Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מכמונות מהירות בדרך אלינו


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5801 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הפסים מודדים והם מחוברים למצלמה, אם עבר את המהירות לפי הפסים, המצלמה תצלם אותך.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

המדינה הזאת פשוט גורמת לי לבכות לפעמים.

מה הלאה?

נקווה שכל מצלמה כזאת תשרף ע"י אנשים רגילים לחלוטין \ פסיכים.

 

מתי באמת יבינו ש90% מהתאונות נגרמות בגלל אי מתן זכות קדימה, הרבה אנשים שמתעסקים בדברים אחרים בנהיגה ועוד.

אני נוסע בערך 3-4 פעמים בשבוע, מידי פעם ב4-5 ובלילה בעיקר.

היום ראיתי מישהו שנוסע בזיגזג, לא התפלאתי שראיתי אותו עם טלפון ביד מדבר ולידו עוד אנשים ברכב.

 

מה ההגיון שבשעה 1-2 בלילה, כבישים חדשים, המהירות המותרת באזורים מסויימים היא 50-60!! (לא בתוך עיר ודברים כאלה, כבישים בין עירוניים), ההגבלה היא בגלל תחנות האוטובוס (ממש כ100 מטר לפני התחנה יש הגבלה, ו200 מטר אחרי יש ביטול).

ממתי יש אוטובוסים בשעות כאלה? וזה לא שהכביש עמוס שאי אפשר לעבור לנתיב השמאלי בהנחה שיש אוטובוס.

ולמה דרך שאפשר לעשות על 120-130 ב10 דקות צריכה לקחת ב90-100 כ20-25 דקות?

 

אבל מצד שני לפחות לרוב הרכבים (ע"ע מאזדה ליסינג, קורולה ליסינג, וכד'...) בטח לא בריא לסוע במהירות של 120-130 וגם הבזבוז של הדלק בהתאם.

 

החשיבה של המחוקקים עקומה, רק איך להכניס עוד כסף.

פורסם
אתה כותב מניסיון, או שאתה מתבסס על ידע אישי ?

.

זה ידוע שנסיעה מונוטונית מרדימה ומורידה תשומת לב.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

חבל שמשקיעים בזה כסף במקום להשקיע בשיפור ושיפוץ תשתיות, הקמת גדר הפרדה בין נתיבים בכבישים מסוכנים יותר, ומסוכנים פחות, או נניח צבע על מעברי חציה שלא מחליק כשבולמים - הרי ההוצאה גבוהה מאד ולכן עדיף להשקיע במצלמות .

 

רק עוד דרך להכניס כסף למדינה - שעם זה הכל טוב ויפה, רק חבל שהכסף הזה לא הולך באמת למקומות נכונים וחבל שהוא נכנס ממקורות שכל מטרתם היא רק לעשוק עוד ועוד את האזרח.

8)
פורסם
למה דרך שאפשר לעשות על 120-130 ב10 דקות צריכה לקחת ב90-100 כ20-25 דקות?

אם אתה נוסע במהירות 120 במשך 10 דקות = נסעת 20 ק"מ.

במהירות 90, יקח לך 13 דקות ו-20 שניות לעבור את אותם 20 ק"מ.

אולי אתה גם טועה באומדן מרחקים לעצירה בטוחה ?

 

זה ידוע שנסיעה מונוטונית מרדימה ומורידה תשומת לב.

ולנסוע 110 לאורך כביש 6, או 100 בכביש 1, זה לא מונוטוני ?

או שאולי אתה יוצא לסלאלומים לאורך הדרך וכך מפיג את החד-גוניות?

 

 

תאונה בד"כ לא נגרמת בגלל מהירות. מהירות יכולה להחמיר את תוצאות התאונה. יכול להיות שלפגוש את מעקה ההפרדה במהירות 80, פוגע משמעותית ברכב, פותח כריות ומזיז לנהג כמה חוליות.

יכול להיות שבמהירות 120, הרכב כבר מתהפך לנתיב הנגדי והנהג שובר כמה עצמות.

יכול להיות שבמהירות 160, הנהג כבר מת מפגיעות הדף פנימיות מעוצמת התאונה.

