Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6075 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בעקבות התגובה של "טריוף" ו"אריוס" עלה במוחי רעיון.

2 מנועים תואמים של וישרים ( החרא הזה כמעט ושבר לי את היד כאשר ניסיתי לעצור אותו) נראה לי מספיק חזק.

2 מוטות הברגה, מרתחים למסגרת במקומות תואמים משני הצדדים 2 אומים גדולים כאשר המנוע יסתובב הוא מסובב את המוט (ציר) ואז הגג יעלה כאשר אני מסובב קוטביות המנוע מסתובב הפוך והגג יורד.

בעיקרון כל הסיפור הוא יקר מהתחלה מנוע בודד מפירוקיה בסביבות ה 200 ש"ח ללא המנגנון. שני מוטות עוד 50 ש"ח

ומספר הברגות לאורך הדרך בכדי להחזיק את המשקל עוד כ 50 ש"ח.

יום ראשון אני מצלם מספר תמונות ויעלה אותם בלילה.

לפי מדידות שלי על הרכב בוכנה שעולה ויורדת לא תתאים מכיוון שהגג של הטריומף נכנס במלואו במרווח בין המושבים לבין הבאגז, זאת אומרת תנועה של למעלה מ 70 ס"מ בין פתיחה מלאה לסגירה מלאה זה אומר שגם צריך בוכנה שלפחות תהיה באותו האורך וזה כבר צריך להיות עם לפחות 2 מפרקים מה שהופך את הסיפור לממש מסובך ויקר.

אלכס איצקוביץ 14083

פורסם
2 מוטות הברגה, מרתחים למסגרת במקומות תואמים משני הצדדים 2 אומים גדולים כאשר המנוע יסתובב הוא מסובב את המוט (ציר) ואז הגג יעלה

לא יעבוד. האומים ומוט ההברגה צריכים להיות כל הזמן בקו אחד. צריך לאפשר דרגות חופש מתאימות, ולא לרתך למסגרת.

 

לפי מדידות שלי על הרכב בוכנה שעולה ויורדת לא תתאים מכיוון שהגג של הטריומף נכנס במלואו במרווח בין המושבים לבין הבאגז, זאת אומרת תנועה של למעלה מ 70 ס"מ בין פתיחה מלאה לסגירה מלאה זה אומר שגם צריך בוכנה שלפחות תהיה באותו האורך

גם ברעיון שלך של מוטות הברגה, צריך לזכור שהמוט הוא באורך של לפחות 70 ס"מ, ותהיה אותה בעיה של אכסון.

 

בקיצור, פרויקט רציני, ולא בטוח שאפשרי באמצעים סבירים.

אני הייתי הולך על כוון של מנועים עם תמסורות הפחתה, והפעלה בצירי מנגנון הגג- ולא עם מפעילים לינאריים (קויים) למיניהם.

פורסם

אם אני לא טועה הגג של הפיז'ו 205 CTI היה נפתח הידראולית.

בזמנו המחיר ליחידה קומפלט מהיבואן היה כ 9000 שקל.

פורסם

לפי מדידות שלי על הרכב בוכנה שעולה ויורדת לא תתאים מכיוון שהגג של הטריומף נכנס במלואו במרווח בין המושבים לבין הבאגז, זאת אומרת תנועה של למעלה מ 70 ס"מ בין פתיחה מלאה לסגירה מלאה זה אומר שגם צריך בוכנה שלפחות תהיה באותו האורך וזה כבר צריך להיות עם לפחות 2 מפרקים מה שהופך את הסיפור לממש מסובך ויקר.

 

ככל שתתקרב לציר המרווח ייקטן, נכון שתצטרך יותר כוח אבל פחות דרך, 70 ס"מ נראה לי המון,

בכל מקרה, מנוע של וישר לאורך של 70 ס"מ, עם מוט הברגה בחשבון פשוט:

נניח שיעשה סיבוב לשניה, בכל ס"מ יש לך כ 5 כריכות על מוט ההברגה (אלא אם תחרוט לך מוט מיוחד שידרוש הרבה יותר כוח) ז"א 5 שניות לס"מ.

