Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5544 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

יש לי מאזדה לאנטיס שנת 01 וקורה לי בכל פעם שאני מרים בלם יד תוך כדי נסיעה בכדי לזרוק זנב, אז ה ABS נכנס לפעולה מבלי בכלל שאני אלחץ על הברקס רגל. השאלה שלי היא למה זה קורה? והאם זה תקין?

חשוב לי לציין שאני לא עושה זאת בפומבי אלא בכביש גישה נטוש..

פורסם

מערכת ה ABS מונעת נעילת גלגלים בבלימה .

כאשר אתה מרים את הבלם היד , אתה למעשה גורם לנעילת הגלגלים האחוריים וכניסת המערכת לפעולה

זה אמור להיות ככה וזה תקין

פורסם
מערכת ה ABS מונעת נעילת גלגלים בבלימה .

כאשר אתה מרים את הבלם היד , אתה למעשה גורם לנעילת הגלגלים האחוריים וכניסת המערכת לפעולה

זה אמור להיות ככה וזה תקין

 

כנראה שלא ניסחתי את זה נכון, כן אני יודע שמערכת ה ABS מונעת נעילת גלגלים, אך התכוונתי לכך שהגלגלים האחוריים ננעלים בדיוק כמו שאני רוצה ובעת הנעילה של האחוריים נכנסת לפעולה מערכת הABS בגלגלים הקדמיים, שבכלל מערכת זו לא אמורה להיות קשורה לבלם היד, הרי אני בכלל לא לוחץ על הבלם רגל . אז משהו פה לא ברור לי... ?

פורסם

זה מאוד מוזר ולא אמור לקרות כי הטריגר הראשון של מערכת מניעת נעילת גלגלים הוא מתג אור בלם או מחיישן לחץ נוזל בלמים.

 

לעומת זאת, מערכות מסויימות לא מחכות לאות מהמתג ופעילות כבר מזיהוי חריג של הפרשי מהירות גלגלים - מערכות אלו הם בדרך כלל ESP ולא נראה לי שיש לך את זה ברכב.

פורסם
מערכת הבלימה האחורית אצלך היא תוף או דיסק?

 

בלם תוף. איך זה יכול לעזור ?

 

זה מאוד מוזר ולא אמור לקרות כי הטריגר הראשון של מערכת מניעת נעילת גלגלים הוא מתג אור בלם או מחיישן לחץ נוזל בלמים.

 

לעומת זאת, מערכות מסויימות לא מחכות לאות מהמתג ופעילות כבר מזיהוי חריג של הפרשי מהירות גלגלים - מערכות אלו הם בדרך כלל ESP ולא נראה לי שיש לך את זה ברכב.

 

למייטב ידיעתי לא ידוע לי על קיום מערכת הESP ברכב כי הוא יחסית ישן בכל זאת שנת 2001 ואת המערכת הזאת ניתן למצוא בעיקר במכוניות חדשות. אז אני לא חושב שזה קשור.. השאלה מה יכול לגרום לכך ?

 

איך אתה יודע שה-ABS נכנס לפעולה?

 

אני מרגיש את זה, הרגל שלי תמיד בהיכון על הבלם למרות שאני לא לוחץ עליו, אני מריגש את הברקס רועד לי וגם ההגה קצת. וזה לא כתוצאה מהכביש. אני יודע איך מרגישה בלימת ה ABS וזה זה.

 

עכשיו מה יכול לגרום לתופעה המוזרה הזאת ? ואיך אפשר לסדר דבר כזה ?

תודה לעוזרים אחלה פורום !

פורסם

אז הנה התשובה שלך, הרגל שלך בהיכון על הדוושה ואם אתה מרגיש את הפולסים של פעולת ה ABS אז אתה לא שם לב שאתה לוחץ עליה מספיק כדי להפעיל את המתג אור בלם (או לעלות את הלחץ של הנוזל בלמים מעט - בהתאם לתצורת המערכת).

פורסם
אז הנה התשובה שלך, הרגל שלך בהיכון על הדוושה ואם אתה מרגיש את הפולסים של פעולת ה ABS אז אתה לא שם לב שאתה לוחץ עליה מספיק כדי להפעיל את המתג אור בלם (או לעלות את הלחץ של הנוזל בלמים מעט - בהתאם לתצורת המערכת).

 

נניח וזה מה שקורה זה עדיין לא אמור להפעיל את ה ABS ?! כי הוא אמור להכנס לפעולה רק בבלימת פתע על בלם הרגל ולא אמור להיות קשור לבלם היד ..

