Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עצוב עצוב , גם לי הורידו את הרכב מהכביש


amir levy
שימו לב! השרשור הזה בן 4819 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

התחלתי לברר לגבי פתיחת עמותה "העמותה לשינוי חוקי תחבורה ורכב בישראל" (שם קליט אני יודע) רק שאני בבעיה אין לי מושג מהיכן להתחיל למי לפנות איך לפנות וכו וכו , כמו כן חברים אני ינצל את השרשור הזה לשאול אם יש מישהו מוכן להצטרף לעמותה ורוצה כל מי שנמאס מהחוקים המפגרים של מדינתנו ומעוניין בשינוי

keep drooling im spooling :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 127
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

קרלוס - מעשית אין ספק שאתה צודק. אבל הפורום הוא הזדמנות ללמד אנשים פרק באזרחות שאולי הפסידו בבית הספר, וזה יותר חשוב מ-10 מ"מ פחות או יותר ברוחב הצמיג.

וד"א - ללןד לעשות דברים בדרך החוקית גם זה שיעור חשוב. פותח השרשור הוא צעיר מתלהב, אבל בעוד כמה שנים הוא יהיה מבוגר שיצטרך לקחת אחריות ועדיף שילמד כעת כיצד עושים זאת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא, לפי ההיגיון שלי מותר לאדם להתאים את רכבו לפי צרכיו ורצונו כל עוד זה נעשה בצורה תקנית ומבוקרת.

רגע, ואם זה נכה שרוצה לנסוע בשטח אז מותר לו לעשות הגבהה?:-D

לא הבנתי מאיפה ההיגיון שמתקן אופניים לא ישפיע אם הוא לא מחובר בצורה קבועה? כל עוד הוא מותקן הוא משנה את צורת הרכב המקורית.

ולא, אני לא מאמין ששינוי מאושר ותקני כמו הגבהה של רכב יהפוך אותו להרבה יותר מסוכן בפגיעה במכוניות קטנות מאשר הוא כבר, אני חושב שכל הטענות שהעלת נגד נלקחו בחשבון ע"י המהנדסים שאישרו את זה.

 

הגבהה ספציפית הופכת אותו ליותר מסוכן בעיקר לנוסעים. גריל קידמי שהוא חתיכת מתכת די כבדה שמרותכת לשילדה מאוד מסוכן לרכבים אחרים במקרה של תאונה, כנ"ל מגן גחון שמקשיח את המרכב מעבר למה שתוכנן. בכך שני אלו הופכים רכב כבד ולכן מסוכן לרכב כבד יותר וקשיח יותר חיצונית שהופך אותו לעוד יותר מסוכן.

מתקן לאופניים ספציפית לא מסוכן כי הוא לא שוקל הרבה והוא חלש מבנית, וגם אינו מקובע לרכב בצורה חזקה. ובהתחשב בזה שהוא לא מותקן כדרך קבע, הופך אותו לסטטיסטית פחות מסוכן.

 

תקן אותי אם אני טועה, אבל לפי דבריך הגישה שלך ביחס למכוניות היא "רכב זה אמצעי להגיע מA לB ולא יותר מזה".

תסתדר עם מה שיש ואסור להוסיף כלום. למה? בגלל שזה מה שהחוק מעודד כאן?

 

בהתחשב בזה שאני מחר נוסע לאסוף את המיאטה שקניתי, הייתי אומר שלא...

 

 

הבעיה עם שיפורים דומה לבעיות של קבלת רשיון נשק ובכללי להלך המחשבה בארץ. שבו חוקים שרירותיים וחסרי הגיון יכולים להחליף חוקים הגיונים. תסכים איתי, אני מקווה, שהוספת גריל משמעותית מסוכן יותר לשאר משתמשי הכביש מאשר הגדלת הדיסק או הכנסת צמיג רחב יותר (בטווח הסביר).

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

תתחדש!

 

אם אתה מתכוון למגן גחון, אז במקום לחטוף את הקרטר שמן/ קולר שמן/ מה שהולך שם למטה, הולך הרגל יחטוף חתיכת ברזל אחרת (מגן הגחון). איפה כאן הסכנה הממשית? אם דרסת מישהו הוא יפצע. אני לא רואה כיצד מגן גחון יגרום לפגיעה להיות קשה יותר. כנ"ל בתאונה עם רכב.

