Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לגבי אמינותם של יצרנים בעלי מונטין רע


nimnim
שימו לב! השרשור הזה בן 4693 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הטענה שרכבים ארופאיים לא מתקלקים יותר אם מטפלים בהם נכון לא מדוייקת. ובאופן ברור ברכבים שאני נתקל בהם (בנות 5-12 שנה) היפניות בפרוש אמינות יותר. ובנוסף התקלות שכן יש ברכבים יפאניים קטנות יותר ונעות סביבי חלקים חשמליים (חלונות ומנעולים למשל) בעוד שתקלות בארופאיות נותות להיות בסביבת המנוע. (שוב זה נסיוני בלבד).

 

אני גם רוצה להעלות נקודה למחשבה - גם יפאניות מטופלות לא פעם אצל חאפרים ומוסכים פחות מקצועיים ובכל זאת שורדות ואילו ארופאיות פשוט מתפורורות כתוצאה מטיפול לקוי.

טיפול הולם לא חייב להיות טיפול ללא רבב, טיפול הולם הוא טיפול מקובל לרכבים בגיל ובשנתון והוא בהחלט כולל עיגול פינות פה ושם ובטח ששימוש בחלקים OEM.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 97
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עיגול פינות מעצם טבעו לא יכול להיות טיפול הולם. זה בינארי לחלוטין - או שזה הולם או שאתה מעגל פינות.

 

הרכבים היפניים, לצד עמידות טובה יותר (דווקא תקלות חשמל שבהם פחותות ביחס לאירופאיות) נהנות כמו שאמרו כאן לפני, מסינדרום הכחשה בוטה ובולט - לא מדברים על התקלות שלהם, כל תקלה היא בלאי טבעי ו/או הגיונית לגילה וכדומה. תקלות רבות גם לא תקנים כי "לא צריך" (עוד קטע ישראלי מיוחד).

 

אוליגרך מגיע לבקר אוליגרך אחר ורואה בטירה פיל מסתובב במדשאה.

- מה זה?

- פיל, אתה לא רואה?

- למה לך?

- מה קרה לך? הוא עוזר לי בבית, שוטף אותו עם החדק, מביא לי עצים בשביל האח, מסדר ומעביר דברים ממקום למקום, אני עושה עליו סידורים - כלי בעל ערך בבתים כמו שלנו, ולא אוכל הרבה כמו שאפשר לחשוב.

- מיליון.

- מה אתה דפוק? 5!

- 3!

- סגרנו.

 

לאחר שבוע, מתקשר הקונה למוכר - תקשיב, לא יודע מה קרה - הפיל הרס לי חצי בית, שבר את ביתן הקיץ, אכל חצי מהעצים, הוריד את הגדר - לא יודע מה לעשות אתו.

- אל תדבר רע על הפיל.

- למה?

- בחיים לא תמכור.

 

אז לצד העמידות העדיפה (ומה לעשות, זה קיים), יש מרכיב הכחשה ניכר ביותר.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לצד העמידות העדיפה (ומה לעשות, זה קיים), יש מרכיב הכחשה ניכר ביותר.

 

ההגיון פה לא מובן לי: למה מרכיב ההכחשה אינו פועל באופן שווה על כל סוגי הרכב?

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פתחת פה זירת קרב.

 

 

 

*בסופו של דבר, קיימת עובדה ברורה שאף אחד לא יכול לסתור:

רכבים יפנים שורדים יותר!

1. הבט מסביב, אתה מוקף בפחנועים כמו שרייד, סוויפט, לאונה, לנסר ועוד יצירות מוטוריות מסוף שנות ה80.

תספור פעם כמה סוזוקי בלנו יוצא לך לראות ביום אחד...

איפה כל האירופאיות? איפה גולף דור ראשון/שני? איפה רנו 5? איפה פג'ו 405? איפה כל פורד של שנות ה90? איפה BX? איפה אופל וקטרה? איפה איביזות דור שני? איפה יצרנים כמו אופל, רובר, סאאב ולנציה?

