Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8108 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
B4 2.0 205/55/16

B4 3.0 215/45/17 (כמו ה-6 2.3)

 

ה-3.0 תהיה מספיק נוחה? יותר מהמאזדה 2.3?

 

ה-3.0 תהיה נוחה בהרבה מהמאזדה 2.3 בהרבה מאודד

היא בין הנוחות בקבוצה(לא כמו הסיטרואן אבל בין הנוחות)

ובוא נגיד כך

שהמאזדה מאוד רועשת

אין בידוד רעשים טוב

לעומת הבי4 שהיא בין השקטות...

ראיתי איך ענייך היפות דיברו בלי קול,במבטך בחיוך סיפרת לי את הכל,בכל מילה היכול צחוקך עולם אחר לא שלך!!!

רצית לדעת מדוע נישארתי טוב ונחמד איתך!!!

שלאא תעצביי עודד,לאא תכאביי עודדד,לא תהיה לבד יושבת בעולם אכזררר

יאסוו איציק קלה!!!

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
B4 2.0 205/55/16

B4 3.0 215/45/17 (כמו ה-6 2.3)

 

ה-3.0 תהיה מספיק נוחה? יותר מהמאזדה 2.3?

 

ה-3.0 תהיה נוחה בהרבה מהמאזדה 2.3 בהרבה מאודד

היא בין הנוחות בקבוצה(לא כמו הסיטרואן אבל בין הנוחות)

ובוא נגיד כך

שהמאזדה מאוד רועשת

אין בידוד רעשים טוב

לעומת הבי4 שהיא בין השקטות...

 

צחי, אולי תגיד לנו מאיפה המידע המדוייק הזה שה-B4 תיהיה נוחה בהרבהמה-2.3?

 

סתם מעניין אותי לדעת אם נסעת/נהגת בשתיהם או שאתה סתם יורה מהראש?

 

הם שתיהן בעלות חתך נמוך/רוחב דומה ככה שלשתיהן יש פגיעה בנוחות!

 

לגבי רעשים, המאזדה אכן רועשת ויש לה פה חיסרון גדול.

גם ה-B4 עם מנוע 3 ליטר לא תיהיה שקטה ברבה.

 

כמו-כן אני מאמין שהמתלים ב-B4 3.0 מכויילים אחרת מה-2 ליטר אז יש צורך לבדוק את הנוחות ספציפית גם ב-3 ליטר.

פורסם

כמה מילים...

 

גם אני שמתי עין על ה-B4 3.0R ואני אמור לעשות נסיעת מבחן בקרוב (היא כבר נדחתה פעמיים...)

 

הביטוח של וולוו מ-א-ו-ד זול יחסית למחיר הרכב, אני משלם על שלי (T4 שנת 2002) 2900 מקיף לשני נהגים (לכל נהג היה עולה לי 3200 בלבד אבל אין לי צורך בביטוח כזה).

אני מאמין שהאמינות של סובארו תהיה סטטיסטית טובה יותר משל הוולוו, אבל הוולוו מעל הממוצע באמינות גם.

מחיר המכוניות הוא מאוד קרוב, יותר קרוב ממה שכתבת, ה-T5 החדשה תעלה 259K כמחיר בסיס, המחיר שנקבת (287K) הוא לגירסה מאובזרת בטירוף, מעבר לכל סטנדרט, כי גם הדגם הבסיסי עם גג שמש, מושבים חשמליים והכל בעצם, לדעתי חבל שהם דחפו כלכך הרבה איבזור לדגם הבסיסי מה שגרם למחיר יקר, ה-B4 3.0R מאוד מאובזרת גם ועולה 243K, כלומר מדובר על פער של 16K בלבד. (במוטוקאר יש טעויות גם במחיר וגם באיבזור - כל זה על פי מה שנמסר לי בהשקה - ששם הדגם שהוצג עלה בדיוק 287K אבל היה בו ה-כ-ל)

 

לגבי שמירת ערך, גם אם היא טובה יותר בסובארו, היא ממש לא גרועה בוולוו, אני לא יודע איך הגעתם לזה ולומר שמחיר המכונית לאחר 4 שנים הוא חצי זה פשוט לא נכון, האחזקה גם תהיה דומה לדעתי, אולי יקרה טיפה יותר בוולוו, אבל לא משמעותי.

 

אגב ל-3 2.0 יש גיר ארוך שפוגע בביצועים וגירסת ה-2.0 לא מרגישה חזקה משמעותית לעומת ה-1.6 והיא כשלעצמה לא זריזה(נרשם YNET למשל), אם יש ביצועים בין הדרישות לא הייתי הולך עליה.