 

אתה מתכוון למגן חזירים כשאתה אומר גריל קדמי? אם כן, זה בכלל לא שיפור, גם בעיניי זה מיותר ובארץ מרכיבים את זה בעיקר ל"פוזה". מדובר כאן על שיפורים, לא על אביזרים. צריך להבדיל!

כמובן שאני מסכים איתך שהוספת גריל - מגן חזירים מסוכנת, וגם ברכבים חדשים יש חוק שאוסר להוסיף אותו (עד כמה שאני יודע).

אבל שוב, זה לא שיפורים, זה אביזר שלא מועיל בכלום לביצועי הרכב ולעבירות שלו. (אלא אם אתה נוסע כל יום דרך עדר של חזירים :lol: )

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרלוס - מעשית אין ספק שאתה צודק. אבל הפורום הוא הזדמנות ללמד אנשים פרק באזרחות שאולי הפסידו בבית הספר, וזה יותר חשוב מ-10 מ"מ פחות או יותר ברוחב הצמיג.

וד"א - ללןד לעשות דברים בדרך החוקית גם זה שיעור חשוב. פותח השרשור הוא צעיר מתלהב, אבל בעוד כמה שנים הוא יהיה מבוגר שיצטרך לקחת אחריות ועדיף שילמד כעת כיצד עושים זאת.

אז הנה קבל תגובה מבוגר אחראי.

חוקים מטומטמים שאין בהם הגיון, ושציבור כזה או אחר לא מתכוון ולא יכול לעמוד בהם, הם חוקים שסופם שיעברו עליהם, והרבה.

ראה דוגמה הגבלת מהירות של 90 קמ"ש בכבישים רבים. רוב ציבור הנהגים בארץ מצפצפים על החוק הזה וצפצפו עליו הרבה לפני שאני וצעירים מתלהבים אחרים החלטנו לצפצף על איסור מוחלט של שיפורים ושמנו ברקסים משופרים, פילטרים פתוחים, אגזוזים פתוחים וצמיגים בפרופיל נמוך.

 

הזכרת קודם שבאירופה היו מענישים אותו הרבה יותר קשה. אתה רק שוכח דבר אחד: באירופה (וגם בשאר העולם) הדברים שהוא עשה אינן נחשבות לעבירות.

ולכן כל אחד ושכל בראשו (גם כאלה שלמדו אזרחות ולא הבריזו מאף שיעור) עושה לעצמו חשבון ומחליט שהוא הולך לצפצף על החוקים המטומטמים, מתוך שיקול שהוא יודע שהעבירה שהוא עושה לא מהווה סיכון לו או לציבור, והיא רק מפריעה לאוכפי חוקי התנועה, והוא גם מקבל את זה שהוא עלול לשלם קנס אם ייתפס.

 

ציבור ייתן כבוד לחוקים כשברור שיש הגיון בריא מאחוריהם, וששלום הציבור אכן תלוי בקיום החוקים האלה.

אם החוק רוצה שהציבור יכבד אותו, הוא צריך קודם לכבד את הציבור.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ג'רמי - אתה חי באירופה, וזו סביבה שונה לחלוטין: חוק הוא חוק, לא רק בגלל החינוך אלא כיוון שאנשים מבינים שקיום החוק הוא התחשבות באחרים, ומי שמתחשב באחרים זוכה גם להתחשבות בצרכיו. הישראלי נוהג בדיוק להפך - אי כיבוד החוק נחשב למכובד ואילו רשויות האכיפה מוחלשות במתכוון על ידי קובעי המדיניות והתקציב.

שנית - באירופה התשתיות הרבה יותר טובות. איני יודע מתי לאחרונה זכית לנסוע על כביש ישראלי, אבל כדאי שתדע, למשל, שכביש די ראשי, כמו זה שבין חיה לעכו, הוא בעל ציפוי יותר גרוע ומסוכן מכל dirt road אירופי, וגם המכוניות מטופלות בצורה דומה.

לכן אי אפשר לסמוך כאן על הנהג שיידע מה מסוכן ומה לא. גם על בוחני הרכב אי אפשר לסמוך בעניין זה - סוף סוף מדובר במכונאים, לא במהנדסים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חי באירופה שנתיים וחצי. בישראל חייתי 30 שנה.

