Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עצוב עצוב , גם לי הורידו את הרכב מהכביש


amir levy
שימו לב! השרשור הזה בן 4801 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

1. עד לפני חצי שנה היה לי רכב ישן וחבוט, אבל תמיד נקי, עם שתי אנטנות של דיבורית אבל צמיגים תקניים וכך גם שאר המערכות. אולי תטען כי הגיל עושה את שלו, אבל גם לפני 25 שנה הרכב שלי היה תקני לגמרי, לא "משופר" ולא מצועצע, ותאמין לי, הדבר לא פגע בחיי החברה שלי. הרכב לא עושה רושם על אף אחד (בעצם - רכב מוזנח עושה ום רע).

2. לא חיפש שום דבר בטיחותי? אתה עצמך מודה כי הוא הסתכל על הרכיב הבטיחותי הכי בולט ברכב - הצמיג. וכיוון שהיה לא תקני היה לו ביד כל מה שצריך כדי לפסול את הרכב, וכשיש בידו הרמז הראשון הוא מספיק מקצועי כדי לדעת מה עוד עליו לבדוק. צר לי - אבל אתה מביא צרות על עצמך.

3. אני מניח שלשוטר היתה מצלמה לווינית שמאפשרת לזהות את המין וצבע העיניים של הנהג ממרחק 100 מ' וחיישן לייזר המסוגל לזהות את המוזיקה ברכב לפי זעזועי השמשה הקדמית. אין לי ספק שהשוטר ידע בדיוק מדוע הוא עוצר את הרכב לפי הדגם (אני מתכוון לשנת הייצור), והוא היה עוצר גם קשיש בן 70 בדיוק לאותה מטרה. רק שסביר שאותו קשיש היה יוצא בזול עם בדיקה של מערכות אלה ואחרות לפי האמצעים שבידי הבוחן, אולי עם הפניה למוסך במקרה של תקלה שלא מודע לה. גם לקפדנים ביותר יכולה להיות גומיית ציריה קרועה או צינורית בלמים יבשה, אבל הם לא ייתפסו על שטויות מהסוג שאתה עושה.

4. לא ראיתי את התוכנית האמורה של top gear ואני לא יודע באיזה סוגי רכב נוהגים ערסים בריטיים. צריך לקחת את הנאמר בתוכנית בערבון מוגבל, שכן מדובר בתוכנית שעיקרה בידור. מכל מקום, אין לי ספק שבאירופה, עם רמת האכיפה הנוקשה ביותר שם, היית נותר חסר רשיון נהיגה ויכולת לטפח רכב משופר בחצר ביתך, אך לא בדרכים. בעצם - אני לא בטוח שהקנסות היו משאירים לך את הכסף הדרוש לכך.

5. לא שאלתי מה שמו של השוטר, ומוצאו ממש לא מעניין אותי. הנאמר באותו סעיף בהודעה שלי היה ציני. אין לי כל ספק שצבע העור שלך מעניין אותו כקליפת השום. הוא יצא לאכוף חוקים מסויימים וביצע את תפקידו לפי ההוראות שקיבל, ושהוראות אלה חוקיות לחלוטין. אם רצונך לערער עליהן אין לי ספק שתוכל להביא את עניינך לפני בית המשפט. נראה לי שהסבירות שתצליח בכך קלושה, שכן בית המשפט שופט לפי החוק, וגם אתה מודה שביצעת שינויים ברכב בלא היתר.

 

אז בוא אני יתמצת : הוא הסתכל ובדק רק את הסיידוול של הצמיג ז"א רק לבדוק את המידה של הצמיג !! ולא את הפנים ומצב הצמיג ! לכן הוא לא בדק דבר בטיחותי אלה יש הלך לבדוק מידה הוא לא עצר אותי מ 100 מטר אלה משו כמו 20 כשאני נוסע בכבין 30 ל 40 קמ"ש , כן אני עבריין כמו כן גם אתה (כן כי יש לך אנטנת דיבורית ) , מבטיח לך שאם היה נוהג קשיש נחמד ברכב הוא היה יוצא ללא דו"ח , לכן אני אסכם המשטרה מצאה את ה"חור" הזה בחוק אשר נקרא שינוי מבנה ואיזה שוטר גאון החליט שמזה אפשר לעשות הרבה הרבה כסף לכן כל ההתעלקויות הללו ולכן מורידים אנשים מהכביש הרי בוחן רכב לא באמת מאמין שפילטר פתוח על קולט שנת 93 משפר הספק ! , תלמד משהו חבר המשטרה מעוניינת רק בכסף ואיך לעשות אותו כמה שיותר מהר וכמה שיותר הרבה לכן יצאה בהצהרה ש"רכבים משופרים " מסוכנים לכולנו ומהווים איום על כבישי ישראל כמו שנאמר GIVE ME A BREAK הכל בשביל כסף והכל חרטות תבין את זה ! חוץ מהסיידוול ומהפילטר הוא לא בדק שום דבר אחר !! לא נזילות לא תקינות המנוע כלום רק פילטר וצמיגים , כן כן אני מסכים שהבאתי את זה על עצמי אבל בגלל חוקים מפגרים אני לא יפסיק לעשות מה שאני אוהב , אם היה הגיון בחוק הזה והוא היה מיושם בעוד מדינות "מתוקנות" בעולם הייתי מבין כל עוד זה לא מקובל במדינות דמוקרטיות אחרות בעולם אין לזה סיבה להיות מקובל פה שהרי אנחנו מחשיבים את עצמנו למדינה מתוקנת ודמוקרטית , מבטיח לך שאם הייתי לוקח את הרכב שלי עם צמיגי ה15' שלי וה13' שלי (ששניהם חדשים ד"א) לצמיגאי מומחה או משהו כזה מבטיח לך שהוא היה אומר שעדיף את ה 15' יותר רחב יותר בטיחותי ויותר מקצועי אז למה לא ?? במי אני פוגע ?? למה אני עבריין ?? כל זה לא נראה לך קצת מטופש ?? ואתה עוד מצדיק את הבוחן ואת החוק ??

