Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5728 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ברצוני לבצע ניקוי תא המנוע והמנוע עצמו (מסיבות אסטטיות וכדי לאתר נזילות/הזעות) וקיבלתי עצה להשתמש ב PRECISION CLEAN של LPS. באתר שלהם (http://www.lpslabs.com/product_pg/degreasers_pg/PrecisionClean.html) מופיע כי הוא נחשב לחומר ניקוי חזק במיוחד ויכול לשמש גם לניקוי מנועים. אולם לא מוסבר שם במפורש האם הכוונה היא למנועים מחוץ לרכב (אז אין בעייה עם רצועות/פלסטיק/אלקטרוניקה) או בתוך הרכב. לפני שאכנס להרפתקאה כזו הייתי שמח לקבל עיצות.

 

-האם מישהו השתמש בחומר הזה לביצוע ניקוי תא המנוע והמנוע עצמו?

-האם ישנן הנחיות מיוחדות בנוגע לשימוש בו לניקוי המנוע עם חומר זה?

 

אשמח לקבל כל עצה בנוגע לניקוי תא המנוע והמנוע (כבר קראתי וישמתי את ההנחיות בנוגע לניקוי באמצעות סולר, התוצאה לא ממש מבריקה לטעמי)

פורסם

לעניות דעתי עדיף ביותר להמנע כלל מניקוי תא המנוע.

 

לאיתור נזילות/הזעות יש דרכים עדיפות שאינן מזיקות.

 

הסיבות להמנעות מניקוי המנוע רבות :

 

* אף יצרן רכב , באף ספר הוראות שימוש ואחזקה אינו ממליץ/מחייב לעשות זאת. (הסיבות להלן)

 

* פוטנציאל נזק (יקר) למערכות יקרות - אלקטרוניקה,חשמל,מיחשוב.

 

* צנרת גומי גמישה (במערכת קירור,נשמים וכו') מצופה בחומר יצרן לשמירת גמישות והגנה מיובש וסדקים. שטיפה פוגעת בהגנה והדרך לנזילות,סדקים ובלאי מואץ קצרה.

 

אם אתה בכ"ז מתעקש מסיבות אסטתיות - קח מטליות לחות לניקוי כללי ונקה ידנית בזהירות רבה.

 

דרך אגב החומר אותו ציינת באתר מצויין כפוגע במגנזיום. אתה משוכנע שאין בתא המנוע רכיבים המכילים בסגסוגתם מגנזיום ?

פורסם

מה שכתבת נכון, אלא שהרכב שלי הוא כבר בן 13 ונראה לי כי תחזוקה מונעת תמנע תקלות (חמורות יותר) בעתיד. חוצמזה:-D אני פדנט.

 

רק לדוגמה, התגלתה נזילה/הזעה בראש הימני ליד קיר האש לפני כשנה והמכונאי סבר כי ישנה הזעה במכסה השסתומים ויש להחליף את אטם מכסה השסתומים (בעצם את שניהם כי אם אחד הלך אז השני בשלבי גסיסה) בעלות של כמה מאות שקלים. לא אכפת לי לשלם על תיקון אך לא במצב בו המכונאי "סבור" או "חושד" בתקלה, לכן ביקשתי שטיפת מנוע. בטיפול 10K שביצעתי בחודש שעבר נבדקה שוב ההזעה והתגלה כי הבעייה נובעת מצינור הנשם בסעפת (לאחר 13 שנה החיבור בלחץ שלו נסדק מעט) והוא הוחלף בעלות של שקלים בודדים. אני מעונין לבצע ניקוי מלא ככל האפשר כדי לגלות סימני כשל שונים (הזעות, חיבורי לחץ יבשים/סדוקים, בידוד אכול על חוטי החשמל כו') ולתחזק לפני שאצתרך לתקן.

 

* אף יצרן רכב , באף ספר הוראות שימוש ואחזקה אינו ממליץ/מחייב לעשות זאת. (הסיבות להלן)

מן הסתם הוא לא מצפה כי ישתמשו ברכב כל כך הרבה זמן (וזה לא מתאים למרצדס:?) אך הסברתי מדוע נראה כי כדאי לעשות זאת.

* פוטנציאל נזק (יקר) למערכות יקרות - אלקטרוניקה,חשמל,מיחשוב.