אתה כבר לא רואה כאלה. אם זה בגלל האמינות הגרועה או בגלל עלות אחזקה לא כדאית, הנגרמת עקב האמינות הנמוכה.

2. הבט בדרישה לרכבים אירופאים משומשים לעומת יפנים. מחירון לא נקבע סתם. במחיר של יפנית מסוף שנות ה90, אתה יכול לקנות אירופאית צעירה יותר ב5 שנים ועוד ישאר לך עודף. תופעה זו מתגברת ככל שהרכב ישן יותר.

 

תודה ויום טוב.

עכשיו אלבש קסדה ואלך להסתתר בבונקר.

 

אזקטימו! לא יכולתי לנסח זאת יותר טוב בעצמי.

עם עובדות אי אפשר להתווכח, מכירים את המשפט "חובת ההוכחה חלה עליך" ? אז הוא תקף לגבי כל יצרניות הרכב. מאזדה הוכיחה את עצמה עם השנים כיצרנית רכב אמינה ומתאימה לתנאי השטח הקשים בארץ (בעלי מקצוע עלובים). וה"עדר" מצביע ברגליים!

 

צא צא מהבונקר!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאזדה רחוקה להיות האמינה ביותר בין היפניות. פשוט יש הכי הרבה ממנה, מה שמשפיע על זמינות חלקים וידע מקצועי. המכונאי שלי למשל לא מוכן לשמוע על מאזדה והוא חובב יפניות מושבע מבחינת האמינות.

 

 

ההגיון פה לא מובן לי: למה מרכיב ההכחשה אינו פועל באופן שווה על כל סוגי הרכב?

 

דני

 

כי ליפניות יש שם של מכוניות אמינות, לארופאיות אין. לבעלי הארופאיות אין מה לשמר, לבעלי היפניות יש שוק לשמור עליו ומחירונים הזויים של לוי יצחק יחד עמו. זה למה. האנשים מאמינים שאם לא יידעו שלרכב יש בעיות (גם יחסית כרוניות - המנועים בקורולה וגם בבלנו בתחילת שיווקה, מסרקי הגה בסיוויק ואני בטוח שאפשר לחשוב על לא מעט דוגמאות נוספות) אז השם ימשיך להיות טוב, המחירון הזוי וההליך מעגלי ומאכיל את עצמו בכל פעם מחדש.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב טוב יותר כי הוא סחיר יותר , והוא סחיר יותר בגלל הכמות שהוא קיים, והוא קיים יותר בגלל חברות הליסינג והשווי שוק שלו נוח.

מה שהופך את הידע בטיפול ברכבים האלה ליותר ברור בעקבות הרוב המוחץ של כמות הרכבים -יתרון

מה שמעיד גם על שפע של מוסכים שיודעים להתעסק עם הרכב הזה - יתרון

מה שהופך את המאזדה לרכב בעל נגישות גבוהה מאוד לחלקים - יתרון

ומה שהופך את החלפים לזולים - יתרון

 

ז"א מכל העניין הזה שכולם מתלוננים עליו (כולם חוץ מבעלי המאזדות) אנחנו רק מרוויחים..

אז שיגידו מה שיגידו. עדיף להתקל בבעיה שלא בעיה לטפל בה מאשר להתקע עם בעיה וחור אדיר בכיס.

לדוגמא פאסאט, אאודי, גולף וכו'..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב יותר כי סחיר יותר? אולי ההיפך, אבל בארץ זה לא בהכרח קשור.

חברות הליסינג לא קונות רכבים כי הם טובים, אלא כי אפשר לקבל עליהם דילים ומתח רווחים טוב יותר.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שהיה לו או להוריו מכוניות ממיטב היצרנים אני יכול להעיד , שכל הרכבים מבחינת האמינות הם אותו דבר.

 

היו לי יפניות שהתקלקלו וצרפתיות שהחזיקו שנים ללא בעיות מיוחדות.

היתה לי אמריקאית אחת שלא הפסיקה להתקלקל, אבל גם יפנית כזאת.

 

בקיצור מזל מזל ומזל ...