דרך אגב כאשר שאלתי את בוחן הרכב הנחמד אם באמת הוא מאמין שפילטר פתוח משפר את הרכב שלי הוא צחק בגיחוך ומילמל משהו כמו אני מאמין בחוק בלה בלה בלה כמו איזה רובוט טיפש ללא מוח , הכל בולשיט ואם אתה באמת אתה מצדיק את הבוחן ואת החוק שטיפת המוח עבדה גם עלייך , בהצלחה עם המכונית הישנה שלך

keep drooling im spooling :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 127
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
לרכב בעל מרכז כובד גבוהה יש סיכוי גדול להתהפך, בין אם כתאונה עצמית או כחלק מהתאונה עצמה. ברגע שהגבהת את הרכב הגדלת את הסיכון לך. נכון גם מתקן של נכים משפיע באופן דומה, אך יחי ההבדל הקטן בין הצורך של נכה להתנייד ולשלך לנסוע בשטח. בקשר למתקן לאופניים, הוא לא מותקן באופן קבוע בכל מקרה אז ההשפעה שלו לא רלוונטית והיא גם ככה זניחה.

 

ולפי מה שאתה אומר, אם הרכב גם ככה קטלני לאופנוענים, אז מה זה משנה אם נהפוך אותו גם לקלטני עבור רכבים קטנים יותר. כמובן שזאת שטות מוחלטת להגיד דבר כזה. בין השאר כי לרוב האופנוענים, אופנוע זה תחביב ולא כלי תחבורה, ונשים בצד כרגע את בעלי הקטנועים.

 

לפי ההגיון שלך, אין בעיה שאנשים פרטיים יעבורו לנהוג במשאיות, כי זה בטוח יותר (להם).

 

ממש לא, לפי ההיגיון שלי מותר לאדם להתאים את רכבו לפי צרכיו ורצונו כל עוד זה נעשה בצורה תקנית ומבוקרת.

רגע, ואם זה נכה שרוצה לנסוע בשטח אז מותר לו לעשות הגבהה?:-D

לא הבנתי מאיפה ההיגיון שמתקן אופניים לא ישפיע אם הוא לא מחובר בצורה קבועה? כל עוד הוא מותקן הוא משנה את צורת הרכב המקורית.

ולא, אני לא מאמין ששינוי מאושר ותקני כמו הגבהה של רכב יהפוך אותו להרבה יותר מסוכן בפגיעה במכוניות קטנות מאשר הוא כבר, אני חושב שכל הטענות שהעלת נגד נלקחו בחשבון ע"י המהנדסים שאישרו את זה.

 

תקן אותי אם אני טועה, אבל לפי דבריך הגישה שלך ביחס למכוניות היא "רכב זה אמצעי להגיע מA לB ולא יותר מזה".

תסתדר עם מה שיש ואסור להוסיף כלום. למה? בגלל שזה מה שהחוק מעודד כאן?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בוא אני יתמצת : הוא הסתכל ובדק רק את הסיידוול של הצמיג ז"א רק לבדוק את המידה של הצמיג !! ולא את הפנים ומצב הצמיג ! לכן הוא לא בדק דבר בטיחותי אלה יש הלך לבדוק מידה הוא לא עצר אותי מ 100 מטר אלה משו כמו 20 כשאני נוסע בכבין 30 ל 40 קמ"ש , כן אני עבריין כמו כן גם אתה (כן כי יש לך אנטנת דיבורית ) , מבטיח לך שאם היה נוהג קשיש נחמד ברכב הוא היה יוצא ללא דו"ח , לכן אני אסכם המשטרה מצאה את ה"חור" הזה בחוק אשר נקרא שינוי מבנה ואיזה שוטר גאון החליט שמזה אפשר לעשות הרבה הרבה כסף לכן כל ההתעלקויות הללו ולכן מורידים אנשים מהכביש הרי בוחן רכב לא באמת מאמין שפילטר פתוח על קולט שנת 93 משפר הספק ! , תלמד משהו חבר המשטרה מעוניינת רק בכסף ואיך לעשות אותו כמה שיותר מהר וכמה שיותר הרבה לכן יצאה בהצהרה ש"רכבים משופרים " מסוכנים לכולנו ומהווים איום על כבישי ישראל כמו שנאמר GIVE ME A BREAK הכל בשביל כסף והכל חרטות תבין את זה ! חוץ מהסיידוול ומהפילטר הוא לא בדק שום דבר אחר !! לא נזילות לא תקינות המנוע כלום רק פילטר וצמיגים , כן כן אני מסכים שהבאתי את זה על עצמי אבל בגלל חוקים מפגרים אני לא יפסיק לעשות מה שאני אוהב , אם היה הגיון בחוק הזה והוא היה מיושם בעוד מדינות "מתוקנות" בעולם הייתי מבין כל עוד זה לא מקובל במדינות דמוקרטיות אחרות בעולם אין לזה סיבה להיות מקובל פה שהרי אנחנו מחשיבים את עצמנו למדינה מתוקנת ודמוקרטית , מבטיח לך שאם הייתי לוקח את הרכב שלי עם צמיגי ה15' שלי וה13' שלי (ששניהם חדשים ד"א) לצמיגאי מומחה או משהו כזה מבטיח לך שהוא היה אומר שעדיף את ה 15' יותר רחב יותר בטיחותי ויותר מקצועי אז למה לא ?? במי אני פוגע ?? למה אני עבריין ?? כל זה לא נראה לך קצת מטופש ?? ואתה עוד מצדיק את הבוחן ואת החוק ??