אני אנסה לעשות את זה מבלי לשים את הרגל על הברקס נראה אם זה קורה.. אני חושב שזה לא קשור כי אני בכלל לא לוחץ על הבלם, בכלל. אז זה מה שנראה לי הזוי. אבל אני אנסה את זה בלי לשים בכלל רגל על הבלם בישורת ונראה אם זה גם קורה.

תודה על התגובות, חג שמח לכולם :) !

פורסם

תראה, קיימות מספר תצורות למערכות ABS, כאשר השוני העיקרי ביניהן הוא מספר חיישני המהירות המורכבים על הסרנים:

1. ארבעה חיישנים קדמיים ואחוריים הממוקמים בסמוך לציר כל גלגל.

2. שני חיישנים קדמיים, אחד לכל גלגל וחיישן אחד לסרן האחורי.

3. שני חיישנים הממוקמים בסרן האחורי בלבד.

אז מה שבעצם קורה ככל הניראה במיקרה שלך הוא שברגע שה-ABS מזהה נעילה של הגלגלים האחוריים ולא משנה אם זה בלם היד הוא כניראה מפעיל עצמו אוטומטית למרות שמבחינה הגיונית זה לא אמור לקרות.

בדקת אולי אופציה לתקלה במערכת ה-ABS עצמה?

:)
פורסם
תראה, קיימות מספר תצורות למערכות ABS, כאשר השוני העיקרי ביניהן הוא מספר חיישני המהירות המורכבים על הסרנים:

1. ארבעה חיישנים קדמיים ואחוריים הממוקמים בסמוך לציר כל גלגל.

2. שני חיישנים קדמיים, אחד לכל גלגל וחיישן אחד לסרן האחורי.

3. שני חיישנים הממוקמים בסרן האחורי בלבד.

אז מה שבעצם קורה ככל הניראה במיקרה שלך הוא שברגע שה-ABS מזהה נעילה של הגלגלים האחוריים ולא משנה אם זה בלם היד הוא כניראה מפעיל עצמו אוטומטית למרות שמבחינה הגיונית זה לא אמור לקרות.

בדקת אולי אופציה לתקלה במערכת ה-ABS עצמה?

 

אוקיי זה נשמע מאוד הגיוני מה שאתה אומר, לא בדתקי את הדבר, אני לא יודע איך לבדוק מה אני אמור לעשות ?

ותודה רבה על העזרה חג שמח !

פורסם

אתה טועה- פעולת ה-ABS לא קשור לבלימת חירום או בלימה חזקה. אם לחצת מספיק כדי להפעיל את המתג בדוושה (ולרוב מספיק המגע הקל ביותר) כאשר יהיה הבדל מספיק במהירויות סיבוב הגלגלים ה-ABS יתחיל לפעול. משיכת בלם היד עושה בדיוק את זה.

 

אתה תראה שאם לא תיגע בברקס זה לא יקרה.

בכל מקרה אני ממצליץ לך לחפש עיסוקים מועילים יותר... :-)

פורסם
אתה טועה- פעולת ה-ABS לא קשור לבלימת חירום או בלימה חזקה. אם לחצת מספיק כדי להפעיל את המתג בדוושה (ולרוב מספיק המגע הקל ביותר) כאשר יהיה הבדל מספיק במהירויות סיבוב הגלגלים ה-ABS יתחיל לפעול. משיכת בלם היד עושה בדיוק את זה.

 

אתה תראה שאם לא תיגע בברקס זה לא יקרה.

בכל מקרה אני ממצליץ לך לחפש עיסוקים מועילים יותר... :-)

מצטער לעדכן אותך ידידי אבל אם אני טועה אז כניראה קיימת לך מערכת ABS משלך

עיין בקישור הבא ורק אז חווה דעתך על עיסוקיי:

http://www.its-israel.org/Publications/PUBLICATIONS/Articles/AntilockBrakeSystem/tabid/110/language/he-IL/Default.aspx

:)
פורסם
תראה, קיימות מספר תצורות למערכות ABS, כאשר השוני העיקרי ביניהן הוא מספר חיישני המהירות המורכבים על הסרנים:

1. ארבעה חיישנים קדמיים ואחוריים הממוקמים בסמוך לציר כל גלגל.

2. שני חיישנים קדמיים, אחד לכל גלגל וחיישן אחד לסרן האחורי.

3. שני חיישנים הממוקמים בסרן האחורי בלבד.

אז מה שבעצם קורה ככל הניראה במיקרה שלך הוא שברגע שה-ABS מזהה נעילה של הגלגלים האחוריים ולא משנה אם זה בלם היד הוא כניראה מפעיל עצמו אוטומטית למרות שמבחינה הגיונית זה לא אמור לקרות.

בדקת אולי אופציה לתקלה במערכת ה-ABS עצמה?

מה שייך תצורת המערכת למקרה כאן???

×
×
  • תוכן חדש...