מה שאתה אומר זה בולשיט.

מדינה עם היכולות הטכנולוגיות המדהימות של ישראל, עם ריכוז אדיר של מוחות מבריקים, עם אוניברסיטאות ומרכזי מחקר ברמה עולמית, עם כוח רצון ועקרונות שאין כמוהם בהרבה מקומות. איך לעזאזל מדינה כזאת לא מסוגלת להגדיר איזה פנס קסנון חוקי ואיזה לא חוקי, ולא מסוגלת להסמיך מתקינים לפנסים כאלה?

איך במדינה מדהימה כזאת לא יימצא מחוקק אחד שיבין שאיסור התקנת פילטר פתוח זה בולשיט?

 

זה לא קשור לכבישים. זה לא קשור לתחזוקת המכוניות. זה לא קשור למכונאים.

זה קשור למדינה שמבזבזת יותר מדי מהמשאבים היקרים שלה על הדברים הלא נכונים כך שלא נשאר כלום לדברים האחרים, ואתה ואני וכולם משלמים את המחיר. לא רק בחוקים מטומטמים נגד שיפורי מכוניות, אלא גם בחינוך, בתשתיות, בשירותים הציבוריים למיניהם ועוד.

אתה בעצמך אמרת - קובעי המדיניות והתקציב, והם בתורם ממונים ע"י אלה שאני ואתה הצבענו עבורם בבחירות...

 

אתה ועוד כמה מיליוני זכות בחירה בישראל צריכים לחשוב על זה אם רוצים שהעתיד בישראל ייראה יותר כמו אירופה ופחות כמו רפובליקת בננות.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ג'רמי - זה קשור לשני דברים:

1. כפי ששנינו כתבנו - סדרי העדיפות של מקבלי ההחלטות. אלה מושפעים בעיקר מהראייה לטווח קצר של תוצאות הבחירות הבאות לכנסת ולרשויות המקומיות. בישראל פרוייקטים לטווח ארוך הם לטווח 3-5 שנים. בהולנד גם 50 שנה אינו ארוך מדי (תחשוב מתי החל ומתי הסתיים פרוייקט הדלתא בזילנד). כמוכן יש כאן פקידי אוצר שבודקים את השקעות המדינה בראיה כספית טהורה בטווחים קצרים, אבן נושאים כמו חינוך, שאת פירותיהם קוצרים בטווחים ארוכים וקשה מאוד למדוד אותם כספית - זוכים להזנחה.

2. האופי של עם ישראל. בישראל יש חוסר כבוד לחוק ורמת אלימות גבוהה מאוד. יש לכך כל מיני סיבות, לפחות תאורטיות, אבל כאן פורום מכוניות ונהיגה ולא פורום היסטוריה ופוליטיקה.

 

כנהג בכבישי ישראל שתכלית נהיגתו היא להגיע מנקודה א' לנקודה ב' בשלום ולחזור בשלום נושא "שיפורי" הרכב ממש לא מעניין אותי. מה שמעניין אותי הוא שני דברים: התנהגות הנהגים, ותחזוקה תקינה של הרכב היא חלק מהתנהגות זו, ובנית ובמיוחד אחזקת תשתיות התחבורה. מבחינתי בנושאי התחבורה יש כל כך הרבה דברים בנושאי תחבורה שמצריכים השקעת משאבים כך שהקצאת מהנדסים לצורך בחינת "שיפורים" של כמה מאות או אפילו אלפי בעלי רכב בכל שנה עומדת הרבה מתחת להשקעה בבניית כבישים ורכבות באיכות מספקת ובמיוחד בתחזוקת הקיים, כיוון שאלה נוגעים לכל 8 מיליון תושבי המדינה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחלתי לברר לגבי פתיחת עמותה "העמותה לשינוי חוקי תחבורה ורכב בישראל" (שם קליט אני יודע) רק שאני בבעיה אין לי מושג מהיכן להתחיל למי לפנות איך לפנות וכו וכו , כמו כן חברים אני ינצל את השרשור הזה לשאול אם יש מישהו מוכן להצטרף לעמותה ורוצה כל מי שנמאס מהחוקים המפגרים של מדינתנו ומעוניין בשינוי

 

אמיר,

גם אני בנשמתי אנרכיסט שמאמין שככל שאתה מפחית מעומס החוקים כך אתה מטיל על האנשים יותר אחריות להתנהג בתבונה.