דרך אגב כאשר שאלתי את בוחן הרכב הנחמד אם באמת הוא מאמין שפילטר פתוח משפר את הרכב שלי הוא צחק בגיחוך ומילמל משהו כמו אני מאמין בחוק בלה בלה בלה כמו איזה רובוט טיפש ללא מוח , הכל בולשיט ואם אתה באמת אתה מצדיק את הבוחן ואת החוק שטיפת המוח עבדה גם עלייך , בהצלחה עם המכונית הישנה שלך

 

אמיר, ראשית - קח לך קורס בסיסי בלשון עברית והבעה. קשה מאד להבין את הפסקה הארוכה והלשון הלקויה שלך (ואיני מתכוון לפליטות מקלדת - אלה מתרחשות אצל כולנו - אלא ליתמצת (בעברית אתמצת), או סיידוול (בעברית דופן)

ולעצם העניין:

1. השוטר בדק את הצמיגים. הוא העיר לך עלך המידה.

2. גם אם החוק אינו מוצא חן בעיניך, עדיין הוא חוק ויש לקיימו. דמוקרטיה אינה אנרכיה. רוה לשנותו - אכן מדובר במדינה דמוקטית - פנה לנציגך (חבר הכנסת בו בחרת) או הקם תנועה שתחרוט על דגלה את שינוי חוקי "שיפור" כלי הרכב. אחרת איש הישר בעיניו יעשה ולא תהיה שליטה כלשהי במתרחש בכבישים. הדבר זהה למהירויות המרביות שנקבעו בחוק, גם אם לדעתך יש כבישים המאפשרים לנהוג במהירות יותר גדולה.

3. הצמיגאי מבין אולי בבחינת מצב צמיג (ויש לו אינטרס בהחלפתו). הוא אינו מהנדס שבדק וחישב מה הכוחות הפועלים על הרכב בתנאים שונים ובחר במידות הצמיג שיתנו את הביצועים האופטימליים. אל תשכח - גם לצמיג צר יש יתרונות, וכך גם לחתך גבוה. בסופו של דבר מהנדסי היצרן הם שבחנו את כל הצרכים זה מול זה וקבעו את המידה (או טווח המידות) המתאים לרכב.

4. הנושא היחיד שבו אני מסכים אתך הוא שהדגשים של המשטרה בבחירת יעדי האכיפה בעייתיים. למעשה אין לי שום תלונות על מה שהמשטרה אוכפת, יש לי תלונות מרות על אי אכיפת חוקים ותקנות אחרים, אבל הדבר נובע מהרבה גורמים שגם למשטרה אין עליהם שליטה. אכיפת עבירות נתיבים מצריכה הרבה שוטרים בדרכים, אבל מדינת ישראל לא מתקצבת מספיק שוטרים, כשם שאינה מתקצבת כראוי את שירותי הכיבוי, והחינוך, והבריאות, והרווחה ועוד ועוד. חלק מהעניין הוא גישת ראשי המדינה לשירותים שצריכים להנתן, לדעתם, לא מתוך התקציב, וחלק בגלל קביעת סדרי עדיפות לא עניינית, אבל את זה נשאיר לתגובות במדור החדשות ב-ynet. אם היו לרשויות האמצעים הדרושים ניתן היה להקל בחוקים מסויימים, למשל להתיר מהירויות יותר גבוהות או שינויים מסויימים בכלי רכב, אבל מאידך לאכוף את הכללים החדשים באופן יותר נוקשה.

 

לדעתי העניין החמור ביותר בגישה שלך היא של חוסר התחשבות מוחלט בסביבה. אתה יודע הכל יותר טוב מכל אחד אחר, ומה שלא טוב לאמיר לוי פסול. אז יש לי חדשות בשבילך - יש בישראל עוד 8 מיליון אנשים בקירוב, ואם אמיר לוי מפריע ליותר מדי מהם על ידי רעש מהאגזוז או עלול לסכנם התקנת צמיגים שהתאמתם לרכב לא נבחנה - יש למנוע זאת ממנו, גם אם הוא רוטן על כך.

 

שיהיה יום טוב ובוח בדרכים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מפריע לסביבה יותר מרכבים ישנים/משאיות/קטנועים רועשים גם הם מפריעים לסביבה אפילו יותר ממני (כי הם רבים יותר במספר), מעולם לא שמעתי תלונות עליהם למה ?? כי שטיפת המוח שעבר הציבור בנושא רכבים משופרים הוא גדול בהרבה , ותאמין לי רוכבי אופנועים רועשים יותר ומסוכנים יותר לכביש מרכבים , אם אתה חושב שרכבים עם אגזוז מרעיש גורמים לנזקים באיכות הסביבה מפריעים לנהגים אז שיבושם לך אני אישית לא רואה הרבה רכבים עם "אגזוז מרעיש" על הכביש , לכן לדעתי הטענה שאני מפריע לסביבה ומסוכן היא שטחית ולא מוצדקת

 

אני לא ילך ראש בקיר אתך דעתך זו דעתך יום טוב .

keep drooling im spooling :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

3. הצמיגאי מבין אולי בבחינת מצב צמיג (ויש לו אינטרס בהחלפתו). הוא אינו מהנדס שבדק וחישב מה הכוחות הפועלים על הרכב בתנאים שונים ובחר במידות הצמיג שיתנו את הביצועים האופטימליים. אל תשכח - גם לצמיג צר יש יתרונות, וכך גם לחתך גבוה. בסופו של דבר מהנדסי היצרן הם שבחנו את כל הצרכים זה מול זה וקבעו את המידה (או טווח המידות) המתאים לרכב.

