Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

opel astra G z16xe


חיים יוד
שימו לב! השרשור הזה בן 4289 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בשלב ראשון הייתי מפרק את החיישן ובודק לנזקים חיצוניים ו/או הידוק יתר.

מי שנגע במנוע ועשה אוברול - אין לדעת איך הוא התנהג לרכיבים מסביב, מה הוא פירוק ואיך הוא הרכיב חזרה.

פרק את החיישן, נקה היטב את שטח החיישן שבא במגע עם המנוע וגם את הבלוק עצמו עם מעט נייר לטש עדין.

הרכב את החיישן בחזרה והדק אותו לפי המומנט שקבע היצרן (לך תדע אם מי שעשה אוברול לא חיזק את בורג ההידוק של החיישן "ליתר בטחון").

 

בסובארו ישנם מצבים שמחשב ניהול מנוע "נתקע" על ערך מסויים של איחור בגלל החיישן נקישות. מה שעושים במוסך המרכזי של סובארו זה לנתק את ה (+) הקבוע למחשב הזרקה ביחד עם ה (+) אחרי מתג ההצתה בשביל שהמחשב יתאפס עם כל כיבוי מנוע (החיסרון: תקלות שירשמו במהלך נסיעה עם הדלקות נורת ה CHECK ENGINE לא ישארו בזיכרון המחשב אם הלקוח לא יבוא מייד למוסך עם נורה דולקת). אגב, עושים את זה להרבה מאוד נהגי מוניות שמתלוננים על צריכת דלק או סחיבה. באתרי אינטרנט בעולם יש כל מיני קומבינות של הכנסת שייבת אקולון בין החיישן לגוף המנוע ע"מ לשכך ויברציות ורעשים של המנוע כלפי החיישן.

 

נקישות במנוע ו/או פגם בצמה יכולים גם כן לעשות בעיה כזו. ליתר בטחון השקע 10 דקות של עבודה ובדוק היטב את הצמה ובמידת הצורך פשוט תחליף את החיווט לחיישן הספציפי הזה.

 

אופציה נוספת: כמו שאמר דורון, בעבר הרחקתי מעט את החיישן נקישות ממיקומו המקורי והורגש שיפור משמעותי בנסיעה. אגב, עד היום אני מצטער שלא ביצעתי את הקומבינה שעושים במרכזי של סובארו (ניתוק ה (+) הקקבוע למחשב הזרקה עם כיבוי המנוע) - להערכתי זה היה משפר באופן משמעותי את צריכת הדלק של הרכב בתוך העיר. בקיצור: לצורך ניסוי בלבד נסה להרחיק את החיישן ממקומו.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכל בעלי המקצוע ולמנהלים.

תודה איציק.

אני מבין שלא היה מנוס מלקמבן משהו לבסוף בעם המוסך לא ימצא את הגורם לתקלה - נו שויין (למרות שאני לא אוהב את זה).

, ביקשתי ממנו לבדוק בנוסף לרעשים חריגים במנוע גם את הפולי בדגש על הדמפר .

אני במקביל אבדוק את עצמי שוב לאחר האוברול לתקינות הצמה והחיישן .

 

לגבי הקומבינה של מוסכי סובארו עם המתחים ליחידת בקרה - אני מבין מה זה עושה אבל למטבע יש שני צדדים ולא תמיד המפות מעלות את זמן ההזרקה הבסיסי כי המנוע במצוקת דלק , לעטים המצב הפוך - מעודף כך שכל איפוס מפות -יעלה את צריכת הדלק כך שכל מקרה לגופו ואפשר לפתח על זה דייון בניפרד .

אני יעדקן מה יסגר עם הרכב הזה.

בברכה.

חיים יוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקודתית לסובארו אני לא בהכרח מסכים איתך. בשנות ה 90 ועד שנות האלפיים האג'נדה שבה כויילו מחשבי הזרקה של סובארו (בפרט) היו עם מפות ש"הכתיבו" כמעט לחלוטין את דפוס הזרקת התערובת למנוע. חיישן החמצן היה בשביל "פיין טיונינג" קל ביותר - ואפילו ניתוק שלו לא היה מזיז למחשב הזרקה ולעיתים גם לא היה מדליק בכלל "CHECK ENGINE". מה שכן, חיישן הנקישות היה מקבל משמעות גדולה מאוד בזמן נסיעה והמחשב היה רגיש מאוד לרחשי המנוע ונקישות בפרט. כל תקלה קטנה בחיישן ונורית "CHECK ENGINE" היתה נדלקת. ה"מפה" שכן היתה מתעדכנת (כמו בכל רכב שאנחנו מכירים) היא בעיקר המפה של מנוע הסרק - שם באמת יש ערכים של ברירת מחדל שלרוב דורשים שינויים קלים במהלך חיי הרכב.

לפיכך, אתה טוען שכל איפוס מחשב היה גורם לשינויים במפות ולכן במקרה הזה אינני מסכים עם הקביעה מאחר וכל מקרה הוא לגופו בלבד ותלוי איזה מערכת הזרקה מורכבת על הרכב ואיך זה מתפקד ביום-יום.

 

בניגוד גמור לזה, המחשבים המקבילים של מרלי, בוש וסאג'ם מאותם שנים היו בעלי אופי שונה לחלוטין והם נתנו משקל רב ביותר לחיישן חמצן. בניגוד לסובארו (לצורך הדוגמא), המחשבים הללו נתנו משקל בעל משמעות נמוכה יותר לחיישני הנקישות אך בשורה התחתונה התוצאה היתה מוצלחת יותר מזו של סובארו.

 

תחזור לעדכן...

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום!

 

טיפלתי בעבר באופל מדגם זה שהלקוח התלונן כי קוד תקלה על חיישן הנקישות חוזר כל הזמן (נבדק במוסך כלשהו).

כשהגיע אלי הדבר הראשון שהבחנתי הוא שיש רעש מהמרימים ההידראולים בראש.

הלקוח לא ייחס לקח חשיבות וגם לא המוסך שבדק לו את הרכב.

הוספת 2.5 ליטר של שמן למנוע פתרה את בעיית הרעש בראש ותקלת חיישן הנקישות נעלמה גם כן.

 

חיישן הנקישות הוא סוס עבודה אמין שכמעט לא נהרס בתנאי ובסביבת עבודה של מנוע.

***YMM***

DAEWOO LEGANZA

***************

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
שלום לכל בעלי המקצוע ולמנהלים.

תודה איציק.

אני מבין שלא היה מנוס מלקמבן משהו לבסוף בעם המוסך לא ימצא את הגורם לתקלה - נו שויין (למרות שאני לא אוהב את זה).

, ביקשתי ממנו לבדוק בנוסף לרעשים חריגים במנוע גם את הפולי בדגש על הדמפר .

אני במקביל אבדוק את עצמי שוב לאחר האוברול לתקינות הצמה והחיישן .

 

לגבי הקומבינה של מוסכי סובארו עם המתחים ליחידת בקרה - אני מבין מה זה עושה אבל למטבע יש שני צדדים ולא תמיד המפות מעלות את זמן ההזרקה הבסיסי כי המנוע במצוקת דלק , לעטים המצב הפוך - מעודף כך שכל איפוס מפות -יעלה את צריכת הדלק כך שכל מקרה לגופו ואפשר לפתח על זה דייון בניפרד .

אני יעדקן מה יסגר עם הרכב הזה.

בברכה.

חיים יוד.

 

שלום חיים.

אז מה נסגר עם הרכב הזה?

מה היתה התקלה (אם אתה עוד זוכר :-))?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4289 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...