לצערי אני שייך למיעוט מבוטל בארצנו. ראה דוגמה לדעת הרוב בערך עשר תגובות אחורה -ישנה תגובה שעיקרה אסור לסמוך על ההם, ואסור לסמוך על האלה.

כשאתה לא סומך על הציבור שינהג בתבונה וישתמש בקומון סנס, אתה קובע לו חוקים. כאשר קובעים לציבור חוקים הוא נצמד לחוק ומפסיק בהדרגה להשתמש בקומון סנס.

התקנות הבינלאומיות למניעת התנגשויות בים היא חוברת דקיקה ובה 38 תקנות וארבעה נספחים

בתקנות התעבורה תשכ"א (קובץ וורד) 590 תקנות ואחד עשר נספחים.

 

זה לא שאין הוראות "טובות" בתקנות התעבורה: תקנה 21 היא דוגמה מצוינת לתקנה שמטילה אחריות על המשתמש בדרך

פרק שני: התנהגות בדרך

סימן א': כללי

חובתו של

עובר דרך

 

21. (א) כל עובר דרך חייב להתנהג בזהירות.

(ב) כל עובר דרך חייב להתנהג באופן שלא —

(1) יקפח זכותו של אדם להשתמש שימוש מלא באותה דרך;

(2) יגרום נזק לאדם או לרכוש ולא יתן מקום לגרום נזק כאמור;

(3) יפריע את התנועה ולא יעכבנה;

(4) יסכן חיי אדם.

תק' (מס' 7)

תשל"ו–1975

 

(ג) לא ינהג אדם רכב בקלות ראש או בלא זהירות, או ללא תשומת לב מספקת בהתחשב בכל הנסיבות ובין השאר בסוג הרכב, במטענו, בשיטת בלמיו ומצבם, באפשרות של עצירה נוחה ובטוחה והבחנה בתמרורים, באותות שוטרים, בתנועת עוברי דרך ובכל עצם הנמצא על פני הדרך או סמוך לה ובמצב הדרך.

 

 

אבל הסוג הזה של תקנות טובע בים של סעיפים דקדקנים שמנסים (כמובן בלי הצלחה) לכסות את כל האפשרויות אחת אחת.

הייתי שמח להצטרף לעמותה שמטרתה הפחתת החוקים והתקנות בספר החוקים הישראלי. אולי אפילו יש כזאת, מי יודע?

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמיר

תשנה גישה, אל תיהיה צודק תיהיה חכם.

 

אני מחזיק רכב מאוד מוחצן ומושך תשומת לב (לטובה ולרעה), ומכך הסקתי מבעוד מועד כי ההתקלות עם השוטרים תיהיה בלתי נמנעת, אז עשיתי את המקסימום לא למשוך אש סתם. הצמיגים והגאנטים מאושרים ברישיון, המנוע מקורי לחלוטין אך משופר מאוד מבחינת מכלוליו הפנימיים, קאמשפטים, בוכנות ועוד. מערכת בלימה מוגדלת ועוד. כל החלקים הינם מקוריים של מאזדה (נלקחו מדגמים חזקים יותר של היצרן) , וכולם תיקניים בעליי מקטים וכו'. והכי חשוב נראים סטנדרטיים לגמרי.

 

 

להרכיב דוד זרימה חופשית , (שאגב ברכבך אינו מוסיף כלום), בידיעה שזה מושך "אש" בגלל הסאונד + תאורת פנסים לבנה קסנון (כך זה נראה לפחות בסמלון שלך), ובידיעה כי הצמיגים אינם מאושרים הרישיון זוהי קלות דעת. הרי מה חשבת שיקרה? ששוטר יחליק זאת הצידה?

 

כנ"ל לגבי פילטר פתוח, מהכרות עם הדגם הנ"ל, פילטר INBOX יתרום לך יותר, ותנחש מה, גם לא ניתן לזיהוי ע"י שוטר.

 

יש לי חבר טוב עם רכב מהסוג שלך, התוספות שלו הם: סעפת פליטה 4-2-1, ממיר ספורטיבי, 4 מוטות מייצב ברכב 2 קידמיים עליון ותחתון,+ 2 אחוריים עליון ותחתון. + פילטר IBOX. הרכב נוסע נהדר, מגיב מעולה (יחסית לקולט) אבל הכי חשוב אינו מושך תשומת לב מסוג שופוני מיותרת + שוטר לא ימצא כלום, כי שום דבר לא בולט לעין.