 

כן? באמת? על אילו מהנדסים בדיוק אתה מדבר? המהנדסים שיושבים במשרד התחבורה והחליטו שלהגדיל קוטר של דיסקים של בלמים זה שינוי מבנה מסוכן שמגדיל הספק? או אלה שיושבים במדרי המשטרה ומחליטים לאכוף את החוק המטומטם הזה?

 

או שאולי אלה הם אותם מהנדסים שיושבים במכוני הרישוי ולא מאשרים מידות שלא מופיעות ב"ספר רכב" כשבכל מדינה מודרנית ומתוקנת אפשר להחליף מידות צמיגים ללא הגבלה, כל עוד לא משנים את הקוטר הסופי של הצמיג (שלא לדבר על מדינות שגם לדנות את הקוטר הסופי מותר)

 

אבל יכול להיות שאני מתבלבל ואתה מתכוון לכל אותם מהנדסים שהחליטו שאם הרכב שלי הגיע עם אגזוז X מהחברה, אני לא יכול להרכיב עליו את אגזוז Y, למרות שאגזוז Y עומד בכל התקנים של האיחוד האירופי (שאם אני לא טועה, לפיו אנו בודקים את הרכבים שלנו) ורמת הזיהום שלו זהה לאגזוז X, והרעש שהוא מפיק אינו על על הרעש שמפיק אגזוז Z שמותקן (במקור, כלומר מהחברה) על האימפרזה STI של השכן שלי. אבל בגלל שהוא לא מקורי, הוא לא חוקי.

 

לסיכום ידידי, יש המון חוקים במדינת ישראל. ורובם הם חוקים הגיוניים שנועדו לשמור שהחיים שלנו יהיו כמה שיותר הוגנים וארוכים.

אבל לצד החוקים האלה ישנם כמה חוקים שהם, בהעדר מילה אחרת, מטומטים. כמו החוק שנוגע לשיפורים (או שינויי מבנה, אם תרצה) שנוקט ב"ראיית עולם" ארכאית ומטופשת של "אתם יכולים להפגע אם תעשו ככה וככה אז אנחנו אוסרים עליכם בכלל לחשוב על זה". וזה, לדעתי נותן לגיטימציה לצפצף עליו.

 

זה כמו שמחר הממשלה תאסור על יציאה מהבית, כי יכול לדרוס אותך אוטובוס.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמיר, ראשית - קח לך קורס בסיסי בלשון עברית והבעה. קשה מאד להבין את הפסקה הארוכה והלשון הלקויה שלך (ואיני מתכוון לפליטות מקלדת - אלה מתרחשות אצל כולנו - אלא ליתמצת (בעברית אתמצת), או סיידוול (בעברית דופן)

ולעצם העניין:

1. השוטר בדק את הצמיגים. הוא העיר לך עלך המידה.

2. גם אם החוק אינו מוצא חן בעיניך, עדיין הוא חוק ויש לקיימו. דמוקרטיה אינה אנרכיה. רוה לשנותו - אכן מדובר במדינה דמוקטית - פנה לנציגך (חבר הכנסת בו בחרת) או הקם תנועה שתחרוט על דגלה את שינוי חוקי "שיפור" כלי הרכב. אחרת איש הישר בעיניו יעשה ולא תהיה שליטה כלשהי במתרחש בכבישים. הדבר זהה למהירויות המרביות שנקבעו בחוק, גם אם לדעתך יש כבישים המאפשרים לנהוג במהירות יותר גדולה.

3. הצמיגאי מבין אולי בבחינת מצב צמיג (ויש לו אינטרס בהחלפתו). הוא אינו מהנדס שבדק וחישב מה הכוחות הפועלים על הרכב בתנאים שונים ובחר במידות הצמיג שיתנו את הביצועים האופטימליים. אל תשכח - גם לצמיג צר יש יתרונות, וכך גם לחתך גבוה. בסופו של דבר מהנדסי היצרן הם שבחנו את כל הצרכים זה מול זה וקבעו את המידה (או טווח המידות) המתאים לרכב.

4. הנושא היחיד שבו אני מסכים אתך הוא שהדגשים של המשטרה בבחירת יעדי האכיפה בעייתיים. למעשה אין לי שום תלונות על מה שהמשטרה אוכפת, יש לי תלונות מרות על אי אכיפת חוקים ותקנות אחרים, אבל הדבר נובע מהרבה גורמים שגם למשטרה אין עליהם שליטה. אכיפת עבירות נתיבים מצריכה הרבה שוטרים בדרכים, אבל מדינת ישראל לא מתקצבת מספיק שוטרים, כשם שאינה מתקצבת כראוי את שירותי הכיבוי, והחינוך, והבריאות, והרווחה ועוד ועוד. חלק מהעניין הוא גישת ראשי המדינה לשירותים שצריכים להנתן, לדעתם, לא מתוך התקציב, וחלק בגלל קביעת סדרי עדיפות לא עניינית, אבל את זה נשאיר לתגובות במדור החדשות ב-ynet. אם היו לרשויות האמצעים הדרושים ניתן היה להקל בחוקים מסויימים, למשל להתיר מהירויות יותר גבוהות או שינויים מסויימים בכלי רכב, אבל מאידך לאכוף את הכללים החדשים באופן יותר נוקשה.