 

ו-BRABUS, הבסיס גלגלים של ה-3 וה-S40 זהה, אבל הוא 2.64 ול-B4 יש 2.67 בלבד, זה ממש לא הבדל גדול.

 

עכשיו לסיכום... הוולוו כן תרגיש חזקה יותר מכמה סיבות, קודם כל יש לה יותר מומנט, 32.6 לעומת 30.2, אז נכון ש-2.4 קג"מ הבדל זה לא משמעותי, אבל, האופי של המנועים שונה... ולמרות שעדיין לא נהגתי בעצמי ב-B4, מקור מומסך בסובארו שכבר דיבר איתי הודה שהרכב בתור רכב אטמוספרי הרבה יותר לינארי מטורבו ולא נותן בעיטת כוח(שלחלק מהאנשים זה יתרון)... גם אני תהיתי כיצד רכב חזק על הנייר כלכך מכוייל לנתון בינוני של 8.2 וכמו שאמרת, לא שזה משנה לי, אבל זו אינדקציה לתחושה... ככל שהנתון טוב יותר נדבקים יותר למושב וזה גם מה שאני אוהב.

 

אז המכוניות שונות, ה-B4 יותר ספורטיבית ודינאמית, תאפשר לקחת סיבובים מהר יותר מהוולוו ותרגיש בטוחה יותר בהם גם(אבל גם הוולוו בסדר, רק פחות טובה), תעשה נסיעת מבחן על שתיהן ותחליט (על הוולוו יהיה אפשר בתחילת חודש הבא), אני אישית אחרי שנתיים מאוד טובות עם T4 כבר פחות מתלהב מהטורבו (אבל עדיין כן... :twisted:) ויותר בשל להחליף ל-B4 והיא גם הנטיה שלי בשבילך, כי ביחס למה שאתה נוסע עליו עכשיו היא תרגיש מאוד חזקה... והיא זולה יותר ודינאמית יותר וכנראה מכויילת ליותר נוחות מאשר ה-T5 הקשיחה (לי אישית נמאסה הקשיחות המוגזמת וליום יום אין צורך בה).

 

ינון.

פורסם

BMW:

על המאזדה 6 2.3 נסעתי אומנם נסיעה די קצרה(30 דקות) אבל בכל זאת...

וגם נסעתי על האקורד 2.0 האקורד לא נוחה כ"כ אבל יותר נוחה מה-6 2.3!

ה-6 2.3 מפוארת וטובה ודי אהבתי אותה,ובכל זאת במחיר שלה היא מאוד משתלמת אבל לא נוחה

ב-B4 3.0 לא יצא לי לנסוע...אבל בקרוב מאוד יצא לי...

וכמו שאמרת

המתלים ב-3.0 מכויילים אחרת...

ושיצא לי לנסוע בה אני יבדוק טוב טוב מי יותר נוחה מבינהים...

ה-B4 3.0 לא תהיה שקטה כמו ה-2.0 אבל בוא לא נישכח שלסובארו יש בידוד רעשים טוב מאוד ומנוע הבוקסר שהוא מאוד שקט...

 

Inoni:

ו-BRABUS, הבסיס גלגלים של ה-3 וה-S40 זהה, אבל הוא 2.64 ול-B4 יש 2.67 בלבד, זה ממש לא הבדל גדול.

 

ההפרש בין המאזדה והוולוו לסובארו בבסיס גלגלים הוא די קטן

במאזדה 3 ישבתי(לא נסעתי) והיא צפופה מאחורה

ב-S40 החדשה לא ישבתי ולכן אני לא יודע....

ולכן אני צריך להסתמך פה על מגזינים.... :roll::oops:

וזה אומר

שכל מגזין אומר שהסובארו מרווחת מאחור והמושבים נוחים

בוולוו S40 הדגם היוצא

ישבתי(דווקא ב-T4...)

והוא די מרווח מאחורה יחסית לקטגוריה שלו...

אז כנראה שבחדשה ישפרו...

ראיתי איך ענייך היפות דיברו בלי קול,במבטך בחיוך סיפרת לי את הכל,בכל מילה היכול צחוקך עולם אחר לא שלך!!!

רצית לדעת מדוע נישארתי טוב ונחמד איתך!!!

שלאא תעצביי עודד,לאא תכאביי עודדד,לא תהיה לבד יושבת בעולם אכזררר

יאסוו איציק קלה!!!

פורסם

ומה שיותר מדהים הוא שקנית T4 לפני שנתיים וגם אני כמעט קניתי אותו רכב לפני שנתיים!!

הסיבות שלא קניתי: הרכב לא מרווח ופחדתי לא לעמוד בתשלומים.

