Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5322 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כתבתי זאת במקום אחר ביום 12.9.2011:

 

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4121291,00.html

שלחתי לכתובת דוא"ל הזאת הודעה עם כמה הצעות שלי וכמובן שבמשרד התחבורה סביר שזה יקרה, הודעה מה"פוסט מסטר" שלהם:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

 

Delivery to the following recipients failed.

 

[email protected]

 

לכן שלחתי הלאה את הודעתי אל סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, מר עוזי יצחקי ואולי הודעתי תגיע ליעדה, אל הועדה הציבורית.

אשמח לעדכן בהמשך.

 

בברכה - רפי לין

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

ביום 3.10.2011 כתבתי את ההמשך הזה:

 

 

ביום 18.9.11 שלחתי זאת גם אל מנכ"ל משרד התחבורה ואין קול ואין עונה ואפילו לא אישור על קבלת ההודעה.

להלן הצעותי שכנראה לא יגיעו אל הועדה (ואח"כ יגידו שהם בצעו עבודת מחקר מעמיקה והקשיבו גם לרחשי הציבור):

 

 

 

 

הגברת התחרותיות בענף הרכב בישראל

 

12.9.11

 

ג,א,נ

 

בעקבות המודעה בעיתונות של מר עוזי יצחקי, סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה,

הנני פונה אליכם עם כמה נקודות חשובות, לדעתי, להגברת התחרותיות בענף הרכב בישראל וזאת בהיותי בעל ותק של עשרות שנים בענף המוסכים לרכב.

רעיונותי הנם לגבי יבואני הרכב והתנהלותם המסחרית והטכנית כיום אשר בסופו של דבר פוגעים בבעלי הרכב.

 

1. מחיר החלפים לרכב לצרכן גבוה מאוד ביחס לעלות ליבואן הרכב.

ברור שליבואן רכב יש הוצאות רבות לקיום מחסן חלפים, אבל יש צורך ברגולציה שתקבע מה אחוז הרווח המירבי, על המחיר בפתח הנמל, שמותר ליבואן לקבוע כמחיר לצרכן. האכיפה של זה צריכה להיות מנהלית מהירה שתקבע מכפיל קנס על הפרש הפקעת מחיר לחלק מסוים שנמכר מעבר למותר (לדוגמא קנס של פי 30 מערך הפקעת המחיר) וזאת למען יראו ויראו.

 

2. בעבר, הרחוק, יבואני הרכב החזיקו מחסן מכירת חלפים (לפחות אחד בת"א) למכירת חלפים לציבור, דבר שכיום כבר אינו קיים כמעט.

צריך לחייב את יבואני הרכב לקיים מערך מכירת חלפים לציבור וזה יכול להיות גם דרך מוסכי רשת היבואן עם מתן רשיון להם לסחר בחלפים וחיובם לבצע מכירת חלפים עם שרות נלווה של הזמנת החלפים. בכך יהיה למוסך, מורשה היבואן, גם עוד מרכז רווח.

 

3. רוב מכריע של יבואני הרכב, אם לא כולם, משלם למוסכי הרשת מחיר זעום ולא ריאלי עבור תיקונים במסגרת אחריות וגם לא נותנים למוסך הרשת כל רווח שהוא מהחלפים שמוחלפים ברכב במסגרת אחריות. בכך קטנה מאוד רווחיות המוסך שברור שחלק מ"הפסד" זה מגולגל אל הלקוח הרגיל שמשלם מחיר "רגיל" גבוה יותר (סבסוד צולב?).

4. רוב יבואני הרכב מחייבים בתשלום גבוה ואפילו מופקע את מוסכי הרשת שלהם בגין מידע טכני, תקליטורי מידע, ציוד אבחון וכלי עבודה ספציפיים, קורסים והשתלמויות.

גם על תימחור כל הדברים האלו צריך להיות איזה פיקוח שהוא ויודע אני שאת זה קשה לבצע.

 

5. דרישות היבואנים ממוסכי הרשת להשקעות במראה, חזות ויופי מגיעות לעיתים לאבסורדים שמתאימים למשרדי היי טק ולאו דווקא למוסכים (היבואנים מכנים אותם מרכזי שרות לצורך הגברת הרושם). דרישות אלו מפילות עומס כלכלי רב על רוב המוסכים ומונעים מהם רווח תפעולי הוגן וביושר.