 

לדעתי העניין החמור ביותר בגישה שלך היא של חוסר התחשבות מוחלט בסביבה. אתה יודע הכל יותר טוב מכל אחד אחר, ומה שלא טוב לאמיר לוי פסול. אז יש לי חדשות בשבילך - יש בישראל עוד 8 מיליון אנשים בקירוב, ואם אמיר לוי מפריע ליותר מדי מהם על ידי רעש מהאגזוז או עלול לסכנם התקנת צמיגים שהתאמתם לרכב לא נבחנה - יש למנוע זאת ממנו, גם אם הוא רוטן על כך.

 

שיהיה יום טוב ובוח בדרכים.

 

אה ודרך אגב אתה מתקן אותי תחבירית מאיזה שהוא צורך להרגיש עליי "גבר" לצאת מתנשא או אולי להוציא אותי קטן ? או אלי אתה מרגיש כמו איזה שליח של אבשלום קור ? , מודה שהברזות משיעור לשון לא הוטיבו עימי כמו כן 3 שנים של אנגלית כשגרתי באמריקה ממש הרסו את אופן ההבעה והלשון שלי , אם רצית באמת לתקן אותי יש דרך וצורה (הודעה פרטית למשל) ולא להלבין פני חברך ברבים !

אה ואם קשה לך לקרוא את מה שאני כותב אז אל תקרא

keep drooling im spooling :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן? באמת? על אילו מהנדסים בדיוק אתה מדבר? המהנדסים שיושבים במשרד התחבורה והחליטו שלהגדיל קוטר של דיסקים של בלמים זה שינוי מבנה מסוכן שמגדיל הספק? או אלה שיושבים במדרי המשטרה ומחליטים לאכוף את החוק המטומטם הזה?

 

או שאולי אלה הם אותם מהנדסים שיושבים במכוני הרישוי ולא מאשרים מידות שלא מופיעות ב"ספר רכב" כשבכל מדינה מודרנית ומתוקנת אפשר להחליף מידות צמיגים ללא הגבלה, כל עוד לא משנים את הקוטר הסופי של הצמיג (שלא לדבר על מדינות שגם לדנות את הקוטר הסופי מותר)

 

אבל יכול להיות שאני מתבלבל ואתה מתכוון לכל אותם מהנדסים שהחליטו שאם הרכב שלי הגיע עם אגזוז X מהחברה, אני לא יכול להרכיב עליו את אגזוז Y, למרות שאגזוז Y עומד בכל התקנים של האיחוד האירופי (שאם אני לא טועה, לפיו אנו בודקים את הרכבים שלנו) ורמת הזיהום שלו זהה לאגזוז X, והרעש שהוא מפיק אינו על על הרעש שמפיק אגזוז Z שמותקן (במקור, כלומר מהחברה) על האימפרזה STI של השכן שלי. אבל בגלל שהוא לא מקורי, הוא לא חוקי.

 

לסיכום ידידי, יש המון חוקים במדינת ישראל. ורובם הם חוקים הגיוניים שנועדו לשמור שהחיים שלנו יהיו כמה שיותר הוגנים וארוכים.

אבל לצד החוקים האלה ישנם כמה חוקים שהם, בהעדר מילה אחרת, מטומטים. כמו החוק שנוגע לשיפורים (או שינויי מבנה, אם תרצה) שנוקט ב"ראיית עולם" ארכאית ומטופשת של "אתם יכולים להפגע אם תעשו ככה וככה אז אנחנו אוסרים עליכם בכלל לחשוב על זה". וזה, לדעתי נותן לגיטימציה לצפצף עליו.

 

זה כמו שמחר הממשלה תאסור על יציאה מהבית, כי יכול לדרוס אותך אוטובוס.

מסכים איתך במאה אחוזים !!

keep drooling im spooling :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי את הדיון ואני חייב להגיב. גדלתי בנתניה, הייתי שנה אחת בב"ש וכיום אני מתגורר בבת ים. אין, אבל אין בן אדם שחוה ערסים כל חייו יותר ממני. ההקדמה הדי עלובה הזו על מנת לציין לכם שאני יודע מה אני אומר.

 

תבינו משהו, ערסים זה מגפה של ממש. למשל בתחום הביגוד, החליטו שטומי זאת חברה "חזקה/חריפה מאוד אחי אין דברים כאלה" אז הם מתחילים לקנות ולקנות בלי הרף. הם השתלטו על השוק שהיה מייצג אנשי תקשורת ואנשים מכובדים משלל מעמדים ותפסו על זה טרמפ בשביל שיהיה להם עם מה להצטלם ב"מועבטים"(=ישיבות מרובות אנשים המחייבת נוכחות של אלכוהול) שלהם.

 

ככה זה גם מכוניות, אבל בדיוק. לכל אזור יש את הטירוף שלו, למשל ק"ש עם הסאאבים. בבת ים זה יותר לכיוון מאזדה לאנטיס 323 (99-04) למשל. אבל מה מבדיל מכונית של ערס לבין מכונית של עוד בן אדם חביב, זה כל השיפורים המחלחלים האלה. אורות לבנים, מדבקות מיותרות, קיט טמבונים, להוריד את כל הסמלים ולעשות עליהם עבודות שיוף, אגזוזים מוגזמים בגודל וברעש, מערכות בתא מטען, ריפודים למינהם וכו' וכו'.. זה ההבדל. בדומה לג'ינס של דיזל, נעלי נייק איר מקס ושעון רולקס מתאילנד שכ"כ אופייני אצל הערסים וזה בעצם מה שעושה את ההבדל.