 

תלמד לחיות מתחת לראדאר.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמיר

תשנה גישה, אל תיהיה צודק תיהיה חכם.

תלמד לחיות מתחת לראדאר.

 

אתה מציע לו להיות עבריין כדרך חיים. שזה אמנם פתרון, אבל לא פתרון טוב.

לכופף פה, לעגל שם,

תזהר- בסוף תהיה חבר מרכז

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן כן , זה מה שאמרתי, לך תיהיה עבריין:roll:. (איש איש ופירושו שלו).

 

אריק , תנסה להבין. (רק תנסה...)

 

ברגע שאתה משנה משהו ברכב , מבחינת החוק אתה נחשב כסוג של פורע חוק (תקרא לזה עבריין מיצידי).

 

אז אפשר לשפר, ולדאוג שכולם יראו ,וידעו, וישמעו ששיפרת. (אגזוזים רועשים, נורות קסנון, פילטרים למינהם, תא מנוע שלקוח ממהיר ועצבני) ולקוות שהמשטרה הם עיוורים, מטומטמים, וחרשים.

 

או

 

שאפשר לשפר, אך לשמור על זה בדיסקרטיות ,"מוצנע", לא לשם שופוני.

 

הרי בסופו של דבר כולם (יושבי הפורום) משפרים את את הרכבים שלהם.

החכמים יותר דואגים להצניע זאת בכל מיני דרכים. (אינלט בצבע שחור ולא אדום, סעפת פליטה לא מכרום, פילטר INBOX)

 

מפה ולחיות חיים כעבריין, קצת קפצת מעל הפופיק.

 

אגב, אני אדם שומר חוק, משרת במילואים ביחידה קרבית, משלם מיסים (תתפלא גם אגרת טלויזיה), עובד, משלם משכנתא.

 

מעולם לא גנבתי, לקחתי משהו שאינו שלי, פגעתי באדם מסויים/או שעשיתי כסף על גבו של מישהו.

 

אני סה"כ אדם עם תחביב מסויים, שבכל מדינה אחרת בעולם התחביב שלו היה נורמטיבי כמו לאסוף בולים.

 

בארץ אנשים מסויימים משווים את התחביב שלי לעבריינות לשמה. אז מה לעשות למדתי לחיות מתחת לראדאר.

 

אתה יכול לקרוא לזה לעגל /לכופף פינות. אני קורא לזה כורח הנסיבות.

 

אל תיהיה יפה נפש.

 

נ.ב

 

לא מעניינת אותי פוליטיקה בגרוש , לא ימין, לא שמאל ולא מרכז ( לא הצבעתי מעולם לבחירות).

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אריק, אתה טועה ומטעה. חברה אנושית לא יכולה להתקיים ללא סדר, כלומר ללא חוק - אשר יכול להיות כתוב או שאינו כתוב. כאשר מדובר בנושא כה מורכב כתפעול כלי רכב כנראה צריך פירוט רב.

אינך יכול להשוות את התקנות למניעת התנגשויות בים לתקנות התעבורה. הן עוסקות רק בפן אחד של תפעול כלי השיט, אתה יכול להשוות אותן לתקנות המגדירות את התמרורים. יש עוד אמנות רבות שמסדירות את רישוי אנשי הצוות, רישוי כלי השייט, תקנות לגבי הדרישות ממבנה כלי השייט והציוד המותקן בו וכו', שלא לדבר על אלפי הוראות מקומיות של אזורים שונים, כגון הגדרות נתיבי גישה או הפלגה במקומות צפופים. בכביש המערכת פועלת אחרת: לכל כבישים במדינה יש קוד אחד של התנהגות, אין הוראות שונות לנהיגה בחיפה או בבאר שבע, ותקנות התעבורה מגדירות לא רק את נתיבי הנסיעה והתמרורים אלא גם את הדרישות ממבנה כלי הרכב והציוד המותקן בו, רישוי הרכב והנהגים וכו'. לכן תקנות התעבורה הן מסמך הרבה יותר רחב יריעה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4819 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...