מצד שני לא תמיד היבואנים מצליחים להחדיר במוסכים אמות מידה טובות של מקצועיות, הוגנות, אמינות, שרותיות ותקשורת טובה עם הלקוח כי החזות היא החשובה.

 

אני מקווה שנתתי לכם עוד כמה נקודות התייחסות שעשויות להועיל לצרכני הרכב, בעליו והנוהגים בו.

 

בברכה

רפי לין

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

עד היום, 23.11.2011 לא קיבלתי ממישהוא מהנמענים תשובה כלשהיא אוא אישור על קבלת מכתביי.

בברכה - רפי לין

פורסם

רפי

 

יפה כתבת

 

בוא נקווה שלא בזבזת את זמנך לשווא

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

רפי לא בזבז את זמנו לשווא אבל לצערנו הרב, אף פקיד/ עובד ממשלה לא יבזבז את זמנו לשווא ואשכרה ישב לקרוא את מה שרפי כתב.

 

ראבאק, התה עוד עלול להתקרר לו בינתיים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

ובהמשך לדברים הנכונים שציינו קודם אודות המצב העגום בארץ בתחום יבואנים/מורשים/תחרותיות/מונופול/אינטרסים :

 

עכשיו יש גם גושפנקא של בית משפט לחזירות יבואן. בית המשפט המחוזי פסק במסגרת פשרה כי על כלמוביל לשלם פיצויים בסך של

 

10 מיליון שקל בגין מניעת תחרות הוגנת בתחום חלקי החילוף לרכבי מיצובישי.

 

http://www.cartube.co.il/car-news/67-car-news-cat/2161-%D7%9B%D7%9C%D7%9E%D7%95%D7%91%D7%99%D7%9C-%D7%AA%D7%A9%D7%9C%D7%9D-10-%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%A9%D7%A7%D7%9C-%D7%A2%D7%9C-%D7%9E%D7%A0%D7%99%D7%A2%D7%AA-%D7%AA%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%95%D7%92%D7%A0%D7%AA-%D7%91%D7%AA%D7%97%D7%95%D7%9D-%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%99%D7%9D.html

פורסם
בוא תתקרב אני אלחש לך משהו באוזן .. לאן הולך הרוב ?

 

הרוב הולך לחנות זולה למדי ליד מקום מגוריו. החנות הזו (מגה, שופרסל, מה שלא יהיה) קיימת בגלל שיש תחרות. אם לא היתה תחרות, היו כל החנויות דורשות - ומקבלות - מחיר כפול עבור כל דבר.

 

ראית או פגשת פעם מישהו מנווה אביבים ,או שיכון ל ' ,או רמא"ג , או ל' החדשה ,או הישנה או הותיקה , בשוק התקווה ?

חביבי ,הם משלמים פי 3 ולא ילכו לשוק ,הבנת את זה ?

 

ואף על פי כן, השוק לא ריק, כי יש אחרים שכן הולכים לשם.

 

איפה יש כאן ריכוזיות ? או קרטל .

 

במחירי מוצרי החלב למשל, אבל זה לא הנושא כאן, אלא העובדה שהדוגמה שלך לא מתאימה, כי כל אחד יכול לפתוח חנות מתחרה, אבל לא לכל אחד מותר לייבא חלפים. זה ההבדל.

 

כן חזירי לא חזירי ,הציבור רוצה שקט בראש מוכן לשלם במורשה כי הפרטיים לפני חן הפכו אותו לפראייר התורן .

 

אתה שוב שוכח כי הציבור לא רוצה אלא חייב לשלם ליבואן, כי לאחרים אסור לייבא.

 

עכשיו יש גם גושפנקא של בית משפט לחזירות יבואן.

 

למה אתה מאשים את היבואן במצב שהמחוקק יצר? קוראים לזה "הפרד ומשול", ועליך זה עובד, לצערי.

 

דני

פורסם

רפי, אתה תוסיף לנו צרות עם הרעיונות האלה. לתת למשרד ממשלתי עוד כח ויכולות בקרה הוא מתכון לאסון. מי יבקר? מי יבדוק? מי סומך עליהם שיישמו את החוקים כמו שצריך?