"יוסי פרנקוס- איך לעשות טעויות של טירון ואז להתמודד עם זה ולקום על הרגליים" (לרכישה בכל חנות ספרים בערך יומיים אחרי שאני אמות)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמיר,

לבי אליך.

יש יותר מדי חוקים ותקנות במדינה שלנו. זה נובע מהתרבות שלנו. התרבות פה היא שאף אחד לא סומך על אף אחד אחר שיפעל בשיקול דעת. לו היו סומכים עליך (ועלי) שתפעל בשיקול דעת ותפעיל קומון סנס היה אפשר להסתדר עם רבע מהחוקים והתקנות הקיימים.

 

אני חייב לומר לך מהנסיון שלי עם הרשויות שקובעי, כותבי ואוכפי התקנות הם אנשים טובים שאפילו עושים את עבודתם מתוך תחושת שליחות. הצרה היא שהדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות.

כך קרה שאנחנו הולכים והופכים למדינה עורכדינית שמדקדקת עם האזרח בקוצו של יוד במקום להפעיל שיקול דעת.

 

במפגשים של אחד על אחד כולנו בני אדם. לכן גם השוטר הפחית לך את הסעיף והקנס. כאשר המפגש הוא לא אישי כולנו חושדים בכוונותיו של האחר. חוויות הנהיגה היומיומיות תוכחנה.

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן? באמת? על אילו מהנדסים בדיוק אתה מדבר? המהנדסים שיושבים במשרד התחבורה והחליטו שלהגדיל קוטר של דיסקים של בלמים זה שינוי מבנה מסוכן שמגדיל הספק? או אלה שיושבים במדרי המשטרה ומחליטים לאכוף את החוק המטומטם הזה?

 

או שאולי אלה הם אותם מהנדסים שיושבים במכוני הרישוי ולא מאשרים מידות שלא מופיעות ב"ספר רכב" כשבכל מדינה מודרנית ומתוקנת אפשר להחליף מידות צמיגים ללא הגבלה, כל עוד לא משנים את הקוטר הסופי של הצמיג (שלא לדבר על מדינות שגם לדנות את הקוטר הסופי מותר)

 

אבל יכול להיות שאני מתבלבל ואתה מתכוון לכל אותם מהנדסים שהחליטו שאם הרכב שלי הגיע עם אגזוז X מהחברה, אני לא יכול להרכיב עליו את אגזוז Y, למרות שאגזוז Y עומד בכל התקנים של האיחוד האירופי (שאם אני לא טועה, לפיו אנו בודקים את הרכבים שלנו) ורמת הזיהום שלו זהה לאגזוז X, והרעש שהוא מפיק אינו על על הרעש שמפיק אגזוז Z שמותקן (במקור, כלומר מהחברה) על האימפרזה STI של השכן שלי. אבל בגלל שהוא לא מקורי, הוא לא חוקי.

 

 

לסיכום ידידי, יש המון חוקים במדינת ישראל. ורובם הם חוקים הגיוניים שנועדו לשמור שהחיים שלנו יהיו כמה שיותר הוגנים וארוכים.

אבל לצד החוקים האלה ישנם כמה חוקים שהם, בהעדר מילה אחרת, מטומטים. כמו החוק שנוגע לשיפורים (או שינויי מבנה, אם תרצה) שנוקט ב"ראיית עולם" ארכאית ומטופשת של "אתם יכולים להפגע אם תעשו ככה וככה אז אנחנו אוסרים עליכם בכלל לחשוב על זה". וזה, לדעתי נותן לגיטימציה לצפצף עליו.

 

זה כמו שמחר הממשלה תאסור על יציאה מהבית, כי יכול לדרוס אותך אוטובוס.

 

1. אני לא מכיר מהנדסים שיושבים במכוני רישוי, וכנראה שגם במשרד הרישוי מספר המהנדסים קטן. זו בדיוק הבעיה שבגללה קיימים חוקים כאלה - מישהו צריך לשלם לאנשים שיבדקו את התאמת השינויים לרכב. וכיוון שמדינת ישראל לא מתקצבת את העניין (וגם לא דברים יותר חשובים, כגון הוראת הלשון העברית והאזרחות ברמה מניחה את הדעת) אין אפשרות אלא לסמוך על מהנדסי היצרן. יפנה נא מר לוי ליצרן הרכב שלו וישלם תמורת בידקת התאמת הצמיגים לדגם הרכב, ואם הם יימצאו מתאימים הם יופיעו ב-Autodata או מסד נתונים אחר המוכר על ידי מדינת ישראל, מר לוי יוכל לפנות למכון הרישוי הקרוב למקום מגוריו ולקבל אישור לשינוי במבנה הרכב ובא לציון (או ללוי) גואל. הבעיה היא שתהליך כזה יהיה יקר (אם מישהו יסכים לבצעו), והוצאה זו מר לוי לא מוכן לממן. הוא יודע הכל יותר טוב מיצרן הרכב ומתלונן כאשר השינויים שביצע אינם מאושרים.