5X70=350 כל המהלך ייקח לך 6 דקות בערך שזה המון המון זמן.

אני גם לא רואה איך עם מוט הברגה תוכל לעשות ניתוק מהיר במקרה של תקלה ואיך תוכל לוודא כי שני המנועים מסתובבים בדיוק באותה המהירות (גם הסטייה הקטנה ביותר למשך 6 דקות יכולה להיות משמעותית).

עוד דבר, האם לגג יש נעילה במצב פתוח? אם כן תצטרך לבטל גם אותה...

 

אמנם ביקשת שלא נוציא לך את האויר מהמפרשים אבל בכל זאת, קח את כל העיזים בחשבון לפני שאתה מתחיל לרתך ולבנות:wink:

חבר מועדון 13925

בתהליך שיפוץ של גולף קבריולט:lol:

פורסם

כאן תוכל למצוא כל מיני פתרונות.

הבעיה העיקרית היא למצוא את הנקודה הנכונה למקם את הבוכנות וכן הנקודה היעילה ביותר בחיבור לגג עצמו.

http://stores.shop.ebay.com/convertible-specialists__W0QQ_armrsZ1

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

פורסם

 

אמנם ביקשת שלא נוציא לך את האויר מהמפרשים אבל בכל זאת, קח את כל העיזים בחשבון לפני שאתה מתחיל לרתך ולבנות:wink:

 

נהפוך הוא, התגובות שקיבלתי היו מאוד רציניות וכמו שכבר נאמר מה שנראה על הדף קל לא בטוח שיראה בשטח קל.

אתם מאוד מקילים על הפרויקט בנתיים יש את המנועים שהם זוג מנועים מפגו 406 מנועי וישרים מאוד חזקים,של משאית לא מתאימים בגלל שהם 24וולט.

לגבי התנועה ההברגה לא תעבוד, חשבתי על זה בשנית.

אני אנסה לבנות מערכת תנועה של שני מפרקים בעזרת המנוע.

כמו שכבר הבטחתי תמונות יעלו ברגע שיהיו שינויים כרגע בגלל המבול שהיה בצפון אי אפשר היה לעבוד.

תודה רבה לכולם,

אלכס איצקוביץ 14083

פורסם

למה שלא תנסה לקחת גג קיים של (למשל) רובר 216 קבריולט ועליו לעשות התאמות ?

הכל כבר קיים, יש מנוע בוכנה, תעשה שינויים במבנה של הברזלים שיוצרים את הצורה של הגג וזהו.. לא עדיף ?

מבנה הרכב דיי דומה לדעתי.. שניהם בריטים, כך שנראה לי שפחות או יותר בנויים דומה.

להמציא את הגלגל מהתחלה נראה לי סיפור ארוך מדי. תעשה התאמות על גג קיים.

גג של רובר תוכל למצוא בארץ דיי בקלות בפירוקיות תמורת 1000 ש"ח לדעתי.

בהצלחה

rover-triumph.JPG

פורסם

בדקתי כבר גם את הנושא הזה של גג נפתח מפירוקיה.

המחירים של הפירוקיות לא תלויים מסוג הרכב אלא מכמות הפריטים שיש להם.

לדוגמא מנוע וישרים של מאזדה לנטיס עולה 400 ש"ח לעומת 150-200ש"ח של פזו 406.

בדקתי במספר פירוקיות ורצו על כל הסט מנועים של גג נפתח בסביבות ה 8000 ש"ח. מבחינתם אין הבדל במחיר עם זה BMW או של רובר. מה שמצחיק שיש יותר חלקים של BMW אולי בגלל שרוב הפירוקיות במפרץ חיפה הם של ערבים :-D (בלי גזענות).

כמו כן עם תסתכל בגג של הרובר הוא לא נכנס עד הסוף כמו של הטריומף.

רוב הרכבים בעלי מנגנון חשמלי לא נכנסים עד הסוף אלא נשארים בחוץ כמו בתמונה.

לעומת זאת בטריומף הגג מתקפל כולו מאחורי המושב האחורי מה שיוצר תנועה של למעלה מ 70 ס"מ.

אלכס איצקוביץ 14083

×
×
  • תוכן חדש...