Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5763 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה רציני? 40K על רכב עם יותר מ200K ק"מ על השעון, 10 שנים על הכביש ומי יודע כמה בעיות מנוע יש לרכב עכשיו?

רק במדינת ישראל. :|

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers

:-):arrow::idea:

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הרכב יצא מהמוסך ביום ו' כשהוא תקין. החשבון הסופי היה 6.900 ש"ח כולל 4 צמיגי Goodyear חדשים, צלחות ורפידות בלם קדמיות חדשות, טיפול גדול 215K (הרכב עוד לא נסע 200K, לא ברור למה עשו טיפול 215), רדיאטור חדש, מוט מייצב חדש, שמן ומסנן לתיבת ההילוכים, תוספי שמן ודלק, פוליש לפנסים ועוד.

 

בסך-הכל לא נראה לי חשבון גבוה במיוחד לאור הרשימה הנ"ל. נראה שנמשיך עם היאריס (ה'גרוטאה היפנית בת ה-10 עם 200K כמו שהגדירו אותה לפניי) עוד שנה.

 

בברכת שבוע טוב לכולם!

 

Barend.

פורסם
נע.

7. בתור פאנאט של יפאניות (לשעבר) אני מציע לפאנאטים כמוך ללכת לעבוד קצת במוסכים של מכוניות ש"מוכרות מאות אלפי עותקים באירופה" בשביל לקבל מושג קלוש על מה זה אוטו, על איזה תקלות נכנסות מכוניות למוסכים ואיך, כמובן, מתייחסים אנשים לאוטו שלהם. מהלך כזה ילמד אותך מהר מאוד שבחיים אין שחור או לבן ולפעמים זה רק עניין של מחיר.

 

איציק

 

אני חושב שלא הבנת אותי - אני דיברתי על פונטו EVO או גרנדה פונטו, שהוא יכול בקלות לקנות אחרי שהוא ימכור את הענתיקה שלו.

 

אגב, איציק - ההונדה פחות מבוקשת מטויוטה. בזמן שטויוטה היא מכונית עם תדמית רצינית, שאותה קונים אנשים שלא אוהבים הפתעות או עיצוב יוצא דופן, ההונדה היא מכונית "ערסית", שיצאה לה תדמית ספורטיבית ויש לה שוק מסויים שלא מתאים לכל אחד.

 

אני מהמר שהקארינה תימכר במחיר יפה מאוד וגם די מהר. כנ"ל גם הטויוטה השחוטה של פותח השרשור, למרות שלדעתי היא שווה בערך 10K, כמו כל אוטו קטן מהשנתון הנ"ל עם ק"מ כזה.

פורסם
אני חושב שלא הבנת אותי - אני דיברתי על פונטו EVO או גרנדה פונטו, שהוא יכול בקלות לקנות אחרי שהוא ימכור את הענתיקה שלו.

 

אגב, איציק - ההונדה פחות מבוקשת מטויוטה. בזמן שטויוטה היא מכונית עם תדמית רצינית, שאותה קונים אנשים שלא אוהבים הפתעות או עיצוב יוצא דופן, ההונדה היא מכונית "ערסית", שיצאה לה תדמית ספורטיבית ויש לה שוק מסויים שלא מתאים לכל אחד.

 

אני מהמר שהקארינה תימכר במחיר יפה מאוד וגם די מהר. כנ"ל גם הטויוטה השחוטה של פותח השרשור, למרות שלדעתי היא שווה בערך 10K, כמו כל אוטו קטן מהשנתון הנ"ל עם ק"מ כזה.

אני מבקש ממך, ד"ר, לא להעליב את הטויוטה שלי! כמה מכוניות אתה מכיר שיסעו 200K ק"מ עם 0 תקלות?! הטויוטה שלי לא שחוטה. מכונית שחוטה היא מכונית שלא טופלה כשורה, שעברה תאונות, שנהגו עליה בפראות. ואין לזה קשר לגיל המכונית! אני מכיר מכוניות בנות 3 שהן שחוטות יותר מהטויוטה בת ה-10 שלי!