 

2. יש בישראל הרבה חוקים - חלקם טובים יותר, חלקם טובים פחות וחלקם מצריך שינוי. מאחורי כל חוק כזה עומד הגיון מסויים, שהיה תקף בעת חקיקתו, ויתכן ששינוי התנאים גורר צורך בשינוי החוק. אבל חוק הוא חוק, וכל עוד הוא תקף יש לבצעו (ואחת הרעות החולות בחברה הישראלית היא חוסר ציות של הציבור ואכיפה ירודה על ידי הרשויות). כתבתי כבר קודם - רצונך לשנות חוק? המערכת הדמוקרטית מאפשרת זאת בדרך מסודרת, השתמש בדרך זו. אבל אם אינך מציית לחוק צפה לפגיעה.

 

3. לא כל דבר שנעשה במדינות המתוקנות יותר טוב מהמקביל לו בישראל. לדוגמא, מבחן הרישוי השנתי. בהרבה מקומות בעולם מבחן זה אינו קיים, או שתדירותו נמוכה בהרבה. מתברר כי כנראה שאופי הנהג הישראלי מחייב השגחה צמודה, שכן הוא לא יפנה לתקן את רכבו כאשר יש סימן ראשון לתקלה, אלא ידחה את התיקון כככל האפשר. באותן מדינות בהן המדיניות מקלה כנראה שבעלי הרכב מקפידים יותר על תחזוקתו השוטפת. כך צריך להשגיח יותר מקרוב גם על השינויים המבוצעים ברכב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשים את עצמך בתור שוטר תנועה בעל תעודת בוחן במשמרת ערב,

מכל הסטנדרט שהוא רואה מול העיניים במשך שעות פתאום מבצבצץ קולט ''נוצצת'' עם ג'אנטים ורעש של F16 עם צעיר (בטח יושב נמוך ?) ממש לא סטנדרתי ובטח גם מפליל, מה תעשה בדיוק ? לא תסמן לו לעצור בצד ?!?!

אחרי שעצרת אותו - בדקת מידות צמיגים וראית פילטר אוויר תחליפי פתוח (על מיצובישי קולט, ללא אישור מתאים !), אתה תחייך למעוכב ותשלח אותו לדרך צלחה ?

 

 

שורה תחתונה, מה שכל משפר יודע בישראל, אם שיפרת ונתפסת, האיש היחידי שאפשר להאשים הוא עצמך בלבד.

ידעת את החוק, כתוב לך אותו בגדול, ידעת שהצמיגים שלך לא ברישיון, ידעת שהאגזוז שלך לא חוקי, ידעת שהפילטר אוויר שלך לא חוקי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אני לא מכיר מהנדסים שיושבים במכוני רישוי, וכנראה שגם במשרד הרישוי מספר המהנדסים קטן. זו בדיוק הבעיה שבגללה קיימים חוקים כאלה - מישהו צריך לשלם לאנשים שיבדקו את התאמת השינויים לרכב. וכיוון שמדינת ישראל לא מתקצבת את העניין (וגם לא דברים יותר חשובים, כגון הוראת הלשון העברית והאזרחות ברמה מניחה את הדעת) אין אפשרות אלא לסמוך על מהנדסי היצרן. יפנה נא מר לוי ליצרן הרכב שלו וישלם תמורת בידקת התאמת הצמיגים לדגם הרכב, ואם הם יימצאו מתאימים הם יופיעו ב-Autodata או מסד נתונים אחר המוכר על ידי מדינת ישראל, מר לוי יוכל לפנות למכון הרישוי הקרוב למקום מגוריו ולקבל אישור לשינוי במבנה הרכב ובא לציון (או ללוי) גואל. הבעיה היא שתהליך כזה יהיה יקר (אם מישהו יסכים לבצעו), והוצאה זו מר לוי לא מוכן לממן. הוא יודע הכל יותר טוב מיצרן הרכב ומתלונן כאשר השינויים שביצע אינם מאושרים.

 

2. יש בישראל הרבה חוקים - חלקם טובים יותר, חלקם טובים פחות וחלקם מצריך שינוי. מאחורי כל חוק כזה עומד הגיון מסויים, שהיה תקף בעת חקיקתו, ויתכן ששינוי התנאים גורר צורך בשינוי החוק. אבל חוק הוא חוק, וכל עוד הוא תקף יש לבצעו (ואחת הרעות החולות בחברה הישראלית היא חוסר ציות של הציבור ואכיפה ירודה על ידי הרשויות). כתבתי כבר קודם - רצונך לשנות חוק? המערכת הדמוקרטית מאפשרת זאת בדרך מסודרת, השתמש בדרך זו. אבל אם אינך מציית לחוק צפה לפגיעה.

 

3. לא כל דבר שנעשה במדינות המתוקנות יותר טוב מהמקביל לו בישראל. לדוגמא, מבחן הרישוי השנתי. בהרבה מקומות בעולם מבחן זה אינו קיים, או שתדירותו נמוכה בהרבה. מתברר כי כנראה שאופי הנהג הישראלי מחייב השגחה צמודה, שכן הוא לא יפנה לתקן את רכבו כאשר יש סימן ראשון לתקלה, אלא ידחה את התיקון כככל האפשר. באותן מדינות בהן המדיניות מקלה כנראה שבעלי הרכב מקפידים יותר על תחזוקתו השוטפת. כך צריך להשגיח יותר מקרוב גם על השינויים המבוצעים ברכב.