כולם טופלו כמו שצריך ולפי הספר ויותר מכך !!

רוב הבעיות היום נובעות מהתקנות ותוספות מקומיות , עדיף לרכוש רכב שהכל מגיע מותקן מהיצרן ולא מותקן בארץ , אפילו אם זה יקר יותר.

רוב חברות המכוניות משתמשים בחלפים שיוצרו באותם מפעלים ולכן לא יכול להיות שרכב אחד יהיה אמין ממשנהו בגלל מוצא או יצרן.

יש הרבה מכוניות שנבנות במשותף עם יצרניות שונות , ויש גם הרבה הסכמים של שיתוף פעולה בין יצרניות המכוניות.

ויש לכך הרבה דוגמאות :

ניסאן /רנו / סמסונג / דאציה ( באירופה נחשבת כמכונית אמינה מאוד )

שברולט/דיהו

פורד/וולבו/יגואר בתקופה מסויימת.

 

איך רנו לא אמינה וניסאן כן הריי מדובר באותם חלקים ואפילו באותם מפעליי הרכבה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאזדה רחוקה להיות האמינה ביותר בין היפניות. פשוט יש הכי הרבה ממנה, מה שמשפיע על זמינות חלקים וידע מקצועי. המכונאי שלי למשל לא מוכן לשמוע על מאזדה והוא חובב יפניות מושבע מבחינת האמינות.

 

 

 

והמכונאי שלי מוכן לשמוע רק על מאזדה. אז? מה אתה בא להגיד בזה?

מאזדה מייצרת רכבים מאד אמינים לא פחות משאר היפנים, וזה מנסיון שלי שנים עם מאזדה.

אני רואה את המוסכניק שלי פעם בשנה - בטיפול שגרתי, זהו.

 

מבחינת אמינות יש לייצרניות האחרות עוד הרבה מה ללמוד מהיפניים, לא פלא שחלק מהן כבר משתמשות במנועים וגירים יפניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגרמניות היה מוניטין של אמינות מוחלטת והוא התנפץ, למה זה לא מתנפץ ליפניות?

אלפא רומאו מושמצת בכל מקום לא רק בישראל, עד מתי התחזוקה תהיה הסיבה, רוב האנשים הם נורמטיביים, נוהגים בצורה נורמטיבית, מתחזקים רכבים בצורה נורמטיבית, היפניות עומדות יפה במבחן, האירופאיות לא, והאופן פרטי היו דגמים שפשוט הרסו את מה שאפשר להציל ממוניטין האמינות.

היפניות יותר אמינות מאירופאיות, וזה מתעצם ברכבים בני 4-10 הגיל שנצרך ע"י רוב הציבור, הטיעון של כל הרכבים החדשים אמינים לא טופס לאנשים האלה.

דבר נוסף חשוב, והוא רלוונטי לישראל, רוב השוק פה הוא אוטומטי, ואירופאים לא השקיעו בגירים כמו היפנים שדואגים לשוק של 300 מיליון אמירקאים, וגיר זה יחידה מאוד יקרה לתיקון.

מה שכן וחשוב לציין, כמי שהעיף את היפנית האחרונה שלו לעזאזל, וכל משפחתו נוהגת באירופאיות, ששד עלויות האחזקה הרבה פחות נורא ממה שמציירים, והבדלי המחיר בין שתי התוצרות יותר גדול בהרבה ממה שתקלות עולות לתקן, אמינות משפיעה הרבה יותר מדי על בחירת רכב, שניים שלושה ביקורים מיותרים במוסך שלרוב לא יעלו יותר מאלפיים בשנה, הם דבר ראשון מגולמים במחיר ששולם, ודבר שני להרבה אנשים לא שווים את הנחיתות של היפניות בתחומים אחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב האנשים אינם מתחזקים את מכוניתם בצורה נורמטיבית, אם כי לא ביודעין. רוב האנשים חסרי ידע והבנה ועל כן סומכים באופן עיוור על המכונאי. למכונאי משתלם יותר, מכל בחינה, לשים חלקים ומתכלים זולים יותר ומטבעם בעלי איכות פחותה. כן משתלם לו יותר לעבוד פחות ולקבל יותר. מכאן נובעת ההזמחה הלא מכוונת, אשר נפוצה הרבה יותר מזו המכוונת ואף גרועה יותר, שכן קשה הרבה יותר להבחין בה עד שזה לא נהיה מאוחר מדי.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסופו של דבר רכבים צרפתיים הם אמינים אך צריך להשקיע בתחזוקה יותר, אתה יכול לשמוע על יפניות שנוסעות עם נסטי ברדיאטור ולא קורה להם כלום, אבל צרפתייה שלא תקבל מיים ייעודים בלבד תתחמם ותעשה בעיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין הוא די פשוט - מכוניות יפניות עמידות הרבה יותר (ככלל, למעט יוצאי דופן) בפני התעללות. כאן מגיעה שאלת השאלות - למה לעזאזל להתעלל במכוניות?