כאן מדובר במכונית שנוסעת כחדשה (כן, אני יודע איך נוסעת מכונית חדשה -- אני מקבל כזו בכל 3 שנים), מחליפה הילוכים בחלקות מעוררת התפעלות (אמנם מקפידים על החלפת מסנן ושמן תיבה"ל בכל 45K ק"מ), ממזגת את התא ביעילות בקיץ ובחורף, מרווחת ועם זאת קטנה דיה לחניות צפופות... אני פשוט לא מוצא סיבה להחליפה (אלא אם כן תחל לעשות בעיות, כאמור) במכונית חדשה יותר. וכנראה שזו הסיבה שהמכוניות הללו נמכרות במחירים גבוהים יחסית כמשומשות. הרשה לי גם להעריך שאקבל מחיר מחירון במידה וארצה למכור אותה. היסטורית טיפולים מלאה ממוסך מורשה טויוטה שווה כסף במועד המכירה, ובצדק!

פורסם

מסכים איתך, אתה תקבל מחיר מחירון.

 

זכותי לחשוב שמי שמשלם 40K על רכב בן 10 עם 200K הוא פראייר. מקווה שגם אתה מסכים. גם אם לא, לא ממש איכפת לי.

 

רק בשביל לסבר את האוזן - ב-40K היום אפשר להוציא מאחת מחברות הרכבים הגדולות רכבים בני 3 עם 100 אלף ק"מ.

שליש מהזמן על הכביש, חצי מהק"מ.

בתוספת של 10K, אפשר לקבל גם רכבים משנת 2008.

פורסם
מסכים איתך, אתה תקבל מחיר מחירון.

יופי.

 

זכותי לחשוב שמי שמשלם 40K על רכב בן 10 עם 200K הוא פראייר. מקווה שגם אתה מסכים. גם אם לא, לא ממש איכפת לי.

לא ממש. קח לדוגמא פיג'ו 106 מאותו שנתון. כמה יעלה אקזמפלר שמור? 30K? אתה מסכים איתי שהיאריס מכונית טובה יותר, לפחות מבחינת אמינות ועמידות? אז תשלם עוד 10K...

 

רק בשביל לסבר את האוזן - ב-40K היום אפשר להוציא מאחת מחברות הרכבים הגדולות רכבים בני 3 עם 100 אלף ק"מ.

שליש מהזמן על הכביש, חצי מהק"מ.

בתוספת של 10K, אפשר לקבל גם רכבים משנת 2008.

איזו מכונית בת 3 עולה 40K? אפיל גטס עם כרית אחת וללא ABS עולה יותר. מקווה שגם אתה מסכים איתי שיאריס בת 9 עם 200K ק"מ עדיפה בכל פרמטר על יונדאי גטס מהשכרה, בת 3 עם 100K ק"מ. גם אם לא, לא ממש אכפת לי.

פורסם

הפיג'ו 106 היקרה ביותר שמצאתי באתר YAD2 הייתה במחיר של 14K. היו לה 200K ואני מעריך שהמחיר המופרז שנתנו לה הוא בגלל שהמוכר מציין שיש בה מערכת סטריאו מושקעת. סביר להניח שהמחיר יגיע לסביבות 12K, שזה 28K מתחת למחירון של היאריס.

 

אגב - המחיר של ה-106 הוא הגיוני מאוד בהתחשב בשנתון העתיק והק"מ הגבוה.

 

לגבי המכוניות ב-40K, לאחרונה קנה חבר פורום פה (MRHICUP שמו) פנדה 2007 מקל אוטו. אם אני זוכר טוב, נשאר לו עודף מ-40K. לתשומת ליבך.

פורסם
הפיג'ו 106 היקרה ביותר שמצאתי באתר YAD2 הייתה במחיר של 14K. היו לה 200K ואני מעריך שהמחיר המופרז שנתנו לה הוא בגלל שהמוכר מציין שיש בה מערכת סטריאו מושקעת. סביר להניח שהמחיר יגיע לסביבות 12K, שזה 28K מתחת למחירון של היאריס.