ובסה"כ הנהג הסיט את ההגה בכדי לא לדרוס כלב שקפץ לכביש, לברוח מארגז שנפל מרכב לפניך או להתחמק מכתם שמן.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

כל זה נכון אמיר, אבל איך אתה מסביר שבחו"ל זה עובד ולטענתך זה לא עובד?

 

יש מקומות בחו"ל שהנתיבים מחולקים לפי מהירות נסיעה, בימני נגיד נוסעים על 90, באמצעי 100 ובשמאלי 110 (המספרים סתם לדוגמה זה לא משנה כרגע)

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

dorki,

 

אתה משווה את האוטובאן לדרכים בישראל ?

אתה משווה את תחושת התושבים בישראל לתחושת התושבים בגרמניה ?

 

אילו מחשבות יכולות לחלוף בראשו של ישראלי הנוסע בדרכים? מלחמה, כיפת ברזל, מיסים, מילואים, שטחים, משכנתא, עוד מיסים, גלעד שליט, הבן שבצבא, הבן שמתגייס, פצמרי"ם בשדרות, מסתננים סודנים, גיור, התלות בארה"ב וכו'.

אני בטוח שגם היינריך מוטרד מאי אילו נושאים, אבל שום דבר לא מאיים על קיומו, אפילו לא הנאו-נאצים.

 

אתה הולך לישון כשמובארק נשיא, עלול להתעורר בבוקר עם הידיעה שהוא מת, הפיכה במצריים וייחסים מוקפאים.

אתה באמת חושב שלגרמני משנה אם סרקוזי בצרפת או ברלוסקוני באיטליה?

 

יכול להיות שמזגו של נהג ישראלי, שונה ממזגו של נהג גרמני ?

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

אמיר שליט, עם כל הכבוד אני לא כ"כ מסכים עם זה. אם בזמן נהיגה עולות לך כל הזמן מחשבות על משכנתא, מילואים וכד', אז אתה לא מרוכז מספיק כדי לנסוע - עדיף לקחת מונית או אוטובוס במקום לסכן את הסובבים. כאשר אני נוהג, אני משנה מוד: זה אני, הרכב שלי והכביש ומה שאני חושב זה מהלכים שנהגים מסביבי יכולים לעשות ומתכונן עליהם מראש, למשל: בכביש שני נתיבים בכיוון אני באותו רגע נימצא בשמאלי ורואה רכב שרוצה לעבור נתיב (הוא עוד לא אותת, אבל התקרב לקו הפרדה של נתיבים, אני מייצר מרווח שהוא יוכל להכנס אם ירצה לעבור נתיב) או למשל משהו לפני בולם בחוזקה ומאחורי יש רכב ישן שאני לא בטוח ביכולת בלמים שלו, אני בזמן בלימה יעבור לנתיב השני אם הוא פנוי. אני כל הזמן מסתכל הכל, סורק מראות, משתדל לחזות מהלכים, לתכנן מהלכים שלי.

 

היינריך באוטובאן לא יסע על 200 קמ"ש אם הוא לא מכיר את הכביש. הוא יסע בו כמה פעמים ובאופן הדרגתי לפי שהוא לומד את התוואי שלו יעלה את המהירות.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

צבי,

 

ברוך השם, אין לי דאגות משכנתא ומילואים זה שמחה.

לך תלמד פסיכולוגיה בגרוש, אולי תבין שאתה לא צריך לחשוב על זה בנהיגה במודעות מלאה כדי שהתת-מודע שלך יעבוד. נכון, אי אפשר להאשים את התת-מודע בכל החוליים שלנו, אבל הוא בהחלט משפיע על דרך התנהגותנו.

אני בטוח ב-100 אחוז שכשאתה נוהג, אתה רגוע לחלוטין, מרוכז 100 אחוז בנהיגה ושום DEW לא מטריד אותך. מצבו הבריאותי של אביך כלל לא מעסיק אותך והשכנים הנחמדים ממש עושים לך יום נפלא בכל פעם שאתה רואה אותם.