אז לא היתה לי בכלל התלבטות , הוולבו היו זולות יחסית בגלל המטבע-

אם להחליף אז רק T4!

 

לינון: קיים היום סיכון שהוולבו (טורבו חותך יותר ערך) תהיה חצי מחיר גם בפחות מ-4 שנים

תאמין לי.. קנית את הוולבו בזמן טוב והמחיר לא ירד הרבה בגלל עליית המטבע השוודי.

מה שקרה בשנתיים האחרונות הוא לא נורמלי- שים לב!

המטבעות האירופאים טסו לעומת הדולר(והשקל כמובן).

אם יקרה הפוך- אתה תראה איך וולבו פתאום יורידו מחירים ויתנו מימון בלי ריבית..

 

לגביי המחירים- ההבדל אולי אפילו לטובת הוולבו!

זה 2004 לעומת 2005 ושפותחים מחירון רואים שהבדל המחיר(ירידת ערך) בשנים

הראשונות הוא יותר מ30K לשנה.

 

ומשהו ממש מוזר שראיתי ב"אוטו" מבחן על האאוטבק 3.0 לפני שנה? בערך

זה אותו מנוע לא? ורשום שם שהמנוע מפיק 209 כ"ס בלבד!!!

זה יכול להסביר את הביצועים הקצת פושרים(יחסית כן..) של הסובארו.

אז מה קורה כאן? שינו משהו במנוע או לא!?

מה שבטוח- אני לא מבין כאן משהו...

 

מה זה S60R? וולבו שאין בארץ? תצמידו לזה את שם היצרן בבקשה..

 

תומר

פורסם

זו גרסה של וולוו שאין בארץ אבל יביאו לך ביבוא אישי אם תרצה, במחיר יקר מאוד. הייחוד שלה הוא במתלים מתכווננים בין מספר מצבים, נוחות, ספורט ועוד מצב שאני לא זוכר. הרכב מרשים מאוד לפי מבחן דרכים שנערך בטופ גיר, מערכת המתלים המתכווננת מרשימה מאוד. אבל גם אם היה מגיע לארץ היה מעבר לתקציב שלך בהרבה. יינון בזמנו נקב בסכום של סביב 400K.

 

גיא

פורסם

הקישור שנתת הוא מבחן לאוטבאק דור קודם. הגיוני שעשו שינויים למנוע מתי שעדכנו את כל הדגם. באחד הגיליונות האחרונים של אוטו יש מבחן לאאוטבק החדש.

 

לדגם הנוכחי יש 245 כוחות סוס.

 

גיא.

פורסם

אני אדווח אחרי נסיעות המבחן למרות שאני לא מספיק מיומן להשוות

כי רוב הזמן אני נוסע רק על הרכב שלי.(או שינון יעשה בשבילי את הבדיקה :) )

פורסם
אני אדווח אחרי נסיעות המבחן למרות שאני לא מספיק מיומן להשוות

כי רוב הזמן אני נוסע רק על הרכב שלי.(או שינון יעשה בשבילי את הבדיקה :) )

 

אם יש לך זמן ואתה רוצה להרגיש את ההבדל תזמין נסיעת מבחן ב3 שני ליטר, או באקורד 2.4 ותנסה לתאם שהיא תהיה קרובה לנסיעה בסובארו. אפשר גם לחכות שלוולוו יהיה רכב מבחן , ולצרף גם אותו ולעשות את הנסיעות יחסית קרובות אחת לשניה אם ניתן. אני לא חושב שאתה צריך להיות מיומן, אתה צריך לנהוג ולראות האם אתה נהנה מהרכב, זה רכב בשבילך ואם אתה נהנה מהנהיגה ברכב זה מה שחשוב. תנסה לשים לב למגרעות שאתה נוהג, לשים לב לנוחות של הרכב, לא לנסוע עם רדיו , ככה תוכל לראות עד כמה הרכב שקט. תנסה גם לתאם את המבחן לזמן בלי פקקים... (עד כמה שניתן)

 

ברור שיש מקרים בהם מישהו נהג על מעט מדי רכבים ולכן הוא בטוח שדייהו רייסר שלו היא רכב מדהים לתקיפת פניות פשוט כי הוא לא נהג על משהו אחר...

 

תעדכן אותנו אחרי הנסיעת מבחן לגבי ההתרשמות שלך מהרכב.

 

גיא.

פורסם

המזדה 3 2.0 נראית לי עדיפה על פני האחרות.

אולי כדאי לחכות מעט להגעת מזדה 3 2.0 5 דלתות.