 

אגב - המחיר של ה-106 הוא הגיוני מאוד בהתחשב בשנתון העתיק והק"מ הגבוה.

 

לגבי המכוניות ב-40K, לאחרונה קנה חבר פורום פה (MRHICUP שמו) פנדה 2007 מקל אוטו. אם אני זוכר טוב, נשאר לו עודף מ-40K. לתשומת ליבך.

שגיאת כתיב -- כוונתי הייתה ל206, שהיא באותה קטגוריה של היאריס.

אתה שוב משווה תפוחים לאגסים. פיאט פנדה אינה ברת השוואה לטויוטה יאריס וגם אינה מתיימרת להתחרות בה. היאריס הינה סופרמיני ואילו הפנדה נמצאת בקטגורית המיני.

 

אם איני טועה, פנדה חדשה עלתה ב-2007 ~70K כאשר היאריס באותו שנתון עלתה ~100K. כמו-כן, 100K של השכרה הן שוות ערך ל-300K במכונית פרטית לעניין בלאי מנוע ושאר המכלולים!

פורסם

במחיר של היאריס שלך אפשר לקנות 206 עם ק"מ ויד נמוכים יחסית משנת 2005, כלומר בת שש שנים לערך.

למרות שהעדפתי באופן די ברור את היאריס על ה-206 כשהיו חדשות, אין לי ספק שאם הייתי צריך לקנות אחת

מהן כיום ה-206 הייתה המועדפת. 3-4 שנים פחות על הכביש זה יתרון שאי אפשר להתעלם ממנו.

פורסם

השרשור הזה מזכיר לי הרבה שרשורים ישנים.

אז למה באמת לרכב יש שוק חזק-ולרכב אחר אין?

קליאו מול יאריס?

פזו 205 מול מאזדה דמיו?

טיוטה קורולה מול פז'ו 307?

כי בכל היפניות שטופלו בצורה טובה אין תקלות מהותיות עד 200-250K

לעומתן המכוניות הארופאיות: צרפתיות איטלקיות וגרמניות -אין הדבר כך.

הגירים האוטומטיים היפנים בקלות עושים 250K-300

הAL4 הידוע לשמצה עושה בעיות הרבה לפני.

נכון יש יוצאי דופן גם בקרב הארופאיות וגם בקרב היפניות.(מיצובישי והגירים קורולה והבוצה)

אבל סקרי אמינות ברחבי העולם הוכיחו-היפניות נחותות מול הארופאיות במ"ס פרמטרים

בפרמטר האמינות הן עולות על הארופאיות.

יש הרבה פאנאטים לכאן ולכאן(אני קונה ואקנה רק יפניות,ושתי המכוניות שלי היום מוכיחות לי למה)

יש כאלה שלא יבגדו באהובתם הצרפתית האיטלקית או הגרמנית וזה בסדר.

העובדה היא שיש הרבה שישלמו הרבה על יאריס בת 10 ולא יקנו קליאו בת 5 מסבירה הכל.

(וזה בין היתר באשמת יבואני הצרפתיות שמחירי המוסך שלהם לא הגיוניים)

בהצלחה עם היאריס.

סוזוקי SX4 2008

דייהטסו סיריון2008

דייהטסו YRV-נמסר לביתי.

פורסם
(וזה בין היתר באשמת יבואני הצרפתיות שמחירי המוסך שלהם לא הגיוניים)

 

בדקת לאחרונה את מחירי החלפים של טויוטה? שוד לאור היום.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
יופי.

לא ממש. קח לדוגמא פיג'ו 106 מאותו שנתון. כמה יעלה אקזמפלר שמור? 30K? אתה מסכים איתי שהיאריס מכונית טובה יותר, לפחות מבחינת אמינות ועמידות? אז תשלם עוד 10K...

סקסו\106 משנתון מקביל עם תה"ל אוטומטית יעלו בסביבות 10-15K שח - שזה הרבה פחות מחצי - ווזה עוד מחיר "המלצה" כי בפועל הן בד"כ נמכרות מתחת ל"מחירון" ולא בגלל שזה לא אוטו טוב, אלא בגלל שזה אוטו ישן.