 

פיתרון הרבה יותר פשוט יהיה לאפשר לייבא חלקי חילוף שעברו אישור תקן מראש ע"י היצרן ו/או גוף ממשלתי לא ישראלי כלשהו (לא נראה לי כי ניטעה הרבה אם נאשר חלקי חילוף המאושרים בגרמניה) בצורה מהירה וחופשית.

 

יישום הפיתרון הזה יהיה מהיר, פשוט וכמעט ללא תוספת כו"א.

-ניתן לרכוש ולעדכן את מאגרי המידע של חלקי החילוף המאושרים בעלות זניחה.

-בזמן המעבר במכס ניתן לבדוק את נכונות/חוקיות החלק מול מאגרי המידע, תוספת כו"א הדרושה לביצוע המשימה לא צריכה להיות גבוהה (אם בכלל).

פורסם
פיתרון הרבה יותר פשוט יהיה לאפשר לייבא חלקי חילוף שעברו אישור תקן מראש ע"י היצרן ו/או גוף ממשלתי לא ישראלי כלשהו (לא נראה לי כי ניטעה הרבה אם נאשר חלקי חילוף המאושרים בגרמניה) בצורה מהירה וחופשית.

 

אז איך יוכלו לעשות שרק האנשים המתאימים יוכלו ליבא, ולא כל מיני ארחי פרחי שלא מאנ"ש?

 

דני

פורסם

דני, התגובה הצינית שלך מסבירה היכן הבעייה. לא בטיחות ולא אמינות מהווים את הבסיס ע"פ פועל משרד התחבורה אלא דאגה לעבודתם (הדיי מיותרת, ראה חוק פרקינסון).

 

אם חס וחלילה הצעתי תיושם אז יהיה צורך לבטל תפקידים קיימים במשרד ולפטר את העובדים המיותרים, מסקרן לדעת אם זה נעשה אי-פעם בישראל.

פורסם

פיתרון הרבה יותר פשוט יהיה לאפשר לייבא חלקי חילוף שעברו אישור תקן מראש ע"י היצרן ו/או גוף ממשלתי לא ישראלי כלשהו (לא נראה לי כי ניטעה הרבה אם נאשר חלקי חילוף המאושרים בגרמניה) בצורה מהירה וחופשית.

.

 

ומאיפה אז מכון התקנים יעשוק אותנו?

 

מן הסתם אין לך מושג מה זה הגוף הזה שנקרא מכון התקנים (ימך שמם וזכרם!!!)

 

אני צריך איזה קופיף הנדסאי שלא יודע עם איזה יד מנגבים את התחת בשביל שיגיד לי, אחרי שכמובן שילמתי כ 1600 דולר (אתה יודע למה מופיע לפני המספר האות כ? כי אין מחירון, הם קובעים לך את מחיר הבדיקה על פי מורכבות המוצר, יכול המיקוח שלך וגוון העור שלך), שאכן ה TUV של מכון התקנים הגרמני מוצדק והמוצר תקין.

 

שבועיים אחרי זה אני רוצה להביא את אותו מוצר אבל לא בירוק אלא בכחול, המוצר זהה, המפרט זהה אמה מה, המק"ט המקולל שונה, יאללה, שחרר שוב 1600 דולר, שוב תמתין מספר חודשים בשביל שמזיל הריר האוטיסט יבדוק שוב את המכשיר ושוב יאשר שכנראה מכון התקנים הגרמני יודע את העבודה.

 

מתנצל על החפירה ועל העצבים אבל בן אדם, נגעת פה בנקודה רגישה אצלי.

 

 

אם הייתי חייב לבחור רק גוף אחד שאני יכול לעלות עליו עם D9 ושלא נראה אותו יותר לעולם, סביר להניח שזה היה מכון התקנים המושחת, המסואב והעלוב!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

היי בגירה, אל תשכח גם להעביר מכבש על המכס בנתב"ג במיוחד על המשרד של הבחור שמסווג מוצרים עם ספר מלפני 50 שנה, שבחוץ עומדים 50 יבואנים עצבנים שתקעו להם מוצרים במכס, או כאלו שקנו חלקי אופנים שסווגו כחלקי אופנועים.

*** לקחת את רשמיי בערבון מוגבל ***

*** הנעה קידמית עם הרבה הנאה ***

×
×
  • תוכן חדש...