למזדה יש שם טוב בארץ, והחברה ידועה באמינותה. האחזקה צפויה להיות זולה יותר וירידת הערך קטנה.

המנוע שלה מספק ביצועים נאים, ומספיקים לתנאי הארץ.

 

אחותה לפלטפורמה הוולוו s-40 אומנם יותר מפוארת אבל גם יותר יקרה לקנייה, לאחזקה (ביטוח, טיפולים ועוד), ומאבדת ערכה מהר יותר.

הוולוו אומנם מגיעה גם עם גירסאות חזקות יותר אבל אינן משתלמות מבחינה כלכלית:

גירסאות הטורבו זוללות דלק, יקרות יותר לרכישה, ואחזקה, מאבדות אפילו יותר מערכן. אומנם נותנות את הבעיטת מומנט בגב אבל גם סובלות מ-turbo lag של שניה בערך.

 

הסובארו B4 3.0R שונה מהשתיים הנזכרות לעיל.

בסיס הגלגלים אינו גדול בהרבה, ההנעה כפולה, והמחיר גבוה בהרבה ממחיר המזדה 3 2.0 . למרבה הפלא, היא אפילו פחות נוחה מהמזדה 3 (אלא אם כן הביאו בינתיים גלגל הגה מתכוונן למרחק).

למרות שהרכב מצויין הוא לא צפוי להצלחה מסחררת בארץ בדומה למזדה 3 . הדגמים הקודמים תמיד סבלו מדימוי ה-underdog . אולי עם ישראל לא מעריך את ההנעה הכפולה ורק מתלונן על הירידה בביצועים והעלייה בתצרוכת דלק. אבל כך או כך, הדבר יתורגם לירידת ערך גבוהה יותר.

 

לסיכום:

ברומא התנהג כרומאי, ובישראל התנהג כישראלי.

עדיף להיות יחד עם העדר, זה משתלם מבחינה כלכלית.

פורסם
המזדה 3 2.0 נראית לי עדיפה על פני האחרות.

אולי כדאי לחכות מעט להגעת מזדה 3 2.0 5 דלתות.

למזדה יש שם טוב בארץ, והחברה ידועה באמינותה. האחזקה צפויה להיות זולה יותר וירידת הערך קטנה.

המנוע שלה מספק ביצועים נאים, ומספיקים לתנאי הארץ.

 

אחותה לפלטפורמה הוולוו s-40 אומנם יותר מפוארת אבל גם יותר יקרה לקנייה, לאחזקה (ביטוח, טיפולים ועוד), ומאבדת ערכה מהר יותר.

הוולוו אומנם מגיעה גם עם גירסאות חזקות יותר אבל אינן משתלמות מבחינה כלכלית:

גירסאות הטורבו זוללות דלק, יקרות יותר לרכישה, ואחזקה, מאבדות אפילו יותר מערכן. אומנם נותנות את הבעיטת מומנט בגב אבל גם סובלות מ-turbo lag של שניה בערך.

 

הסובארו B4 3.0R שונה מהשתיים הנזכרות לעיל.

בסיס הגלגלים אינו גדול בהרבה, ההנעה כפולה, והמחיר גבוה בהרבה ממחיר המזדה 3 2.0 . למרבה הפלא, היא אפילו פחות נוחה מהמזדה 3 (אלא אם כן הביאו בינתיים גלגל הגה מתכוונן למרחק).

למרות שהרכב מצויין הוא לא צפוי להצלחה מסחררת בארץ בדומה למזדה 3 . הדגמים הקודמים תמיד סבלו מדימוי ה-underdog . אולי עם ישראל לא מעריך את ההנעה הכפולה ורק מתלונן על הירידה בביצועים והעלייה בתצרוכת דלק. אבל כך או כך, הדבר יתורגם לירידת ערך גבוהה יותר.

 

לסיכום:

ברומא התנהג כרומאי, ובישראל התנהג כישראלי.

עדיף להיות יחד עם העדר, זה משתלם מבחינה כלכלית.

 

:shock:

 

מאזדה 3 לא עדיפה בכלום על פני הB4 שלושה ליטר, הן לא באותה קבוצה ולא ברות השוואה. הסיבה האחרונה שהייתי קונה רכב הוא בגלל העדר. מי שקונה רכב ב250 אלף שקל לוקח בחשבון שגם עולה יותר לתחזק אותו, הטיפולים לא כל כך יקרים, וצריך לזכור את מחיר הרכישה (250K...) ככה שגם אם טיפול כל 10-15K מינימים יעלה 1000-1500 שקל זה לא סכום מטורף. ולא הייתי לוקח רכב פחות מהנה בגלל שיעלה פחות 1000 שקל בשנה לתחזק אותו (וההפרש גם לא יהיה כזה גדול). ינון העלה זמנו את מחירי הטיפולים של S40 T4 שלו, הם היו סבירים לגמרי, זולים? לא. אבל סבירים? בהחלט.

