Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4205 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

במגאן הקודמת (גם כן דור שני, אחרי מתיחת הפנים) נשרפו שתי הנורות בפרש מאוד קצר אחרי חצי שנה. במוסך לקח להם יותר משעה להחליף את שתי הנורות כאשר בכל רגע נתון עבדו על הרכב לפחות שני אנשים (השיא היה חמש). משיחה עם העובדים במוסך, בדור השני לפני מתיחת הפנים הם היו מעדיפים לפרק את הפגוש כדי להגיע בקלות לנורות. לאחר מתיחת הפנים הם כבר מסתדרים בלי להוריד את הפגוש, אבל עדיין לוקח זמן.

"ai motoare capul doare"

פורסם
יש חוק האומר שעלייך להחזיק נורה חילופית לשם החלפה (עד כמה שזכור לי מהתאוריה).

 

גם בגולף דור 4 קשה או לא ניתן להחליף מנורה ראשית צד מצבר ללא פירוק המצבר.

 

בקיצור אדם מהשורה שהינו בקי אפילו קצת במכונאות וידע בסיסי לא יכול להחליף את המנורה בגולף דור 4 צד המצבר.

 

היה לי את העונג לראות מחזה של 3 פרסים (הפרסים מהחנות ביצחק שדה) שמנסים במשך 30 דקות כול אחד בתורו לנסות להחליף את המנורה כולל הנהג עצמו ללא הצלחה.

 

אחרי שסיימתי את הקניות שלי ניגשתי לבעל הרכב והסברתי לו איך מחליפים את המנורה תוך 5 דקות (כמובן צריך ידים רזות+חוש מישוש+ידע כיצד המנורה צריכה לשבת נכון)

 

בשביל להחליף את הנורה בצד המצבר בקלות, צריך לפרק 2 מכסי פלסטיק : אחד מול המצבר ואחד משמאלו,

ואז עם קצת גמישות באצבעות ניתן לשלוף את הנורה. פשוט צריך לדעת מאיפה להכניס את היד.

(פירקתי את המכסה השמאלי שאף אחד בדרך כלל לא מפרק, בשביל שתהיה גישה נוחה מהצד.)

מה שחשוב לדעת שם זה איך נראה הקליפס ואיך משחררים אותו (לומדים את זה בהחלפה בצד השני היותר פשוט).

 

אני לא אכחיש שקיללתי את הקונצרן כשהחלפתי את הנורה הקדמית בצד הזה לDIAMOND VISION לפני כשבועיים,

אבל זה כי ההחלפה בצד השני הלכה צ'יק צ'ק והתרגלתי לטוב.

 

דרך אגב, בספר היינס ממליצים לפרק את המצבר או את הפנס עצמו.... מיותר לחלוטין.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

יש לנו לנסר במשפחה, שנת 96, עם מנורות דרך מקוריות עדיין.

מנורות חניה קדמיות נשרפו, וגם שם חייבים לפרק את המצבר.

5 דקות בדיוק, וזה ממש לא כל יום!

שאלו רק יהו הצרות, יום טוב

פורסם

הבעיה בגולף היא ההרכבה של מכסה המנורה הפנימי (כן, זה שבדר"כ נוטים להשאיר בצד, ואז מגלים שהרפלקטור

 

נהייה מלוכלך :-().

 

בוא נאמר שלמי שיש כף יד קטנה, בפעם השניה, זו לא תהיה בעיה.

alfa 156 2.5.

פורסם
בשביל להחליף את הנורה בצד המצבר בקלות, צריך לפרק 2 מכסי פלסטיק : אחד מול המצבר ואחד משמאלו,

ואז עם קצת גמישות באצבעות ניתן לשלוף את הנורה. פשוט צריך לדעת מאיפה להכניס את היד.

(פירקתי את המכסה השמאלי שאף אחד בדרך כלל לא מפרק, בשביל שתהיה גישה נוחה מהצד.)

מה שחשוב לדעת שם זה איך נראה הקליפס ואיך משחררים אותו (לומדים את זה בהחלפה בצד השני היותר פשוט).

 

אני לא אכחיש שקיללתי את הקונצרן כשהחלפתי את הנורה הקדמית בצד הזה לDIAMOND VISION לפני כשבועיים,

אבל זה כי ההחלפה בצד השני הלכה צ'יק צ'ק והתרגלתי לטוב.

 

דרך אגב, בספר היינס ממליצים לפרק את המצבר או את הפנס עצמו.... מיותר לחלוטין.

 

גם בהיינס וגם בספרות המקורית של הייצרן כתוב המפורש לפרק את הפלסטיקים ואת המצבר לפני החלפת המנורה.

 

למה בספרות הרכב לא מוסבר כיצד להחליף את המנורה ? דבר בסיסי ביותר !

 

גם בפעם הבאה שתחליף את המנורה בצד המצבר עלול מחזיק המנורה הקפיצי ליפול לך ואז תחפש אותו בתוך תא המנוע שעה שלימה כמו שקרה לי.

 

עוד מעט קונצרן VAG יתחיל לשווק רכבים רק לרזים ובעלי כף יד עם גמישות של נאדיה קומנצ'י :-)

איזה כייף לי :)

פורסם

השאלה היא אחרת -

 

מדוע "הנדסת האנוש" לוקה בחסר (כמעט וכתבתי "הנדסת האנוס")?