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברות הליסינג לא קונות רכבים כי הם טובים, אלא כי אפשר לקבל עליהם דילים ומתח רווחים טוב יותר.

ציי רכב לעולם לא יקנו מכוניות לא אמינות; מכונית לא אמינה עולה להם הרבה כסף, גם בשל העובדה שמרבית ציי הרכב רוכשים את המכוניות ללא אחריות יצרן וגם בשל העובדה שכל החלפת רכב ללקוח עולה להם לא מעט, בשל הלוגיסטיקה שכרוכה בכך.

ולעינייננו - ללא ספק, שנות ה 90' ותחילת שנות ה 2000 היו שנים טובות לתעשיית הרכב היפנית.

גם אם נתעלם ממכוניות פרהיסטוריות כמו הסובארו לאונה או דייהטסו שרייד, כל המכוניות היפניות, ובלי יוצא מן הכלל הפגינו אמינות מופתית, הן סבלו הזנחה ותחזוקת שבר, והחשוב מכל - התאימו מאד לאקלים הישראלי.

היפנים לא מיהרו להעמיס את תוצרתם בגימיקים אלקטרוניים ובשלל חיישנים, איכות החומרים והייצור עמדו על הרמה הגבוהה ביותר והתוצאה בהתאם.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי ליפניות יש שם של מכוניות אמינות, לארופאיות אין. לבעלי הארופאיות אין מה לשמר, לבעלי היפניות יש שוק לשמור עליו ומחירונים הזויים של לוי יצחק יחד עמו. זה למה. האנשים מאמינים שאם לא יידעו שלרכב יש בעיות (גם יחסית כרוניות - המנועים בקורולה וגם בבלנו בתחילת שיווקה, מסרקי הגה בסיוויק ואני בטוח שאפשר לחשוב על לא מעט דוגמאות נוספות) אז השם ימשיך להיות טוב, המחירון הזוי וההליך מעגלי ומאכיל את עצמו בכל פעם מחדש.

 

נראה לי שאתה לא צודק, משתי סיבות:

א. לפי הדוגמה שלך (סיפור הפיל), דווקא למי שיש לו שם רע יש סיבה לשבח את הרכב באופן מוגזם, ולא להיפך.

ב. מנסיוני עם כמה וכמה מכוניות אמינות (סובארו, וולבו, BMW) וכמה וכמה לא אמינות (פיז'ו, אוטוביאנקי, רנו, פיאט), ההבדל ברמת ההנדסה והחומרים הוא גדול.

 

דוגמה פשוטה: השווה את רמת החשמל (צמות וכולי) של פיז'ו לוולבו. פשוט אין מה להשוות: פיז'ו ברמה של חשמלאי רכב סוג ב', מחברים גרועים, חוטים חשופים, צינור שרשורי חתוך, וכדומה; לעומת זאת בוולבו מחברים ברמה גבוהה, וכל הצמה אטומה למים. האמינות בהתאם.

 

סה"כ אני מסכים עם AlexTevosian: כמה פיז'ו משנות השמונים עדיין נוסעות? וכמה פיאט משנות התשעים?

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4693 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...