג די יקר.

205/45/16 (פאביה MK2 / איביזה 6L):

דנלופ SP2000SPORT / דנלופ DZ101 / קונטי' PC2 / קונטי' SC2 / ברידג'סטון טורנזה ER300 / נקסן SU1.

 

דנלופ SP:

- אוחז סביר על יבש.

- אוחז זוועה על רטוב, מרעיש להחריד ונשחק מהר להפליא.

 

דנלופ DZ:

- אוחז טוב ביבש, די שקט, די זול לרכישה.

- אוחז סביר בלבד על רטוב, נשחק מהר להפליא.

 

קונטי' PC2:

- אוחז טוב על יבש, אוחז טוב ברטוב, די שקט.

- כשהוא נשחק, הוא מתחיל להתפורר פשוט. בנוסף, לא צמיג זול במיוחד.

 

קונטי' SC2:

- אוחז נהדר על יבש, די שקט.

- אוחז סביר על רטוב. נשחק מהר עד מאוד, מרעיש להפליא ויקר להחריד.

 

ברידג'סטון ER300:

- אוחז טוב ביבש, אוחז מעולה ברטוב.

- לא הצמיג הכי שקט שיש, גם לא הכי רך - נוטה להתפורר לחתיכות עם השחיקה. בנוסף, לא צמיג זול במיוחד.

 

נקסן SU1:

- אוחז טוב פלוס ברטוב, אוחז בסדר ברטוב, שקט להפליא וזול לרכישה.

- עד כה לא נמצאו חסרונות, למעט ה"שם". מעבר לכך, צמיג מאוד מפתיע ובהחלט שווה לתת לו צ'אנס.

 

215/60/15 (יטי):

קונטי' PC2 / גודייר אקסלנס.

 

קונטי' PC2:

- אוחז טוב על יבש, אוחז טוב ברטוב, די שקט.

- כשהוא נשחק, הוא מתחיל להתפורר פשוט. בנוסף, לא צמיג זול במידה הזאת.

 

גודייר אקסלנס:

- אוחז טוב פלוס על יבש, די שקט.

- נשחק די מהר ולא זול במיוחד לרכישה.

 

215/55/16 (פוקוס):

מישלין פרמסי HP / ברידג'סטון טורנזה ER300.

 

מישלין HP:

- אוחז טוב פלוס על יבש, אוחז נחמד על רטוב ודי שקט.

- לא זול לרכישה ובמחיר שלו ישנן אופציות "אוחזות" יותר.

 

ברידג'סטון ER300:

- אוחז טוב ביבש, אוחז מעולה ברטוב.

- גם כאן הוא נוטה להתפורר בעת שחיקה. במידה הזאת, הדופן שלו מרגישה רכה יותר והוא גם נוטה לצווח הרבה.

 

215/40/18 (אבארת' איוו):

הנקוק K110.

 

הנקוק K110:

- אוחז טוב פלוס על יבש, די שקט, זול לרכישה.

- אוחז די זוועה על רטוב, לעיתים גם כשהוא קר.

 

225/40/18 (לאון 1.8TSI):

טויו R1R / הנקוק K110.

 

טויו R1R:

- אוחז מצויין על יבש (כשהוא חדש), זול לרכישה.

- אוחז סביר מינוס על רטוב, בעיקר כשהוא שחוק. נשחק מהר עד מאוד - ואז הופך חסר אחיזה לחלוטין.

 

הנקוק K110:

- אוחז טוב פלוס על יבש, די שקט, זול לרכישה.

- אוחז זוועה על רטוב, לעיתים גם כשהוא קר.

 

- המעבר אליו לאחר סטים של R1R, המחיש עד כמה הם לא ברי השוואה בכל הקשור לאחיזה על יבש. כיום יש להנקוק את ה-Z222, שהוא המתחרה הישיר של ה-R1R וזוכה לביקורות מחמיאות בארה"ב / אירופה (וגם לתמחור זול יותר).

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הביקורות על ה z222 טובות. הם טובות למי שמחפש אחיזה. מצוין בכתבה על שיפור של 30% באחיזה.

הפידבקים מראים שזה כך, על רטוב הביקורות ממוצעות ולגבי רעש ונוחות חד משמעי, לא הצמיגים המומלצים. לפחות ע״פ ביקורות הנהגים.

תוכל להתרשם כאן:

http://www.1010tires.com/Tires/Hankook/Ventus+R-S3+(Z222)

 

נ.ב

המגוון שהעלית מצוין,אולי היה עוזר אם היית מדרג אותם נאמר מ 1-5 או 1-10. כאשר המס הנמוך מייצג רמה נמוכה.

אולי זה אני אבל קצת קשה לי להבין את ההבדלים בין גרוע,לזוועה. יתכן ודירוג היה נותן אינדיקציה נוחה יותר להבנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוזמה ברוכה, באמת קשה לענות לכל אחד על אותה שאלה גנרית כל פעם מחדש.