 

 

(וזה בין היתר באשמת יבואני הצרפתיות שמחירי המוסך שלהם לא הגיוניים)

לפני שאתה זורק עובדות חסרות ביסוס לאויר, לך לברר כמה עולים חלקים מקוריים ליפאניות ואז תבדוק כמה עולים חלקים מקוריים אצל הצרפתיות. מחכה לך הפתעה...

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אני מחזיק טויוטה קורולה 96 כבר 7 שנים, לא רוצה לפתוח את הפה כמו שאומרים...

 

אבל יש פן נוסף שגורם לי לשקול החלפה של רכב ואם כן אז לאיזה רכב - אני מאוד מרוצה מהמוסך של טויוטה בו אני מטפל ברכבים, עד כדי כך שאני נוסע 30 ק"מ כאשר צריך לעשות לרכב טיפול תקופתי היות ועברתי לגור בעיר אחרת.

 

העלות של החלקים באמת לא זולה כבעבר כמו שאיתמר מציין אך עדיין לעומת רכבים אחרים אני חושב שהטיפולים עצמם כן יוצאים זולים בחשבון הסופי.

 

מחיר של טיפול קטן נע בין 300 ל 600 שקלים בדרך כלל ברכב הזה וטיפול גדול בדרך כלל מגיע עד 2000

 

היאריס היא מכונית קטנה, אמינה, זריזה, לדעתי גם נוחה דיה, יפה (בעיני כמובן), חסכונית ולדעתי גם מתאפיינת ביבואן ומוסך שנותנים שירות נהדר.

 

מה יתן לך אם תמכור את הרכב עכשיו? תשקיע 40 עד 50 אש"ח בשדרוג הרכב בשביל רכב שנוסע 500 ק"מ בחודש???

 

אם בדקו את הרכב במוסך ועברו על חלקי המנוע ולא מצאו ליקוי נוסף וב7K אתה עשית לרכב ישור קו למצב שאפשר להמשיך לנסוע בו - זה עדיף על להוציא סכום שגדול מזה בפי 6!!!!

 

תחשוב - זה כסף שלא יחזור, גם אם תחליף לטויוטה שלך מנוע ותעשה לו אוברול - זה עדיין לא יעלה לך כמו השדרוג שאתה חושב עליו.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

  • חודשיים מאוחר יותר...
פורסם

ערב טוב, גמר חתימה טובה לכולם!

 

אז ככה. עברו חלפו להם חודשיים ואלף וחמש מאות קילומטרים (אפילו עברה טסט לפני כשבועיים בצורה חלקה להפליא!) והערב אשתי מתקשרת אליי בדרמטיות שהנורה המפחידה הזאת שוב מהבהבת! בסיוע עובר אורח היא הגיעה למסקנה המצערת שמיכל מי הקירור יבש לחלוטין!

 

אמרתי לה להשאיר את הרכב במקום ולחזור במונית ומחר אדאג שיגררו את הרכב למוסך.

 

שאלותיי:

1- להזכירכם, החשבון בפעם הקודמת, הסתכם בכ-6.000 ש"ח. מאז עברו פחות משלושה חודשים. האם המוסך מחויב לתקן את התקלה במסגרת ה'אחריות' (כמדומני 3 חודשים על תיקונים)?

 

2- האם, להערכתכם, כדאי להיפטר מהרכב עכשיו או שעצם העובדה שמדובר בתקלה זהה (לפחות הסימפטומים זהים) לפעם הקודמת לא בהכרח מלמדת עך הרכב עצמו אלא על המוסך המטפל?

 

3- במידה והתשובה ל-2 היא כן, מה דעתכם על הונדה ג'אז 2008/9 (דגם ישן, לא אוהב רובוטי!), סקודה פאביה 2009/10 (ללא הגדשה), יונדאי I20 2010 או קיה סיד (EX) משנת 2009?

 

תודה מראש למגיבים, שנה טובה וגמר חתימה טובה לכם, לבני משפחתכם ולכל עם ישראל!

 

-Barend


×
×
  • תוכן חדש...