 

להבדיל ממך, כשאני חושב שמשהו עלול להטריד אותי בנהיגה, אני אשתמש תמיד בתח"צ ולא רק כשאני טרוד אלא גם כשאני מאוד ממהר. כשאתה ממהר, אתה עלול לנסות לחסוך 5 שניות ולעשות טעות, לקחת שיקול לא נכון, לנסות לחטוף רמזור/עקיפה וכד'.

זה לא שאתה באמת רוצה לעשות את זה, אתה פשוט חשוף ליותר "פיתוי" לעשות זאת וברגע של "חולשה" עלול לנהוג אחרת.

 

כשהייתי בצבא, לפעמים הייתי צריך לבצע עבודה כלשהי שטעות בה יכולה לעלות בסיכון חיים (בעיקר שלי, אבל לא רק) וגרימת נזק בסכום כספי ניכר. לפעמים נתבקשתי לבצע את העבודה הזאת זמן קצר לפני שהייתי צריך לצאת הבייתה ובניתי על זה שאספיק לתפוס הסעה שיוצאת מהבסיס. לא היה מישהו אחר שיכול לבצע את העבודה וגם אי אפשר היה לדחותה למחר. ההגיון אומר שאם אני ממהר להספיק להסעה, אני עלול לעשות טעות כדי לחסוך שניה, כי ברור שאני מאוד מאוד רוצה לצאת ולחסוך לעצמי זמן עם ההסעה לעיר.

כדי אפילו לא לעמוד בפיתוי של לחסוך שניה ושההסעה תרצד במוחי, תמיד חיכיתי שההסעה תצא קודם לכן (גם אם היה מדובר בשעה) כדי שאפילו התת-מודע שלי לא יאיץ בי וכך אוכל להתרכז 100 אחוז בפעולות שאני מבצע.

 

ולגבי איך נוהגים בכביש ואיך מנתחים את המתרחש, נדמה לי שכבר כתבתי על זה לפחות פעם בפורום, כך שממש לא חידשת לי, אולי הפנמת את אשר כתבתי.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

אני בטוח ב-100 אחוז שכשאתה נוהג, אתה רגוע לחלוטין, מרוכז 100 אחוז בנהיגה ושום DEW לא מטריד אותך. מצבו הבריאותי של אביך כלל לא מעסיק אותך והשכנים הנחמדים ממש עושים לך יום נפלא בכל פעם שאתה רואה אותם.

.

בזמן נהיגה כל הדברים האלה לא מעסיקים אותי, אתה צודק. נהג על הכביש טעות שלו יכולה לעלות בחיים למישהו.

ברגע שאתה נוהג, אתה נוהג. לאף אחד בכביש לא אכפת שמישהו בלילה הפעיל נגדי מכשירי אינפרא/אולטרא סאונד, השתמש נגדי בחומרים רדיואקטיביים או שדות אלקטרומגנטיים, הפעיל מכשירים שעושים ויברצייה ככה שחלונות רועדים ובגלל דברים האלה לא יכלתי לישון וראייה שלי מטושטשת בגלל זה. בזמן נהיגה, אני צריך לקחת אחריות, לדעת אם אני במצב שיכול לנהוג או לא. אם לא יכול - פשוט לא להתישב מאחורי ההגה.

 

צריך לדעת להתרכז ולדעת להתבודד מבעיות ולשים תשומת לב על מה שחשוב באותו רגע.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
תומר,

 

מה לא עובד? ומה עובד ?

.

 

בחו"ל אנשים נוסעים מהר יותר וזה עובד מצויין, פה משום מה החליטו שזה לא יעבוד נסיעה מעל 100 קמ"ש.

 

לכן הטענה שלך לגבי הנזקים האפשריים במהירויות מסויימות, לא תופס לדעתי כי עובדתית בחו"ל כן נוסעים מהר יותר ממה שמותר בארץ ולא נראה לי ששם יש עם זה בעיה, אחרת סביר להניח שהיו מורידים את המהירות המותרת.

 

להזכירך, גם בחו"ל יש מכוניות שנות 80 ושנות 90 שלא מסוגלות לעמוד בקצב של מכוניות חדישות, זה לא אומר שישללו מהמכוניות החדישות את האפשרות לפתח מהירות גבוה יותר, פשוט כל מסלול והמהירות שלו.

some people need a high five

in the face

with a chair


×
×
  • תוכן חדש...