 

לגבי ירידת הערך, רכבים יקרים יותר מאבדים יותר ערך - ככה זה. אתה רוצה משהו משתלם כלכלית? סע באוטובוס.

 

המאזדה 3 שני ליטר רכב חביב מאוד, אבל רחוק מלהיות קליל השלמות כפי שאתה מציג אותו, ואין לו שום סיכוי מול רכב כמו ה B4 מבחינת הנאה מנהיגה. כמו כן אין גם שום סיבה להשוות אותו מול ה B4. ואם כבר הנאה מנהיגה לפי מבחן בגיליון "מכוניות" בהנאה מנהיגה ב-ל-ב-ד הפוקוס הזקנה עדיפה על ה 3.

 

גיא.

פורסם

ברור שרוב ההפרש הוא בירידת ערך(יותר מ1000 ש"ח בחודש הפרש), אבל הפחידו

אותי כאן עם תחזוקת הרכב.. כמובן שגם יותר דלק..אבל הכל צריך להילקח בחשבון..

 

אני לוקח בחשבון שעם ה-3 זה יהיה סטוץ(שנתיים נניח..) לעומת האחרות שכאן כבר

תהיה חתונה ואז זה אומר שבשנים היותר מאוחרות הרכב ירד בקצב ירידת הערך

ועדיף רכב חזק כמה שנים על הכביש מאשר לחדש יפאנית כל 2-3 שנים ב130K לא?

 

נ.ב אני לא הולך להסתכל במחירון אחרי הקניה- זהו.

פורסם

השאלה גם כמה זמן אתה הולך להחזיק את הרכב, בכל מקרה לאחד יש שנתיים אחריות מלאה ולשני שלוש שנים, אם תראה שהרכב לא מראה אמינות שמספקת אותך תמיד תוכל למכור אותו כמה חודשים לפני סוף האחריות. ההבדל יהיה במחירי חלפים במידה ויהיו תקלות, אבל קשה להאריך את זה במספרים.

 

דלק? תלוי בצורת נהיגה שלך, עם רגל כבדה הייתי מצפה למשהו סביב 1 ל 7 + -. גם מאזדה 3 שני ליטר עם רגל כבדה תעשה תוצאה סביב 1 ל 8, ההפרש יהיה בערך 2 ק"מ לליטר בין רכב כמו ה3 מול הT5 או הB4 שלושה ליטר. צריך לבדוק האם הB4 צריכה תדלוק ב98, זה יקפיץ את העלויות (כנ"ל לבדוק בוולוו לגבי ה T5).

 

ביטוח - תבקש הצעה מהסוכן שלך. ההבדלים בין ה3 לסובארו ולוולוו יכולים להפתיע, לדעתי הם לא יהיו גדולים כל כך (אם בכלל...).

 

אם אתה רוצה לחשב הכל, קח בחשבון גם טסט מעט יותר יקר בגלל קבוצת מס גבוהה יותר לרכבים יקרים יותר.

 

מבחינת כלכלית עדיף לקנות רכב בן שנה, ולא חדש. אבל יש יתרונות (וכיף!) בקניית חדש.

 

ההפרש העיקרי יהיה בירידת הערך, בעלויות דלק (כפי שציינתי). סה"כ הרכבים האלו אמינים יחסית (אין לדעת, שניהם חדשים ומדובר בהשערה) . אבל חשוב לא להיות במצב בו מסתמכים שיהיה בסדר ושתוכל לספוג עלות של תיקונים שעלולה להגיע אחרי סיום תקופת האחריות.

 

גיא.

פורסם

לגביי הביטוח של וולבו הוא בטוח זול יחסית(כבר שאלתי פעם על T4) ואין לי בעיה כי אין לי טביעות-הסובארו?לא יודע

 

אין לי רגל כבדה בדר"כ לפעמים כי נוסעים איתי ובדר"כ בא לי ברגוע..(ת'יודע מה לא יודע מה יהיה כי היום אין לי כל כך על מה להשעין ת'רגל וחוצמיזה אני לא הולך לעשות ת'חשבונות האלה)

 

ברור שאני אקח בחשבון הפתעות כאלה ואחרות- אם קונים רכב על השקל ומשתעבדים לו

קשה להנות ממנו..

 

ואני רוצה להתחתן עם בתולה הפעם- רק חדש!


×
×
  • תוכן חדש...