אז שני הסנט שלי :

 

כל חוות הדעת שלי מבוססות על נסיון אישי ארוך טווח (לרוב ממצב חדש עד מצב של שחיקה מלאה).

אני נוסע הרבה על המגבלות, בכבישי נהיגה באופן יומיומי, אז יש לי יכולת טובה להשוות ביצועים אמיתיים.

מילה עקרונית לגבי אחיזה -

מה שמבדיל צמיג טוב מצמיג לא טוב, זה בעיקר האחיזה ברטוב, ולא ביבש.

ביבש ההבדלים יכולים להיות זניחים בין צמיג סיני לצמיג איכותי, אבל אותם צמיגים יציגו הבדל עצום בביצועים בכביש רטוב.

 

195/65/15 (קורולה רובוטית)

YOKOHAMA C.DRIVE - מעולים ביבש וברטוב, שקטים ונוחים, דופן עמידה (יחסית לחתך). נשחקים

מחיר ליחידה סביב 400 ש"ח.

CONTINETAL PREMIUM CONTACT 2 - מאד מאד דומים בכל ליוקוהמה, גם במחיר, אז הבחירה ביניהם היא על בסיס

זמינות. הC.DRIVE הוחלפו עם C.DRIVE 2, לא ניסיתי אותם אבל ביקורות אומרות שהם פחות טובים קצת.

 

215/50/17 (פוקוס 2.0 2012 )

יש פירוט עם תמונות בשרשור הזה :

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448807

 

MICHELIN PRIMACY HP - לדעתי צמיג משובח, אחיזה גבוהה מאד ביבש וברטוב. הגיעו מקוריים עם הרכב, והחזיקו מעמד

יותר מהצפוי. המחיר שלהם במידה הזאת הפך אותם ללא רלוונטים מבחינתי (1000 ש"ח ליחידה).

 

TOYO T1R - כתבתי בעבר, צמיג שמקבל הרבה יותר מדי הערכה פה בפורום משום מה. אחיזה מצויינת ביבש, סבירה פלוס ברטוב.

שתי הבעיות העיקריות שלו - דופן רכה במיוחד, שקורסת בלחץ אויר רגיל תחת עומס. מאד לא נעים. אפשר לפתור את זה ע"י תוספת של כמה PSI, אבל אז משלמים בנוחות באופן משמעותי.

בעיה שניה - שחיקה גבוהה באופן מגוחך, כשנוהגים איתו חזק. בעיקר הכתף נעלמת, אבל גם הסוליה כולה.

יתרון - צמיג סימטרי שמאפשר ניצול של שתי הכתפיים אחרי הצלבה ימין/שמאל (פירוק מהג'נט). גם מראה ספורטיבי נאה.

מחיר - סביב 500 ש"ח ליחידה.

 

TOYO T1 SPORT - דגם חדש יותר, שמתקן בדיוק את החולשות של הT1R. לשים לב שלא מדובר בT1S, שזה דגם ישן וגרוע,

וגם לא אמור להמכר בימינו.

הT1 SPORT נותן יחס עלות תועלת מדהים בעיניי, לפחות במידה הזאת, לא בדקתי באחרות.

אחיזה מעולה ביבש וברטוב (עדיף על הT1R), דופן עמידה מאד, שקטים, ונשחקים בקצב משביע רצון.

חסרון - צמיג אסימטרי, ולכן ניתן רק להחליף קדמיים/אחוריים, הכתף הפנימית לא מנוצלת עד תום.

מחיר - קצת פחות מ-500 ש"ח ליחידה.

 

לגבי איפה לקנות, אני מאד ממליץ על טיירדיל. יש הנחה מסויימת לחברי הפורום (לציין בטלפון).

הם יכולים גם לייעץ אישית, יש להם הבנה טובה בצמיגים, הרבה יותר מהפנצ'ר מאכער הממוצע, והם נחמדים מאד.

תוסיפו לזה את העובדה שהמחיר שלהם הכי טוב בשוק ברוב המקרים, והאספקה נעשית לפנצ'ריה שאתה בוחר (יש המון אפשרויות

בכל אזור) - וזה דיל מנצח. לא צריך להסתובב בפנצ'ריות לשמוע את הבולשיט שלהם ולסמוך על ההבטחות שלהם.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן עשית כאן ממש מחקר יפה :)

אוסיף כמה משלי:

הונדה אקורד בעבר :

יוקוהומה C.Drive יחסית שקטים עם אחיזת כביש טובה ביבש ורטוב

הוחלפו לאחר מכל ל S.Drive

אחיזת כביש מעולה, יותר מרעישים אבל ממש מעולים.

