Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה זה cdi?


ohad zini
 שיתוף
עוקבים 2

פוסטים מומלצים

קופסה קטנה שיושבת ודואגת לתת את הפקודה לניצוץ במנוע בזמן הנכון

הסיבה היא שעם השינוי בסל"ד תערובת הדלק בבוכנה לא מתפזרת באותה מהירות ולכן אי אפשר להציץ אותה תמיד באותו הזמן או מיקום(זוית עבודה של המנוע).

פעם פעם היה צריך לעשות קידום הצתה ידנית , בכידון הידית השמאלית גם הסתובבה וביד ימין נתת גז ובשמלית שינית את ההצתה בהתאם.

לפעמים יש כאלו שמחליפים כדי לשפר, ז"א לתת מפת הצתה אגרסיבית יותר שסל"ד יעלה יותר מהר. למשל ההונדות X8RX/S הבנתי הגיעו לארץ מוגבלות מאוד (ניתן גם להגביל מהירות לא רק התנהגות)

 

ה CDI עושה הכל לבד והרבה יותר מדויק.

מקווה שלא טעיתי ושלא הטעתי יותר מדי

אדום! רק אדום!!!!

מה אין במלאי?

רק Kתום !! רק Kתום !!!!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

Capacitor Discharge Ignition

כלומר הצתה ע"י פריקת קבל.

מעגל חשמלי פשוט מאוד שמתזמן את ההצתה ומקדם אותה לפי הסל"ד.

 

הCDI מקבל מתח מצבר (12V) וטוען את הקבל שנמצא בתוכו.

מול גל הארכובה יושב חיישן פיק-אפ (לקטן מגנטי) שיוצר פולס מתח חילופין בגל פעם שגל הארכובה נמצא במצב מסויים, שם יש פיסת מתכת שעוברת מול החיישן.

האות מועבר לCDI, ופותח מעבר לגוף ע"י רכיב אלקטרוני הדומה לטרנזיסטור (Thyristor), מה שגורם לפריקת הקבל לסליל הראשוני של סליל ההצתה.

כתוצאה מההשראה העצמית של הסליל המתח עולה לכ200-300V בסליל הראשוני ולכ20000V בסליל המשני. מתח זה מאפשר את יינון האויר הכלוא בין האלקטרודות ופריצת הניצוץ.

 

קידום ההצתה מתבצע גם הוא ע"י הThyristor.

רכיב זה "נפתח" במתח מסויים.

כאשר הסל"ד עולה, המתח שמייצר הפיק-אפ גדל, ולכן הThyristor "ייפתח" מוקדם יותר ויאפשר ניצוץ מוקדם יותר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
Capacitor Discharge Ignition

כלומר הצתה ע"י פריקת קבל.

מעגל חשמלי פשוט מאוד שמתזמן את ההצתה ומקדם אותה לפי הסל"ד.

 

הCDI מקבל מתח מצבר (12V) וטוען את הקבל שנמצא בתוכו.

מול גל הארכובה יושב חיישן פיק-אפ (לקטן מגנטי) שיוצר פולס מתח חילופין בגל פעם שגל הארכובה נמצא במצב מסויים, שם יש פיסת מתכת שעוברת מול החיישן.

האות מועבר לCDI, ופותח מעבר לגוף ע"י רכיב אלקטרוני הדומה לטרנזיסטור (Thyristor), מה שגורם לפריקת הקבל לסליל הראשוני של סליל ההצתה.

כתוצאה מההשראה העצמית של הסליל המתח עולה לכ200-300V בסליל הראשוני ולכ20000V בסליל המשני. מתח זה מאפשר את יינון האויר הכלוא בין האלקטרודות ופריצת הניצוץ.

 

קידום ההצתה מתבצע גם הוא ע"י הThyristor.

רכיב זה "נפתח" במתח מסויים.

כאשר הסל"ד עולה, המתח שמייצר הפיק-אפ גדל, ולכן הThyristor "ייפתח" מוקדם יותר ויאפשר ניצוץ מוקדם יותר.

 

:screwy:

 

כמה טוב לחזור לפורום

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

במילים פשוטות?

מחשב תזמון הצתה של המנוע. :mad:

כמה פעמים ספרת עד 10 וכלום לא קרה?

סיני בעל מוסך ''מוטו-ספידי'' מנתח בכיר לקטנועים, ובכלל אלוף העולם בהכל,והכי חשוב? נורא צנוע.

שיפורים לקטנועים, קיטים,קרבורטורים, אגזוזי לחץ,וריאטורים,הצתות משופרות,רולים וקפיצי מצמד,שסתומי עלים,ועוד.....

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 15 שנים מאוחר יותר...

שלום .

 

איך בודקים תקינות של CDI .

קטנוע MOVIE 125 אין ניצוץ . 

האם נכון להתחיל לחשוד בCDI ראשון??

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חודשיים מאוחר יותר...
בתאריך 17.5.2004 בשעה 17:02, Toolie כתב:

קופסה קטנה שיושבת ודואגת לתת את הפקודה לניצוץ במנוע בזמן הנכון

הסיבה היא שעם השינוי בסל"ד תערובת הדלק בבוכנה לא מתפזרת באותה מהירות ולכן אי אפשר להציץ אותה תמיד באותו הזמן או מיקום(זוית עבודה של המנוע).

פעם פעם היה צריך לעשות קידום הצתה ידנית , בכידון הידית השמאלית גם הסתובבה וביד ימין נתת גז ובשמלית שינית את ההצתה בהתאם.

לפעמים יש כאלו שמחליפים כדי לשפר, ז"א לתת מפת הצתה אגרסיבית יותר שסל"ד יעלה יותר מהר. למשל ההונדות X8RX/S הבנתי הגיעו לארץ מוגבלות מאוד (ניתן גם להגביל מהירות לא רק התנהגות)

 

ה CDI עושה הכל לבד והרבה יותר מדויק.

מקווה שלא טעיתי ושלא הטעתי יותר מדי

 

קידום הצתה ידנית לא עושים כבר לדעתי קרוב למאה שנה , (בפורד מודל T זה היה למשל ) 

בתקופת המעבר שבין תחילת המאה העשרים לסופה זה היה תפקידה של ה"פלטינה" 

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...