נכון, לכן אני מעדיף להיות זהיר ולשאול לפני שאני עושה

* צנרת גומי גמישה (במערכת קירור,נשמים וכו') מצופה בחומר יצרן לשמירת גמישות והגנה מיובש וסדקים. שטיפה פוגעת בהגנה והדרך לנזילות,סדקים ובלאי מואץ קצרה.

לאחר 13 שנה? דרך אגב, האם כדאי לרסס (לאחר הניקוי) את צנרת גומי בספריי סיליקון?

אם אתה בכ"ז מתעקש מסיבות אסטתיות - קח מטליות לחות לניקוי כללי ונקה ידנית בזהירות רבה.

ניסיתי, ניסיתי גם סמרטוט ומברשת טבולים בסולר. התוצאות טובות אך לא טובות מספיק לטעמי וגם תא המנוע סופר צפוף ובמספר מקומות אין גישה בגלל כבלים/רצועות/צנרת גומי שאני לא ממש רוצה להקריב אליהם סמרטוט ומברשת טבולים בסולר.

דרך אגב החומר אותו ציינת באתר מצויין כפוגע במגנזיום. אתה משוכנע שאין בתא המנוע רכיבים המכילים בסגסוגתם מגנזיום ?

לא יודע, הרכב עבר שטיפת מנוע במוסך עם חומר כנראה דומה (דילול במים+מילוי מיכל פלאסטיק+תוספת לחץ אוויר והתזת קצף) אולם לי נאמר כי זה חומר יחודי של מרצדס שהמחיר שלו בשמיים. עבדו עליי?

פורסם

מצטרף לשאלה בדיוק באתי לשאול על שטיפת מנוע. מה שמעניין זה כמה מערכות חשמליות כבר יש ברכב משנת 99 שיכול לההרס מקיטור והאם זה כל כך נדיר שרוצים לשטוף מנוע? חשבתי שזה דבר נורמלי לחלוטין,

בסובארו אימפרזה 99 יש חשש לנזק כלשהו בשטיפה עם קיטור?(מלמעלה)

פורסם

תמיד יש חשש!! אני בטוח שבאימפרזה שלך כמו כולם יש הרבה חיישנים, אם תשטוף עם קיטור ולא הכל התייבש (ויש חריצים קטנים וחורים בהם יושבים החיישנים והם מתמלאים מים) ברגע שהמחשב ישלח אות לחיישן הוא יקבל חזרה את האות וזה יכול לשרוף לך יציאות עליו. פעם שטפת את הפלאפון במים כי הוא לא נראה מספיק נקי?

מוכן לקחת סיכונים? תנסה.

פורסם
תמיד יש חשש!! אני בטוח שבאימפרזה שלך כמו כולם יש הרבה חיישנים, אם תשטוף עם קיטור ולא הכל התייבש (ויש חריצים קטנים וחורים בהם יושבים החיישנים והם מתמלאים מים) ברגע שהמחשב ישלח אות לחיישן הוא יקבל חזרה את האות וזה יכול לשרוף לך יציאות עליו. פעם שטפת את הפלאפון במים כי הוא לא נראה מספיק נקי?

מוכן לקחת סיכונים? תנסה.

ומה כשיש גשם או מים על הכביש ומשפריץ מלמטה זה לא אותו דבר?

פורסם

לא, לא אותו דבר.

 

חיבורי החיישנים והקונקטורים מצופים בשכבת הגנה או מוגנים באמצעות אטמים. הגנה זו מונעת מעבר מים בלחץ רגיל וטמפרטורה רגילה (כמו למשל זינוק לשלולית) אך אינה עמידה בפני קיטור בלחץ של 15 אטמוספרות וטמפרטורה של 150 מעלות.

פורסם

לא מומלץ לבצע ניקוי עם חומרים קשים או בלחץ מים גבוה

אני אישית ניקיתי את תא המנוע עם מברשת ונפט ויצא נוצץ כמו חדש

לנפט יש שכבה שומנית השומרת על מראה נוצץ

חשוב לייבש לאחר הניקוי !!!

מיצובישי אאוטלנדר פרימיום שנת 2017 - היהלום היפני 

יונדאי אלנטרה I35 שנת 2012

×
×
  • תוכן חדש...