 

רכב קודם ליסינג - מיצובישי לאנסר

הגיע עם בריג'סטון פוטנזה

אחיזה טובה, לא הכי שקטים אבל טובים

לאחר פנצר הוחלף צמיג אחד ל GT - רכב פשוט לא יציב עם צמיג שמחליק מקדימה על כל טיפת רטיבות

ולא מחזיק בכביש בסיבובים

צעקות מול קצין הרכב ואיום בהשארת הרכב - הוחלפו 2 הקידמיים לקלבר HP3

צמיגים בינוניים שקטים אבל אחיזה די טובה, אך פחות מהבריג'סטון

 

 

רכב קודם Golf MK5 2.0 FSI

קונטיננטל SC2 אחיזת כביש טובה, קצת רועשים ולא חוויתי את ההתפוררות

הוחלפו ל S.Drive ותוצאות טובות מאד - חדות, אחיזת כביש טובה מאד והנאה

 

רכב קיים:

הגיע עם קונטיננטל Echo3

הוחלפו עם יוקוהומה S.Drive - תוצאות כפי שיש למעלה

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המידה של הצמיג שלי היא 15\45\195

החלפתי צמיגים לפני כשבוע. לפני זה היה לי צמיג כלשהו של continental (לא זוכר את הדגם המדויק), והחלפתי לs. drive של יוקוהמה לפי המלצות של חברים וגם המלצות באתרים שונים.

אני לא שם לב בינתיים לרעש מיוחד, אבל מה שכן - האחיזה השתפרה פלאים. יכול להיות שזה גם בגלל שהסט הישן שלי כבר נשחק יחסית, אבל לדעתי ולפי איך שזה מרגיש לי, ה-s drive נותנים אחיזה יותר טובה באופן כללי, בינתיים גם בכבישים רטובים (למרות שהם נחשבים לצמיגים המתאימים לקיץ, עפי האתרים השונים).

מחיר - 400 שח לצמיג ב"צמיגי מוריס".

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יבגני, הסט הקודם שלך היה קונטי' PC2 (פרמיום קונטקט). כמובן שמול ה-SDRIVE הוא ירגיש פחות נעים (בעיקר כשהוא שחוק לחלוטין :lol:) - הראשון צמיג טורינג והשני צמיג UHP.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הביקורות על ה z222 טובות. הם טובות למי שמחפש אחיזה. מצוין בכתבה על שיפור של 30% באחיזה.

הפידבקים מראים שזה כך, על רטוב הביקורות ממוצעות ולגבי רעש ונוחות חד משמעי, לא הצמיגים המומלצים. לפחות ע״פ ביקורות הנהגים.

תוכל להתרשם כאן:

http://www.1010tires.com/Tires/Hankook/Ventus+R-S3+(Z222)

 

נ.ב

המגוון שהעלית מצוין,אולי היה עוזר אם היית מדרג אותם נאמר מ 1-5 או 1-10. כאשר המס הנמוך מייצג רמה נמוכה.

אולי זה אני אבל קצת קשה לי להבין את ההבדלים בין גרוע,לזוועה. יתכן ודירוג היה נותן אינדיקציה נוחה יותר להבנה.

 

- בדיוק כמו R1R, האחיזה באה על חשבון דברים אחרים (נוחות / רעש / כביש רטוב).

 

- זה קצת קשה לדרג אותם בכל אספקט. בכל מקרה, הגרועים ביותר היו צמד הדנלופים, כאשר ה-SP2000 מככב כזבל מצוי. הרבה מאוד זמן לא נתקלתי בצמיג כל כך זוועתי ונוראי - ועוד ממותג שכזה (וגם מיוצר בגרמניה, לא מלזיה...). ה-DZ פשוט לא מלהיב, אבל בהחלט עדיף מאחיו הגרמני (ה-DZ מיוצר ביפן).

 

כולם - בלי יוצא מן הכלל - נשחקו די מהר (בעיקר ה"אוחזים" יותר, כגון הקונטי' SC2). אבל ראוי ורצוי לציין שכולם עברו לא מעט נהיגות ספורטיביות - בכבישים כאלו ואחרים (כולל כמה גיחות דאז אל המנחת בערד, הוא הפך את ה-ER300 על הפאביה לסליקס).

 

הצמיג הטוב ביותר שיצא לי לחוות ביום יום הוא המישלין ספורט 2 (או ספורט קאפ. כבר לא זוכר) שנעלה ה-M3 (בגרמניה). אחיזה מדהימה לחלוטין על האספלט היבש, אחיזה די מפתיעה על הרטוב, רמות רעש די נמוכות ורק תג מחיר סופר יוקרתי.

 

אם נלך על הקיצון, ה-R888 הוא הצמיג הטוב ביותר שיצא לי לחוות - נקודה. גם הסוויפט, גם ה-DS3T וגם השירוקו 2.0TSI (ב-רינג) אחזו במסלול ללא רחמים. על רטוב (הגיוני ומובן) הוא לא נהנה במיוחד, גם מעט לא צפוי לפעמים. שקט אמרתם? רועש להחריד :lol:

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 687 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...