 

גם לזה ישנה תשובה - רוצים שתיגש למוסך על כל שטות (כי בשבילנו, אלה המחליפים נורות בעצמם ,זו בדר"כ איננה בעיה,

 

למעט מס' יצרנים שתכננו הרכב באופן בעייתי).

alfa 156 2.5.

פורסם
הבעיה בגולף היא ההרכבה של מכסה המנורה הפנימי (כן, זה שבדר"כ נוטים להשאיר בצד, ואז מגלים שהרפלקטור

 

נהייה מלוכלך :-().

 

בוא נאמר שלמי שיש כף יד קטנה, בפעם השניה, זו לא תהיה בעיה.

 

כף היד שלי מאוד רחוקה מלהיות קטנה, ובכל זאת הצלחתי להשתחל שם.

דווקא אין שום בעיה עם המכסא, הוא מתלבש בקלות.

 

גם בהיינס וגם בספרות המקורית של הייצרן כתוב המפורש לפרק את הפלסטיקים ואת המצבר לפני החלפת המנורה.

 

למה בספרות הרכב לא מוסבר כיצד להחליף את המנורה ? דבר בסיסי ביותר !

 

גם בפעם הבאה שתחליף את המנורה בצד המצבר עלול מחזיק המנורה הקפיצי ליפול לך ואז תחפש אותו בתוך תא המנוע שעה שלימה כמו שקרה לי.

 

עוד מעט קונצרן VAG יתחיל לשווק רכבים רק לרזים ובעלי כף יד עם גמישות של נאדיה קומנצ'י :-)

 

קרה לי בגולף הקודמת כשניסיתי להחליף נורה בשעה 2 בלילה על סמך חוש המישוש , כשעמדתי לפני נסיעה ארוכה ולא רציתי לעשות אותה עם אור דרך אחד בלבד. למזלי תפסתי אותו ביד והרכבתי אותו בבוקר וזה היה דווקא לא בצד של המצבר.

אבל זאת היתה הפעם הראשונה שלי והיום אני כבר יודע איך מתייחסים לקליפס הזה (למרות שמאז אותו מקרה לא יצא לי להחליף נורה)

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

אגב שריפת נורות,

 

אחת הסיבות לשריפת נורות ההלוגן ברכבים חדשים הם חיישני התאורה.

במהלך נסיעה באור יום, בכל כניסה למנהרה, ובכל מעבר תחת גשר במחלף נדלקים האורות באופן אוטומטי, וכבים לאחר היציאה מהחושך הרגעי.

הדבר מאיץ את בלאי נורות ההלוגן (ונורות בכלל) ומקצר את חייהן באופן משמעותי.

אני מניח שזהו גם ההסבר לשריפה של נורה בפנס השני בסמוך מאד לשריפה של נורה בפנס האחד (הפרש של שבוע-שבועיים).

יצא לי לשים לב לסמיכות זו כבר פעמיים.

 

אפרים

תנו חיוך, הכל לטובה.

פורסם

הדבר מאיץ את בלאי נורות ההלוגן (ונורות בכלל) ומקצר את חייהן באופן משמעותי.

אני מניח שזהו גם ההסבר לשריפה של נורה בפנס השני בסמוך מאד לשריפה של נורה בפנס האחד (הפרש של שבוע-שבועיים).

 

איפה אפשר לראות אסמכתה לכך שכיבוי והדלקה תכופים מאיצים את בלאי הנורה? ואיך זה מתקשר לסמיכות השרפותה של הנורה השנייה?

פורסם
אגב שריפת נורות,

 

אחת הסיבות לשריפת נורות ההלוגן ברכבים חדשים הם חיישני התאורה.

במהלך נסיעה באור יום, בכל כניסה למנהרה, ובכל מעבר תחת גשר במחלף נדלקים האורות באופן אוטומטי, וכבים לאחר היציאה מהחושך הרגעי.

 

+1

 

וגם הבהובים עצבניים לזחלן התורן שמתנחל בשמאלי לא כ"כ מוסיפים לאריכות חיי המנורה.

פורסם
איפה אפשר לראות אסמכתה לכך שכיבוי והדלקה תכופים מאיצים את בלאי הנורה? ואיך זה מתקשר לסמיכות השרפותה של הנורה השנייה?

 

אורך חייהן של נורות הבנויות מבוססות חוט להט מושפע משמעותית, בין היתר, ממספר ההדלקות והכיבויים של הנורה.

הדבר מוכר וידוע היטב בתחום החשמל (כמובן שלא רק רכב).

לגבי הסמיכות בין שריפת הנורות - ציינתי שזה קרה לי באופן אישי פעמיים (ויתכן וקשור לקיום חיישן אורות), בהמשך לדבריו של משתמש אחר שסיפר על כך בשרשור זה.

 

אפרים

תנו חיוך, הכל לטובה.

פורסם

ללא שום ספק נגרם "נזק" לנורית

בכל הדלקה. ויש לכך כמה סיבות

 

התנגדותו של חוט הלהט גודולה בזמן העבודה (נורה דולקת).

כמו שאנחנו יודעם, התנגדות המוליך גודלת עם עלית החום.

בזמן הדלקה, חוט להט קר, ובעל התנגדות נמוכה מאוד, לכן

עובר דרכו זרם גבוה מאוד, וגורם לבלאי.

כל חומר (חוט להט) שמתחמם ומתקרר, לא חוזר למצבו הקודם.

לרוב הנורות נשרפות בהדלקה, ולא בזמן העבודה

 

יום טוב לכולם

  • חודש מאוחר יותר...

×
×
  • תוכן חדש...