חושב באמת שלא נסיתי ?????? בלתי אפשרי (אלה בקומבינה) , לגבי התגובה שלך לנהגים הישראלים לפי דעתי אם לא היו כלכך הרבה חוקים (לא הגיוניים) והממשלה הייתה משחררת את הקולר קצת היו התאונות פוחתות עד היום רק נוסו להקשיח ולהחמיר את החוקים וזה לא עבד אז למה לא לנסות גישה חדשה בוא אני יגיד לך למה כי השיטה הזאת מכניסה כסף לקופת המדינה , אה ודרך אגב היה נחמד אם היו מאשרים לעשן ברחוב כמו בהולנד אולי האנשים פה לא היו כלכך עצבניים ולחוצים כל הזמן (תחשוב על זה ברצינות לרגע)

 

אמיר,

לבי אליך.

יש יותר מדי חוקים ותקנות במדינה שלנו. זה נובע מהתרבות שלנו. התרבות פה היא שאף אחד לא סומך על אף אחד אחר שיפעל בשיקול דעת. לו היו סומכים עליך (ועלי) שתפעל בשיקול דעת ותפעיל קומון סנס היה אפשר להסתדר עם רבע מהחוקים והתקנות הקיימים.

 

אני חייב לומר לך מהנסיון שלי עם הרשויות שקובעי, כותבי ואוכפי התקנות הם אנשים טובים שאפילו עושים את עבודתם מתוך תחושת שליחות. הצרה היא שהדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות.

כך קרה שאנחנו הולכים והופכים למדינה עורכדינית שמדקדקת עם האזרח בקוצו של יוד במקום להפעיל שיקול דעת.

 

במפגשים של אחד על אחד כולנו בני אדם. לכן גם השוטר הפחית לך את הסעיף והקנס. כאשר המפגש הוא לא אישי כולנו חושדים בכוונותיו של האחר. חוויות הנהיגה היומיומיות תוכחנה.

תודה רבה חבר על החיזוק לא האשמתי את השוטר אני מבין בסופו של דבר שהוא רק בובה עם חוטים , הבעיה שלי זה עם החוק ומי שמושך בחוטים של הבובה ומחוקק את החוקים , לדעתי אם היו מפחיתים את החוקים קצת הייתה פה תרבות נהיגה יותר טובה

 

תשים את עצמך בתור שוטר תנועה בעל תעודת בוחן במשמרת ערב,

מכל הסטנדרט שהוא רואה מול העיניים במשך שעות פתאום מבצבצץ קולט ''נוצצת'' עם ג'אנטים ורעש של F16 עם צעיר (בטח יושב נמוך ?) ממש לא סטנדרתי ובטח גם מפליל, מה תעשה בדיוק ? לא תסמן לו לעצור בצד ?!?!

אחרי שעצרת אותו - בדקת מידות צמיגים וראית פילטר אוויר תחליפי פתוח (על מיצובישי קולט, ללא אישור מתאים !), אתה תחייך למעוכב ותשלח אותו לדרך צלחה ?

 

 

שורה תחתונה, מה שכל משפר יודע בישראל, אם שיפרת ונתפסת, האיש היחידי שאפשר להאשים הוא עצמך בלבד.

ידעת את החוק, כתוב לך אותו בגדול, ידעת שהצמיגים שלך לא ברישיון, ידעת שהאגזוז שלך לא חוקי, ידעת שהפילטר אוויר שלך לא חוקי.

ידוע ,שוב טענותיי לא לשוטר אלה לחוק (מודה שקצת כעסתי עליו)

 

הלוואי שמכל השרשור הזה מישהו היה מציע איך לעזאזל בנאדם קטן כמוני ,בורג במערכת,יכול לשנות חוק ? אולי לפתוח עמותה ? אולי הפגנות ? מה יעזור חברים ?

keep drooling im spooling :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיאורטית אתה מתחיל לבין את הדרך. מעשית - זה לא מזיז לישראלי המצוי. אם העלאת מחירי הדלק לא הוציאה אנשים לרחובות - אתה מאמין שמידות של חישוקים וצמיגים יעשו זאת. אבל אתה יכול להתחיל בקטן - לעבור קצת על הרקורד של חברי הכנסת, למצוא מי מהם אולי עשוי להתענין, ולכתוב לו מכת (שכמובן יגיע לעוזריו).

תביא בחשבון שגם אם הפניה שלך תעבור את המסננת הראשונית יהיה עליה לעבור כמה משוכות גבוהות. למשל - האם אותו ח"כ ישוב שבקהל הרחב יש עניין בנושא, כך שיהיה לו כדאי לשקיע מאמץ? או - האם כדאי לו לצאת למאבק בעניין כזה כאשר יש לו התנגדות גדולה בחוקי הצמרת הפוליטית?

כאמור - קשה אבל לא בלתי אפשרי. אם הנושא חשוב לך - הטל על עעצמך משימה ונסה לשנות משהו. אם לא תנסה לא תצליח. אם הצלחת - אשריך, ואם לא - למדת משהו על פעולת המנגנון בישראל, ואת הידע הזה תוכל, אולי, ליישם בענינים אחרים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמיר, עזוב אותך שטויות, חוץ מבזבוז זמן ואנרגיה לא ייצא לך כלום,

 

ללכת ראש בראש עם החוקים של משרד הרישוי זה דבילי, הם תמיד ינצחו,

מה שכן אפשר לעשות זה לשפר בטעם, להחזיק אישורים בתוך הרכב תמיד של הכל (גם אם האישורים ''מוזרים'')

אתה שם קיט הנמכה ? תדאג לאישור משרד תחבורה או משהו בסגנון, או מוסך מורשה שטוען שהחלק תחליפי מקורי/מאושר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4801 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...